لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1401/03/26

انواع لوگو چیست و ثبت سفارش لوگو چگونه است؟

انواع لوگو چیست و ثبت سفارش لوگو چگونه است؟

لوگو تصویری است که نماد کسب و کار شماست، اما آیا میدانستید هفت نوع مختلف لوگو وجود دارد که باعث میشود هنگام ثبت سفارش لوگو گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشید؟
اگرچه همه لوگوها ترکیبی از تایپوگرافی و تصاویر هستند، اما هر نوع لوگو حس متفاوتی به برند شما میدهد و از آنجایی که لوگوی شما اولین چیزی است که مشتریان میبینند بهتر است یک طرح خاص و متناسب با حرفه تان باشد.
لوگونومی، بازار خلاق و پیشرو، دو گزینه موثر را برای ایجاد یک لوگو در اختیار شما قرار میدهد و می توانید از ابزار آنلاین آن استفاده کنید که به کتابخانه وسیعی از رنگ ها، فونت ها و عناصر غیره مجهز است، همچنین میتوانید یک طرح قالب را انتخاب کنید و سپس عناصر را بکشید و رها کنید تا لوگوی خود را سفارشی و ایجاد کنید.
هنگام برنامه ریزی برای ایجاد لوگو، یکی از این انواع اصلی لوگوها را انتخاب کنید. مطمئن شوید که اکثر آنها را امتحان کرده اید و سپس ببینید کدام یک با برند شما سازگارتر است.

 

انواع لوگو چیست و ثبت سفارش لوگو چگونه است؟

 

ثبت سفارش لوگو مونوگرام (یا lettermark)

لوگوهای مونوگرام یا حروف، آرم هایی هستند که از حروف و معمولا حروف اول نام تجاری تشکیل شده اند مانند IBM، CNN، HP، HBO... این موارد نمونه هایی از چند کسب و کار معروف با نام های نسبتا طولانی هستند و با داشتن دو یا سه کلمه راحت تر به خاطر سپرده میشوند. بنابراین منطقی است که آنها از مونوگرام ها که گاهی اوقات به آنها لوگوی حروف گفته میشود برای سازمان خود استفاده کنند.
lettermark یک لوگوی مبتنی بر تایپوگرافی است که از چند حرف (معمولا حروف اول یک شرکت) تشکیل شده است. lettermark در واقع بیانگر سادگی است و برای شرکت هایی که اسم تجاری طولانی دارند به کار میرود. 
به عنوان مثال، گفتن و به خاطر سپردن "ناسا" در برابر سازمان ملی هوانوردی و فضایی چقدر آسان‌تر است؟
از آنجایی که تمرکز روی حروف اول است، فونتی که انتخاب می‌کنید (یا ایجاد می‌کنید) بسیار مهم است.
بنابراین از طرح لوگوی خود مطمئن شوید زیرا نه تنها باید مطابق با کاری باشد که شرکت شما انجام می‌دهد، بلکه باید هنگام چاپ روی کارت‌های ویزیت هم خوانا باشد. 
همچنین، اگر در حال حاضر یک کسب و کار شناخته شده نیستید، ممکن است بخواهید نام کامل شرکت خود را زیر لوگو اضافه کنید تا مردم متوجه شوند که شما چه کسی هستید.

ثبت سفارش لوگو تایپ

مشابه lettermark، لوگو تایپ یک لوگوی مبتنی بر فونت است که تنها بر نام یک کسب و کار تمرکز دارد، به ویزا و کوکاکولا فکر کنید، زمانی که یک شرکت نام مختصر و مشخصی داشته باشد، لوگوهای Wordmark واقعاً به کار می آیند. 
لوگوی گوگل نمونه بارزی از این موضوع است، این نام به خودی خود جذاب و به یاد ماندنی است، بنابراین، هنگامی که با تایپوگرافی قوی ترکیب میشود، لوگو به ایجاد شناخت قویتر از آن برند کمک میکند.
همچنین، مانند لوگو مونوگرام، از آنجایی که تمرکز روی نام شما خواهد بود، باید فونتی را انتخاب کنید که بیانگر شرح شغلی شما باشد. به عنوان مثال، در صنعت مد تمایل دارند از فونت‌های تمیز و ظریفی استفاده کنند که به نظر عالی می‌رسد، در حالی که سازمان‌های قانونی یا دولتی تقریباً همیشه به متن سنتی و «سنگین‌تر» که احساس امنیت می‌کند، پایبند هستند.

