لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1401/04/06

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش

ممکن است متوجه نشوید که لوگوها تا چه حد بخشی از زندگی ما هستند. به اطراف خود نگاه کنید—یکی در گوشه بالای صفحه نمایش شما وجود دارد، احتمالاً یکی روی کفش شما، و قطعاً تعداد بیشتری در معرض دید قرار دارند. این علامت های تجاری، چه در کنار اتوبوس و چه به صورت نمادهای کوچک روی صفحه نمایش ما، دارایی بسیار مهمی برای هر کسب و کاری است. آنها برای نشان دادن هویت یک برند و متمایز ساختن آنها از رقبای خود استفاده می شوند. یک لوگوی خوب نه تنها نشان دهنده هویت برند و شخصیت آن است، بلکه به یاد ماندنی خواهد بود و در زمینه های مختلف به خوبی کار می کند. به همین دلیل است که قبل از ثبت سفارش لوگو برا کسب و کار خود باید با انواع سب های لوگو آشنا باشید و بهترین سبکی که می تواند پیام شما را به مخاطبین تان برساند، انتخاب کنید.

 

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش


هنگامی که لوگوی خود را خلق می کنید، اشکال مختلفی را که یک لوگو می تواند داشته باشد را در نظر بگیرید. از یک نماد بصری تنها، تا متن ساده یا ترکیب های مختلف از این دو، در این مقاله 9 سبک لوگو آشنا خواهید شد که هنگام ثبت سفارش طراحی لوگو می توانید از بین آنها انتخاب کنید

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش

ثبت سفارش لوگو به سبک نوشتاری یا لوگوتایپ

لوگو نوشتاری (معروف به لوگوتایپ ها) شامل نام شرکت است که با حروف خاصی نوشته شده است. اگرچه این سبک، ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما همانطور که استیو جابز گفت: "طراحی یک سبک ساده می تواند سخت تر از یک سبک پیچیده باشد." برای طراحی موفقیت آمیز این سبک لوگو، باید به جزئیات کوچک توجه بیشتری داشته باشید.
اگر به دنبال ثبت سفارش لوگو به سبک نوشتاری هستید، چند مسیر وجود دارد که می توانید طی کنید. برخی از برندها، مانند کوکاکولا، به خصوص برای لوگوی خود یک تایپ فیس سفارشی ایجاد می کنند. با این حال، این زمان می برد و به مهارت های یک طراح حرفه ای نیاز دارد. از طرف دیگر، می‌توانید فونت لوگویی را انتخاب کنید که حس و حال برند شما را منعکس کند. برای مثال، طرح‌های لوگوی مدرن معمولاً از فونت sans serif براق استفاده می‌کنند، در حالی که طراحی‌های لوگوی مد روز ممکن است به حروف دست نویس نیاز داشته باشند. در نظر بگیرید که آیا تمام حروف، به یک اندازه نوشته شوند یا ترکیبی از اندازه ها را برای حروف لوگوی خود انتخاب کنید، و همچنین هر کاراکتر یا رنگ خاصی را به لوگوی خود اضافه کنید.
لوگوتایپ، انتخابی عالی برای برندهایی با نام‌های جذاب، یا کسب و کارهایی است که می‌خواهند نام خود را در جهان به نمایش بگذارند، زیرا لوگوی آنها در تمام محتواهای بازاریابی شان ظاهر می‌شود.
معدوفترین لوگوتایپ ها برای برندهای  Wix، Coca-Cola، Subway، Casper، Kellogg's، eBay و West Elm طراحی شده اند.

