لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1399/10/06

طراحی لوگوی حرف k

طراحی لوگو حرف k که یکی از انواع لتر مارک به شمار می آید، برای شرکت هایی که نام برند تجاری آنها با حرف k شروع می شود می تواند گزینه ایده آلی باشد.
لوگو هایی که فقط از یک حرف در طراحی آنها استفاده می شود، برای طراحی لوگو در زمینه های مختلفی مثل سازمان های حقوقی و مشاورین، انتشارات و رسانه ها، فشن و مد و همچنین برندهایی که به فروش تجهیزات مختلف می پردازند، کاربرد دارد. بنابراین، جای تعجب نیست که با این کاربرد گسترده، داشتن ایده های خلاق و نوآورانه برای طراحی لوگو حرفه k از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتواند توجه مشتریان را جلب کرده و روی آنها تاثیر مثبت بگذارد.
برای طراحی لوگو حرف k مانند انواع دیگر مونوگرام ها یا لوگو ها نوشتاری که در آن ها از یک حرف استفاده می‌شود باید برای انتخاب طرح، رنگ و فونت به نوع کسب و کار آن برند توجه کرد. امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی در عصر دیجیتال، طراحی لوگو حرف k برای شرکت‌هایی که در زمینه تکنولوژی نرم افزار، برنامه نویسی و به طور کلی فناوری دیجیتال فعالیت می کنند نسبت به گذشته کاربرد بیشتری پیدا کرده است.
از مشهورترین شرکت هایی که در طراحی لوگوی آنها از حرف k استفاده شده می‌توان به شرکت برنامه نویسی Kotlin و Kafka اشاره کرد که هر دوی آنها مونوگرام خود را با حرف k ر طراحی کرده‌اند.
از دیگر از شرکت های مشهوری که حتما نام آنها را شنیده اید کداک و کاوازاکی هستند. هر دوی این شرکت ها برای طراحی لوگوی خود از یک حرف k بزرگ که با فونت خاصی نوشته شده استفاده کرده اند. کمپانی کداک به علت به کار بردن رنگ های خاص قرمز و نارنجی برای طراحی لوگو حرف k، مشهور شده و شرکت کاوازاکی نیز حرف k ر را آنقدر پررنگ و درشت طراحی کرده که فراموش کردن آن به سختی امکان پذیر است.

طراحی لوگوی حرف k

ویژگی های طراحی لوگو با حرف k

طراحی لوگو با حرف k این ویژگی را دارد که طراح می‌تواند از سه خط شکسته مختلف برای نوشتن این حرف به طور خلاقانه در طراحی لوگو استفاده کند. همچنین حرف k ف یکی از بهترین حروف الفبا است که طراحی لوگوی ان با تکرار بخشی از خطوط بکار رفته برای نوشتن این حرف، زیبا و جذاب به نظر می رسد.
اگر نام تجاری برند شما هم با حرف k آغاز می‌شود می توانید از نمونه لوگوهای زیر که با حرف k طراحی شده و قرار است ویژگی های هر کدام را با هم بررسی کنیم، ایده بگیرید و یک لوگوی متمایز، منحصر به فرد و به یاد ماندنی برای برند خودتان خلق کنید.

طراحی لوگوی حرف k به صورت ضخیم یا بولد

در این نمونه های لوگو برای طراحی حرف k از خطوط به صورت ضخیم و پررنگ استفاده شده به طوری که در دید مخاطب کاملا برجسته به نظر می‌رسند. انتخاب گرادیان رنگ و پترن هایی که برای این نوع طراحی لوگو با حرف k مورد استفاده قرار می گیرد، اهمیت بسیار زیادی در جذب مخاطبین دارد.
مزیت طراحی لوگوی حرف k به صورت ضخیم امکان استفاده از المان های مختلف در خطوطی است که برای نوشتن این حرف به کار رفته به عنوان مثال در نمونه لوگوی زیر که مربوط به یک شرکت ساخت مدارهای الکتریکی می شود، خطوطی به شکل مدار الکتریکی در حرف k گنجانده شده است.

