لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1401/07/06

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

هر مدیر آرایشگاه یا سالن زیبایی می‌داند که چه فشاری برای جلو افتادن از رقبا با توجه جدیدترین ترندهای آرایش مو و چهره بر او تحمیل می شود. همین اصل در مورد هویت برندینگ نیز صدق می کند. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، باید بگوییم که طراحی لوگو آرایشگاه مانند استایل شما می تواند یک چالش باشد.
حتی اگر از قبل یک لوگو داشتید و مدتی است که کسب و کار شما از رونق افتاده، ایجاد یک هویت جدید با بازطراحی لوگو آرایشگاه می تواند به شما کمک کند مشتریان بیشتری جذب کنید، گزینه‌های بازاریابی بیشتری در اختیارتان قرار دهد و درامدتان را رو به افزایش نگه می دارد.

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

در این مقاله برخی از عناصر اصلی که باید برای طراحی لوگو آرایشگاه به خاطر بسپارید را مطرح می کنیم:

1. طراحی لوگو آرایشگاه را ساده و تمیز نگه دارید

یک لوگوی جذاب باید به وضوح کسب و کار شما را به شکلی مشتری پسند منعکس کند. گرافیک متعادل،رنگ های مکمل، و یک تایپوگرافی هوشمندانه با ارم تجاری مناسب، لوگو ارایشگاه شما را حرفه ای و جذاب نشان می دهد. برای به دست آوردن ایده، به کلماتی فکر کنید که فلسفه، خدمات و پیام برند شما را توصیف می کند.

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

2. لوگوی شما سبک سالن شما را منعکس کند

بسته به نوع سالن زیبایی که دارید، اگر کسب‌وکارتان محیط آرامش بخشی دارد، ممکن است ظاهری جذاب‌تر، با زوایای تیزتر و رنگ‌های دراماتیک یا لبه‌های گردتر و رنگ‌های ملایم‌تر را انتخاب کنید. اگر مکان شما بیشتر هیجان انگیز است، طراحی لوگو آرایشگاه تان می تواند با تصویر یا ایکون های پر جنب و جوش تر مطابقت داشته باشد. در مقابل، اگر سالن زیبایی شما حرفه ای و لاکچری باشد، می توانید از طراحی لوگو به سبک نوشتاری استفاده کنید که خاص تر به نظر می‌رسد. طراحی لوگوی شما منعکس کننده محیط سالن شما و خدماتی است که ارائه می دهید.

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

3.  رنگ های لوگو آرایشگاه را هوشمندانه انتخاب کنید

انتخاب رنگ مناسب برای ساخت لوگو سالن زیبایی می تواند مشکل باشد، اما در مورد آرایشگاه خود همانطور که اکنون است فکر کنید. آیا شما یک اسپای حرفه ای هستید که علاوه بر خدمات معمولی یک آرایشگاه مثل کوتاهی مو، رنگ مو و شینیون، خدمات سلامتی مانند ماساژ صورت و پاکسازی ارائه می دهد؟ در اینصورت شاید یک طرح رنگ سبز برای لوگوی شما خوب عمل کند. اگر شما یک سالن مد روز و شهری هستید که از ساکنان بالای شهر پذیرایی می کند، طراحی لوگو آرایشگاه سیاه و سفید ساده گاهی اوقات می تواند بسیار مؤثرتر باشد. رنگ های طلایی یا رنگ جواهرات ظریف برای سالن هایی که هم خدمات آرایش مو و هم خدمات مراقبت سلامت ارائه می دهند، به خوبی جواب می دهد. برای طراحی لوگو آرایشگاه بهتر است از رنگ‌هایی که تند هستند مانند رنگ های نئون، طرح های رنگی تک رنگ یا قرمز پر رنگ خودداری کنید. رنگ لوگو سالن زیبایی باید با طرح آن هماهنگ باشد، نه اینکه بر آن غلبه کنند.