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش

ثبت سفارش لوگو به سبک تک حرف یا مونوگرام

مونوگرام ها، آرم های یک حرفی هستند که فقط حرف اول نام شرکت را در بر می گیرند. اغلب، برندها یک نسخه اضافی از لوگوی خود دارند که شامل نام کامل کسب و کارشان است (همانطور که در بالا توضیح داده شد لوگو نوشتاری یا نشان‌واره نامیده می‌شود) تا در موقعیت‌های مختلف استفاده شود.
از آنجایی که مونوگرام ها، کوچک هستند، به راحتی مقیاس پذیر اند. حتی زمانی که در ابعاد کوچک استفاده می شوند، احتمالاً قابل تشخیص خواهند بود، به خصوص اگر طراحی نسبتاً ساده و بدون جزئیات زیاد داشته باشند. این سبک طراحی، آنها را برای برنامه های تلویزیونی یا اپلیکیشن ها، فاویکون ها، تصاویر پروفایل رسانه های اجتماعی و موارد دیگر ایده آل می کند.
به طور کلی، ثبت سفارش طراحی لوگو به سبک مونو،رام، انتخاب خوبی برای برندهایی هستند که قبلاً به طور منطقی شناخته شده هستند. در غیر این صورت، دانستن و به خاطر سپردن نام شرکت شما ممکن است دشوار باشد. آنها همچنین برای برندهایی با نام های طولانی مفید هستند
به عنوان مثال، فیس بوک، مک دونالد، نتفلیکس و پینترست، اوبر و بیتز از مشهورترین برندهایی هستند که از لوگو به سبک مونوگرام استفاده می کنند.

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش

ثبت سفارش لوگو به سبک لترمارک

لترمارک ها، لوگوهایی به سبک تایپوگرافی هستند که از حروف اول نام تجاری ساخته شده‌اند. در بیشتر موارد، برندهایی که نشان‌های لترمارک دارند، زمانیکه درباره آنها صحبت می شود با نسخه اختصاری‌شان مورد اشاره قرار می‌گیرند، مانند IBM و ناسا (آخرین باری که شنیدید کسی می‌گوید سازمان ملی هوانوردی و فضایی کی بود؟).
همانند انواع لوگو که در بالا ذکر شد، لترمارک را می توان با استفاده از یک تایپ سفارشی یا با یافتن فونتی که هویت برند شما را با موفقیت نمایان می کند خلق کرد. هنگام ثبت سفارش این سبک لوگو، اطمینان حاصل کنید که پارامترهای مختلف تایپوگرافی، مانند کرنینگ (فاصله بین حروف)، عرض، وزن و سبک (مانند پررنگ یا مورب) را در نظر بگیرید.
در صنایع خاصی، استفاده از نسخه اختصاری نام خود برای برندها امری عادی است. اگر در چارچوب آن ها عمل می کنید، ممکن است بخواهید به این هنجار پایبند باشید و یک لوگوی لترمارک ایجاد کنید. این سبک لوگو همچنین انتخاب رایجی برای برندهایی با نام‌های بلند هستند که می‌خواهند با نسخه کوتاه‌شده خاطره‌انگیزتر باشند.
به عنوان مثال: HBO، IBM، NASA، CNN، HP و Louis Vuitton.

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش

ثبت سفارش لوگوی تصویری

لوگوی تصویری، نمادهای گرافیکی، ایکون ها یا تصاویری هستند که هویت یا فعالیت برند را منعکس می کنند. به طور معمول، این سبک لوگوها یک شی از دنیای واقعی را نشان می دهند. برخی از بهترین لوگوهایی که از نمادها استفاده می کنند، از آن دسته هستند که بلافاصله پس از دیدن آنها، متوجه می شوید مربوط به کدام برند است.
اگر تصمیم دارید به دنبال یک علامت تصویری باشید، در نظر بگیرید که چه چیزی نماد برند شما خواهد بود. آیا می خواهید آن را به معنای واقعی کلمه نشان دهید، مانند اپل؟ همچنین می‌توان از آن برای نشان دادن ماهرانه ارزش‌ها یا پیام برند شما استفاده کرد. به عنوان مثال توجه کنید که چگونه پرنده توییتر رو به بالا است که نشان دهنده امید و آزادی است.
یافتن تصویر مناسب برای ثبت سفارش لوگوی تصویری می تواند یک چالش باشد، به خصوص اگر یک برند نسبتاً جدید هستید. نه تنها احتمال رشد، تغییر و افزودن محصولات جدید با گذشت زمان وجود دارد، بلکه ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا مشتریان لوگوی شما را بشناسند و آن را به برند شما مرتبط بدانند. در این مورد، بهتر است به فکر ثبت سفارش لوگو به سبک ترکیبی باشید که در ادامه درباره آن توضیح می دهیم.
علاوه بر این که مطمئن شوید نمادی را انتخاب می کنید که با نام تجاری شما تکامل می یابد، یک نکته مهم در طراحی لوگو این است که اطمینان حاصل کنید که طرح شما همیشه جاودانه خواهد ماند. اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که یک لوگوی تصویری طراحی کنید که مد روز و "در لحظه" باشد، اما نمی خواهید ماه ها بعد برای به روز ماندن، مجبور به ثبت سفارش یک لوگوی جدید شوید.
مزیت استفاده از این سبک لوگوها این است که به ایجاد یک لحن قوی برای برند کمک می کنند. هنگامی که شرکت شما به رسمیت شناخته شد، یک نماد لوگوی خوب طراحی شده می تواند بسیار به یاد ماندنی شود.
به عنوان مثال، شل، اپل، توییتر، تارگت، اینستاگرام و اسنپ چت و لیگ برتر بیسبال دارای لوگوهای تصویری به یاد ماندنی هستند.

