لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/05/30

آموزش طراحی لوگو با برنامه های ویندوز و اندروید

آموزش طراحی لوگو یکی از قسمت های جالب و البته کاربردی است که در سایت هایی با محتوای آموزش نرم افزارها و اپلیکیشن های طراحی گرافیک مثل لوگونومی می توانید پیدا کنید. داشتن لوگو و یا همان آرم برای هر سایت، شرکت، اپلیکیشن، کارخانه و یا حتی هر کارگاه تولیدی ضرورت دارد. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است آن است که این لوگو بر چه اساسی باید ساخته شود و چه نکاتی را باید دربر گیرد تا بتواند تمام جنبه های آن شرکت یا اپلیکیشن را پوشش دهد. 
از زمانی که هنوز کامپیوترها و دیگر ابزارها و وسایل این چنینی اختراع نشده بودند، انسان ها سعی می کردند تا با استفاده از ترکیبی میان هنر و خلاقیتشان، لوگوهای متنوع و جذابی را به وجود آورند. می توان پرچم کشورها را یکی از معروف ترین و متداول ترین لوگوها دانست که از چند صد و حتی چند هزار سال پیش وجود داشته است.
 از زمانی که کامپیوترها به وجود آمدند، حوزه طراحی لوگو نیز دستخوش تغییرات بسیاری شد. دیگر لوگوها را با دست و بر روی کاغذ یا پوست طراحی نمی کردند، بلکه این کار را در صفحه کامپیوتر انجام می دادند. این نوع از طراحی سبب می شد تا هم جزئیات با دقت بیشتری کشیده و طراحی شوند و هم آن که وضوح و کیفیت تصویر نیز بهتر باشد. 

آموزش طراحی لوگو با برنامه های مخصوص ویندوز

برای آموزش طراحی لوگو روش های متعددی وجود دارد، در این مقاله صرفا سعی کرده ایم تا در خصوص چگونگی طراحی لوگو به صورت کامپیوتری و با استفاده از برنامه های مربوطه صحبت کنیم و تمام جزئیات مربوط به آن را برایتان عنوان کنیم. 

برنامه ADOBE PHOTOSHOP برای طراحی لوگو در ویندوز

یکی از نرم افزارهای موجود در حوزه آموزش طراحی لوگو، همان نرم افزار فتوشاپ معروفی است که تقریبا بیشتر افراد یک بار گذرشان به آن خورده است و از آن استفاده کرده اند. فتوشاپ برای موضوعات مختلفی کاربرد دارد که از جمله آن ها می توان به ادیت عکس، کشیدن نقاشی های دیجیتال و طراحی های سه یعدی اشاره کرد. این نرم افزار کاملا رایگان است و می توانید از قسمت های مختلف آن برای طراحی و ساخت لوگو استفاده کنید.
 داشتن قلم نوری در استفاده از فتوشاپ برای کشیدن لوگوی خاص و منحصر به فرد خودتان یکی از بزرگ ترین مزیت ها است، زیرا پس از کشیدن طرح مورد نظر می توانید از قابلیت های فتوشاپ همچون لایه ها و فیلترهای مختلف استفاده کنید تا لوگوی خود را هرچه بیشتر خاص کنید. 
اگر به ویرایش تصویر و طراحی لوگو با برنامه فتوشاپ علاقه مندید، می توانید دوره آموزشی فتوشاپ را در سایت لوگونومی که به صورت ویدئوهای آموزشی آماده شده اند را دانلود کرده و با تمامی ابزارهای این برنامه کاربردی آشنا شوید.