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

4. از فونت های مدرن در طراحی لوگو آرایشگاه استفاده کنید

استفاده از فونت های تمیز، مدرن و جدید در تایپوگرافی لوگو سالن زیبایی شما در جلب توجه مخاطب بسیار مهم است. فونت ها به اندازه خود طرح بخشی از طراحی لوگوی کلی شما هستند. از فونت های پیچیده و ناخوانا خودداری کنید و ظاهری تمیز و مرتب به لوگو آرایشگاه خود بدهید. شما می خواهید به شیوه ای درست توجه مشتریان را جلب کنید، نه به این دلیل که مردم نمی توانند بفهمند که لوگوی شما چه می گوید.

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

5. اندازه لوگو سالن زیبایی را بهینه کنید

لوگوی شما بخشی از تمام محتواهای تبلیغاتی و بازاریابی شما خواهد بود و نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد. بهترین کار این است که طراحی گرافیک تمام عناصر با نام سالن شما تعادل خوبی داشته باشد و یکی یا دیگری بیش از حد قدرتمند نباشد. به یاد داشته باشید، طرحی را انتخاب کنید که در تمام رسانه های بازاریابی شما، از وب سایت گرفته تا رسانه های اجتماعی، بروشورها، آگهی ها و کارت ویزیت واضح به نظر برسد.  

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

چرا از لوگونومی برای طراحی لوگو آرایشگاه استفاده کنیم؟

لوگوساز آنلاین لوگونومی یک برنامه تحت وب کاملا رایگان است که امکان انتخاب هزاران نماد مرتبط با آرایشگاه را به شما می دهد. با ابزارهای حرفه ای این نرم افزار ساخت لوگو می توانید لوگو آرایشگاه خود را در عرض چند دقیقه بسازید!
لوگونومی یک لوگوساز آنلاین کاملا مورد اعتماد و با کیفیت است که دارای رابط کاربری آسان و سریعی است که فرآیند طراحی لوگو در آن فقط چند دقیقه طول می کشد.
با این برنامه ساخت لوگو می توانید لوگوی آرایشگاه خود را به صورت رایگان سفارشی کنید و از بین 1000 گرافیک و انواع آرم، هر کدام را که نیاز دارید به صورت رایگان انتخاب کنید.

مراحل ساخت لوگو آرایشگاه در لوگونومی

وارد نرم افزار لوگونومی شده و نام فارسی و انگلیسی آرایشگاه خود را وارد کنید.

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

شاخه فعالیت خود را "آرایشی و زیبایی" انتخاب کنید

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

سبک لوگوی مورد نظر را انتخاب کنید

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

رنگبندی لوگوی خود را با توجه به هویت برند ارایشگاه تان انتخاب کنید. 

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

از بین طرح های ارائه شده، یک مورد را انتخاب کنید.

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

لوگوی خود را سفارشی کنید رنگ ها، متن و غیره را برای لوگوی خود انتخاب کنید

اصول طراحی لوگو آرایشگاه و سالن زیبایی

روی ذخیره و دانلود کلیک کنید تا لوگوی آرایشگاه خود را ذخیره کنید. 

روند ساخت لوگوی رایگان آرایشگاه چگونه است؟

دو راه برای طراحی لوگو رایگان برای سالن زیبایی به صورت رایگان وجود دارد:
گزینه 1:از یک ابزار لوگوساز رایگان آنلاین استفاده کنید
گزینه 2: از یک نرم افزار رایگان در ویندوز مانند فتوشاپ یا ایلاستریتور برای ایجاد یک طراحی حرفه ای استفاده کنی
با ابزار لوگوساز رایگان لوگونومی، شما می توانید در عرض چند دقیقه یک طراحی حرفه ای آماده کنید و برای جستجوی بهترین طراحی لوگو زیبایی، می توانید با کلیک بر روی آیکن  و جستجوی "آرایشگاه" تمام نمادهای مرتبط را مشاهده کرده و از بین آنها انتخاب کنید.
سپس می توانید با استفاده از ابزارهای خاصی مانند ' فونت'،اشکال'، و غیره، عناصر دیگری را برای لوگوی سالن زیبایی خود انتخاب کنید. طراحی لوگو زیبایی شما با ویرایش رنگ ها، متن و فونت ها به صورت حرفه ای نمایش داده خواهد شد.
اگر نتوانستید طرح دلخواه خود را ایجاد کنید می توانید دوره آموزش طراحی لوگو با ایلاستریتور را از سایت لوگونومی دانلود کنید و با مشاهده ویدیوهای آموزشی آن، شروع به ساخت لوگوی ارایشگاه با این برنامه حرفه ای طراحی لوگو نمایید.

