لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/10/23

طراحی لوگوی متخصص پوست و مو

طراحی لوگوی متخصص پوست و مو برای کلینیک ها یا مطب هایی که در زمینه مراقبت های پوست و مو فعالیت می کنند، امری ضروری است. تفاوتی ندارد که قرار است یک لوگوی جدید برای کلینیک طراحی شود و یا سفارش باز طراحی لوگو به یک طراح گرافیک داده شده باشد، در هر صورت باید نکات و اصول طراحی لوگو برای ساخت لوگوی حرفه ای جذاب و به یاد ماندنی رعایت شود.

اهمیت لوگو چیست؟

از آنجایی که لوگو نقش مهمی در برندسازی و بازاریابی کلینیک ها و مطب های پوست و مو دارد، اهمیت آن در جذب مشتریان و افزایش درآمد انکار ناشدنی است. طراحی لوگوی حرفه ای برای هر کسب و کاری از لوگوی تجاری گرفته تا لوگوی پزشکی نقش موثری در نشان دادن هویت و پیام برند به مخاطبان دارد.
تفاوتی ندارد که شما یک برند تجاری هستید و یا یک متخصص پوست و مو که قصد دارید یک لوگوی شخصی (personal brand) طراحی کنید در هر صورت لوگوی شما آن چیزی است که نشان می دهد شما چه کاری را با چه هدفی برای بیماران تان انجام می دهید.
شما از لوگو در پلتفرم های مختلفی مثل شبکه‌های اجتماعی، کارتهای ویزیت (business cards)، سربرگ نسخه یا حتی برای تبلیغات چاپی در مجله ها و روزنامه ها استفاده خواهیمد کرد پس واضح است که اهمیت لوگو در شناساندن هویت برند شما به بیماران چقدر زیاد است.

 طراحی لوگوی متخصص پوست و مو

ویژگی های یک لوگوی خوب برای متخصص پوست و مو چیست؟

اگر تصمیم گرفتید خودتان یک لوگوی حرفه ای برای متخصص پوست و مو طراحی کنید، نگران نباشید. در ادامه مطلب تمام نکات و اصولی که برای ساخت لوگو ی منحصر به فرد و به یادماندنی باید به کار ببرید را به شما آموزش می دهیم.
برای شروع در نظر داشته باشید که یک لوگوی خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
• جذاب باشد
با گذشت زمان از مد نیفتد
• به یاد ماندنی باشد
• در سایزهای مختلف خوانا باشد
• پیام برند شما را به خوبی به مخاطب منتقل کند
از مهمترین ویژگی های طراحی یک لوگوی خوب برای متخصص پوست و مو این است که بتواند تاثیر مثبتی روی بیماران داشته باشد. احتمالاً اصطلاح هویت برند را زیاد شنیده اید. اگر نمی دانید که چطور لوگوی شما، هویت برندتان را به مخاطب می رساند باید به شما بگوییم که عناصر مختلفی که در لوگو به کار می‌برید از جمله نماد و رنگ عواملی هستند که هویت برند شما را شکل می دهند. بنابراین اگر اصول طراحی لوگو را رعایت کنید می‌توانید به قابل اطمینان بودن و معتبر بودن مطب یا کلینیک متخصص پوست و مو در ساخت لوگو اشاره کنید.
زمانی که تصمیم گرفتید چه عناصری می توانند پیام برند شما را به درستی به مخاطب برساند، طراحی لوگو متخصص پوست و مو کار چندان سختی نیست. شما می توانید از لوگو ساز های آنلاین یا اپلیکیشن های اندرویدی و ios استفاده کنید و در کمتر از چند دقیقه لوگوی مناسب خودتان را بسازید.
برای ساخت یک لوگوی حرفه ای متخصص پوست و مو نکاتی را که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم به ذهن بسپارید و همیشه به خاطر داشته باشید که لوگوی شما باید همان احساساتی را که در نظر دارید در مخاطبین تان برانگیزد. شما مطمئناً دوست دارید که بیماران تان به شما اعتماد کامل داشته باشند و کلینیک یا مطب تان را به عنوان یک کلینیک تخصصی در زمینه پوست و مو بشناسند. برای رسیدن به این اهداف باید سبک مناسب لوگوی (logo styles) خودتان را انتخاب کنید و عناصر مختلف را با توجه به نکاتی که در ادامه به شما آموزش می دهیم کنار هم بچینید و یک لوگوی جذاب و منحصر به فرد خلق کنید.

