لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1399/07/05

آشنایی با قوانین طلایی طراحی لوگو سریع

طراحی لوگو سریع مجموعه ای از قوانین طلایی را در بر می گیرد که با الگوبرداری از آنها می توانید لوگویی حرفه ای و سریع را در طی مدت زمانی کوتاه خلق نمایید. همانطور که می دانید طراحی یک لوگوی حرفه ای و به یاد ماندنی در هر کسب و کاری بسیار حائز اهمیت است. در حالی که لوگوها ذهنی هستند، از این رو مشتریان انتظار دارند تا با استفاده از آن در هر حرفه ای که هستید شما را ارزیابی کنند.
اگر مشتریان لوگوی شما را نپسندند، به احتمال زیاد نمی توانید طرفداران زیادی برای حرفه خود جذب کنید. طراحی لوگو سریع و آسان باید به گونه ای باشد که در این مدت کوتاه، برای مدت زمان طولانی توجه مخاطبین را جلب نموده و در اذهان ماندگار بمانید. در ادامه پرده از قوانین طلایی طراحی لوگو سریع خواهیم برداشت تا بتوانید لوگوی حرفه ای، سریع و آسان مورد نظر خود را طراحی کنید.

طراحی لوگو سریع

لوگو سریع باید به صورتی طراحی شود که در تمامی جنبه ها قابل استفاده و ماندگار باشد. قبل از طراحی لوگو سریع باید در ابتدا درک کنید که لوگو و هدف از طراحی آن چیست. در واقع قرار است که لوگو چه مفهومی را برساند. لوگو صرفا یک علامت نیست بلکه برندینگ کسب و کار شما را نشان می دهد، به عبارتی اطلاعات مختلف را از طریق فونت، رنگ یا تصاویر به مخاطبین منتقل می سازد.
یک طراح حرفه ای لوگو سریع را با هدف جلب اعتماد و ایجاد شناخت برای محصولات و خدمات یک شرکت طراحی می نماید و باید تمامی اطلاعاتی که برای شناخت مخاطبین لازم است در قالب لوگو نشان دهد.

فرآیند طراحی لوگو سریع به زبان ساده

• طراحی اولیه و به صورت مختصر
• تعریف هویت در طراحی لوگو ساده
• ساختاربندی
• نمونه سازی و مفهوم سازی
• بازبینی و اضافه کردن مواردی که لازم است

قوانین طلایی طراحی لوگو سریع کدامند؟

یک لوگوی حرفه ای ساده و سریع باید طوری با بینندگان ارتباط برقرار نماید که طنین انداز و به یاد ماندنی باشد. در واقع زمانی که مشتریان لوگوی شما را مشاهده می کنند باید در نگاه اول درک کاملی از کسب و کاری که دارید پیدا کنند. قوانین طلایی طراحی لوگو سریع عبارتند از:

1.سادگی لوگو، قانون طلایی اول:

لوگوی شما باید در نگاه اول به راحتی قابل شناسایی باشد. لوگوی ساده باید در عین اینکه پیچیدگی خاصی ندارد طراحی بی نظیری داشته باشد. لوگوی نایک را در نظر بگیرید. یکی از برندهای بزرگ و موفق. هر چه لوگو پیچیده باشد به خاطر سپردن آن نیز دشوار است و نمی تواند اثرات خوبی روی بینندگان بگذارد. یکی دیگر از جنبه های مثبت سادگی در طراحی لوگو سریع به یادآوری آن است.
هرچه سادگی بیشتر باشد احتمال اینکه مخاطبین لوگوی شما و به تبع آن ابزارهای تبلیغاتی شما را به خاطر بسپارند بیشتر می باشد. از طرفی به این دلیل که لوگو سریع و ساده به راحتی قابل تفسیر است مشتریان بهتر می توانند با برند شما ارتباط برقرار کنند. به یاد داشته باشید که قیمت تعرفه طراحی لوگو سریع نیز مناسب تر از یک لوگوی پیچیده می باشد.

2. انعطاف پذیری طرح و سایز لوگو:

یکی دیگر از قوانین طلایی طراحی لوگو سریع، انعطاف پذیری آن است. یک لوگوی ایده آل را می توان در اندازه ها و رنگ های متنوعی به کار برد. لوگو سریع باید آنقدر انعطاف پذیر باشد که حتی بر روی بال هواپیما نیز بتواند هویت برندینگ شما را نشان دهد. المان های بصری لوگو سریع می توانند همچنین بر روی ابزارهایی مانند لوازم التحریر یا روی وب سایت استفاده شوند.
طراح حرفه ای باید در زمان طراحی لوگو سریع این مسئله را در نظر بگیرد که لوگو چگونه در فرمت های مختلف نشان داده خواهد شد. لوگو سریع در صورتی که به فرمت وکتور طراحی شود انعطاف پذیری بیشتری را با یک رزولشن بالا در اختیار شما قرار می دهد.