بهترین رنگ ها برای لوگوی ارایشگاه

انتخاب رنگ محبوب برای طراحی لوگو زیبایی
صورتی
قرمز
سفید
هلو
آبی، و
سبز
این رنگ‌های آرام‌بخش و ملایم‌، اثر تسکین‌دهنده‌ای دارند و باعث می‌شوند طراحی لوگو آرایشگاه، زیبا، جذاب، تمیز و زنانه به نظر برسد. علاوه برطراحی لوگو سالن زیبایی با سایه‌های ملایم‌تر، می توان به عنوان یک استارت‌آپ‌ از رنگ‌های بسیار تیره‌تر و متضاد برای ساخت لوگوی غنی‌تر استفاده کرد.
اگر شما می خواهید لوگوی سالن زیبایی خود را روشن تر، غنی تر و مدرن تر نشان دهید، گزینه های سفارشی سازی نرم افزار ما به شما کمک می کند تا طراحی خود را تغییر دهید. همچنین می توانید به سادگی از بین طرح لوگوی آرایشگاه که به شما نمایش داده می شود، یک لوگو را به همان شکلی که هست دانلود و از آن استفاده کنید.

چگونه بهترین لوگو را برای سالن زیبایی خود انتخاب کنیم؟

بهترین لوگوی آرایشگاه برای کسب و کار شما بیشتر به خدمات زیبایی خاصی که ارائه می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک ارائه دهنده مراقبت از ناخن هستید نماد یک دست آراسته، پیام برند شما را می دهد. اگر خدمات مو ارائه می دهید، طرحی شبیه به موهای ارایش شده را انتخاب کنید، لوگوی مو که موهای زیبا را در طرح های مختلف به تصویر می کشد، کاملا پیام شما را به مخاطب می رساند.
شما همچنین می توانید تصاویر آرم زیبایی مانند رژ لب، گل، تاج، ربان و سایر نمادهای زیبایی را انتخاب کنید که در بین مشتریان بسیار محبوب هستند و نماد های خوبی برای یک برند زیبایی هستند.
با گزینه های سفارشی سازی موجود، به جای انتخاب یک لوگوی تکراری شبیه به سایر سالن های زیبایی، می توانید یک لوگوی زیبای سفارشی ایجاد کنید که کاملا منحصر به فرد است.

چگونه می توانم طراحی لوگوی سالن خود را سفارشی کنم؟

راه های زیادی وجود دارد که می توانید لوگوی آرایشگاه خود را سفارشی کنید. می توانید رنگ، طراحی فونت، اندازه فونت و سبک را تغییر دهید. همچنین می‌توانید عناصر بیشتری را به طرح اضافه کنید و با افکت‌های طراحی مانند درخشش، افست، براق بودن نیز بازی کنید تا چند طرح خلاقانه ایجاد کنید.
با قالب های طراحی لوگو زیبایی و ابزارهایی سفارشی سازی، می توانید لوگوهایی منحصر به فرد ایجاد کنید. همچنین می توانید طرح های موجود را برای خلق لوگویی جدید تغییر دهید.