طراحی لوگوی حرف k

از دیگر کاربردهای ساخت لوگو با فونت ضخیم، طراحی لتر مارک است که کاربرد گسترده ای در چاپ برای کارت ویزیت، سربرگ و تبلیغات گوناگون دارد که نمونه ای از آن را در شکل زیر مشاهده می کنید:

 

طراحی لوگوی حرف k


طراحی لوگو با حرف k با استفاده از گرادیان رنگ

استفاده از گرادیان رنگ کاربرد گسترده ای در طراحی لوگو های تک حرفی و مونو‌گرام ها دارد. در این روش جذاب معمولاً از دو رنگ متمایز برای ساخت لوگو و نشان دادن حرف k به شیوه ای متفاوت استفاده می‌شود.
در این نوع طراحی لوگو با حرف k باید طراحی گرافیک حرفه ای انجام گیرد که چند نمونه از آنها را در تصاویر زیر می بینید:

طراحی لوگوی حرف k

لوگو کن مستر یکی از جذاب ترین طراحی هایی است که با حرف k انجام گرفته، در این لوگو از دو رنگ آبی و سفید استفاده شده که با طرحی شبیه اوریگامی حرف k را به نمایش گذاشته اند. در این لوگو گرادیان رنگ برای طیف آبی روشن تا آبی آسمانی در نظر گرفته شده که در فضاهای منفی به کار رفته و رنگ سفید حرف k را نشان می دهد.
شرکت کلو از دیگر شرکت هایی است که برای طراحی لوگو خود به سبکی خلاقانه از گرادیان رنگ آبی از طیف تیره تا روشن برای نشان دادن حرف k استفاده کرده است.

طراحی لوگوی حرف k

اگر برای ساخت لوگو با حرف k از لوگو ساز های آنلاین استفاده کنید، احتمالاً تمپلیت هایی با فرمت گرادیان رنگ شبیه به نمونه لوگوهای زیر به شما نشان داده خواهد شد تا از بین آنها بهترین نماد را برای کسب و کار خود انتخاب کنید:

طراحی لوگوی حرف k

نمونه لوگو حرف k با گرادیان بنفش

 

طراحی لوگوی حرف k

 

نمونه لوگو حرف k با طرح مینیمالیست Minimalist Logo

گاهی اوقات از گرادیان رنگ می توانید برای تمام حروفی که نام برند شما را تشکیل می‌دهند، در لوگو استفاده کنید. لوگوی شرکت korrect یکی از نمونه لوگو های بی نظیر طراحی شده با حرف k است که علاوه بر طراحی خلاقانه و استفاده از یک تیک برای نمایش حرف k به زیبایی گرادیان رنگ سبز برای نمایش حروف نام این برند در لوگو مورد استفاده قرار گرفته است.

 

طراحی لوگوی حرف k

 

استفاده از فضای منفی در ساخت لوگو با حرف k

لوگوهایی که در آنها از فضای منفی (Negative space logos) استفاده می‌شود معمولاً حاوی تصاویری پنهانی در طرح لوگو هستند که به کسب و کاری که برای آن ساخته شده‌اند، اشاره دارد. در نمونه لوگوهای زیر می توانید تصاویری مثل خودنویس، شمع، ماهی، چرخدنده و پرنده را که در فضای منفی لوگوهای طراحی شده گنجانده شده‌اند، تشخیص بدهید. این نوع طراحی لوگو موجب خلق لوگوی منحصر به فرد و به یاد ماندنی خواهد شد که به خوبی در ذهن مخاطب ماندگار می‌ماند.

طرح خودنویس در فضای منفی لوگوی حرف k

طراحی لوگوی حرف k

طرح شمع در فضای منفی لوگوی طراحی شده با حرف k

طراحی لوگوی حرف k

گنجاندن تصویر ماهی در فضای منفی لوگوی ساخته شده با حرف k

 

طراحی لوگوی حرف k


نشان دادن تصویر پرنده در فضای منفی لوگوی حرف k

طراحی لوگوی حرف k

طراحی لوگوی حرف k و گنجاندن تصویر چرخ دنده در فضای منفی برای شرکت کلیکس زا 

 

طراحی لوگوی حرف k

 

استفاده از خطوط شکسته و منحنی برای طراحی لوگوی حرف k

لوگو هایی که در ساخت آنها از خطوط شکسته یا منحنی استفاده می‌شود جزو لوگو های مینیمالیست به شمار می آیند. در برخی از آنها فقط یک رنگ برای کشیدن خطوط به کار می‌رود. در حالی که برای برخی دیگر ممکن است ترکیب چند رنگ یا گرادیان رنگ مورد استفاده قرار گیرد تا طرح لوگو بهتر دیده شود.

