لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/03/03

طراحی لوگوی هتل

طراحی لوگوی هتل به خصوص هتل هایی که از مهمانان بین المللی استقبال می کنند، باید با مخاطبان فرهنگ های مختلف و به زبان های مختلف ارتباط برقرار کنند. یک طراحی ساده احتمال اینکه لوگو هتل شما برای افراد از کشورهای مختلف قابل فهم باشد و در ذهن آنها ماندگار بماند را بیشتر می کند.
لوگوها قسمت مهمی از تصویر هتل هستند و یک لوگوی خوب می تواند از همان ابتدا آنچه را که هتل شما ارائه می دهد، بیان کند. صنعت هتلداری می تواند بسیار رقابتی باشد، به همین دلیل ضروری است که لوگوی شما نسبت به سایر رقبا متمایز باشد. طراحی لوگو می تواند پیشنهادهای فروش منحصر به فردی را ارائه دهد که واقعاً شما را از سایر مشاغل متمایز می کند.
لوگو یک فضای خلاقانه را فراهم می کند که در آن یک هتل، متل یا هاستل می تواند آنچه را که به عنوان یک بِرند وعده داده، به طور کارآمد نشان دهد و تأثیر درستی را بر مشتریان بالقوه بگذارد. خواه یک هتل چند ستاره مجلل باشد یا هاستل، طراحی یک لوگوی واضح و روشن، در برقراری ارتباط موثر و رسیدن به اهداف تان به شما اطمینان خاطر می دهد. 
اگر می خواهید خصوصیاتی مثل لوکس بودن، اقتصادی بودن یا تفریحی - خانوادگی بودن هتل خود را مجسم کنید، لوگوی شما بهترین مکان برای شروع است.

طراحی لوگوی هتل

برای طراحی یک لوگوی جذاب و به یادمادنی برای هتل ها باید نکات طلایی زیر را به خاطر داشته باشید:

1.    هدف از طراحی لوگو را تعیین کنید

در اولین قدم باید هدف اصلی لوگوی خود را تعیین کنید. شفاف بودن در مورد آنچه هتل شما ارائه می دهد و آنچه می خواهید از طریق لوگوی خود به تصویر بکشید می تواند تفاوت زیادی در رشد هتل شما ایجاد کند.
برای ساخت لوگو هتل خود، مهم است افرادی را که می خواهید هدف قرار دهید، در نظر بگیرید. سفارشی سازی لوگوی خود برای جلب نظر بیشتر افرادی که از خدمات شما استفاده می کنند، باعث می شود تمرکز خود را افزایش داده و ارتباط مستقیم تری برقرار کنید.

2.    ساده طراحی کنید

اگرچه ممکن است به کار بردن نمادها و تصایر پیچیده تر در لوگو، وسوسه انگیز باشد، اما تلاش برای جا دادن بیش از حد آنها در لوگو، کار را خراب می کند.
برای الهام گرفتن می توانید از ایده های طراحی لوگو هتل های معرف و منابع مختلف دیگری استفاده کنید، از جمله free travel and hotel logos. اگر می خواهید خودتان اقدام به طراحی لوگو کنید، بهتر است دوره های آموزشی طراحی لوگو با ایلاستریتور را بگذرانید و پس از مشاهده چند نمونه لوگو، با خیال راحت، شروع به طراحی کنید و ببینید چه مفاهیم خلاقانه ای می توانید ارائه دهید. شما همیشه می توانید طرح لوگوی خود را برای ویرایش های بعدی ذخیره کنید.
سلایق تغییر می کنند، و به طور کلی، سلیقه مردم در لوگوها، اولویت را برای افزایش استفاده از سادگی نشان داده است. به تکامل لوگوهای Starbucks , Nike و Apple طی چند سال گذشته نگاه کنید و می توانید گرایش به خطوط تمیزتر و طراحی ساده تر را مشاهده کنید.
شبکه های اجتماعی نیز بر این میل تأثیر گذاشته است. همانطور که مصرف کنندگان عادت می کنند که فیدها و اطلاعات خود را بسرعت دریافت کنند، لوگوهای ساده و چشم نواز بیشتر از آنهایی که متن زیاد یا تصاویر پیچیده دارند، توجه دیگران را به خود جلب می کنند.
یکی از اشتباهات رایج شرکت های متقاضی لوگو، انتخاب طرحی بسیار پیچیده است. درک یک لوگوی پیچیده دشوار است و بیان پیام آن نیز دشوار می باشد. همچنین می تواند هزینه چاپ را افزایش دهد و تکثیر آن در رسانه های مختلف نیز دشوار باشد.

