لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/10/01

5 نرم افزار محبوب برای طراحی لوگو هیئت

لوگو هیئت یکی از انواع لوگوهای مذهبی است که برخی از صاحبان مشاغل که به دین و مذهب خود علاقه مند می باشند، با توجه به کسب و کار خود اقدام به طراحی آنها می نمایند. لوگوها هویت هر کسب و کار هستند و صاحبان مشاغلی که لوگوهای با سبک هیئتی را انتخاب میکنند، چه بسا کسب و کار های مرتبط با آنها نیز دارند.
لوگوهای مذهبی اغلب بین کشور های اسلامی بسیار محبوب بوده و جای تعجب نیست که طراحان زیادی در زمینه طراحی لوگو مذهبی و هیئت در این کشور ها فعالیت دارند. ایران نیز یکی از چندین کشور اسلامی است که طراحان زیادی لوگوهای مذهبی را به عنوان یکی از استعداد های خود معرفی میکنند. به هرحال ما در مقاله قصد داریم شمارا با لوگو هیئت ها، نکات طراحی لوگو مذهبی و بهترین نرم افزار های طراحی لوگو آشنا کنیم. به علاوه شما میتوانید با خواندن مطالب مقاله " چطور لوگو مذهبی خام خود را حرفه ای طراحی کنیم؟ " قوانین بیشتری از طراحی لوگوهای هیئت بیاموزید.

چه عناصری باعث خلق یک لوگو هیئت مناسب می شوند؟

اگر قصد طراحی لوگو مذهبی یا هیئت را دارید، ابتدا هدف خود از طراحی اینگونه لوگوهارا مشخص کنید، به کسب و کار خود نگاه کنید و لیست کلی از موارد لازم و مورد نیاز خود برای طراحی یک لوگوی هیئت را یادداشت کنید. اگر به ایده از این مدل لوگوها نیاز دارید، وب سایت لوگونومی ما فضایی را ایجاده کرده تا خلاقیت های طراحی لوگوی شما متمرکز تر شود. 
یک لوگوی خلاقانه مذهبی به دنیا شمارا معرفی می کند و چه بسا جذابیت لوگوی شما باعث جذب مذهبیون بیشتری نیز خواهد شد. مفاهیمی که از لوگوی شما تراوش میشود، به مخاطبانتان کمک میکند تا بهتر شمارا بشناسند و بتوانند از طریق رنگ، شکل و سایر عناصر لوگویتان ارتباط بهتری با شما برقرار کنند. در دنیای امروز، هویت برند های مذهبی باعث شده تا مردم بیشتری بهم نزدیک شوند و داستان های خود را راحت تر با یکدیگر به اشتراک بگذارند. لوگو هیئت ها نیز مانند هر لوگویی نیازمند عناصر ضروری برای خلق شدن هستند، این عناصر عبارتند از:

متن یا شعار لوگو هیئت

شما میتوانید با اضافه کردن یک شعار یا متن مذهبی قدرت هویت برند کسب و کار خود را بیشتر کنید. برای کنار هم قرار دادن آنها میتوانید سبک های متفاوتی را امتحان کنید تا در نهایت به چیدمان مورد نظر خود برسید. شعار های مذهبی در لوگوهای هیئت اغلب نقش ظریفی دارند و چه بسا جذابیت بیشتری به لوگوی شما اضافه خواهند کرد. با نوشتن یک متن خوب میتوانید پیام مورد نظر خود را بهتر به مخاطبانتان انتقال دهید.

شکل یا تصویر لوگو هیئت

به طور معمول تمام لوگوهای هیئت تشکیل شده از یک نماد و شکل متنوع هستند و به همین دلیل راحت تر میتوانند پیام خود را به مخاطبان برسانند. اغلب لوگوهای مذهبی تشکیل شده از تصاویری مانند گنبد، خورشید، پرچم و دست هستند. همین نماد ها هستند که باعث راحت تر شناخت شدن شما توسط مخاطبانتان خواهند شد و اگر به خوبی اجرا و پیاده سازی شوند در نهایت باعث جذب علاقه مندان بیشتری می شوند.  