یکی از بهترین نمونه لوگوهای طراحی شده برای حرف k با خطوط منحنی، لوگوی استودیوی فیلمسازی k فیلم است که حرف اول نام این برند را زیبایی در لوگو با نمادی از یک نوار فیلمبرداری ترکیب کرده است:

طراحی لوگوی حرف k

از دیگر لوگو هایی که از روش خلاقانه با خطوط شکسته برای طراحی لوگو با حرف k استفاده کرده‌اند می‌توان به لوگوی شرکت KNITTERS اشاره کرد که به عنوان یک شرکت تولیدکننده محصولات بافتنی به زیبایی طرح بافت پارچه را با خطوط شکسته و گرادیان رنگ سبز در لوگوی خود نشان داده است:

 

طراحی لوگوی حرف k


ساخت لوگو تک حرفی k با چند رنگ متضاد

استفاده از چند رنگ متضاد در طراحی لوگو، یکی از روش‌های خلاقانه برای جذب مخاطبین است. در ساخت لوگو چند رنگی یا رنگین کمانی باید از پالت رنگی با دقت و ظرافت استفاده شود تا تاثیر مثبتی در مشتریان بگذارد. این نوع طراحی لوگو بیشتر در برندهایی که مخاطبین آنها را کودکان تشکیل می دهند، مورد استفاده قرار می گیرد. از مشهورترین لوگو های رنگی طراحی شده برای حرف k می‌توان به لوگوی برندهای زیر اشاره کرد:

طراحی لوگو رنگی حرف k برای شرکت تریانگلک

طراحی لوگوی حرف k

طراحی لوگو با طیف های رنگارنگ حرف k برای شرکت کیمی شیپ

 

طراحی لوگوی حرف k


لوگوی برند کیتس استایل با طرح چند رنگی حرف k

طراحی لوگوی حرف k

طراحی نمادین حرف k در لوگو

برای طراحی نمادین حرف k در لوگو باید محصولات و خدمات برند مورد توجه قرار گرفته و نمادهایی در ارتباط با آنها در حرف k گنجانده شود. نمونه لوگوهای زیر می تواند ایده مناسبی برای این سبک طراحی لوگو باشد.

استفاده از نماد قاشق چنگال و چاقو برای طراحی لوگوی رستوران با حرف k

طراحی لوگوی حرف k

طراحی حرف k به شکل برگ و گل برای طراحی لوگوی گل فروشی

طراحی لوگوی حرف k

ایده هایی برای طراحی لوگو سیاه و سفید حرف k

طراحی لوگو با استفاده از رنگهای سیاه و سفید علاوه بر اینکه در سادگی لوگو نقش موثری دارد، این اطمینان را به بازاریابان می‌دهد که می‌توانند لوگوی طراحی شده را در هر پلتفرمی برای تبلیغات مورد استفاده قرار دهند، بدون اینکه نگران خوانایی و وضوح آن باشند. برای طراحی لوگو حرف k به شکل سیاه و سفید معمولاً از طراحی با استفاده از خطوط منحنی یا شکسته استفاده می‌شود.

طراحی یک فونت خاص برای نوشتن حرف k در لوگو به رنگ سیاه

طراحی لوگوی حرف k

به کارگیری یک ایده خلاقانه برای طراحی لوگو با حرف k به رنگ سیاه و سفید

 

طراحی لوگوی حرف k


ساخت لوگو با حرف k در لوگو ساز های آنلاین

با مشاهده ایده هایی که در بالا جزئیات آن ها را برایتان شرح دادیم، به راحتی می توانید تمپلیت های مختلفی را در لوگو سازهای آنلاین دانلود کرده و آنها را به سبک های خاصی ویرایش و سفارشی سازی کنید تا یک لوگوی جدید و منحصر به فرد برای برند خود با حرف k ر داشته باشید.
برای ساخت لوگو حرف k در لوگو ساز های آنلاین می توانید به دو روش زیر عمل کنید:

طراحی لوگو با تمپلیت های رایگان

استفاده از تمپلیت های آماده که در لوگو ساز های آنلاین مثل لوگو میکر موجودند و می توانید به رایگان آنها را دانلود کرده و از ابزارهای موجود در این برنامه تحت وب برای سفارشی سازی آن استفاده کنید. لوگو ساز های آنلاین می توانند هزاران ایده مختلف با توجه به نام برند و حوزه که در آن مشغول به k ر هستید به شما بدهند به این ترتیب ویرایش کردن انتخاب فونت رنگ و سفارشی سازی لوگو به سبک دلخواه خودتان کار راحتی خواهد بود.

طراحی لوگو با استفاده از ابزارهای رایگان

اگر قصد دارید یک لوگوی متمایز و منحصر به فرد خلق کنید پیشنهاد می کنیم که از تمپلیت های آماده استفاده نکنید بلکه خودتان دست به کار شوید و یک طرح جدید و منحصر به فرد با استفاده از ابزارهای رایگانی که لوگو ساز های آنلاین در اختیارتان قرار می دهند، بسازید. می توانید از ایده هایی که در این مقاله مطرح کردیم و با مشاهده تصاویر لوگوی برندهای مختلف که با حرف ساخته شده چند طرح اولیه ایجاد کرده و سپس آن ها را سفارشی سازی کنید.