عناصر یک لوگوی آرایشگاه چیست؟

3 عنصر برتر که باعث حرفه ای شدن لوگوی سالن زیبایی می شود عبارتند از:
نماد لوگوی مناسب
رنگ های استاندارد 
 سبک فونت
بهترین قالب های طراحی لوگوی مد و زیبایی معمولاً حاوی نمادها و ایکون هایی است که لوگو را فوراً نماینده آن صنعت خاص می کند. در این مورد،نمادهایی مانند "عطر"، "رنگ ناخن" و "آینه" و غیره بسیار مناسب است.
برای انتخاب رنگ نیز باید علم روانشناسی رنگ را برای طراحی لوگوهای مرتبط با زیبایی دنبال کنید که با رنگی که مردم بیشتر با صنعت زیبایی مرتبط می دانند آشنا شوید: برای مثال صورتی، هلویی، سفید و آبی.
برای تایپوگرافی لوگوی آرایشگاه به سراغ سبک‌های فونتی بروید که پویا، با تحرک زیاد و دیدن آنها آرامش‌بخش هستند.

چگونه لوگوی آرایشگاه خود را حرفه ای طراحی کنیم؟

ساخت لوگوی عالی برای آرایشگاه شما می تواند کاری فوق العاده طاقت فرسا و دلهره آور باشد. معمولاً این اولین تعاملی است که مشتریان بالقوه با سالن شما خواهند داشت که در همه جا از وب سایت شما گرفته تا رسانه های اجتماعی، کارت های ویزیت، نشریات و درب سالن شما ظاهر می شوند. لوگوی ایده‌آل شخصیت، خدمات و سبک ارایشگاه شما را به شیوه‌ای جدید و مدرن به تصویر می‌کشد که هم جاودانه و هم منحصر به فرد است. در این مقاله امیدواریم با چند نکته مفید برای طراحی یا به روز رسانی لوگو آرایشگاه ارائه دهیم که خلاقیت شما را برانگیزد.
به طور کلی، چهار اصل کلیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: رنگ، فونت، اندازه و سبک. تعادل مناسب این عناصر، به ایجاد حس اعتماد و انگیزه در مشتریان سالن شما کمک می کند.
بر کسی پوشیده نیست که افتتاح یک آرایشگاه مستلزم کار زیادی است و هویت برند بخش مهمی از این فرآیند است. طراحی لوگوی آرایشگاه شما به عنوان تصویر اصلی سالن زیبایی تان، برای سالیان متمادی، قطعاً سرمایه گذاری ارزشمندی از زمان و انرژی شما خواهد بود! درادامه نکات مهمی که به شما کمک می کند لوگوی حرفه ای و عالی ایجاد کنید تا کسب و کار شما را انطور که هست به مشتریان نشان دهد، مطرح می کنیم. 

1. لوگوی آرایشگاه را ساده طراحی کنید

بسیاری از موفق ترین و نمادین ترین طراحی های لوگو در طول تاریخ نیز ساده ترین و تمیزترین طرح ها بوده اند. هنگام ساخت لوگوی سالن خود، سعی کنید با اضافه کردن جزئیات، کلمات، رنگ‌ها و عناصر تا حد ممکن، در مقابل تمایل به "فراتر از حد رفتن" مقاومت کنید. به یاد داشته باشید، سادگی بر طراحی حرفه ای حاکم است. جذاب ترین لوگو برای آرایشگاه شما، لوگویی است که به اندازه کافی هوشمندانه باشد تا هویت برند شما را با کمترین درهم ریختگی یا حواس پرتی به وضوح ارائه دهد.
موضوع سادگی یکی از قوانین طلایی طراحی لوگو است که باید در تمام مراحل فرآیند ساخت لوگو - از جمله رنگ، فونت، اندازه و سبک - در نظر داشت. لوگویی که بیش از حد شلوغ با رنگ‌های تند زیاد است، در واقع می‌تواند از نظر بصری کمتر برای بیننده جذاب باشد و منجر به پاسخ منفی مشتریان بالقوه شود. برای شروع، سعی کنید فهرستی از اولین کلماتی را که هنگام تصور فلسفه، زیبایی، سبک و پیام کلی سالن زیبایی خود به ذهنتان خطور می کند، یادداشت کنید.

