لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/09/14

طراحی لوگوی حرف M

طراحی لوگو حرف m کاربرد خلاقانه این حرف در لوگو است به طوری که بتواند بهترین ایده ها را برای برند شما به نمایش بگذارد. این نوع طراحی ها برای مشاغلی که به دنبال یک لوگوی ساده هستید به بهترین شکل عمل می کنند.
هر نوع کسب و کاری برای بیان اهداف تجاری خود، از برخی المان ها استفاده می نماید اما گاهی اوقات گنجاندن این عناصر در یک لوگو دشوار است. اما در عوض یک مونوگرام و در این مقاله ما، طراحی لوگو حرف m نیازی به این المان ها نداشته و به بهترین وجه می توان اهداف را از طریق این حرف منتقل نمود. در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی های طراحی لوگو حرف m توضیح دهیم.

منظور دقیق از طراحی لوگو حرف M چیست؟

طراحی لوگو حرف m یک طرح تزئینی است که از حرف m برای ایجاد یک نماد واحد استفاده می شود. لوگوهای مونوگرام که حاوی طراحی لوگو حرف m نیز می باشد معمولا برای نشان دادن حرف اول شخص یا تجارت به کار می رود. گاهی اوقات نیز حرف m با تصاویر ترکیب می شوند تا مفهوم برند تجاری را بهتر نشان دهند.
مونوگرام یکی از قدیمی ترین اشکال شناسایی است که اولین بار توسط یونانیان باستان روی سکه و برای نشان دادن شهرهای مختلف به کار برده شد. در طول تاریخ، این نوع طراحی ها، اغلب توسط نقاشان در آثار هنری خود و همچنین خانواده های سلطنتی برای تمایز که اغلب برای اعلام مال بود استفاده می شدند.

چه زمانی از طراحی لوگو حرف M استفاده می کنیم؟

طراحی لوگو حرف m می تواند برای نمایش دادن سبکی از نام تجاری شما به کار رود. این نوع طراحی در واقعا بهترین استارتاپ است زیرا به مشتری کمک می کند تا نام تجاری را به خاطر بسپارد. اگر تجارت شما جدید است و می خواهید که با یک آرم منحصربفرد شناخته شوید، این نوع طراحی بهترین عملکرد را دارد. طراحی لوگو حرف m از یک رویکرد مینیمالیستی نسبت به طراحی بهره می گیرد و خدمات ظریف و بی دردسر آنها را منتقل می کند.

ویژگی های طراحی لوگو حرف M

طراحی لوگو حرف m منحصربفرد بوده و با بهره گیری از یک رویکرد طراحی ساده، لوگوی شما را به یک گزینه محبوب تبدیل می کند. ویژگی های طراحی لوگو حرف m به شرح زیر هستند:

برجسته بودن لوگو

طراحی لوگو حرف m واقعا برجسته بوده و به عنوان یک لوگوی برتر شناخته می شود. شما باید به گونه ای از این حرف در لوگوی خود استفاده نمایید که در ذهن مشتری ماندگار شوید.

به خاطر سپردن این نوع طراحی آسان است

لوگوهای مونوگرام به طور کلی به آسانی به خاطر سپرده می شوند زیرا آنها همه یک چیز مشترک داشته و آن استفاده از حرف اول است. برای مثال NASA را در نظر بگیرید. ایجاد نام سازمانی بزرگ مانند سازمان ملی هوانوردی و فضا، به صورت حروف کوچک مانند ناسا یا NASA می تواند به بسیاری از افراد کمک کند تا این نام را به راحتی به خاطر بسپارند. اگر نام تجاری شما نیز طولانی و یادآوری آن دشوار است می توانید از این نوع طراحی لوگو به عنوان شناسایی بهتر هویت تجاری خود استفاده نمایید.

بهترین گزینه برای مشاغل جهانی

با طراحی لوگو حرف m می توانید بهترین لوگوهایی را ایجاد نمایید که قرار است در دنیا حرف اول را بزنند. مونوگرام را فقط می توان با دیدن نام های اولیه برند آنها تشخیص داد و اینکه چگونه این نوع لوگوها به بهترین گزینه برای مشاغل جهانی تبدیل می شوند.

روانشناسی پشت طراحی لوگو با حروف

هر لوگو به روشی متفاوت مانند رنگ، نوع متن و سایر عناصر جدایی ناپذیر بر مشتریان تأثیر میگذارد. با این طراحی می توان به راحتی لوگو را به خاطر آورد و این اصل یعنی اصل آشنایی به کسب و کار شما کمک می کند تا فروش یا تولید خود را بهبود بخشید. همچنین در سطح عمیق تری می توانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

نکته های طراحی لوگو حرف M

برای طراحی لوگو حرف m چندین نکته وجود دارد که بهتر است قبل از ایجاد مونوگرام آنها را به خوبی در نظر بگیرید:

یک سبک طراحی متمایز از حرف M بیابید.

