لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/09/17

چطور یک لوگوی خوب را دانلود و خلق کنیم؟

طراحی و دانلود لوگو با کیفیت مناسب یکی عواملی است که با به شما کمک می کند به هدف کسب و کار خود نزدیک شوید. به همین دلیل تعدادی از صاحبان مشاغل طراحی لوگو را اولین قدم در مسیر تبلیغاتی و بازاریابی خود درنظر می گیرند. اما قبل از هرکاری بهتر است، یک راهنمای دقیق داشته باشید تا بتوانید با پیروی از آن یک نتیجه موفق برای کسب و کار خود به ثمر رسانید. 
لوگوها معرف برند شما هستند و برای یک معرف خوب باید زمان زیادی را صرف کرد! در این مقاله قصد داریم شمارا با مراحل سخت لوگو، دانلود لوگو و غیره آشنا کنیم. به علاوه خواندن مقاله " چطور یک لوگوی حرفه ای با گوشی بسازیم؟ " به شما کمک میکند تا تاثیر زیادی در روند طراحی لوگویتان بگذارید. 

مراحل ساخت و دانلود یک لوگو منحصر به فرد

وب سایت لوگونومی ما همیشه برای دانلود راحت تر لوگوهایتان اینجاست و تنها با یک سرچ بهترین های دنیای لوگوهارا در اختیارتان قرار میدهد، با کمک مراحل پیشنهادی ما، یک لوگوی جذاب و بیاد ماندنی بسازید.

اصول طراحی لوگورا بارها بررسی کنید

عناصر اولیه زیادی برای طراحی لوگو وجود دارند که شما قبل از شروع طراحیتان باید ابتدا آنهارا درک کنید. به علاوه دو نکته اساسی که باید تا آخر روند طراحی در ذهن خود داشته باشید این است، اولا لوگوی شما باید ساده و تمیز طراحی شود و اصلا پیچیده نباشد. دوما لوگویی که طراحی میکنید، باید طراحی بیاد ماندنی داشته باشد تا پس از یک بار مشاهده در ذهن مخاطبانتان باقی بماند.  

یک فرآیند طراحی کلی را دنبال کنید

در مرحله بعد شما باید یک مرحله کلی را برای طراحی لوگوی جدید خود دنبال کنید. شما میتوانید به سادگی در ابتدا یک مداد و چند تکه کاغذ را برای طرح اولیه لوگوی خود کنار بگذارید. سپس میتوانید در طراحی لوگوی خود از عناصر اصلی استفاده کنید، در تمام این مراحل به هیچ عنوان نباید عجله کنید و با دقت به کارهای خود بپردازید.

در حین طراحی از خود سوال بپرسید

برای اینکه بتوانید روند طراحی لوگوی خود را حرفه ای پیش ببرید، باید از خود چند سوال مهم بپرسید، مثلا" چه هدفی از طراحی لوگوی خود دارم؟" و " مخاطبان هدف من چه کسانی هستند؟" با صرف کمی وقت برای پاسخ به این سوالات میتوانید در آخر یک طرح واقعا منحصر به فرد بسازید تا برای کسب و کارتان مفید باشد. این سوالات برای نظم دادن به ذهن طراح شما بسیار مهم و ضروری هستند و میتواند به شما کمک شایانی نماید.

رایگان یا پولی؟

وب سایت های فراوانی وجود دارند که شما میتوانید برای طراحی لوگوی خود از آنها کمک بگیرید. وب سایت لوگونومی ما تقریبا تمام خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهد، درمقابل ممکن است برخی از وب سایت های طراحی و دانلود لوگو هزینه هایی را برای خدمات خود دریافت کنند که صرف هزینه برای این خدمات میتواند سود و ویژگی های جذابی به لوگوی شما اضافه کند. وقتی صحبت از وب سایت هایی میشود که می توانند به شما در طراحی یک لوگوی شگفت انگیز کمک کنند، ممکن است تعجب کنید. برای جستجوی یک وب سایت طراحی آنلاین مناسب وقت بگذارید تا بهترین نتیجه را برای لوگوی خود به ارمغان آورید. هرچه زمان بیشتری را صرف این کار کنید، احتمال اینکه یک لوگوی عالی برای کسب و کار خود داشته باشید، بیشتر می شود.

