آیا لوگوی شما باید با نام تجاری شما همخوانی داشته باشد؟ این سوال رایجی است که بسیاری از دفاتر علائم تجاری و طراحان برند از شرکت های نوپا می شنوند. نام و لوگو هر دو بخش مهمی از هویت یک برند هستند. اطمینان از همخوانی آنها می تواند راهی عالی برای آشنایی با مخاطبان هدف شما و افزایش آگاهی از برند باشد. به همین دلیل است که ساخت اسم برند با هوش مصنوعی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
با این حال، فقط به این دلیل که لوگوی شما با نام کسب و کار شما مطابقت داشته باشد، به این معنی نیست که واقعا اینطور باشد. بسیاری از شرکتهای خارج از کشور از یک "لوگو نوشتاری" برای لوگوی خود استفاده میکنند که شامل طراحی نام برند شما به شیوه ای احساسی و بصری جذاب می شود. به عنوان مثال، دیزنی، اینستاگرام، گوگل و بسیاری از برندهای معروف دیگر همگی از نام خود در لوگوی شان استفاده می کنند.
البته، نام علامت تجاری شما و عنوانی که در لوگوی خود نشان می دهید می تواند متفاوت باشد. بسیاری از برندها از نام کامل شرکت شان در نشان تجاری خود استفاده نمی کنند. حتی شرکت هایی وجود دارند که به هیچ وجه لوگوی شان با نام تجاری شان مشابه نیست. به نایک نگاه کنید – آنها در طول سالها نام خود را به طور کامل از لوگوی خود حذف کردند تا فقط روی لوگو تمرکز کنند. با اینحال اگر اصرار دارید که نام برندتان همان لوگو شما باشد بیایید هر آنچه را که باید در مورد ساخت اسم برند با هوش مصنوعی بدانید را بررسی کنیم.
آیا ساخت اسم برند با هوش مصنوعی برای همه شرکت ها ضروری است؟
پاسخ ساده به این سوال، خیر است. لوگو و نام برند شما دو بخش مجزا از معادله برندسازی هستند، اگرچه معمولاً همپوشانی دارند. لوگوی شما باید نمایانگر هویت برند شما، از جمله نام، شخصیت، ارزش ها و ماموریت شما باشد. با این حال، می تواند با نام شما متفاوت باشد. وقتی اسم برند را با یک علامت تجاری یا لوگو معرفی می کنید، باید عنوان کامل کسب و کار خود را ارائه دهید که می تواند شامل وضعیت شرکت شما و جزئیات مختلف دیگر باشد. با این حال، اگر اقدام به ساخت اسم برند با هوش مصنوعی کردید به این معنی نیست که باید از لوگو نوشتاری در تمام ویژگی های برند خود استفاده کنید.
راههای مختلفی برای ساخت اسم برند با هوش مصنوعی وجود دارد، که فراتر از انتخاب یک «کلمه» با عنوان دقیق نام برند شماست. برخی از شرکتها نمادهایی را انتخاب میکنند که نشان دهنده نام آنها نیست، بلکه نشان دهنده ماهیت و شخصیت زیربنایی برند آنها است. به عنوان مثال، به لوگوی تویوتا نگاه کنید. سایر شرکت ها از یک تصویر یا گرافیک برای ارجاع به نام خود استفاده می کنند، بدون اینکه آن را برای مشتریان خود هجی کنند.
ما می توانیم به وضوح تصویر لوگوی اپل را با کلمه "Apple" مرتبط کنیم، بدون اینکه نیازی به ذکر نام شرکت داشته باشیم.
در واقع، بسیاری از سازمانها با حضور برند قوی، وردمارک هایشان را به طور کامل در دنیایی از لوگوهای ساده شده و مینیمالیستی به کار میگیرند. شرکتهایی مانند استارباکس، اشل، و مسترکارت نیازی ندارند که نام خود را در لوگوی خود بگنجانند، زیرا تصویر آنها در حال حاضر کاملا قابل تشخیص است.
مراحل ساخت اسم برند با هوش مصنوعی
با کمک برند ساز هوش مصنوعی در چند مرحله اسم برند خود را بسازید.