ده نکته برای ساخت لوگوی متخصص پوست و موی حرفه ای

1. از تصاویر مرتبط با خدماتی که ارائه می دهید در طراحی لوگوی خود استفاده کنید.
2. بین عناصر مختلف موجود در لوگو، فضای خالی در نظر بگیرید تا لوگوی شما خوانایی خود را حفظ کند.
3. عناصر مختلف لوگوی خود را در یک شکل خاص محاط کنید.
4. حتماً در نظر بگیرید که لوگوی شما قرار است در پلتفرم های مختلف و در اندازه های متفاوتی مورد استفاده قرار گیرد.
5. از رنگهای مناسب برای رساندن پیام تان به بیماران استفاده کنید.
6. سادگی لوگو را حفظ کنید و از تصاویر یا فونت های پیچیده و غیر قابل فهم استفاده نکنید.
7. از به کار بردن چندین شکل در هم که نمی توانند پیام برند شما را به راحتی به مخاطب برسانند، خودداری کنید.
8. از هماهنگ بودن رنگ ها و نماد های بکار رفته در لوگو اطمینان حاصل کنید.
9. از نمونه لوگوهای سایر متخصصین پوست و مو ایده بگیرید، اما تقلید نکنید.
10. نظر دیگران را پیش از نهایی کردن طرح لوگو بپرسید و تاثیری را که روی بیننده می گذارد، بررسی نمایید.

از نمونه لوگوهای زیر که برای متخصص پوست و مو طراحی شده ایده بگیرید

نمونه لوگوی پزشک پوست و مو با استفاده از نماد

انتخاب نماد مناسب یکی از مهمترین اصولی است که باید در طراحی لوگو متخصص پوست و مو در نظر گرفته شود. معمولاً برای ساخت لوگو دکتر پوست و مو، نمادهایی مثل چهره، برگ سبز، تار مو و نمادهای از این قبیل که با خدمات ارائه شده توسط این متخصصین همخوانی دارد، استفاده می شود.

طراحی لوگوی متخصص پوست و موطراحی لوگوی متخصص پوست و مو

نمونه لوگوی متخصص پوست و مو خوانا

پیش از این اشاره کردیم شما باید این نکته را در نظر بگیرد که مخاطبین تان قرار است لوگوی شما را از فواصل دور و یا در سایز های بسیار ریز ببینند و تشخیص بدهند پس استفاده از رنگ های مناسب و فونت هایی که خوانایی آنها در هر سایزی حفظ می شود، در طراحی لوگوی متخصص پوست و مو اهمیت زیادی دارد.

طراحی لوگوی متخصص پوست و موطراحی لوگوی متخصص پوست و مو

نمونه لوگوی پزشک پوست و مو ساده

با بررسی نمونه لوگوهای زیر متوجه می‌شویم که سادگی لوگو نقش مهمی در به یادماندنی شدن آن دارد. نیازی نیست که در طراحی لوگو متخصص پوست و مو از رنگ های متعدد و نمادهای پیچیده استفاده شود بلکه طراحی لوگو با استفاده از چند خط ساده و قرار دادن نام کلینیک یا متخصص در کنار آن برای ساخت یک لوگوی منحصر به فرد و جذاب کفایت می‌کند.

 

طراحی لوگوی متخصص پوست و مو

نمونه لوگوی امبلم دکتر پوست و مو

محاط کردن عناصر مختلف لوگو در یک شکل خاص مثل مربع، دایره یا بیضی از دیگر ایده هایی است که می تواند به شما کمک کند یک لوگوی تمیز و جذاب برای کلینیک پوست و موی خود طراحی کنید.

 

طراحی لوگوی متخصص پوست و مو

 

نمونه لوگوی متخصص پوست و مو با تصویر مرتبط با نام کلینیک

شما همواره میتوانید تصویری را مشابه با نام کلینیک خود برای به یاد ماندنی کردن نام برند تان در لوگو به کار ببرید. این شیوه خلاقیت شما را در طراحی لوگو نشان می دهد و موجب می شود که تصویر لوگوی شما همراه با نام برند تان در ذهن مخاطبین ماندگار شود. طراحی لوگوی تصویری برای متخصص پوست و مو به شما کمک می‌کند که فقط تصویر لوگو را روی کارت ویزیت یا سربرگ نسخه خود چاپ کنید. به این ترتیب فضای بسیار زیادی را در اختیار خواهید داشت تا موارد دیگری را به سربرگ نسخه اضافه کنید.

طراحی لوگوی متخصص پوست و مو

نمونه لوگوی دکتر پوست و مو با رنگ مناسب

انتخاب طیف رنگی و سایه رنگ مناسب برای طراحی لوگو متخصص پوست و مو نیز اهمیت زیادی دارد. با توجه به این که پزشکان و متخصصین معمولاً لوگوی خود را به رنگ سیاه و سفید روی سربرگ نسخه چاپ می‌کنند باید رنگ ها در طراحی لوگو به نحوی انتخاب شوند که در ورژن سیاه و سفید نیز به خوبی پیام برند توسط دوم منتقل شود.
در طراحی لوگو متخصص پوست و مو بهتر است از رنگ هایی که شباهت زیادی به یکدیگر دارند و ممکن است در چاپ سیاه و سفید موجب از بین رفتن موضوع و خوانایی تصویر یا فونت لوگو شوند، پرهیز کنید. پیشنهاد می کنیم ابتدا لوگوی خود را به رنگ سیاه و سفید طراحی کنید و سپس اگر قرار است آن را در پلتفرم هایی مثل شبکه‌های اجتماعی به کار ببرید ورژن رنگی آن را نیز بسازید
نمونه لوگو های متنوعی وجود دارد که فقط با طیف رنگی سفید سیاه و خاکستری برای متخصص پوست و مو یا کلینیک های زیبایی و مراقبت پوست طراحی شده است که با مشاهده آن ها می توانید برای ساخت لوگوی خود ایده های خوبی بگیرید.

