لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/08/26

10 ایده برای طراحی لوگوی طلا فروشی

لوگوی طلا فروشی در مشاغلی که شامل محصولات زیبایی شناسی، مد و جذابیت های طلایی رنگ هستند، اهمیت ویژه ای دارد. این اهمیت به این دلیل است که طلا فروشی شما از نظر عناصر برندسازی سلیقه، خلاقانه بودن و نبوغ میتواند بعد منحصر به فردی را به مخاطبان نشان دهد. اگر کسب و کار شما یک فروشگاه طلا فروشیست یا حتی اگر طلا ساز هستید، با این برند سازی بصری میتوانید چندین قدم به سمت شناخته شدن بیشتر بردارید. 
اگر قصد طراحی لوگوی طلا فروشی موثر و خلاقانه برای کسب و کار خود دارید، باید به چند نکته ی مهم همین ابتدا توجه کنید. اول از همه، لوگوی شما باید سبک یا طرحی از جواهرات کسب و کار شمارا دارا باشد. دو، لوگوی شما باید جایگاه شمارا مشخص کند، مثلا اگر جواهرات شما تنها الماس هستند، پس لوگوی شما باید بتواند این را برای مخاطبان بازگو کند.
در این مقاله قصد داریم لوگوی فروشگاه طلا فروشی شمارا از سایرین متمایز کنیم. بیاید ببینیم می توانید چه کار های انجام دهید تا لوگوی مورد نظرتان از سبک معمولی خود فاصله گرفته و کمی تازه تر و منحصر به فرد تر شود.

چطور یک لوگوی طلا فروشی مناسب طراحی کنیم

به عنوان اولین و مهم ترین ایده ای که بتواند لوگو طلا فروشی شمارا منحصر به فرد کند، طراحی آن با کیفیت بالاست. چه در حال انتخاب یک نام تجاری جدید برای فروشگاه طلا فروشی خود باشید و چه در حال تازه سازی محصولات، ارزیابی کیفیت لوگو مهم ترین قدمیست که باید بردارید.

چه چیز هایی کیفیت یک لوگورا افزایش میدهند؟

بیاید در همین ابتدا اینرا مشخص کنیم " یک لوگوی با کیفیت و خوب" ذهنیتی است. یعنی سلیقه و نظر هر شخصی به طور اجتناب ناپذیر با موارد متفاوتی طبقه بندی شده و لوگوی شمارا ارزیابی میکند. با این حال حتی لوگوهای طلا فروشی نیز اصول خاصی در طراحی دارند که باید تمام آنهارا در نظر بگیرید. چشمان خود را پاک کنید و با دقت طرح خود را بکشید، خسته شده اید؟ به موفقیت کسب و کار خود فکر کنید.

مهم ترین ایده ها و نکات طراحی لوگوی طلا فروشی

تکنیک های مهمی برای طراحی لوگو طلا فروشی وجود دارد که میتوانید برای تغییر ظاهر لوگوی مد نظر خود از معمولی به یک لوگوی مناسب از آنها استفاده کنید. در اینجا مهم است تا عناصر معمولی را شناخته و از رفتن به آن مناطق خودداری کنید و خود را به سمت سبک های خلاقانه تر هدایت نمایید.

10 ایده برای طراحی لوگوی طلا فروشی

لوگو طلا فروشی خود را با سبک ویکتوریایی طراحی کنید

لوگوهای جواهرات معمولی حس ویکتورایی را ایجاد میکنند. سبک جواهرات ویکتوریایی در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا انگلستان رواج یافت. در این سبک تناسب های شدید، پرداخت تیره رنگ، کنده کاری های پرنقش و تزئینات جذاب وجود داشت.
اما اگر میخواهید متفاوت به نظر برسید، لوگوی خود را با سبک های مدرن و مینیمال طراحی کنید. حتی میتوانید از رنگ ها و فونت های یکسان با این سبک ها نیز استفاده کرده و متفاوت تر شوید.

