لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/06/17

10 ایده برای ساخت لوگوی آرایشگاه مردانه و زنانه

لوگوی آرایشگاه از سال های گذشته اهمیت زیادی پیدا کرده است. علاوه بر اینکه زیبایی و خاص بودن هر لوگو نشان دهنده ی سبک و هنر ارایشگاه است، یک لوگوی خوب لوگوییست که بلافاصله قابل تشخیص باشد، پیام برند شمارا منعکس کند و شمارا از رقبای خود متمایز نماید به علاوه باید در هر مکان و اندازه ای برای شما کاربردی و مورد استفاده باشد. طراحان لوگوهای ارایشگاه باید به تمام عوامل جهت زیباتر شدن این لوگوها توجه نمایند.
ابتدا با خواندن مقاله ی "طراحی لوگوی آرایشگاه" میتوانید دید بهتر و کامل تری از لوگوهای ارایشگاه به دست اورید.

لوگوی آرایشگاه

لوگو نمادیست که از ان برای افزایش شناخت یک کسب و کار یا محصول استفاده میکنیم. لوگوها میتوانند یک طرح انتزاعی یا حتی متنی باشند. استفاده از لوگو برای ایجاد اعتماد در مشتریان و شناخت بهتر انها از ارایشگاه بسیار مهم است.
ارایشگاه ها به تنهایی بهترین مثالهای اهمیت لوگو هستند. وقتی شخصی کلمه " ارایشگاه" را میشنود انرا به رنگ های سفید، قرمز و ابی متصل میکند. با وجود اینکه این رنگ ها در دهه های قبل استفاده میشدند اما هنوز به عنوان نمادی از ارایشگاه ها شناخته میشوند.
طراحی یک لوگوی خوب نیز میتواند همین کار را با کسب و کار شما انجام دهد به طوری که مشتریان میتوانند بلافاصله ارایشگاه شما را تشخیص دهند. 
حتی اگر این فقط یک اصلاح، کوتاهی و یا ایجاد یک سبک کاملا جدید است، یک تغییر بسیار کوچک هم باعث میشود افراد ظاهری متفاوت داشته باشند. اما قبل از اینکه مشتریان بتوانند به دستگاه های شما اعتماد کنند، باید ابتدا به لوگوی ارایشگاه شما نگاه کنند. سبک و محتوای کار خود را با یک لوگوی خاص از ارایشگاهتان برای مردم به نمایش بگذارید.
برای ایجاد بهترین لوگوی ارایشگاه، ابتدا باید از محتوای اصلی کسب و کار خود مطمئن شوید. با نگاهی کوتاه به لوگو ارایشگاه ها میتوانید متوجه شوید که هر ارایشگاهی بر اساس سبک و اندازه ی فضای خود لوگوخود را رنگ، طراحی و نماد گذاری کرده است. 

اصول طراحی لوگوی ارایشگاه

لوگوها اولین مرحله ی معرفی یک ارایشگاه به مشتریان است. چه آنها را در ویترین مغازه ببینید،چه از روی کارت ویزیت و چه از طریق اینترنت، این لوگوها باید شمارا جذب و باعث اعتماد شما شوند. یک لوگوی خوب نقش مهمی در تشویق مشتریان عادی به مشتریان همیشگی دارد.
چهار اصول اصلی طراحی لوگوی ارایشگاه: یک لوگو باید بتواند مشتری جذب کند. به ارایشگاه کمک کند تا خود را به مشتریان معرفی کند. مشتریان با دیدن لوگو بتوانند ارایشگاه شمارا به یاد بیاورند و در اخر لوگوی شما باید شمارا از ارایشگاه های دیگر متمایز نماید.
به علاوه روش های زیادی برای طراحی لوگو ارایشگاه وجود دارد، به عنوان مثال سایت های گرافیکی، استخدام یک طراح کاربلد و.... اما مهم ترین نکته ی قبل طراحی این است که لوگوی شما باید مناسب محتوای ارایشگاهتان باشد.

ویژگی لوگوهای ارایشگاه

•    طراحی لوگو 

لوگو بخشی از برند کسب و کار شماست. لوگو کسب و کار ها دارای رنگ، طرح و فونت ثابتی برای تمام بخش های مربوط به کسب و کار هستند. حتی اگر بخواهید از کارت، وب سایت و شبکه های اجتماعی استفاده کنید باید لوگوی شما یکسان باشد. یک لوگوی خوب به راحتی باعث جلب اعتماد مشتری میشود. برای طراحی یک لوگو ارایشگاه ابتدا باید یک سبک مناسب برای معرفی ارایشگاه خود انتخاب و سپس طراحی را اغاز کنید.

•    جذب مشتری

جذاب ترین لوگوها همیشه بهترین نیستند. یک لوگوی خوب باید با انتظارات مشتری یکسان باشد. مثلا در ارایشگاه های مردانه که بیشتر برای اصلاح و کوتاهی مو استفاده میشود، لوگو باید سبک یکسانی با محتوای ارایشگاه مردانه داشته باشد. 