3.    لوگوی هتل شما باید چند کاربردی باشد

هتل ها از لوگوهای خود به روش های بی شماری استفاده می کنند. بطور مثال در "منوی سرویس ها و رستورن ها" روی لوازم مختلف هتل مثل حوله، دستمال و غیره و حتی روی علامت «مزاحم نشوید» پس هنگام طراحی لوگو هتل باید به همه مکان هایی که لوگوی هتل را مشاهده می کنید، فکر کنید. 
لوگوهای هتل همه جا هستند:
•    از آنها در تبلیغات چاپی، آنلاین و تلویزیونی استفاده می شوند
•    روی لباس کارمندان و وسایل تبلیغاتی مانند کلاه و چتر نقش بسته است
•    ممکن است روی سایبان ها و نمای ساختمان چاپ شوند
•    آنها ممکن است در آگهی های حمایت مالی در رویدادهای محلی ظاهر شوند
اگر در حال طراحی لوگوی هتل هستید باید مطمئن شوید که برند در همه این اندازه ها به راحتی قابل تکرار باشد. لوگو باید به اندازه کافی متنوع باشد تا به صورت معکوس، سیاه و سفید و در هر سایزی خوب به نظر برسد.
هنگام طراحی این لوگو، حتماً آن را به روش های مختلفی امتحان کنید. آیا از فاصله نزدیک یا دور، خوب نشان داده می شود؟ در صفحه تلفن همراه چگونه به نظر می رسد؟ خلاق باشید: آن را روی یک تکه کره حک کنید تا ببینید در صبحانه یک مهمان هتل چگونه بنظر می رسد. به این ترتیب، هتل شما از یک لوگویی که در طیف گسترده ای از تکرارها، آشکار و مهیج باشد، بهره مند خواهد شد.

4.    مفهوم برند هتل خود را درک کنید

تمام کسب و کارها دوست دارند که از رقبای خود جلوتر باشند و بسیار خوب است که گزینه هایی را انتخاب کنید که آخرین روند صنعت را به تصویر بکشد. اشکال پیچیده، انباشت حروف و اشکال سپر تنها برخی از آخرین رویکردهایی هستند که هم اکنون در زمینه طراحی روی بورس هستند‌.
با این حال، هدف اصلی برای یک لوگوی عالی هتل نشان دادن ارزش های اصلی هتل شما است. آخرین مد طراحی های لوگو ممکن است مناسب این بیزینس هتلداری نباشد.
با متخصصان برند هتل کار کنید تا ارزش های مکانی را که می خواهد منتقل کند درک کنید. آیا این مکان برای جمعیت جوان این دوره جذاب است؟ سپس می خواهید بگویید که این مکان زرنگی شبکه، راحت و نزدیک به زندگی شبانه محلی است.
آیا هتل می خواهد به خانواده ها اطلاع دهد که برای مهمانانی که همراه فرزندانشان در آن اقامت می کنند، امن و سرگرم کننده است؟ یک لوگو برای این نوع هتل ها ظاهر و حس بسیار متفاوتی دارد.
شاید موقعیت جغرافیایی مهمترین عنصر برند آنها باشد. برند هتل Osterport یک مثال موثر است. لوگوی آن با استفاده موثر از  یک نماد ساده به وضوح موقعیت خود را در Copenhagen نشان می دهد.