برنامه illustrator برای طراحی لوگو در ویندوز

دومین نرم افزار معروف و مشهور در زمینه طراحی لوگو و دیگر فعالیت هایی که مربوط به ادیت و ویرایش عکس ها می شوند، نرم افزار illustrator است. استفاده غالب و عمده ای که از این برنامه می شود در زمینه های چاپ آیکون، چارت و...نیز می باشد که نشان می دهد این برنامه تا چه حد حرفه ای و کاربردی است. در واقع اگر بخواهیم در یک کلام کاربرد ایلاستریتور را توضیح دهیم باید بگوییم که برای خلق محتوای تصویری با رزولوشن و وضوح بالا استفاده می شود. 
این برنامه نیز همچون adobe photoshop کاملا رایگان است. در صورتی که نیاز به دیدن ویدئوها و یادگیری این برنامه بسیار مهم و کاربردی در زمینه آموزش طراحی لوگو را داشتید، بهتر است به ویدئوهای آموزشی طراحی لوگو با ایلوستریتور در سایت لوگونومی برای شما عزیزان قرار گرفته است، مراجعه کنید تا بتوانید هرچه بهتر و بیشتر با جزئیات این برنامه کاربردی آشنا شوید و لوگوهای خلاقانه و بسیار مناسبی را خلق کنید.

آموزش طراحی لوگو با برنامه های ویندوز و اندروید

بهترین اپلیکیشن طراحی لوگو با گوشی

آموزش طراحی لوگو می تواند یکی از کارهای سختی باشد که افراد فعال در حوزه طراحی، وردپرس و...به سراغ آن می روند. همان طور که روز به روز علم پیشرفت بیشتری داشت، طراحی لوگو و چگونگی انجام آن نیز روز به روز بیشتر تغییر پیدا کرد. این تغییر تا جایی پیش رفت که امروزه به ساده ترین شکل ممکن می توان از اپلیکیشن های مختلف برای طراحی لوگو استفاده کرد. در این قسمت اپلیکیشن های مناسب طراحی لوگو را به شما معرفی می کنیم و در نهایت به شما خواهیم گفت که کدام یک از این برنامه ها می تواند بهترین و مناسب ترین اپلیکیشن موجود برای طراحی لوگو باشد. 

1. اپلیکیشن HACHFUL

اولین مورد مربوط به برنامه ای به نام hachful می شود. یکی از مهم ترین و بهترین ویژگی هایی که این نرم افزار دارد در خصوص آن است که می توانید هم آن را بر روی گوشی موبایل خودتان نصب کنید و هم آن که بر روی نسخه ویندوز و دسکتاپ از آن استفاده کنید. 
در آموزش طراحی لوگو معمولا بسیاری از اپلیکیشن ها فقط مخصوص گوشی های اندروید و یا ios هستند، این در حالی است که از برنامه hachful می توانید در هر دو نسخه اندروید و IOS استفاده کنید. مزیت دومی که این برنامه دارد آن است که بیش از نیمی از قابلیت هایی که در طراحی لوگو ارائه می کند، رایگان هستند و نیازی نیست تا نگران پرداخت هزینه های آن باشید. آن چنان هم شاد نباشید، زیرا در کنار این قابلیت ها، این اپلیکیشن دو عیب تقریبا چشمگیر نیز دارد.
در آموزش طراحی لوگو، اولین مشکل در خصوص آن است که قابلیت های زیادی برای ساخت لوگو در این برنامه وجود ندارد، یعنی شما نمی توانید تا هر قدر که خلاقیت و ایده دارید از این برنامه برای ساخت لوگو استفاده کنید. معمولا لوگوی یک سازمان یا یک برنامه هرقدر بیشتر خصوصی سازی شود، احتمال شناخته شدن و معروف شدن آن برند بیشتر می شود. یکی از مشکلاتی که این اپلیکیشن در مسیر طراحی لوگو دارد و می تواند دست و پای شما را ببندد در همین خصوص است؛ زیرا قابلیت شخصی سازی لوگوها را به آن صورت ندارد. بنابراین اگر به دنبال طراحی یک لوگو بسیار خاص و منحصر به فرد هستید، بهتر است این مورد را فراموش کنید. 