3. منحصربفرد بودن طراحی لوگو:

طراحی لوگو سریع فرصتی جهت خلق شخصیت بصری تجارت شما است. زمانی که مخاطبین لوگوی شما را می بینند باید بلافاصله اطلاعات کسب و کار شما به ذهن آنان خطور نماید. به یاد داشته باشید که کپی کردن از روی لوگویی که دوست دارید هرگز ایده خوبی نیست زیرا تجارت شما با این کار هرگز چشمگیر و برجسته به نظر نخواهد رسید.
هدف از طراحی لوگو ساده و سریع باید تمایز شما از سایر رقبا را نشان دهد و از این رو باید طراحی خلاقانه ای را آغاز نمایید و از همان ابتدا تفاوت با سایر طراحی ها را سرلوحه کار خود قرار دهید.

4. مقیاس پذیری آرم و نشانه:

مقیاس پذیری یکی دیگر از قوانین طلایی طراحی لوگو سریع است. لوگو سریع باید در ابعاد کوچک و یا بزرگ خودنمایی نماید. اغلب این لوگوهای ساده هستند که حتی وقتی به مقیاس های کوچک در می آیند بیشترین تأثیرپذیری را می توانند داشته باشند. در واقع لوگوهایی که دارای جزئیات زیادی هستند را نمی تواند در مقیاس های کوچک تشخیص داد. پس زمانی که نوبت به طراحی لوگو می رسد، اندازه مسئله مهمی محسوب می شود. پس اطمینان حاصل نمایید که لوگو سریع شما حتی در کوچکترین مقیاس نیز خوانا است.

5. رنگ بندی آرم لوگو:

رنگ هایی که طی مراحل طراحی لوگو سریع انتخاب می شوند به بخشی اساسی از برند شما تبدیل می شوند. در حالت ایده آل، رنگ هایی که انتخاب می شوند باید به خوبی با کسب وکار شما مرتبط بوده و مطابقت داشته باشند. در هر صورت نباید از ترکیب رنگ های زیادی در طراحی لوگو سریع بهره بگیرید زیرا لوگوی شما باید در هر دو حالت رنگ بندی سیاه و سفید و با وضوح پایین نیز با کیفیت به نظر برسند. یک طراح حرفه ای باید بر اساس روانشناسی رنگ ها طراحی را انجام دهد.
عنصر رنگ به قدری قدرتمند است که می تواند بر تفکر مخاطبین تأثیر بگذارد. رنگ ها مفاهیم گوناگونی را انتقال داده و از این رو انتخاب رنگ در زمینه طراحی لوگو سریع بسیار مهم است. مسئله دیگر در نظر گرفتن معنای رنگ ها در کشورها و فرهنگ های گوناگون است و اینکه بتوانید با توجه به خواسته ها و نیازهای مشتری، لوگوهایی با رنگ های جذاب و تأثیرگذار طراحی کنید.

6. بهره گیری از اسم در لوگو سریع:

برای استفاده از نام در لوگو باید نوع برند خود را در نظر بگیرید. اگر برندی منحصربفرد داشته باشید می توانید از لوگو تایپ بهره گیرید اما در صورتی که نام برند عمومی باشد طراحی یک نماد منحصربفرد نیز می تواند شانس موفقیت شما را در طراحی لوگو سریع افزایش دهد. توجه داشته باشید که در طراحی لوگو سریع از فونت های عجیب و غریب استفاده نکنید زیرا طراحی دستخوش پیچیدگی شده و مخاطبین نمی توانند به خوبی با برند شما ارتباط برقرار کنند.

 

آشنایی با قوانین طلایی طراحی لوگو سریع

 

چه عواملی طراحی لوگو سریع را تحت تأثیر قرار می دهند؟

هنگام طراحی یک لوگو عوامل زیادی هستند که به افزایش تصویر و درک برند یک شرکت یا کسب و کار کمک می کنند. المان های مختلف طراحی نقش مهمی را در جذابیت طراحی لوگو سریع و توانایی انتقال پیام تجاری به مخاطبین هدف دارند. در ادامه با عواملی که برای طراحی یک لوگوی سریع و تقویت تصویر برند از کسب و کار لازم هستند آشنا خواهیم شد:

بُعد:

اکثر لوگوها دو بُعدی هستند درحالی که برخی از آنها به صورت سه بعدی طراحی می شوند. لوگوهای دو بعدی به صورت متعارف از رنگ، شکل ، کنتراست و ... استفاده می کنند در حالی که لوگوهای سه بعدی به دلیل ظرافت و عناصر غافل گیرکننده ای که استفاده می نماید معروف هستند.
 