10 ایده برای طراحی لوگوی طلا فروشی

فونت یکسان با سبک لوگوی خود انتخاب نمایید

انتخاب یک فونت مناسب برای طراحی لوگو طلا فروشی ممکن است پیچیده به نظر برسد. اما دنیای فونت های مختلف این امر را برای صاحبان این کسب و کار آسان کرده است. مثلا انتخاب فونت های خوشنویسی به نظر لوکس تر از سایر فونت ها می آید. برای لوگوهای طلا فروشی اکثرا شما میتوانید از این نوع فونت ها استفاده کرده و ظاهری ساده در عین حال جذاب به فروشگاه خود بدهید.
اگر انتخاب شما چیز دیگریست نیاز به استفاده از فونت های مانند sans serif یا غیره نیست. گاهی با فونت های خوشنویسی مینیمالیست و مدرن مواجه میشوید که نظر شمارا جذب میکند و میتوانید لوگوی خود را چندین برابر جذاب تر کنید.

10 ایده برای طراحی لوگوی طلا فروشی

به اندازه ی استاندارد رنگ هارا در لوگوی خود بکار ببرید

طراحان برای انتخاب رنگ برای لوگوهای طلا فروشی اغلب از رنگ های رایج استفاده میکنند. رایج ترین رنگ های مورد استفاده معمولا سیاه، سفید، آبی و طلایی هستند. این به دلیل انتقال احساسات خاص به مشتریان است. تمام رنگ های ذکر شده میتوانند بر ذهن مخاطبان لمسی آرام و بی نقص از خود بجای گذارند. 
برای اینکه لوگوی شما کمی حس متفاوت تری به خود بگیرد از سایه های کمرنگ آبی، مشکی و طلایی استفاده کنید. روشن تر بودن هرکدام به سبک لوگو و خلاقییتان بستگی دارد.

10 ایده برای طراحی لوگوی طلا فروشی

نماد و نشان های معمولی برای فروشگاه طلا فروشی

لوگوهای جواهرات فروشی بیشتر از نوعی نماد کلی برای به تصویر کشیدن جایگاه تجاری خود استفاده میکنند. جدا از لوگوی معمولی الماس میتوانید اقلام مختلف جواهرات را نیز برروی این لوگوها ببینید. به عنوان مثال لوگوی جواهرات الماس ممکن است از یک تصویر حلقه استفاده کند که بالای آن یک الماس وجود دارد. به همین ترتیب تصویر گردنبند و دستبند خلق شده است. همه اینها نماد های معمولی و مشخصی هستند که برای بیشتر فروشگاه های طلا فروشی استفاده میشوند.

لوگوی طلا فروشی خود را پویا طراحی کنید

طراحی لوگو طلا فروشی باید پویا باشد، اگر قبلا متوجه ی این نکته نشده اید، اکنون زمان کشف آن رسیده است. به بیان ساده برندسازی پویا با گذشت زمان تغییر و رشد میکند.
یک لوگوی پویا در درجه اول دارای دو عنصر مهم است. اولین عنصر قابل تشخیص بودن آن است و دومین عنصر ممکن است گزینه هایی برای ایجاد رنگ، بافت، متن و فونت یا هرچیز دیگر باشد.
مزایای زیادی برای طراحی پویای لوگوی طلا فروشی وجود دارد. در اینجا با برخی از آنها آشنا میشویم.

پویا بودن یک لوگو شمارا با محیط اطراف مرتبط می سازد

یک لوگوی پویا به شما این امکان را میدهد تا با هرآنچه در اطرافتان میگذرد مرتبط شوید. میتوانید با این روش به محیط اطراف خود متصل شوید. شما می توانید این لوگو را برای یک موقعیت خاص، یک فصل جدید و محصولات بروز تغییر دهید. این امر موجب میشود تا لوگوی جواهر فروشی شما بسیار مرتبط، تازه و جدید به نظر برسد و مشتریان زیادی را جذب خود نماید.

خلاقیت و پیام مد نظر شمارا به مخاطبان می رساند

یک لوگوی پویا و مناسب به شما این امکان را میدهد تا جنبه خلاقانه کسب و کار خود را بیان کنید. از آنجایی که فروشگاه طلا فروشی شما هرروز محصولات جدیدی را موجود میکند، با همین روش میتوانید مخاطبان بیشتری را به خط جواهرات خود جذب کنید.
برای این مرحله میتوانید از اطلاعات مقاله " ایده های خلاقانه برای طراحی لوگو با حروف انگلیسی برای پیج شبکه های اجتماعی" استفاده نمایید.
لوگوی پویا باعث پیشرفت کسب و کار میشود
بیاید خیلی راحت وارد این مرحله شویم، قطعا هر نوع لوگو، طرح و سبک مناسب برای طلا فروشی به سرعت رشد و پیشرفت میکند. برای رسیدن به این مرحله میتوانید به مشتریان خود به طور مستمر بگویید هرروز جواهرات جدیدی را موجود میکنیم یا فروشندگان خود را حرفه ای تر آموزش دهید.