2. نرم افزار INKscape

دومین مورد که در آموزش طراحی لوگو کاربرد دارد، نرم افزاری بسیار حرفه ای محسوب می شود، نرم افزار inkscape است. این برنامه صرفا بر روی نسخه دسکتاپ قابل استفاده است و نمی توانید با گوشی های موبایل یا حتی تبلت های غیر ویندوزی از آن استفاده کنید. 
این برنامه چند ویژگی بسیار جذاب دارد که باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است. نخستین ویژگی مربوط به رایگان بودن آن است که این یعنی می توانید بدون محدودیت از تمام قابلیت های آن استفاده کنید و دومین ویژگی نیز مربوط به حرفه ای بودن آن است؛ پس با این برنامه می توانید لوگوهای شخصی سازی شده بسیاری را خلق کنید. 
سومین ویژگی موجود در این برنامه آن است که دائما به روز رسانی می شود و این یعنی شما از هیچ قابلیتی که به تازگی به برنامه های رایگان و پولی افزوده شده است، جا نمی مانید. آخرین ویژگی که به این نرم افزار افزوده شده است نیز مربوط به امکان تولید و خلق تصاویر و لوگوهای مختلف با فرمت SVG است. 
چهارمین ویژگی نرم افزار INKscape نیز مربوط به ویژگی های متعدد و به روزی است که این برنامه دارد و شامل مواردی همچون امکان تغییر دادن فونت نوشته های به کار رفته در لوگو، پالت رنگی بسیار تکمیل و همچنین ابزارهای مختلف قلم می شود. اما بهتر است زیاد هم خوشحال نباشید، چون در کنار تمام مواردی که بیان شد این برنامه دو عیب نیز دارد. اولین عیب آن است که در سیستم های مک نمی توانید از آن استفاده کنید و دومین مشکل نیز مربوط به آن می شود که خروجی کارها فقط با فرمت SVG ذخیره می شوند. 

3. لوگو میکر

در زمینه آموزش طراحی لوگو و در خصوص چند نرم افزار و اپلیکیشن مختلف که با آن ها می توانستید لوگوهای مناسب و زیبایی را تولید کنید، صحبت کردیم. در این قسمت می خواهیم صرفا در خصوص اپلیکیشن لوگو میکر یا همان لوگو ساز اطلاعاتی را به شما بدهیم. برنامه لوگو میکر و یا لوگو میکر پلاس را می توانید به سادگی بر روی موبایل خود نصب کنید و هم از ایده ها و اشکال برنامه برای ساخت لوگو استفاده کنید و هم آن که آن چیزی که خودتان دوست دارید را با فونت های متنوع و رنگ های خاص به لوگو افزوده کنید. 
از جمله دیگر ویژگی های این برنامه می توان به رایگان بودن آن اشاره کرد. همواره تمام برنامه های رایگان بی کیفیت و یا محدود نیستند، لوگومیکر نیز جز همان برنامه های رایگانی است که می تواند انتظارات نسبی شما از یک لوگو خوب را برآورده سازد. ظاهر و فضای درونی اپلیکیشن به گونه ای ساخته شده است که هم افراد مبتدی می توانند به سادگی از آن استفاده کنند و هم افرادی که سال ها است در حوزه طراحی لوگو فعالیت می کنند. 

جمع بندی

در این مقاله بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای اندروید و برنامه های طراحی لوگو در ویندوز را به شما معرفی کردیم، اما روش دیگری نیز برای طراحی لوگو ساده و ارزان نیز وجود دارد که با استفاده از برنامه های لوگوساز آنلاین انجام می گیرد. 
می توانید برای آن که در زمینه طراحی لوگو اطلاعات بیشتر و کامل تری را به دست آورید، به مقاله آموزش طراحی لوگو تایپ نیز مراجعه کنید. در این مقاله به صورت منحصر به فرد در خصوص چگونگی طراحی لوگو تایپ با لوگوساز آنلاین به شما آموزش داده شده است. 

تگ های مرتبط :