لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/21

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)

طراحی لوگو با حروف انگلیسی یکی از موارد پرکاربرد در استفاده کاربران از نرم افزار کورل به شمار می رود چرا که استفاده از متن باعث می شود بسیار سریع تر با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و هم چنین در بحث برندینگ و بازاریابی تجاری، داشتن یک لوگو که از متن و یا ترکیبی از اشکال هندسی و متون تشکیل شده باشد، یک مزیت به شمار می رود و ممکن است حتی باعث پیشی گرفتن از رقبای دیگر شود.
طراحی لوگو با حروف انگلیسی به روش های گوناگونی انجام می گیرد. برای نمونه ممکن است یک لوگو از چند تصویر و نام شرکت تشکیل شده باشد، ترکیبی از نام و شعار شرکت در ساخت آن به کار رفته باشد یا به طور کامل از حروف تشکیل شده باشد و اثری از سایر المان ها در آن دیده نشود.
در مقاله "طراحی لوگو با کول دراو" به شما روش طراحی با این نرم افزار گرافیکی کاربردی را آموزش دادیم اما در ادامه قصد داریم تکنیک هایی که در کار با تکست در برنامه کورل دراو می توان از آن ها استفاده کرد را به شما آموزش دهیم.

 

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)

 

مراحل طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو

1. ایجاد صفحه جدید برای طراحی لوگو با حروف انگلیسی

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که باید یک صفحه جدید ایجاد کنیم. به این منظور پس از بازکردن برنامه گزینه ی FILE و سپس NEW را انتخاب می کنیم یا کلید های CTRL+N را همزمان با هم می فشاریم تا با تصویر زیر روبرو شویم.

 

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)


در این صفحه می توانیم برای کار خود نامی انتخاب کنیم و بسته به نیاز خود از قالب های آماده مانند A4 و A3 استفاده کنیم یا این که اندازه ها را به صورت دستی تنظیم کنیم.
همچنین می توانیم موارد دیگر مانند سبک رنگ و یا رزولوشن تصویر را نیز مشخص کنیم تا به بهترین طراحی لوگو با حروف انگلیسی دست پیدا کنیم.
البته خوشبختانه کورل دراو نرم افزاری است که فایل های آن حالت برداری دارند و ایجاد تغییر در اندازه آنان تاثیری بر کیفیت آن ها نخواهد داشت. پس به راحتی می توانید هر موقع خواستید این اندازه ها را تغییر دهید.

2. اضافه کردن متن برای طراحی لوگو با حروف انگلیسی

بعد از ایجاد صفحه، حالا باید کلمه یا حروف مورد نظر خود را به صفحه اضافه کنید. به این منظور ابزار متن که به TEXT TOOL نیز معروف است را انتخاب کنید.
شما می توانید این ابزار که آیکون آن بسته به ورژن برنامه یک T یا A می باشد را از نوار عمودی موجود در سمت چپ نمایشگر خود انتخاب کنید یا با استفاده از کلید میانبر F8 این کار را انجام دهید. سپس در قسمتی از صفحه کلیک کنید و متن مورد نظر خود را از طریق صفحه کلید تایپ کنید.
حالا با کلیک روی متن و انتخاب آن می توانید از نوار افقی بالای صفحه (Property Bar) تغییرات مختلفی مانند اندازه و نوع قلم بر آن اعمال کنید تا طراحی لوگو با حروف انگلیسی تکمیل شود.

3. انتخاب رنگ برای طراحی لوگو با حروف انگلیسی

با استفاده از نوار رنگ ها که بسته به نسخه برنامه به صورت عمودی سمت راست یا در بالای صفحه دیده می شود، رنگ دلخواه را برای تایپوگرافی لوگو خود انتخاب کنید.

 

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)


اکنون می خواهیم یکی از بخش های جالب آموزش طراحی لوگو با حروف انگلیسی یعنی دو یا چند رنگ کردن حروف یا کلمات را به شما آموزش دهیم.
برای این کار حروف انگلیسی مورد نظر خود را برای طراحی لوگو در صفحه تایپ می کنیم. می توانیم برای زیبا تر شدن، آن را به حالت توپر (بولد) یا ایتالیک در آوریم.

 

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)


سپس ابزار RECTANGLE TOOL را انتخاب می کنیم و یک مستطیل را به نحوی رسم می کنیم که ظلع بالای آن متن ما را به صورت افقی به دو نیمه تبدیل کند.
اکنون با فشردن کلید SHIFT و کلیک بر روی مستطیل و متن هر دو را انتخاب می کنیم. در نتیجه در گزینه ها و آیکون های نوار افقی بالای صفحه (Property Bar) تغییراتی به وجود می آید و ما می توانیم با انتخاب گزینه Intersect قسمت های مختلف این دو شکل را انتخاب کنیم.
در واقع وظیفه Intersect این است که وقتی چند شکل را با هم انتخاب کرده ایم، قسمت های مشترک آن ها را انتخاب کند.