طراحی لوگوی هتل

5.    رنگها را با دقت انتخاب کنید

کارشناسان طراحی توصیه می کنند که استفاده از سه رنگ حداکثر عددی است که باید در یک لوگوی موثر استفاده شود. اگر بیشتر از این تعداد در طراحی لوگو هتل خود از رنگ استفاده کنید، چشم مشتری شما را خسته خواهد کرد.
هر رنگ در ساخت لوگو با احساس متفاوتی مطابقت دارد، بنابراین یک پالت رنگی انتخاب کنید که نشان دهنده بِرَند هتل شما باشد. به عنوان مثال، اگر هتل خود را به عنوان هتلی که دارای خدمات تفریحی مثل ماساژ، سالن ورزشی یا استخر است، تبلیغ می کنید، بهتر است به رنگ های سبز و آبی که به ترتیب نماد سلامتی و آرامش هستند، بچسبید.
انتخاب رنگ شما باید نوع مخاطب مورد نظر تان را در نظر بگیرد. رنگ سیاه، به طور کلی زیبا و معتبر شناخته می شود که رنگ مورد علاقه و رایج در صنعت مد است. بنابراین، اگر امیدوارید اعضای این صنعت را برای اقامت در هتل خود جذب کنید، باید آن را به عنوان رنگ اصلی در لوگوی خود بگنجانید.
از طرف دیگر، نارنجی به عنوان یک رنگ سرگرم کننده و بازیگوش مورد توجه کودکان قرار می گیرد. اگر هتل شما برای جلب توجه خانواده های جوان در حال فعالیت است، ممکن است بخواهید مقداری نارنجی در لوگوی هتل خود قرار دهید.

6.    فونت مناسب را انتخاب کنید

برخی از لوگوها، مانند Twitter، به طور کامل از به کار بردن متن چشم پوشی می کنند. با این حال، لوگوی شما باید در نظر مشتریان تان آنقدر کامل تا بدون استفاده از متن کاملا لُب مطلب را ادا کند.
اکثر هتل ها نام خودشان را در طراحی لوگو به عنوان بخشی از استراتژی برندسازی ثبت می کنند. بعضی از هتل ها هم ممکن است به قدری شناخته شده باشند که حتی یک کلمه یا حتی حرف ابتدایی برای شناسایی آنها کافی باشد.
لوگوی جدید و چشمگیر "Holiday Inn" با تک حرف مدرن "H" که جایگزین حروف نوشتاری قدیمی با نام کامل شده است، نمونه ای عالی از لوگوی روح انگیز شناخته شده برای یک هتل معتبر است و در عین حال عناصر اصلی مانند رنگ را حفظ کرده تا برای عموم آشنا باقی بماند.

طراحی لوگوی هتل

هتل Plaza در Manhatten، از طراحی یک مونوگرام حرف "P" استفاده می کند که بر کلاسیک و خاص بودن ساختمان منحصر به فرد آن تأکید می کند.

طراحی لوگوی هتل

بِرند های معروف معمولاً برای لوگوهای خود از فونت های صاف و خوانا مانند Arial ،Helvetica و Times New Romans استفاده می کنند. درک مفهوم فونت هایی مثل Gothic و سایر فونت های فانتزی ممکن است در صورت مشاهده از دور یا در حین پرواز دشوار باشد.