طراحی لوگو حرف m به نوع سبک حروفی که انتخاب میکنید بستگی دارد. شما باید سبکی را برگزینید که نشان دهنده شخصیت برند شما و مخاطبین شما باشد. بدین منظور باید قبل از انتخاب سبک این سوالات را از خود بپرسید:

• آیا می توان نام تجاری خود را کوتاه کنم؟
• چه تعداد حرف باید در لوگو وارد کنم؟
• قرار است چگونه از طراحی لوگو حرف m استفاده کنم و مردم قرار است لوگوی من را کجا ببینند؟

پس از اینکه به این سوالات پاسخ دادید، چندین طراحی را امتحان کنید. مثلا اگر احساس ماجراجویی میکنید میتوانید حروف را به صورت شُل بنویسید. هراسی نداشته باشید و به راحتی بیرون از منطقه خود قدم بگذارید و در نهایت تا زمانی که طراحی مورد نظر خود نرسیده اید گزینه های زیادی را امتحان کنید.

طراحی لوگو حرف M را با یک ویژگی شخصیت ترکیب کنید.

شما می توانید با مونوگرام دو یا سه حرفی با ایده ویژگی شخصیت بازی کنید. در نظر داشته باشید که مونوگرام تک حرف مانند طراحی لوگو حرف m چالش برانگیزترین نوع طراحی در این زمینه است. در واقع ساختن یک حرف به اندازه کافی قدرتمند و اینکه بتواند به تنهایی بایستد کار ساده ای نیست اما محال نیز نیست.
در این خصوص یکی از نمادین ترین لوگوها را طی این سال ها در نظر بگیرید. لوگوی مک دونالد. حرف “M” که توسط Jim Schindler به نام قوس های طلایی به چالش کشیده شد. در واقع این لوگو بسیار محبوب بوده و کمتر کسی است که آن را نشناسد و سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه در ذهن او تداعی نشود.

رنگ را عاقلانه انتخاب کنید

سعی کنید در مورد استفاده از رنگ ها در مورد لوگوهای مونوگرام خیلی دقت کنید. در اینجا تعداد رنگ ها باید محدود باشد و بیش از دو رنگ به کار نرود تا طراحی لوگو حرف m برجسته تر به نظر آید. رنگ سیاه به خصوص در صنعت مُد یک رنگ بسیار محبوب به شمار می آید، زیرا هم تطبیق پذیر است و هم مینیمال. رنگ سیاه با سفید نیز برای تغییرات معکوس گزینه ای عالی به شمار می رود.
برند طلا و جواهرات Mejuri ترجیح داد که برای طراحی لوگو حرف m آن را (M) در یک محفظه دایره ای به رنگ سیاه محصور سازد. این برند همچنین در برخی موارد جهت بازاریابی از رنگ طلایی بهره می گیرد. رنگ های قرمز و آبی نیز اغلب در طراحی لوگو حرف m مورد استفاده قرار می گیرند خواه به صورت ترکیبی و یا تک. در حالی که رنگ قرمز احساس هیجان و قدرت را برمی انگیزد، رنگ آبی حس اعتماد و اطمینان را به شما منتقل می سازد.
بسیاری از مشاغل سعی می کنند تنها از یک رنگ استفاده کنند و حروف برجسته تر و یا حالت تزئینی بیشتر داشته باشد. در مواردی نیز که طراح دو رنگ را برای طراحی لوگو حرف m به کار می برد، رنگ ها اغلب دو رنگ اصلی برند بوده و در برقرار ارتباط با یکدیگر از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

تجربه با شکل و طرح

مطمئنا لوگوهای مونوگرام در بیشتر موارد فقط از حروف تشکیل شده اند اما شکل نیز در طراحی کلی آنها نقش بسزایی دارد و این به چیدمان حروف استفاده شده در مونوگرام نیز بستگی دارد. معمول ترین آنها یک طرح افقی است که با همپوشانی حروف ط ایجاد می شوند. البته به جز این موارد دیگری نیز وجود دارد.
مثلا طرح حروف به هم پیوسته بسیار محبوب است زیرا این طرح همه کاره بوده و می توان از آن در صنایع استفاده کرد. البته حداقل تعداد حروف در اینجا باید دو حرف باشد. نوع دیگر آن طرح معکوس است. این طرح چشم نواز اشخاص را مجاب می کند تا یک برداشت دوگانه از طرح داشته باشند و برای برندهایی که در زمینه های خلاقانه مانند آژانس های طراحی یا دکوراسیون داخلی کار می کنند بسیار خوب جواب می دهد.
طرح های غیر رسمی نیز یک روش عالی برای شخصیت پردازی برند شما به شمار می روند. به طور معمول، سبک حروف طراحی لوگو حرف m به صورت دست نوشته، برداشت شخصی تری را در پی دارد که می توان برای یک وبلاگ و یا برند تجاری پوشاک از این طرح و شکل بهره گرفت.