 

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)


حالا مستطیل را از آن منطقه خارج می کنیم و قسمت پایین شکل را انتخاب می کنیم.
سپس با کلیک بر روی قسمت مشترک که در واقع نیمه پایینی نوشته است، می توانیم رنگ دلخواه را برای طراحی لوگو با حروف انگلیسی اعمال کنیم.
در کورل دراو وقتی یک آبجکت را انتخاب کرده اید اگر بر روی رنگ مورد نظر چپ کلیک کنید داخل آن رنگ خواهد شد و با راست کلیک حاشیه ی آن به رنگ مورد نظر در خواهد آمد.

 

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)


برای قسمت بالای نوشته نیز دوباره اقدام به رسم مستطیل، آوردن مستطیل به مکان مناسب، انتخاب قسمت مشترک با استفاده از گزینه INTERSECT و انتخاب رنگ مناسب را تکرار می کنیم.

 

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)

 

با این روش شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود برای یک طراحی لوگو با حروف انگلیسی حتی از چندین رنگ مختلف استفاده کنید و حالتی شبیه به طیف رنگ به آن ببخشید.

در طراحی لوگو با حروف انگلیسی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

طراحی لوگو با حروف انگلیسی یا مونو‌گرام ها برای تمام صنایع یا هر نوع کسب و کاری مناسب نیست چون نیاز به مهارت بسیار زیادی دارد و فقط طراحان حرفه ای لوگو هستند که می‌توانند با توجه به مفهوم و پیام هر برند یک نشان تجاری به یادماندنی و متمایز را با حروف انگلیسی خلق کنند.
برای طراحی لوگو حرفه ای با حروف انگلیسی باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

درک از برند

اولین مرحله برای طراحی لوگو حرفه ای با حروف انگلیسی رسیدن به درک کاملی از برند است. اگر طراح لوگو از اهداف شرکت و هویت و پیام برند آگاه باشد دقیقا می داند که باید عناصر مختلف مانند فونت یا رنگ را چگونه در طراحی لوگو با حروف انگلیسی به کار ببرد تا بتواند تاثیر مثبتی روی مخاطبین هدف بگذارد.

تحقیقات اولیه

اینکه طراح لوگو به یک درک کلی از برند برسد؛ نیاز به تحقیقات اولیه در خصوص بازار هدف، رقبای برند و محصولات و خدمات ارائه شده توسط آن برند دارد. در این مرحله، حروف اولیه برای طراحی لوگو حروف انگلیسی توسط طراح معین شده و نوع مونوگرام نیز مشخص می شود.

فرایند طراحی

برای طراحی لوگو با حروف انگلیسی، طراح ابتدا باید یک تصویر کلی از مونوگرام تهیه کند و تصمیم بگیرد که چه رنگ هایی باید در طراحی لوگو به کار روند. معمولاً طراحان چند ایده مختلف را برای طراحی مونوگرام در این مرحله امتحان می‌کنند و سپس با توجه به نظر مشتری خود و بازخوردی که از آنها می گیرند؛ بهترین طرح را بر می گزینند.

مناسب بودن برای نوع کسب و کار

لوگو های به سبک مونو‌گرام معمولاً شکلی رسمی دارند و کمتر از آن ها برای برند های فانتزی استفاده می‌شود. البته کاربرد مونوگرام ها به نحوه طراحی لوگو با حروف انگلیسی بستگی دارد. در صورتی که طراح بتواند از فون،ت رنگ و سایه مناسب استفاده کند؛ مونوگرام ها می توانند کاربرد بسیار وسیعی در هر نوع کسب و کاری داشته باشند.

طراحی انعطاف پذیر

از مهم ترین اصول طراحی لوگو حرفه ای، ساده بودن و انعطاف پذیر بودن آن است. بنابراین، در طراحی لوگو با حروف انگلیسی نیز باید سادگی و در عین حال انعطاف پذیری لوگوی طراحی شده در نظر گرفته شود. در طراحی مونوگرام ها، انتخاب حروفی که برای طراحی لوگو مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در ایجاد این ویژگی ها برای آرم طراحی شده موثر است.

انتخاب رنگ 

انتخاب رنگ برای طراحی لوگو با حروف انگلیسی یکی از عناصر مهمی است که نباید اشتباهی در آن رخ دهد. برای طراحی مونوگرام ها نیازی نیست که ترکیبی از چند رنگ مختلف استفاده شود معمولاً فقط از دو رنگ برای متمایز ساختن حروف روی یک پس زمینه در طراحی مونوگرام ها استفاده می شود.
در نمونه لوگوهای زیر که به سبک مونوگرام طراحی شده اند؛ این ایده به وضوح مشخص است:

 

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)

 

انتخاب فونت

با توجه به اینکه در طراحی لوگو به سبک مونو‌گرام فقط از حروف انگلیسی استفاده می شود؛ انتخاب فونت مهم ترین عاملی است که روی طراحی لوگو تاثیر گذار است. طراحان حرفه‌ای معمولاً برای هر کسب و کاری یک فونت خاص و متمایز طراحی می‌کنند که نمونه آن در سایر لوگوها مشاهده نمی‌شود.
طراحی فونت حروف انگلیسی به شکل زاویه دار، منحنی، شکسته، به هم پیوسته و غیر هرکدام مفاهیم خاص خود را به مخاطب منتقل می‌کند. بنابراین باید در انتخاب نوع فونت برای طراحی لوگو با حروف انگلیسی دقت زیادی به خرج دهید.