رنگ لوگو هیئت

هر لوگوی هیئت دارای رنگ خاص و یکسان با مفاهیمش است. قبل از انتخاب رنگ لوگوی خود سعی کنید رواشناسی مربوط به رنگ های لوگو مذهبی هارا مطالعه کنید. رنگ ها عناصر مهمی هستند لذا باعث تشخیص و ماندگاری شما در ذهن مخاطبان خواهند شد. اکثر لوگوهای هیئتی رنگ های سفید، مشکی، سبز و نارنجی را رنگ متمرکز خود قرار میدهند، با کنار هم قرار دادن تمام عناصر ضروری خود کنار هم، رنگ لوگوی خود را نیز حرفه ای انتخاب کنید.

ویژگی لوگو هیئت ها

برای اینکه بتوانید یک لوگوی هیئت خوب بسازید، در کنار توجه به عناصر مورد نیاز باید ویژگی هایی را نیز در نظر بگیرید. 

طراحی ساده و تمیز

اغلب افراد برای طراحی لوگوهای مذهبی خود وسوسه سبک و طرح های پیچیده و روشن می شوند و چه بسا فکر میکنند این مدل طراحی ها توجه مخاطبان بیشتری را جلب میکند، اما همیشه این لوگوهای ساده و مختصر هستند که باقی میمانند. به یاد داشته باشید، زمان نگاه کردن مردم به چیزی کمتر از 3 دقیقه است و ذهن هیچ انسانی علاقه مند به بررسی لوگوهای پیچیده نیست! عبارت " کمترین چیزها، بیشتر نتایج را دارند." مصداق بارز توصیف لوگوهای هیئت است. شما باید بتوانید با یک برنامه ریزی درست طراحی، لوگوی هیئت حرفه ای خلق کنید. 

همه کاره

شما باید بتوانید لوگوی هیئت خود را همه کاره طراحی کنید، منظور از همه کاره بودن یک لوگو این است که بتوانید از آن در هر فضا و مکانی استفاده کنید. گرافیکی که برای طراحی لوگو مذهبی خود استفاده میکنید، باید کیفیت بالایی داشته باشد تا از آن بتوانید چه برروی کارت ویزیت و چه بنر خیلی بزرگ استفاده کنید. اغلب افراد علاقه مند به قرار دادن لوگوهای مذهبی خود برروی بنر هستند، به همین دلیل باید به این مرحله توجه بیشتری نمایند. 

لوگوی هیئت مرتبط با کسب و کار

همچنین اگر تصمیم گرفته اید از لوگوی هیئت خود در کسب و کارتان استفاده کنید، باید ابتدا تمام ارتباطات آنهارا مشابه هم قرار دهید. به گونه ای که مخاطبانتان تنها با یکبار مشاهده متوجه تمام گزینه های موجود در کسب و کارتان شوند. سپس باید تصویری انتخاب کنید که در زمینه کاری شما منطقی به نظر برسد و به راحتی قابل فهم باشد.

مخاطبان هدف

منظور از مخاطبان هدف در اینجا همان علاقه مندان مذهب و هیئت ها است. اگر میخواهید جمعیت مذهبیون بیشتری را تحت تاثیر قرار دهید، مهم است لوگوی خود را حرفه ای بسازید. با کمی بررسی بیشتر، اگر دیدید لوگوی هیئت شما نمیتواند مخاطبان زیادی را تحت تاثیر قرار دهد و قدرت کمی دارد در طراحی آن کمی تجدید نظر کنید. 

لوگو بیاد ماندنی

اکثر لوگو هیئت هایی که طراحی خوب و حرفه ای دارند، تا مدت های زیادی بیاد ماندنی شده اند. با اینحال راه های زیادی برای رسیدن به هدف خاطره انگیز شدن وجود دارد، قبل از هر چیز کیفیت لوگوی هیئت خود را بار دیگر در نظر بگیرید. هرچه زمان بیشتری را صرف طراحی لوگوی خود کنید، نتیجه بهتری برای آن به وجود خواهید آورد و بیاد ماندنی خواهید شد.