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش

ثبت سفارش لوگو به سبک انتزاعی

سبک انتزاعی، لوگوهای مبتنی بر تصویر هستند که از اشکال انتزاعی برای نشان دادن برند یک شرکت استفاده می کنند. بر خلاف سبک تصویری که یک شی واقعی را نشان می دهند، علائم لوگوی انتزاعی بیشتر استعاری هستند.
از آنجایی که آنها یک شی قابل تشخیص خاص را به تصویر نمی کشند، علائم لوگوی انتزاعی این شانس را به شما می دهد که لوگویی بسیار منحصر به فرد ایجاد کنید. اگر به دنبال ثبت سفارش این سبک لوگو هستید، ارزش های اصلی برند خود را مشخص کنید. انعکاس آنها را به شکل ساده و هندسی که احساسات و پیام های مناسبی را برانگیزد، آزمایش کنید. به عنوان مثال، لوگوی Airbnb علاوه بر اینکه شبیه حرف A است، یادآور نماد آشنای «مکان» و همچنین شکل انتزاعی یک قلب وارونه است.
اگر تصمیم به ایجاد این نوع لوگو دارید، مطمئن شوید که هویت برند خود را تثبیت کرده اید و دقیقاً می دانید چه چیزی را می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید. علاوه بر این، یک لوگوی انتزاعی می تواند انتخاب خوبی برای برندهای جهانی باشد که نام آنها در زبان های مختلف به خوبی تلفظ نمی شود.

لوگو شرکت های Airbnb، Chanel، Nike، Olympics، Google Drive، Adidas و Pepsi از نوع انتزاعی طراحی شده است.

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش

ثبت سفارش طراحی لوگو ماسکات

لوگوهای ماسکات از شخصیت های مصور تشکیل شده اند که به عنوان نمایش های بصری یا "سفیران" یک برند عمل می کنند. آنها می توانند هر چیزی باشند، از موجودات ساختگی گرفته تا افراد واقعی، به شرطی که هویت برند را منعکس کنند.
ماسکات ها می توانند راه خوبی برای ایجاد ارتباط مشتریان با برند شما باشند، زیرا مردم به طور طبیعی با انسان ها یا شخصیت های دیگر بهتر ارتباط برقرار می کنند. همچنین می‌توانید از ماسکات برای ایجاد یک فضای سرگرم‌کننده و سرگرم‌کننده استفاده کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد، که توضیح می‌دهد چرا شرکت‌هایی که کودکان و خانواده‌ها را هدف قرار می‌دهند اغلب از این نوع لوگو استفاده می‌کنند. در نظر بگیرید که آیا کسب و کار شما مناسب داشتن یک ماسکات است یا خیر و اگر چنین است، چگونه می توانید از آن برای ارسال پیام مناسب استفاده کنید.
به دلیل ماهیت عموما دوستانه و جذاب، ماسکات ها می توانند هنگام طراحی برای رسانه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی به خوبی کار کنند. با این حال، توجه داشته باشید که آنها اغلب از جزئیات بیشتری نسبت به یک لوگوی استاندارد تشکیل شده اند، بنابراین ممکن است برای ابعاد کوچک، مانند فاویکون یا کارت ویزیت، نیاز به نسخه ساده شده باشد.
برندهایی نظیر میشلین مرد از میشلن، سرهنگ ساندرز توسط KFC، Cap’n Crunch، Tony the Tiger از Kellogg's و آقای Peanut توسط Planters، لوگوی خود را به صورت ماسکات سفارش داده و ثبت کرده اند.