کنتراست:

کنتراست در طراحی لوگو سریع یک ابزار قدرتمند است که باعث می شود ویژگی های هر عنصر طراحی در لوگو مشخص باشد. وجود کنتراست میان تصویر و اندازه متن، رنگ ها و فونت های مختلف پیام تجاری یک شرکت را برجسته می سازد.

نمادها:

نمادها یکی دیگر از المان های قدرتمند هستند که طراحان حرفه ای لوگو از آن خلق حس تعلق بهره می گیرند. از طریق نمادها در لوگو است که مشتریان برند را دیده و می توانند درک کاملی از کسب و کار به دست آورند.

تایپوگرافی:

نوع متنی که در طراحی لوگو سریع به کار می برید با ماهیت برندینگ شما مطابقت دارد. در واقع تایپوگرافی به نوبه خود می تواند تصویر مطلوبی از تجارت شما ارائه دهد.

هزینه طراحی لوگو سریع چقدر است؟

هزینه طراحی لوگو سریع، مانند هر لوگوی دیگری و هر افر هنری، توسط چندین عامل تعیین می شود. البته نمی توان به این سوال که هزینه طراحی لوگو سریع چقدر است به آسانی پاسخ داد زیرا هر شرکتی در طراحی لوگو نیازهای مختلفی دارد. برای طراحی شما باید تعرفه های مختلف طراحی لوگو را مشاده نموده و بعد تصمیم بگیرید که استفاده از کدام روش برای شما مناسب تر است. هنگام طراحی شما باید چندین عامل را در نظر بگیرید، از جمله اینکه چند مفهوم باید در قالب طراحی جای بگیرد یا چقدر تحقیق برای آن لازم است و ... 

o طراح حرفه ای:

این یکی از محبوب ترین روش های طراحی برای خلق لوگو و با قیمتی مقرون بصرفه است. برای به دست آوردن یک لوگوی تأثیرگذار و حرفه ای شما به یک طراح حرفه ای و مسئولیت پذیر دارید. قیمت این نوع طراحی به مهارت و تجربه طراح بستگی دارد.

 DIY o:

این روش رایگان بوده و تنها چیزی که شما در اینجا نیاز دارید تجربه برنامه های ویرایشگر مانند فتوشاپ است. این یک فرصت عالی جهت به کار انداختن استعداد، خلاقیت و صرفه جویی در هزینه های طراحی لوگو سریع است.

o شرکت طراحی:

مشخص است که شرکت طراحی با یک رزومه عالی هم جای قابل اعتمادتری برای طراحی لوگوی شما است و هم هزینه طراحی لوگو در آن نسبت به یک طراح فریلنسر بیشتر است. به علاوه، هماهنگی اقدامات تیم طراحی به زمان بیشتری نیاز دارد. پس مانند هر صنعت دیگر، برای دریافت یک لوگوی سریع و ایده آل باید هزینه بیشتری را نیز بپردازید.

o رقابت طراحی:

در این روش شما می توانید کار طراحی خود را به این رقابت بسپارید. اما باید بودجه ای را برای آن در نظر بگیرید. صرف نظر از بودجه تمامی امور طراحی در اینجا آسان است. کافی است که صدها لوگوی خلق شده را توسط طراحان مختلف مرور کنید و لوگوی مورد علاقه خود را انتخاب نمایید و بودجه ای که در نظر گرفتید به برنده رقابت اختصاص دهید.

o لوگو میکر آنلاین:

لوگو میکرهای آنلاین فرصت دیگری برای دریافت لوگو هستند. در واقع طراحی لوگو سریع در این برنامه های آنلاین بسیار ساده و سریع صورت می گیرد.
همانطور که در بالا مشاهده نمودید، تعرفه طراحی لوگو سریع به روشی که طراحی می شود متفاوت است.

جمع بندی

در مجموع در طراحی لوگو سریع و به طور کلی انواع لوگوها، مهمترین مسئله داشتن ایده ای منحصربفرد است به طوری که در عین سادگی به یاد ماندنی نیز باشد. لوگو سریع باید با رعایت تمام اصول زیبایی شناسی طراحی شده و منحصربفرد و غیر کپی باشد.
یک طراحی ایده آل از لوگو سریع می تواند به درک مخاطبین از شناخت محصولات و خدمات شما کمک شایانی نموده و این امر با جذب مشتریان بیشتر، می تواند تحولی عظیم برای کسب و کار شرکت باشد. در مورد تعرفه طراحی لوگو نیز باید در ابتدا بودجه و نیازهای خود را تعیین کنید و از میان روش های بالا، یک نوع را انتخاب کنید.