لوگوی دیگران را بررسی کنید

اینکه گاهی به بررسی لوگوی کسب و کار های موفق بپردازید تا بتوانید چند ایده خوب برای لوگوی خود داشته باشید، کار حرفه ایست. بدیهی است که شما قصد کپی از لوگوی دیگران را ندارید، پس الهام گرفتن هیچ ایرادی ندارد. اگر کسب و کاری موفق است، به احتمال زیاد لوگوی درخشان و موثری دارد، زیرا لوگوها معرف یک برند هستند. 

از تمام منابع در دسترس خود استفاده کنید

منابع بسیار خوبی در اینترنت وجود دارد که شما میتوانید برای طراحی لوگو جدید خود از آنها کمک بگیرید. این منابع باید بتوانند در هنگام طراحی یک لوگوی خوب به شما کمک کنند و تا حد زیادی در بهبود نتیجه لوگویتان تاثیر گذار باشند. به علاوه با دانلود لوگو خوب میتوانید چند پله را به آسانی پشت سر بگذارید.

برای لوگوی خود یک فونت مناسب انتخاب کنید

انتخاب یک فونت مناسب میتواند لوگوی شمارا منحصر به فرد بسازد یا تمام مراحل طراحی که شما به سختی پیمودین را بیهوده سازد. مطمئنا میدانید فونت لوگوی شما باید بتواند مردم را جدی تر جذب برندتان نماید، پس در انتخاب آن دقت کنید.

از کلیشه ها دوری کنید

کلیشه های بسیاری وجود دارند که شما در هنگام طراحی لوگو باید از آنها اجتناب کنید، مثلا استفاده از یک لامپ براق برای نشان دادن یک ایده! هرچه لوگوی شما عناصر اصلی بیشتری داشته باشد، در آخر طرح منحصر به فرد تری خواهید داشت. 

از فضاهای منفی به خوبی استفاده کنید

یکی از بزرگترین اشتباهات افراد در هنگام طراحی لوگو این است که آنها ابدا از فضاهای منفی استفاده نمی کنند. بدیهی است تمام فضاها به خصوص فضاهای منفی بخش هایی هستند که بیشترین توجه هارا باید به آنها نشان داد، تا در آخر بتوان یک لوگوی فوق العاده را برای کسب و کار خود معرفی کرد.

تا زمانی که شما از لوگویتان راضی شوید، به ویرایش آن بپردازید

فراموش نکنید بارها ویرایش لوگویتان هیچ ضرری به نتیجه آخر آن نمی رساند. مطئنا از این کار خوشحال خواهید شد، زیرا با چندین دفعه بررسی آن باعث موفقیت بهتر کسب و کار خود خواهید شد.

چطور یک لوگوی خوب را دانلود و خلق کنیم؟

دانلود لوگو کسب و کار های حرفه ای

با کمی سرچ در دنیای پیشرفته اینترنت، امروزه میتوان به بهترین لوگوها با عنوان یکسان و نزدیک کسب و کار خود آشنا شد. دانلود یک لوگوی حرفه ای ممکن  است کمی سخت به نظر برسد، اما اگر به دنبال نتیجه بهتر هستید، دیگر نباید نگران عبور دقیقه های بیشتر باشید. 
به علاوه اگر کسب و کار شما جدید باشد، باید کمی بیشتر تحقیق کنید و لوگویی را دانلود کنید که بتوانید از آن در هر اندازه ای استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، برای داشتن یک لوگوی خوب نباید راه های پیچیده ای را طی کنید، ساده ترین ها مسیر های اصلی هستند.

دانلود فونت لوگو

اینکه برای طراحی لوگوهای خود از یک فونت خاص استفاده میکنید یا نه، ممکن است برای برخی مهم باشد. اگر از نگاه کردن به سبک فونت های قدیمی خسته شده اید و میخواهید کمی خلاقیت در انتخاب فونت لوگوی خود بخرج دهید، میتوانید با دانلود فونت برنامه های مختلف کار خود را تا چندین برابر آسان کنید. به علاوه اکثر برنامه های دانلود فونت ویژگی های خود را به صورت رایگان ارائه میدهند. نرم افزار های زیر برخی از برنامه های حرفه ای دانلود فونت هستند که شما میتوانید برای طراحی لوگو های خود از آنها استفاده کنید.