•    نماد ها

لوگوهای میتوانند شامل نماد، نقاشی یا حتی متن باشند. نمادها باید نشان دهنده خدماتی که ارایشگاه ارائه میدهد باشد. به عنوان مثال، ارایشگاه هایی که شهرستان واقع شده اند، طراحی لوگوی متفاوت تری نسبت به مناطق پر جمعیت تر دارند. 
نمادهای رایج آرایشگاه ها عبارتند از:
مردی با ریش
کف سر ریش دار
تیغ
قیچی
شانه ها
یک سبیل
اولین حروف یک ارایشگاه و .....
بیشتر لوگوهای محبوب شامل یک طرح قدیمی با حروف و اشکال برجسته هستند.
در اخر باید توجه کرد که نماد لوگوی شما باید مقیاس پذیر باشد. یعنی باید بتواند در اینترنت یا کارت و... به هر اندازه ای قابل مشاهده و مناسب باشد.

•    فونت ها

اگر تصمیم گرفته در لوگوی خود از متن استفاده کنید، انتخاب یک فونت مناسبت بسیار مهم است. قاعده ی کلی استفاده از متن روی لوگوها این است که از قلم استفاده کنید تا افراد به راحتی بتوانند انرا بخوانند.
برخی از فونت های مناسب برای استفاده از آرم آرایشگاه عبارتند از:
کالیبری
هلوتیکا
کلاراندون
کاندیدا
بهترین فونت ها همیشه کلاسیک ترین لوگوهارا در اختیار شما قرار میدهند.

•    رنگ ها

مهم ترین بخش طراحی لوگوها رنگ انهاست. رنگ ها به رحتی روی احساسات افراد تاثیر میگذارند.
رنگ های مناسب برای طراحی لوگو ارایشگاه :
زرد و نارنجی پرانرژی هستند.
بنفش نشان دهنده حق امتیاز است.
قرمز یک رنگ جسورانه است.
مشکی یک رنگ رسمی و شیک است.
طلایی با تجملاتی است.
متداول ترین رنگ هایی که در لوگو ارایشگاه ها استفاده میشوند سیاه، سفید، قرمز و آبی هستند. در استفاده رنگ ها برروی لوگو از یکسان بودن انها با محتوای ارایشگاه خود مطمئن شوید.

10 ایده برای ساخت لوگوی آرایشگاه مردانه و زنانه

برنامه طراحی لوگو ارایشگاه

1. نرم افزار Logo Maker by Light Creative Lab

این برنامه محبوبترین اپلیکیشن طراحی لوگو ارایشگاه برای افراد مبتدی است. این برنامه یک رابط کاربری عالی دارد که بدون هیچ دستورالعمل اضافی و با استفاده از گزینه‌های های مختلف کار طراحی را بسیار ساده می کند، به علاوه به شما این امکان را می‌دهد که یک لوگو کامل و کاربردی را طراحی کنید. این برنامه شامل افکت و قابلیت های متنوع بسیاری است.

2. نرم افزار  LogoMaker 4

نرم افزار LogoMaker بدون شک یکی از بهترین ابزارها برای طراحی و ساخت لوگو های ارایشگاه میباشد. با کمک این نرم افزار و بدون نیاز به دانش فنی یا هنری، میتوانید لوگوهای کاملا حرفه ای برای خودتان یا دیگران طراحی کنید.
در این نرم افزار تصاویر آماده به صورت دسته بندی شده در موضوعات مختلف قرار دارند. سپس شما میتوانید با ترکیب این تصاویر و استفاده از خلاقیت خودتان، یک لوگوی شیک و جدید بسازید. 

انواع لوگوهای ارایشگاه

شغل ارایشگری ریشه در تاریخ دارد. آیا تا به حال نام باربرپل را شنیده اید؟ باربر پل ها ریشه در قرون وسطی دارند، در گذشته ارایشگران علاوه بر کوتاهی مو به نوعی عمل جراحی نیز انجام میداند. اما امروز باربر پل ها تنها محلی برای کوتاهی مو و اصلاح هستند. 
هدف اصلی طراحی لوگو ارایشگاه، این است که به یاد ماندنی و قابل تشخیص باشد. یک لوگوی پیچیده برروی چشم سنگینی میکند و به خاطر سپردن ان دشوار است. مشتریان باید بعد از دیدن لوگو، بتوانند ارایشگاه شمارا را به عنوان بخشی از این صنعت قبول نمایند. بهترین طرح های لوگو در جهان ساده هستند. به علاوه  ممکن است شما یک آرایشگر بسیار با استعدادی باشید، اما اگر نتوانید از استعداد خود با یک لوگوی عالی حمایت کنید و آن را به خوبی به مشتری ها عرضه کنید، ممکن است در پیدا کردن مشتری دچار مشکل شوید. اکثر مردم وقتی از کار یک آرایشگاه راضی هستند، دیگر آرایشگاه خود را عوض نمی کنند. در نتیجه، اگر شما بتوانید حس خوبی در افراد ایجاد کنید می توانید مطمئن باشید که مشتری ها دوباره به آرایشگاه شما برخواهند گشت.  انواع لوگوهای ارایشگری شامل لوگوهای ارایشگاه های زنانه و مردانه و بچگانه میشوند.