7.    از دیگران نظرخواهی کنید

اگر در حال طراحی لوگوی هتل هستید، ممکن است چنان غرق در روند کار شوید که دیدگاه خود را از دست بدهید. همیشه مهم است که در مورد تصویری که ممکن است خیلی روی آن کار کرده باشید، نظر دیگران را بپرسید.
ترتیبی دهید که گروه های متمرکز از بین مخاطبان تان نگاهی به طراحی شما بیندازند. یا چندین نمونه لوگوی طراحی شده را به آنها نشان دهید و بگذارید به شما بگویند کدام یک را ترجیح می دهند و چرا.
آنها ممکن است یک رنگ را به رنگ دیگر ترجیح دهند. ممکن است قادر به خواندن سبک آن نباشند. این لوگو ممکن است تداعی دلپذیری از مکان هایی که از کودکی دوست داشتند، برانگیزد (ممکن است این یک واکنش عالی باشد که بدست می اورید!).
از طرف دیگر، آنها ممکن است مواردی را در لوگوی شما ببینند که شما از آنها غافل شده اید. نمونه های بسیاری از شکست کسب و کار شرکت ها وجود داشته که به علت برقراری ارتباطات منفی با طراحی لوگو آنها بوده است. همیشه بهتر است این مفاهیم ناخواسته را قبل از رونمایی از لوگویی که برای هتل خود طراحی کردید، کشف کنید!

8.    مراقب کلمات اختصاری باشید

بسیاری از معروفترین مارک های تجاری جهان به طراحی لوگوهایی روی آورده اند که نام آنها را به صورت اختصاری نشان میدهد برخی دیگر آنقدر شناخته شده اند که می توانند با چند حرف مختصر شناخته شوند.
اگر میخواهید لوگوی خود را به سبک مونوگرام طراحی کنید، هتل مورد نظر باید قبل از اینکه از مونوگرام برای آن استفاده کنید، در بازار دارای هویت کاملاً پایداری باشد.
در حالی که ایجاز و سادگی از عناصر اصلی طراحی یک لوگوی موفق هتل است، مخاطبان شما باید بدانند که خدمات شما چیست و نام هتل شما چیست. اگر آنها نتوانند آنچه را که در لوگو می بینند، درک کنند، طراحی آن موفق نیست.

جمع بندی

لوگوی هتل یکی از مهمترین عناصر استراتژی بازاریابی و برند آن است که اگر به درستی اجرا شود، می تواند در ثبت تصویر مثبتی از آن مکان در ذهن مصرف کنندگان تفاوت ایجاد کند.
لوگوها اغلب دشوارترین قسمت از یک برند هستند که برای جلب نظر یک بیننده به آنها نیاز دارند و باید پاسخ احساسی و مثبتی را به دنبال داشته باشند. آنها باید مثبت و چشم نواز، در عین حال آشنا و سازگار باشند.
لوگوها باید فقط با استفاده از رنگ، فونت و طرح، ارزش های برند را بدون کلمات بیان کنند. اگر یک لوگو به خوبی طراحی شود، میهمانان احتمالی را ترغیب به رزرو کردن اتاق و اقامت می کند.
اگر می خواهید یک لوگوی هتل واقعاً موثر طراحی کنید، این هشت نکته را بخاطر بسپارید. آنها به شما کمک می کنند چیزی ایجاد کنید که به برند شما کمک کند تا واقعاً در ذهن مخاطبان مورد نظر خود جا بیافتید.
اگر صاحب هتل هستید یا در حال بازاریابی یک شرکت هتلداری هستید و سعی می کنید در بودجه خود صرفه جویی کنید، روش هایی وجود دارد که بدون هزینه بالا به نتیجه حرفه ای می رسید. اگر از این دستورالعمل های اساسی پیروی کنید، می توانید برای هتل خود بِرند بسازید که برای انواع مهمانانی که امیدوارید در آنجا بمانند جذاب باشد.
اگرچه به نظر می رسد که به کار بردن همه این عناصر در طراحی لوگو هتل مشکل باشد، لزوماً نیازی به یک طراح گرافیک حرفه ای یا استخدام آن ندارید تا یک لوگوی عالی برای هتل خود بسازید. یافتن ابزارهای عالی برای ایجاد لوگوی خود به صورت آنلاینهم امکان پذیر است. با استفاده از نرم افزارهای لوگوساز آنلاین می توانید نمادهایی را پیدا کنید که برای طراحی یک لوگوی پویا با قیمت مناسب کاملا مناسبند.

تگ های مرتبط :