 

10 ایده برای طراحی لوگوی طلا فروشی

چگونه از نرم افزار های طراحی لوگو برای لوگوی طلا فروشی خود استفاده کنیم؟

اینترنت مملو از وب سایت هایی است که به دلیل مقرون به صرفه بودن، آزادی خلاقانه و روش های درجه یکی را یکسان با نیاز های صاحبان مشاغل برای طراحی لوگوی مورد نظر خود ارائه داده اند. در عین حال از اشتباهات رایج بیشتر طراحان نیز جلوگیری میکنند.
ما در اینجا مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای بیشتر صاحبان مشاغل به ویژه طلا فروشان به وجود آید، را به همراه پاسخ های آنها در اختیار شما قرار داده ایم.

اگر مبتدی باشم هم میتوانم از نرم افزار های طراحی لوگو استفاده کنم؟

اکثر سازندگان لوگو در حال حاضر افراد تازه کاری هستند که قصد طراحی لوگو توسط خود را دارند. برای طراحی یک لوگو لازم نیست حتما یک متخصص طراحی باشید. از بین هزاران ایده موجود در فضای گسترده اینترنت استفاده کنید تا لوگوی خود را جذاب تر در این نرم افزار ها نهایی کنید و بدون از دست دادن زمان تمام مراحل را بدون مشکل از پیش ببرید.

نرم افزار های طراحی لوگو برای طراحی لوگو طلا فروشی نیز قابلیت های ساده ای را ارائه میدهند؟

به عنوان شخصی که قصد طراحی لوگو طلا فروشی را دارد به دنبال نرم افزار های ساده ای باشید که از هر نظر ساده و کاهش دهنده زمان های تلف شده هستند. 

تمام نرم افزار های طراحی لوگو قابلیت های مشابهی دارند؟

بیشتر این نرم افزار های طراحی لوگو قابلیت های یکسانی دارند و تنها در لیست خود طبقه بندی متفاوتی ارائه میدهند. برای طراحی هر لوگویی باید به سلیقه و خلاقیت های خود بسنده کرده و با چندین بار آزمون و خطا به بهترین نتیجه برسید. برای ویرایش لوگوی نهایی هیچ گاه دیر نیست. لوگویی زیبا و منحصر به فرد است که در هر سایزی بهترین چهره ی خود را به بیننده ی شما نشان دهد.

نتیجه گیری

لوگوها اصلی ترین ابزارهای برند سازی هستند. آنها نام تجاری را قبل و بعد شناسایی به یاد ماندنی میکنند. اگر در حال حاضر به لوگوهای فروشگاه طلا فروشی هایی که دیده اید، فکر کنید اکثرا بیشتر آنها با رنگ و فونت مشخصشان در ذهنتان ظاهر میشوند.
و همین دو عنصر رنگ و فونت و نوع طراحی ( از انتزاعی گرفته تا سه بعدی و غیره) که هر کسب و کاری در هنگام فرآیند طراحی لوگو به انتخاب آنها میپردازد، عنصر ضروری لوگوهای تجاری نام دارند.
حتی برای کسب و کار های مربوط به طلا و جواهرات نیز منحصر به فرد بودن یک لوگو مهم است. این تجارت با سرمایه گذاری و تراکنش های پولی هنگفت سروکار دارد. بنابراین، اولین برداشت بیشتر مشتریان در کنار خدمات آنها لوگوییست که مشاهده میکنند. اگر بتوانید اولین برداشت مثبت را به مشتریان خود بدهید قطعا در بازی طراحی لوگو پیروز شده اید. اگر تمایل به طراحی لوگویی حرفه ای تر دارید مقاله " چطور لوگو بسازیم و شرایط ثبت لوگو رایگان چگونه است؟" میتواند به شما کمک کند.

تگ های مرتبط :