1- نام کسب و کار خود را برای ساخت اسم برند با هوش مصنوعی وارد کنید
نام کسب وکار هوش مصنوعی خود را وارد کنید و سبکها، رنگها و نمادهای لوگو را انتخاب کنید، تنها ۲ دقیقه طول میکشد! لوگونومی، خالق لوگوی شما با کمک هوش مصنوعی و الهام از نام شما برای ساخت برند شما است.
2- تم رنگی را برای ساخت اسم برند با هوش مصنوعی کنید
آیا میدانستید که رنگها تفاوت زیادی در درک کسب و کار هوش مصنوعی شما ایجاد میکنند؟ به عنوان مثال، یک لوگوی آبی رنگ هوش مصنوعی ممکن است حس صداقت و قابل اعتماد بودن را برانگیزد - چیزهایی که ممکن است به شما در غلبه بر شک و تردیدهای هوش مصنوعی کمک کند. از سوی دیگر، رنگ نارنجی برای خریدار ماجراجو جذاب خواهد بود. رنگ هایی را انتخاب کنید که برند شما و پیام های کلیدی آن را تقویت کنند.
3- طرح های پیشنهادی توسط AI را بررسی کنید
با ساخت برند با هوش مصنوعی در لوگونومی، شما 100 طرح لوگوی سفارشی به انتخاب خود دریافت خواهید کرد. به سادگی روی ایده های لوگوی مورد علاقه خود کلیک کنید و شکل آنها را روی تی شرت ها، کارت های ویزیت و دیگر اقلام مشاهده کنید.
4- ساخت اسم برند با هوش مصنوعی را ویرایش کنید
از ویرایشگر لوگوی ما استفاده کنید تا طراحی خود را کامل کنید و چشم انداز خود را گسترده تر کنید. با تغییر رنگها، فونتها، طرحبندیها و فاصلهها، تغییرات لوگوی بیشتری را بدون نیاز به مهارت های طراحی پیشرفته دریافت کنید.
طرح بندی و چینش
به عنوان یک کسب و کار موفق، از لوگوی خود در طیف گستردهای از رسانهها استفاده خواهید کرد - از وبسایت خود گرفته تا رسانههای اجتماعی و سوآگ. سبک لوگوی تمیزی را انتخاب کنید که در وب سایت شما به همان اندازه که روی تی شرت یا فلاسک به زیبایی نمایان می شود، خوب به نظر برسد. همچنین باید به این فکر کنید که یک عنصر از لوگو به عنوان نماد، فاویکون وب سایت و پروفایل های رسانه های اجتماعی شما نیز قابل استفاده باشد.
تایپوگرافی و فونت
انتخاب فونتهای لوگوی شما میتواند به اندازه انتخاب رنگهای شما معنی را منتقل کند. مطمئن شوید که فونت شما تمیز و به راحتی خوانا است. فونت ها می توانند ظرافت را منتقل کنند و گرما و انسانیت را به فضای هوش مصنوعی بیاورند. از طرف دیگر، یک فونت تأثیر مدرنی دارد. وزن فونت نیز مهم است - فونتهای سنگینتر قدرت بیشتری دارند. بنابراین، اگر میخواهید برند ساخت هوش مصنوعی شما حال و هوایی مدرن داشته باشد، فونت پررنگ راه حلی است که باید در پیش بگیرید.
نماد
بسیاری از کسب و کار ها تنها به کلمه و رنگ های خود متکی هستند. اما افزودن یک نماد معنی دار می تواند به شما کمک کند تا از این بسته متمایز شوید. به این به دید به آن نگاه نکنید که فقط یک عامل تزئینی است. باید برند معنادار باشد. به عنوان مثال، نمادهایی که شبکه های عصبی را نشان می دهند، فرآیندهای یادگیری و تصمیم گیری هوش مصنوعی را به تصویر می کشند. هنگامی که نمادی را پیدا کردید که مناسب برند و محصول شما باشد، مطمئن شوید که مکمل سایر انتخابهای طراحی لوگوی شما است و میتواند به خوبی در رسانههای مختلف مقیاسپذیر باشد.