 

طراحی لوگوی متخصص پوست و مو

 

نمونه لوگوی وردمارک متخصص پوست و مو

طراحی لوگو با استفاده از نام کلینیک یا نام پزشک متخصص نیز انتخاب مناسبی برای طراحی لوگو متخصص پوست و مو است. شما می توانید از فونت های متنوع و مناسب با برند تان استفاده کرده و نام کلینیک یا نام اختصاری خودتان را به عنوان لوگوی انحصاری برند تان بنویسید و برای بازاریابی برند سازی یا چاپ کردن روی سربرگ نسخه و کارت ویزیت از آن استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید فونتی که انتخاب می کنید باید کاملاً خوانا و واضح باشد. حروف را در هم یا به هم چسبیده نویسی چون در صورتی که لوگوی شما در سایز بسیار کوچکی چاپ شود، کارایی خود را از دست می دهد. استفاده از طیف رنگی مناسب برای نوشتن حروف، ایده بسیار خوبی است اما فراموش نکنید که لوگوی شما در بسیاری از پلتفرم ها از جمله سربرگ نسخه، سیاه و سفید چاپ می شود، مهمترین نکته‌ای که باید رعایت کنید انتخاب فونت مناسبی است که در هر پس‌زمینه‌ی نام شما یا نام کلینیک تان را به مخاطب بشناساند.

طراحی لوگوی متخصص پوست و مو

نمونه لوگوی رنگی دکتر پوست و مو

در مقاله روانشناسی رنگ ها برای طراحی لوگو اشاره کردیم انتخاب رنگ برای عناصر مختلف لوگو می تواند در اثر گذاری آن روی مخاطبین تاثیر بسزایی داشته باشد. هر چند پیشنهاد می شود که حداکثر از دو رنگ برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید اما گاهی اوقات انتخاب چند رنگ متنوع برای طراحی لوگو نیز می تواند مخاطبین شما را تحت تاثیر قرار دهد. البته برای چیدمان این رنگ ها کنار یکدیگر باید هوشمندانه عمل کنید چون شما به عنوان متخصص پوست و مو قرار است خدماتی را ارائه دهید که به سلامت بیماران کمک کند.
انتخاب طیف رنگی مناسب نیز اهمیت زیادی دارد معمولا از رنگ های سبز و سفید در طراحی لوگو متخصص پوست و مو استفاده میشود و به کاربردن طیف های رنگی دیگر چندان متداول نیست با این وجود چند نمونه لوگوی زیر به زیبایی توانسته‌اند طیف متنوعی از رنگ ها را در لوگوی خود به کار ببرند:

 

طراحی لوگوی متخصص پوست و مو

نمونه لوگوی پزشک پوست و مو با نماد ساده

گاهی اوقات استفاده از یک نماد ساده هم می تواند پیام برند شما را به راحتی به مخاطب برساند در لوگو های متخصص پوست و مو و کلینیک های زیبایی، استفاده از نمادهایی مثل برگ، گلبرگ، قلب، ساقه گل و نماد های دیگری از این قبیل که الهام گرفته شده از سلامت و زیبایی پوست و مو کاربرد زیادی دارد. به عنوان مثال، در نمونه لوگوی زیر از نماد گل و ساقه گل برای طراحی لوگو متخصص پوست و مو استفاده شده است.

 

طراحی لوگوی متخصص پوست و مو

جمع بندی

طراحی لوگوی متخصص پوست و مو یا کلینیک زیبایی با توجه به نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم و نمونه لوگوهایی که با توضیحات مختصری درباره آنها به شما نشان دادیم نباید کار سختی باشد. به شما پیشنهاد می کنیم برای ساخت لوگوی ارزان و حرفه ای خود از ابزارهای موجود در لوگوساز آنلاین لوگونومی استفاده کنید.
ما تمپلیت های متنوعی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که با استفاده از آنها می توانید لوگوی منحصربه‌فرد تان را خلق کنید. مهمترین مزیتی که طراحی لوگو با لوگونومی نسبت به سایر لوگو ساز های آنلاین دارد امکان انتخاب فونت های فارسی برای نوشتن نام خودتان یا نام کلینیک تان در آن است. پس دیگر تعلل جایز نیست شروع به ساخت لوگوی خودتان در لوگونومی کنید.