نرم افزار Stylish Fonts

هنگامی که برای اولین بار این نرم افزار را باز میکنید، با گزینه های مختلفی در انتخاب فونت آشنا خواهید شد که بسیار به کمک شما خواهد آمد. در هنگام استفاده از این نرم افزار برای انتخاب یک فونت مناسب برای لوگوی خود بارها جذب فونت های مختلف آن خواهید شد و می توانید طرح جدید یا بعد تر لوگوی خود را به سادگی جذاب کنید.

نرم افزار Phonto

این نرم افزار دارای بیش از 200 فونت مختلف است که شما میتوانید به راحتی یکی از فونت های مورد نظر خود را به لوگویتان اضافه کنید. به علاوه این نرم افزار قابلیت های بیشتری را نیز اعم از تغییر رنگ، کج کردن فونت و متن و افزودن فاصله را نیز در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. در آخر نیز شما میتوانید فایل لوگوی خود را با حضور یک فونت جذاب با فرمت دلخواه دریافت کنید.

نرم افزار Fancy Fonts

این نرم افزار نیز گزینه های مختلفی را برای استفاده شما، ارائه داده است. با این نرم افزار میتوانید لوگوی خود را با یک فونت منحصر به فرد تزئین کنید. 

چطور برای ساخت لوگو هزینه کمی مصرف کنیم؟

اگر قصد طراحی و دانلود لوگو کسب و کار جدید خود را دارید و باید تا حد امکان در هزینه ها صرفه جویی کنید، مهم است تا چند نکته مفید را در نظر بگیرید. راه های مختلفی برای پایین نگه داشتن هزینه های طراحی لوگو وجود دارد، برخی از آنها عبارتند از:

نمونه لوگوهای مورد علاقه خود را جمع آوری کنید

برای صرف هزینه کمتر، لوگوهای مد نظر خود را جمع آوری کنید. با ایده هایی که از آنها گرفته اید میتوانید کار طراحی لوگوی خود را با علاقه پیش ببرید.

بهترین منابع را برای طراحی لوگوی خود انتخاب کنید

بسیار مهم است که در روند طراحی لوگوی خود تا جایی که میخواهید هزینه ای صرف نشود، سرگرم شوید. زیرا همین کار باعث میشود تا با علاقه طراحی لوگوی خود را درکنار داشتن یک منبع حرفه ای از پیش ببرید.

لوگوی کسب و کارتان را خودتان طراحی کنید

اگر حتی کمی در خود توانایی هنر میبینید، میتوانید با بررسی های بیشتر کارهای طراحی لوگویتان را حرفه ای پیش ببرید. با این کار میتوانید مقدار پول بیشتری را ذخیره کنید و دیگر نیازی به استخدام طراح لوگو نداشته باشید. با اینحال از طراحی لوگو توسط خودتان نترسید، زیرا بهترین کارها با بارها آزمون و خطا به نتیجه رسیده اند.

لوگوی خود را ساده طراحی کنید

یکی از بهترین راه های صرفه جویی در هزینه های طراحی لوگو، ساده نگه داشتن آن است. طرح های ساده معمولا به تنهایی بهتر و موثر تر وظیفه خود را در جذب مشتری انجام می دهند. اگر میخواهید لوگویی داشته باشید که به شما هم در صرفه جویی و هم در تجارت کمک کند، بسیار مهم است این مرحله را بار دیگر بخوانید. 

نتیجه گیری

برای طراحی یک لوگوی خوب نباید راه های طولانی را بروید، دنیای امروز ساده ترین جاده هارا پیش روی شما قرار میدهد تا کمترین نگرانی را از بابت لوگوی کسب و کار خود داشته باشید.
به علاوه، با کمک راه های مختلف میتوانید در هزینه های لوگوی جدید خود صرفه جویی کنید و مهم است قبل از تصمیم گیری برای لوگو خود بارها فکر کنید. 

تگ های مرتبط :