 

5 نرم افزار محبوب برای طراحی لوگو هیئت

طراحی لوگو هیئت رایگان

در روزهایی که به ایام فاطمیه و برنامه های متنوع مذهبی نزدیک شده ایم، وب سایت های ایرانی زیادی اطلاعیه طراحی لوگو مذهبی های ارزان و رایگان را منتشر کرده اند تا هم کمکی به طراحان این مدل لوگوها شود و هم افراد بیشتری لوگوهای هیئت خود را در وب سایت آنها خلق کنند. اما شما با استفاده از وب سایت لوگونومی همیشه میتوانید یک لوگوی هیئت رایگان بسازید. برای طراحی هر مدل لوگویی سعی کنید وقت و انرژی زیادی بگذارید تا نتیجه نهایی هم برای شما و هم برای تعداد زیادی از مخاطبانتان راضی کننده باشد.

بهترین نرم افزار های طراحی لوگو هیئت

نرم افزار های زیادی میتوانند به شما برای طراحی لوگو هیئتتان کمک کنند، اما آیا تمام نرم افزار های موجود انتظارات شمارا برآورده خواهند کرد؟ با استفاده از برنامه های لوگوساز زیر میتوانید عناصر ضروری لوگوها و نتیجه نهایی مورد نظر خود را به طور کامل استفاده کنید.

نرم افزار Placeit

نرم افزار Placeit طی این سال ها توانسته مفهوم خلاقیت دیجیتال را جریان اصلی کار های خود قرار دهد. لوگوهای مذهبی شما در این نرم افزار به صورت جادویی حرفه ای ساخته می شوند و شما میتوانید با کمک 8000 الگوی این برنامه، تعداد زیادی فونت و رنگ های جذاب همه ی انتظارات خود را روی صفحه اصلی این نرم افزار بیاورید. به علاوه، شما میتوانید درصورت ایجاد مشکل یا سوال از متخصصان این نرم افزار کمک بگیرید.

نرم افزار Canva

ممکن است گاهی اوقات پیش آمده باشد که برای کارهای خیلی کوچکی به سراغ نرم افزار Canva رفته باشید. درغیر این صورت نیاز به نگرانی نیست و شما میتوانید ویدئو های طراحی لوگوهای این برنامه را از طریق کانال یوتیوب پیشنهادیشان مشاهده کنید. نرم افزار Canva برای طراحی هر لوگویی به خصوص لوگوهای هیئتی مفید است. این برنامه شامل مجموعه کاملی از امکانات قابل تنظیم و حرفه ای است که شما میتوانید با انتخاب هرکدام از عناصر آن مانند رنگ، فونت و نماد لوگوی خود را خلق کنید. فرمتی که میتوانید لوگوی خود را دریافت کنید Png، Jpg و Svg است.

نرم افزار Hatchful

نرم افزار Hatchful مورد اعتماد 140000 طراح لوگو است که شما به راحتی میتوانید به آن برای طراحی لوگوی هیئت خود اعتماد کنید. بدون در نظر گرفتن استعداد طراحی خود میتوانید با کمک قابلیت های این نرم افزار یک لوگوی حرفه ای خلق کنید و در آخر نیز میتوانید فایل لوگوی خود را با کیفیت استانداردی دریافت نمایید.

نرم افزار Logaster

کار با نرم افزار Logaster برای همه ی افراد ساده است. حتی شما میتوانید با وارد کردن موضوع لوگوی خود به چندین طرح لوگوی جدید دسترسی پیدا کنید. مطمئن باشید لوگوی شما در این نرم افزار کاملا استاندارد و با کیفیت طراحی خواهد شد و با کمک ویژگی های جذاب این نرم افزار میتوانید عناصر قدرتمندی را به لوگویتان اضافه  کنید.

نرم افزار LogoMakr

این نرم افزار یکی از بهترین های طراحی لوگو است. با نصب این برنامه میتوانید هردقیقه قابلیت های جدیدی را مشاهده و یا به لوگوی خود اضافه کنید. لوگوهای مذهبی اغلب وقت زیادی را برای طراحی شدن نیاز دارند و امکانات این نرم افزار سریع و غیر قابل متوقف شدن، است.

نتیجه گیری

لوگو هیئت ها اغلب در بسیاری از جشن ها و مناسبت های مذهبی دیده می شوند اما استفاده این لوگوها تنها به این دو فضا خلاصه نمیشود و شما میتوانید با توجه به کسب و کار خود یکی از حرفه ای ترین های آنهارا هویت برند خود قرار دهید. 
برای طراحی لوگوی مذهبی نیاز به نگرانی نیست و شما تنها باید مراحل مورد نظر خود را برروی لوگویتان بیاورید.

تگ های مرتبط :