2. سبک منحصر به فرد سالن خود را منعکس کنید

یکی از هیجان‌انگیزترین جنبه‌های افتتاح یک آرایشگاه این است که هیچ دو سالنی شبیه هم نیستند و لوگوی شما باید این منحصر به فرد بودن را منعکس کند! نوع سالنی که برای باز کردن انتخاب می‌کنید می‌تواند از سبک بسیار مد روز، مدرن یا مینیمال تا ظاهری کلاسیک‌تر و پیچیده‌تر باشد. حتی ممکن است برای طراحی لوگوی آرایشگاه خود ظاهری جذاب‌تر با رنگ‌های تیره و تند و حس دراماتیک‌تر انتخاب کنید. هر چیزی که می خواهید بسازید، وقتی صحبت از شخصیت و طراحی سالن شما به میان می آید، لوگوی کسب و کار تان باید یک مجموعه منسجم را ارائه دهد تا تجربه محیط سالن شما را ارتقا بخشد.
همچنین مهم است که تحقیق کاملی در مورد رقبای خود در منطقه انجام دهید. این تحقیق به شما کمک می کند از لوگویی که بسیار شبیه به سایر رقبای شما است جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید: لوگوی شما باید شما را متمایز کند و به داستان منحصر به فرد شما کمک کند که معتبر باشد.

3. فونت ها و رنگ های مناسب را برای طراحی لوگوی آرایشگاه انتخاب کنید

در دنیای طراحی لوگو، ترکیب های ساده ای از رنگ ها و فونت ها وجود دارد که مکمل یکدیگر هستند و برخی دیگر هم هستند ممکن است با هم تضاد داشته باشند. علاوه بر این، رنگ‌ها و فونت‌هایی وجود خواهند داشت که از زیبایی ظاهری و کلی سالن شما را پشتیبانی می‌کنند، در حالی که سایر رنگ‌ها با محیط سالن شما مطابقت ندارند. هنگام طراحی لوگو برای سالن خود، مهم است که برخی از این عناصر و تأثیری که بر روی مخاطبان شما خواهد داشت را در نظر بگیرید. لازم نیست شما یک هنرمند یا یک طراح گرافیک باشید - کمی تحقیق و پشتکار کافی است!
برای شروع، سعی کنید سالن خود را به صورت یک کل تصور کنید - از خدمات ارائه شده تا رنگ های روی دیوار، مکان و مشتریان مورد نظر. چه رنگ ها، گرافیک ها و شکل هایی به ذهن شما می رسد؟ اگر در حال ایجاد یک سالن زیبایی با ارائه خدمات پوست و مو هستید، شاید یک پالت خاکی با سبز و بژ گزینه ای عالی برای لوگوی شما باشد. برای آرایشگاهی با احساس مدرنیته در یک شهر بزرگ، ممکن است فونت مینیمالیستی را با رنگ مشکی یا خاکستری تصور کنید. سعی کنید روی رنگ های مکمل که خیلی خشن نیستند، گرافیک متعادل، کاراکترهای خوانا و خطوط تمیز تمرکز کنید. علاوه بر این، ممکن است بهتر باشد از رنگ‌ها و فونت‌هایی که منسوخ شده، بیش از حد روشن هستند یا توسط برخی از مخاطبان به‌عنوان «زننده» تلقی می‌شوند، فاصله بگیرید.