برندهای ملی مانند: تارگت، استارباکس و هوندا جزئیات اضافی را در لوگوی خود لحاظ نمی کنند. آنها بر روی ساده ترین تصاویر خود تمرکز می کنند. به طور معمول، لوگوها به جای نام قانونی واقعی آن، پسوند «نام تجاری» یک شرکت هستند.
شرکت ها برای ایجاد لوگوی عالی گزینه های زیادی برای انتخاب دارند. در حالی که برخی از آنها نماد کلمه ای را انتخاب می کنند که نام آنها را برجسته می کند، برخی دیگر ترجیح می دهند از نمادها، گرافیک ها یا طلسم های خاص استفاده کنند. برخی نیز از نمادهایی استفاده می کنند که فقط بخشی از نام آنها را نشان می دهد. به زبان ساده، لوگوی شما می تواند شامل همه نام شما، بخشی از آن یا هیچ چیز باشد. تطبیق لوگوی تجاری با نامی دارای مزایا و معایبی است که هر شرکتی باید هنگام تصمیم گیری در مورد نماد تجاری خود در نظر بگیرد.
نکاتی برای ساخت اسم برند با هوش مصنوعی
ویژگیهای لوگوهای وردمارک که شامل نام تجاری هستند عبارتند از:
- آسان به خاطر سپردن
هر چه مشتری نام شما را بیشتر ببیند، احتمال اینکه برند شما را به خاطر بسپارد بیشتر می شود. همچنین اگر نامی با یک عنصر بصری تقویت شده باشد، مانند گرافیک اضافی فونت های سبک، احتمال بیشتری دارد که نامی را به خاطر بسپارند.
- توسعه یک کسب و کار
اکثر شرکتهایی که از نام خود در لوگوی خود استفاده نمیکنند، در حال حاضر یک برند تثبیت شده در صنعت خود دارند. اگر در حال توسعه یک کسب و کار جدید از ابتدا هستید، ایجاد تصور درست با یک تصویر به تنهایی می تواند دشوار باشد.
- انعطاف پذیری
نمادهای کلمه نسبتاً وابسته به زمان نیستند. زمانی که تایپوگرافی و سبک مناسبی را برای نماد کلمه ای خود انتخاب کنید، می تواند به سرعت در کسب و کار خود بدون نیاز به تغییرات و بازبینی های زیادی رشد کنید.
- سادگی
استفاده از نام خود به عنوان لوگو به این معنی است که مجبور نیستید به این فکر کنید که چه نوع گرافیکی پیام مناسب را به مخاطبان شما ارسال می کند. در صورت تمایل حتی می توانید عناصر گرافیکی را بعداً به «علامت ترکیبی» اضافه کنید.
آیا لوگوی شما می تواند با نام برند شما متفاوت باشد؟
به زبان ساده: بله چرا که نه. آیا فکر می کنید که این روش بهترین استراتژی برای برند شماست؟ بهتر است بدانید لوگو و نام شما می توانند کاملاً مجزا از هویت برند شما باشند. میتوانید از یک تصویر برای انتقال ماهیت نام کسب و کارتان یا نمادی که شخصیت شما را برجسته میکند، بدون استفاده از نامتان استفاده کنید.
اگر فکر میکنید برای ساخت برند با هوش مصنوعی مؤثر، لوگو شما باید کوتاهتر باشد، میتوانید فقط از بخشی از نام خود یا نام اختصاری در لوگوی خود استفاده کنید. در حالی که این اختیار را دارید که از نام خود در لوگوی خود استفاده کنید - و بسیاری از شرکت ها این کار را انجام می دهند - همچنین می توانید نام خود را به طور کامل از لوگو حذف کنید.
برند شما کاملا تحت کنترل شماست. اینکه چگونه تصویر خود را با ترکیبی از نام و لوگوی مناسب ارتقا دهید به شما بستگی دارد، پس همین الان ساخت اسم برند با هوش مصنوعی را در لوگونومی آغاز کنید.