 

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)


طراحی لوگو با حروف انگلیسی برای چه نوع کسب و کاری مناسب است؟

لوگوهای به سبک مونوگرام که با حروف انگلیسی طراحی می شوند؛ بسیار خاص و متمایز هستند و معمولاً فونت های که به کار رفته در آن ها به صورت منحصر به فرد برای همان کسب و کار طراحی می‌شود. انتخاب فونت در طراحی لوگو با حروف انگلیسی موجب می شود که بتوان از این نوع لوگو برای هر نوع کسب و کاری استفاده کرد.
با این وجود طراحان حرفه ای لوگو معتقدند که مونوگرام ها بیشترین کاربرد را برای کسب و کارهایی در زمینه های زیر دارند:

شرکت هایی که نام برند آنها بسیار طولانی است

طراحی لوگو با حروف انگلیسی برای شرکت‌هایی که نامه طولانی دارند؛ بسیار مناسب است. شرکت هایی مانند Victoria and Albert Museum, NASA ، Giorgio Armani و Sarah Appleby می‌توانند از حروف اول نام برند خود برای طراحی یک لوگوی ساده، متمایز و به یادماندنی استفاده کند.
مهمترین مزیت طراحی لوگو با حروف انگلیسی برای این برند ها به خاطر ماندن نام آنها در ذهن مخاطبین است. لوگوهایی که به سبک مونوگرام طراحی می‌شوند؛ این مزیت را دارند که مخاطبین با هر بار دیدن لوگو به سرعت نام برند را هرچقدر هم طولانی باشد؛ به خاطر می آورند.

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)


شرکت هایی که به دنبال طراحی لوگو بسیار ساده هستند

برندهایی که به دنبال یک لوگوی بسیار ساده بدون هیچگونه تصویر یا نماد خاصی هستند می‌توانند از طراحی لوگو با حروف انگلیسی بیشترین استفاده را ببرند. در طراحی مونو‌گرام ها نیازی نیست که هیچگونه تصویر، نماد یا شکلی به لوگو اضافه شود. بلکه طراح به سادگی می تواند با حروف انگلیسی یک لوگوی حرفه ای و ساده برای آن برند خلق کند.

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)

شرکتهایی که قصد دارند از یک لوگو در تمامی پلتفرم ها استفاده کنند

طراحی لوگو با حروف انگلیسی این مزیت را دارد که در تمام پلتفرم ها یکسان و مشابه به نظر می رسد. بنابراین، شرکت هایی که طراحی لوگوی خود را به سبک مونوگرام انتخاب می کنند نیازی نیست که برای استفاده از لوگوی خود در پلتفرم های مختلف مثل شبکه های اجتماعی، وب سایت ها یا حتی بنرهای بزرگ تبلیغاتی تغییراتی در لوگوی خود ایجاد کنند. از مونوگرام ها به راحتی می توان در هر سایزی روی کارت ویزیت، واترمارک، سربرگ تبلیغات چاپی و غیره استفاده کرد.

طراحی لوگو با حروف انگلیسی در کورل دراو (CorelDRAW)

جمع بندی

طراحی لوگو با حروف انگلیسی کاربرد بسیار زیادی دارد. این نوع لوگو که به مونوگرام مشهور است را می‌توان در پلتفرم های مختلف به راحتی و بدون نیاز به تغییر خاصی مورد استفاده قرار داد.
در طراحی لوگو به سبک مونو‌گرام باید سادگی، خوانا بودن و متمایز بودن فونت حروف بکار رفته نسبت به سایر لوگو ها در نظر گرفته شود. هر چند در برخی از لوگوهای طراحی شده به سبک مونوگرام نمادهای ساده‌ای مثل دایره، مربع، مثلث و غیر استفاده می‌شود اما این سبک طراحی لوگو می تواند به خودی خود یک لوگو حرفه ای و کامل باشد که نیازی به اضافه کردن هیچگونه نمادی در آن نیست.
طراحان لوگو توصیه می‌کنند که طراحی لوگو با حروف انگلیسی را حتماً به یک طراح گرافیک حرفه ای بسپارید چون این سبک طراحی لوگو با این که ساده به نظر می رسد اما نیاز به مهارت و دانش کافی در خصوص تأثیر عناصر مختلفی مثل فونت و رنگ روی ذهن مخاطبین دارد.
اگر نیاز به طراحی لوگو به سبک مونوگرام دارید طراحان گرافیک لوگونومی می‌توانند برای طراحی لوگو با حروف انگلیسی به شما کمک کنند.