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش

ثبت سفارش لوگو به سبک امبلم

امبلم ها معمولاً یادآور تاج هستند. آنها متن و تصاویر نمادین را با هم ترکیب می کنند تا طرح های آراسته را با حسی سنتی تشکیل دهند.
اگر به این فکر می کنید که آیا ثبت سفارش لوگو به سبک امبلم برای برند شما مناسب است، به صنعتی که در آن مشغول هستید فکر کنید. در حالی که هیچ قانونی وجود ندارد، این نوع لوگو به ویژه در بین دانشگاه ها، تیم های ورزشی و مارک های قهوه محبوبیت دارد. روند فعلی لوگو برداشتی معاصر از نماد است و رویکردی را انتخاب می کند که معمولاً شامل تصاویر برداری و خطوط تمیز است.
امبلم ها همچنین می توانند فضای مورد نیاز برای افزودن شعاری که پیام برند شما را منعکس می کند را در اختیار شما قرار دهند. هنگام ساخت لوگو به سبک‌امبلم، به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل جزئیات پیچیده، این نوع لوگو می تواند کمتر همه جا به کار رود و همیشه در مقیاس کوچکتر به خوبی کار نمی کند. در این موارد، می توانید جایگزین ساده تری ایجاد کنید.
برای آشنایی با این سبک لوگو می توانید نشان برندهای استارباکس، استلا آرتویس، هارلی دیویدسون، NFL، برادران وارنر، منچستر یونایتد را ببینید.

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش

ثبت سفارش لوگو به سبک ترکیبی

این نوع لوگو تصاویر را با کلمات ترکیب می کند. برای مثال، یک لوگوی ترکیبی می‌تواند شامل یک نماد با تایپوگرافی یا یک ماسکات با شکل حروف و غیره باشد. برخی از برندها دارای یک لوگوی اصلی به شکل یک علامت هستند و گاهی اوقات متن یا تصاویر را برای تطابق بهتر با زمینه های مختلف به آن اضافه می کنند.
علائم ترکیبی در بین برندهای همه صنایع بسیار محبوب هستند، زیرا بسیار متنوع می باشند. شما می توانید چند طرح متنوع از لوگوی خود ایجاد کنید و از آنها برای اهداف مختلف استفاده کنید، در حالی که از یک زبان بصری واضح و منسجم در سراسر آن اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال، توجه کنید که Lacoste چگونه از لوگوی ترکیبی خود در طراحی وب سایت استفاده کرده، در حالی که بیشتر محصولات آنها فقط دارای تمساح سبز بسیار دوست داشتنی و قابل تشخیص هستند.
برای شرکت هایی که هنوز به خوبی شناخته نشده اند، لوگوهای ترکیبی می تواند نقطه شروع عالی باشد و به شما در ایجاد شناخت برند کمک کند. با گذشت زمان، شما این آزادی را خواهید داشت که فقط از متن یا فقط نماد استفاده کنید و در عین حال قابل تشخیص باشید. همچنین، پشتیبانی از متن با نمادها، آیکون و سایر اشکال تصویر به مشتریان بالقوه کمک می کند تا بفهمند برند شما در‌چه حوزه ای کار می کند.
برندهایی نظیر تاکو بل، توبلرون، دراپ باکس، سی وی اس، داو و ان بی سی این سبک لوگو را سفارش داده و ثبت کرده اند.