طراحی لوگوی حرف M

طراحی لوگو حرف M در چه صنایعی قابل استفاده است؟

شما می توانید از طراحی لوگو حرف m در تصاویر فاوآیکون، واتر مارک، لوازم التحریر و ... استفاده نمایید. اما قبل از آن این سوال را در ذهن داشته باشید که چه تصوری از اینکه لوگوی شما در کجا ظاهر می شود دارید؟ روی لوازم التحریر؟ روی کالا یا کیسه های خرید؟ دانستن اینکه لوگوی شما دقیقا در کجا ظاهر خواهد شد کمک زیادی به تصمیم گیری های شما می نماید.
لوگوهای مونوگران در واقع یک داستان را روایت می کنند. آنها نشان می دهند که ما چه کسی هستیم و در عین حال به سنت و هویت برند خود وفادار می مانیم. آنها یک روش درخشان و شخصی برای شناسایی برند شما هستند. از آنجایی که طراحی حروف به طور کلی با اعلام هویت فرد، خانواده یا موسسه مرتبط می باشد، می توان گفت احساسی ترین انتخاب در طراحی می باشند.

چه زمانی می توانید طراحی لوگو حرف M یا به طور کلی تر مونوگرام را انتخاب کنید؟

هنگام طراحی یک لوگو، شما به دنبال طرحی هستید که علاوه بر استقرار ماهیت برند شما، مورد توجه مخاطبین نیز قرار گیرد. لوگوهای مونوگرام در بازارهای جهانی بسیار خوب عمل کرده و انتخابی هوشمندانه برای شرکت های با نام های طولانی یا دشوار هستند. طراحی لوگو حرف m در موارد زیر می تواند بهترین گزینه باشد:
- نام برند شما طولانی است: توجه داشته باشید اگر نام برند شما طولانی بوده و یا از چندین کلمه تشکیل شده است، نمایش واضح آنها در یک لوگو دشوار می شود.
- نام برند شما به طور طبیعی می تواند به اختصار تبدیل شود: شما می توانید برای اینکه نام برند شما به خوبی در اذهان بماند آن را کوتاه کرده و به اختصار یادآوری کنید. این تکنیک برای مشاغلی که در بازارهای جهانی خوب کار می کنند ایده آل است زیرا تلفظ و تشخیص این مونوگرام بسیار آسان است. مثلا شرکت معدن و ساخت The Minnesota Mining and Manufacturing برای طراحی لوگو حرف m، اینگونه مسیر را کوتاه کرد : "3M".
- اگر نام برند شما با روابط خانوادگی پیوند دارد: سبک مونوگرام برای مشاغلی که ریشه خانوادگی دارند بسیار مناسب است، زیرا این نوع طراحی ابتدا به عنوان یک مفهوم که دارای ارزش احساسی بود آغاز شد.
- برند شما بازارهای جهانی را پوشش می دهد: آیا برند شما بازارهای در خارج از کشور دارد؟ پس مونوگرامی را در نظر بگیرید که شناخت و به خاطر سپردن آن برای افراد در سراسر جهان ساده باشد. نمونه بارز طراحی لوگو حرف m، برند مک دونالد است.

چند نمونه لوگو طراحی شده با حرف M

طراحی لوگو حرف Matheus Cecato - M

در طراحی این برند مشهور از دو رنگ سفید و سیاه استفاده شده و حرف m به زیبایی در فضای منفی طراحی شده است.

 

طراحی لوگوی حرف M


طراحی لوگو حرف W & M Logo - M

در طراحی لوگو W&M از طراحی حروف به شکل معکوس استفاده شده است.

 

طراحی لوگوی حرف M


طراحی لوگو حرف M – موتورولا Motorola

موتورولا جدیدترین لوگو خود را با حرف m که در دایره احاطه شده منتشر کرده است. استفاده از رنگ های متنوع موجب شده که این لوگو جذابیت بیشتری پیدا کند.

 

طراحی لوگوی حرف M


طراحی لوگو حرف M – مک دونالد MCDONALD’S

رنگ قرمز و زرد به کار رفته در طراحی لوگو m مکدونالد یکی از مشهورترین لوگوهای طراحی شده با حرف m است که تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبین این برند به عنوان برترین رستوران بین المللی داشته است.

 

طراحی لوگوی حرف M


جمع بندی

لوگوهای مونوگرام ترکیبی خلاقانه از حروف هستند و به بهترین شکل می توانند درون را نشان دهند. به عبارتی آنها می توانند آنچه را که واقعا قصد دارید منتقل سازید به نمایش بگذارید. طراحی لوگو حرف m در صورتی که هوشمندانه و حرفه ای انجام شود می تواند بهترین عملکرد را برای نشان دادن هویت کسب و کار شما داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که هنگام طراحی تمامی نکته هایی را که در بالا توضیح داده شد در نظر بگیرید.