لوگو آرایشگاه زنانه

در آرایشگاه‌های زنانه نه تنها آرایش و کوتاهی مو، بلکه کارهایی نظیر آرایش چهره، اپیلاسیون، فیشال، ماساژ و... نیز انجام می‌شود. به‌همین‌علت دست طراح برای ایجاد یک لوگوی زیبا و مرتبط بسیار باز است. در لوگو آرایشگاه زنانه باید از رنگ‌های لطیف نظیر صورتی، بنفش، کرمی و... استفاده شود و فونت نوشته‌ها هم باید ظرافت و برجستگی ویژه ای داشته باشد.
طراحی لوگو برای ارایشگاه های زنانه اغلب می تواند در جذب مشتری بسیار کارامد باشد. دلیل اصلی که یک مشتری به سمت ارایشگاه شما می آید در وهله اول: لوکس بودن سالن زیبایی و بهترین بود خدمات شماست. متخصصان صنعت زیبایی در این نوع از سالنها به مشتریان خود حس اعتماد به نفس و خوشبختی می دهند، البته باید به زیبایی لوگو نیز دقت کرد زیرا بیشتر ارایشگاه های زنانه لوگوهای لوکس و با رنگ بندی ملایم دارند. 

لوگوی آرایشگاه مردانه

امروزه طراحی و دکوراسیون مناسب فضای داخلی آرایشگاها از اهمیت ویژه ای برخودار است، زیرا تاثیر آن در افزایش بهره وری و ایجاد حس آرامش امری انکار ناپذیر است. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و رنگ امیزی سطوح می تواند عملکرد بهتری را در شرایط مختلف را فراهم و احساس رضایت بیشتری از فضا را به مراجعه کنندگان القا نمایید. باید توجه داشت که آرایشگاه های مردانه نیز جز مکان هایی هستند که زیبایی و جذابیت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که مشتریان در وهله اول قبل از اینکه به توانایی آرایشگر اطمینان حاصل کنند با فضای داخلی آرایشگاه مواجه می شوند. در واقع در آرایشگاه ها مسائلی چون نحوه چیدمان و تقسیم بندی فضا، جنس و رنگ پوشش سطوح (کف، سقف و دیوارها)، نورپردازی، مبلمان و مجموعه عوامل موثر دیگر تعیین کننده زیبایی و کارآمدی فضاهای داخلی هستند.
در آرایشگاه مردانه، بیشتر از آرایش، پیرایش انجام می‌شود و شما نباید از لوازم زیباسازی مو و چهره در لوگو استفاده کنید. معمولا پرکاربردترین آیتم‌ها برای استفاده از لوگو آرایشگاه مردانه همان قیچی و شانه هستند. رنگ‌ و فونت به‌کار رفته در لوگو آرایشگاه مردانه نیز باید در عین زیبایی، مردانه و سنگین باشند.

جمع بندی

لوگوها می‌توانند با طراحی منحصربه‌فردشان، مفهوم ارایشگاه شمارا نشان دهند و در ذهن افراد ماندگار شوند. یک لوگوی خوب برای آرایشگاه شما، اعتبار می‌آورد و به‌نوعی تبلیغ سالن آرایشی محسوب می‌شود. شما می‌توانید یک لوگوی حرفه‌ای را روی تمامی محصولات، خدمات و تبلیغات سالن حک کنید و با آن نام کسب‌وکارتان را سر زبان‌ها بیاندازید. 
معمولا هر آرایشگاهی که تاسیس می‌شود، چیزی برای متمایز بودن دارد؛ از نام آرایشگاه گرفته تا نوع آن. اگر بتوانید این امتیاز رقابتی را در لوگوی خود نشان دهید، می‌توانید افراد را به سمت سالن آرایشی خود بکشانید و مشتریان زیادی جذب کنید. 
در این مقاله درباره‌ی راه‌های طراحی لوگو آرایشگاه حرفه‌ای صحبت کردیم و به‌شما نشان دادیم که آرایشگاه‌های بزرگ، چگونه توانستند با طراحی لوگو، برای خودشان اعتبار کسب کنند تا شما هم بتوانید با استفاده از برنامه لوگوساز آنلاین لوگونومی، یک آرم تجاری منحصر به فرد برای آرایشگاه خود طراحی کنید.
به علاوه شما میتوانید با خواندن مقاله ی "برنامه ساخت لوگو ناخن" اطلاعات زیادی از لوگوهای با موضوع معرفی ناخن به دست اورده و بتوانید لوگوی خود را زیباتر کنید.

تگ های مرتبط :