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش

ثبت سفارش لوگوی پویا

وقتی صحبت از درک انواع لوگوها می شود و اینکه کدام یک برای شما مناسب است، لوگوهای پویا نوعی ناهنجاری منحصر به فرد هستند زیرا می توانند اشکال مختلفی به خود بگیرند. ثبت سفارش این سبک لوگو ممکن است عجیب به نظر برسد، زیرا یک قاعده کلی طراحی لوگو سازگاری است، اما این دقیقاً همان چیزی است که لوگوهای پویا را بسیار همه کاره می کند. از طریق همین ثبات است که لوگوهای پویا رشد می کنند. این نوع از لوگوها به یک چارچوب اساسی نیاز دارند که به عنوان موتیف اصلی عمل می کند که در هر نسخه ای از لوگو ظاهر می شود.
به عنوان مثال، زمانی را در نظر بگیرید که مرورگر Google خود را باز می‌کنید، و لوگوی آشنای تایپوگرافی را می‌بینید که ناگهان با شخصیت‌های تاریخی، تعطیلات یا جشن‌ها مشخص می‌شود، اما همیشه می‌دانید که این لوگوی گوگل است. نام تجاری آنها به اندازه کافی نفوذ دارد تا لوگوی قابل تشخیص آنها را به پیکربندی های مختلف تبدیل کند که نه تنها مرتبط و به موقع هستند، بلکه همچنان به تقویت پیام های برند آنها کمک می کند.
یکی دیگر از نمونه های عالی نشان پویا نماد «H» هیلاری کلینتون است. در شکل اصلی خود، این لوگو دارای یک پالت رنگی میهن پرستانه قرمز، سفید و آبی است که به بسیاری از انواع دیگر متنوع شده است که به انتقال پیام کمپین و ارزش های اصلی او به روشی بسیار موثر کمک می کند.
هر دوی این مثال‌ها نشان می‌دهند که یک لوگوی پویا فقط مجموعه‌ای تصادفی از نمادها یا تصاویر نیست که با عجله کنار هم قرار گرفته‌اند، بلکه یک رویکرد طراحی متفکرانه و استراتژیک است که به طور مؤثری مفهوم یک برند را نشان می‌دهد.
این امر به ویژه برای برندهایی که خودشان پویا هستند مؤثر است. اگر در یک صنعت خلاق کار می کنید و می خواهید تازه و نوآور بمانید، این نوع لوگو ممکن است مناسب باشد. با این حال، سعی کنید با تغییرات مداوم و انطباق‌های لوگوی خود زیاده‌روی نکنید، زیرا وقتی مشتریان شروع به ایجاد ارتباط مثبت با برند شما می‌کنند، می‌خواهید این ارتباط را تقویت کنند. به یاد داشته باشید، صرف نظر از اینکه چه نوع لوگویی را انتخاب می کنید، ثبات همیشه نکته کلیدی است.
مثال: MTV، هیلاری کلینتون، گوگل، نیکلودئون و ویرجین.

آشنایی با انواع سبک لوگو برای ثبت سفارش

بهترین روش ثبت سفارش لوگو به سبک های مختلف

هر نوع لوگویی را که انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که طراحی آگاهانه نه تنها برند شما را ارتقاء می بخشد، بلکه اطمینان حاصل می کند که مشتریان مدت ها بعد لوگوی شما را در ذهن خود به یاد خواهند آورد. با گذشت زمان، مصرف کنندگان ارتباط مثبتی با لوگو و برند شما برقرار می کنند که در نهایت به ارزش و اعتماد می افزاید.
اکنون که می دانید کدام نوع لوگو برای شما مناسب است، زمان ساخت آن فرا رسیده است. لوگوساز آنلاین لوگونومی به شما امکان می دهد متن، تایپوگرافی، رنگ ها، اشکال و موارد دیگر را سفارشی کنید. شما می توانید انواع مختلف آرم ها را با این ابزار رایگان آزمایش کنید تا بهترین لوگو را بسازید.
در عین حال اگر می خواهید ثبت سفارش لوگو را با یک طراح حرفه ای انجام دهید، صفحه تعرفه های ما را برای سبک های مختلف مشاهده کرده و لوگوی مناسب خود را سفارش دهید. طراحان حرفه ای و مجرب ما در کوتاهترین زمان ممکن لوگوی مورد نظر شما را طراحی کرده و تحویل خواهند داد.

تگ های مرتبط :