4. یک شعار جذاب و قابل تشخیص برای لوگوی آرایشگاه خود در نظر بگیرید

زمان زیادی طول نمی کشد تا برخی از افسانه ای ترین شعار های برند در بازاریابی را به خاطر بیاوریم. این شعار ها با تبدیل برند شما به چیزی که فورا قابل تشخیص و به یاد ماندنی است، از یک طراحی لوگوی خوش ساخت پشتیبانی می کند. به محض اینکه مردم شعار شما را می خوانند، باید بلافاصله به آرایشگاه شما فکر کنند. هنگامی که این کار به طور ماهرانه انجام شود، مشتریان برند شما را به تنهایی از روی شعارتان شناسایی می کنند - بدون اینکه نام تجاری شما ذکر شود.
مثلا به این شعار فکر کنید: «زیبایی خلق کنید. زیبا زندگی کنید» - وقتی بر اهمیت یک شعار عالی تأکید می کنیم، متوجه منظور ما خواهید شد. در حالت ایده آل، باید کوتاه و شیرین باشد و توجه مخاطبان را به دلایل درست جلب کند. این به معنای اجتناب از سردرگمی با حذف کلمات بیش از حد پیچیده و انتخاب یک فونت تمیز و واضح برای پشتیبانی از آن است.

5. مطمئن شوید که لوگوی شما در هر اندازه ای خوانا است

هنگامی که در حال طراحی لوگوی آرایشگاه خود هستید، سعی کنید بسیاری از کاربردها و سازگاری هایی که ممکن است در آینده به آن نیاز داشته باشید را در نظر بگیرید. چه برای رسانه های اجتماعی باشد و چه برای کارت ویزیت، طراحی لوگو برای آرایشگاه شما باید در فضاهای کوچک و همچنین در یک پوستر بزرگ به یک اندازه عالی به نظر برسد. به عنوان سنگ بنای سالن شما، لوگوی ارایشگاه تان احتمالاً در تمام محتواهای بازاریابی و تبلیغاتی گنجانده می شود - به همین دلیل است که داشتن اندازه مناسب ضروری است!
نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد و همچنین باید متناسب با نام سالن تان باشد. به یاد داشته باشید: چشم انسان به طور طبیعی تناسب و تقارن را از نظر بصری دلپذیر می یابد. در مجموع، هدف اصلی لوگوی شما در اینجا جلب توجه است، بدون اینکه نام کسب و کارتان را تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر این، باید به راحتی با هر رسانه ای که ممکن است برای تبلیغات به آن نیاز داشته باشید، سازگار باشد، در حالی که همیشه خوانا و واضح است.

بهترین ابزار برای ساخت و طراحی لوگوی آرایشگاه

اگرچه طراحی لوگوی سالن شما باید به اندازه خود سالن شما منحصر به فرد و خاص باشد، اما هیچ اشکالی ندارد که به دنبال الهام گرفتن از منابع مختلف باشید. به عنوان بخشی از فرآیند طوفان فکری خود، سعی کنید برخی از برندها، محصولات یا حتی سالن های رقیب مورد علاقه خود را که آرزو دارید جای انها باشید، جستجو کنید و آنچه را که دوست دارید در مورد آنها بنویسید. آیا لوگوهای آن‌ها فوق‌العاده مدرن و با ظاهری پیشرفته هستند؟ یا شاید شعار آنها مرتبط و مد روز است. هر چه که باشد، کمی وقت بگذارید و به دیگر لوگوهای موفق نگاه کنید و از آنها الهام بگیرید. جستجوی ایده ها به صورت آنلاین یا در منطقه نزدیک شما نه تنها کاملا قابل قبول است، بلکه یک گام اساسی در طراحی لوگوی ارایشگاه شماست.
اگر به این فکر می کنید که  چه ابزاری لوگو بسازید، گزینه های زیادی برای شما وجود دارد. هنگامی که ایده خود را تثبیت کردید و آماده اید که لوگوی جدید خود را خلق کنید، زمان آن رسیده است که ابزار مناسب را پیدا کنید. خوشبختانه، لوگوساز آنلاین لوگونومی با رابط کاربری ساده و حرفه ای خود، مناسب برای مبتدیان و متخصصان است. یک جستجوی ساده در ایکون های ان را امتحان کنید تا ابزار طراحی مناسب براساس نیازها و سطح تجربه خودص بیابید و از قالب های آماده موجود در آن برای ساده‌تر کردن کار طراحی لوگو خود تا حد امکان استفاده کنید. 

تگ های مرتبط :