انواع لوگو چیست و ثبت سفارش لوگو چگونه است؟                  انواع لوگو چیست و ثبت سفارش لوگو چگونه است؟

ثبت سفارش لوگوی تصویری (یا نمادهای لوگو)

لوگوی تصویری (گاهی اوقات علامت تجاری یا نماد لوگو نامیده میشود) یک نماد یا آرمِ مبتنی بر گرافیک است. وقتی به یک شرکت یا یک برند فکر میکنید لوگوی آن برند که به ذهنتان خطور میکند به عنوان مثال لوگوی نمادین اپل، پرنده توییتر، لوگوی هر یک از این شرکت‌ها به قدری نمادین و هر برند آنقدر تثبیت شده است که علامت آنها به تنهایی قابل تشخیص است.
بزرگترین چیزی که هنگام تصمیم گیری برای استفاده از یک لوگوی تصویری باید در نظر گرفت این است که چه تصویری را انتخاب کنید، این مسئله چیزی است که تمام وجود شرکت شما را حفظ میکند. شما باید به مفاهیم گسترده‌ترِ تصویری که انتخاب می‌کنید فکر کنید؛ آیا می‌خواهید با نام خود بازی کنید (مانند  John Deere با لوگوی گوزن‌) یا به دنبال ایجاد معنای عمیق تر هستید (فکر کنید روح اسنپ چت چگونه به ما میگوید برنامه چه کاری انجام میدهد)؟ 
یا میخواهید احساسات را برانگیزید (همانطور که بنیاد جهانی حیات وحش با تصویر یک پاندا، گونه ای که در خطر انقراض است) انجام می¬دهد؟

انواع لوگو چیست و ثبت سفارش لوگو چگونه است؟

ثبت سفارش لوگوی انتزاعی

لوگوی انتزاعی نوع خاصی از لوگوی تصویری است، به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد مانند یک سیب یا یک پرنده، یک فرم هندسی انتزاعی است که تجارت شما را نشان میدهد. 
چند نمونه معروف عبارتند از این لوگو مانند BP starburst-y، دایره تقسیم شده پپسی و گل آدیداس و غیره، همه نمادهای لوگو با علائم انتزاعی بسیار خوب کار میکنند زیرا آنها نام تجاری شما را در یک تصویر فشرده سازی میکنند. با این حال، به جای محدود شدن به یک تصویر قابل تشخیص، لوگوهای انتزاعی به شما این امکان را میدهند که چیزی واقعا منحصر به فرد برای نشان دادن برند خود ایجاد کنید.
مزیت لوگوی انتزاعی این است که می‌توانید کاری را که شرکتتان انجام می‌دهد  را به صورت نمادین، بدون تکیه بر مفاهیم فرهنگی، منتقل کنید. از طریق رنگ و فرم، میتوانید معنا ایجاد کنید و احساسات را در برند خود پرورش دهید. (به عنوان مثال، به این فکر کنید که swoosh نایک چگونه بر حرکت و آزادی دلالت دارد).

ثبت سفارش لوگو Mascots

لوگوهای Mascots آرم هایی هستند که شامل یک شخصیت مصور و معرف برند شما هستند، لوگوی Mascots که اغلب رنگارنگ، گاهی کارتونی و اغلب سرگرم کننده است، راه بسیار خوبی برای ایجاد سخنگوی برند شماست.
Mascots به سادگی یک شخصیت نقاشی شده است که شرکت شما را نشان میدهد، این لوگو را به عنوان سفیر تجارت خود در نظر بگیرید. Mascots های معروف عبارتند از Kool-Aid Man، KFC's Colonel و Planter's Mr. Peanut. 
Mascots برای شرکت هایی که میخواهند برای خانواده ها و کودکان فضایی سالم و جذاب ایجاد کنند بسیار عالی هستند. 

ثبت سفارش لوگو ترکیبی

لوگوی ترکیبی، لوگویی است که از یک کلمه یا حروف ترکیبی و یک لوگوی تصویری، علامت انتزاعی یا Mascots تشکیل شده است. عکس و متن را می¬توان در کنار هم قرار داد، روی هم چید، یا با هم ادغام کرد تا یک تصویر شاخص ایجاد کند. برخی از لوگوهای معروف ترکیبی عبارتند از Doritos، Burger King و Lacoste.
از آنجایی که یک اسم باید با تصویر مرتبط باشد، لوگوی ترکیبی یک انتخاب همه کاره است که هم متن و نماد یا Mascots با هم کار میکنند تا برند شما را بیشتر جلوه دهند. 
ممکن است در آینده، بتوانید به طور انحصاری تنها به یک لوگو تکیه کنید و مجبور نباشید همیشه نام خود را درج کنید. همچنین، از آنجایی که ترکیب نماد و متن با هم یک تصویر متمایز ایجاد میکند، علامت تجاری این نوع لوگو معمولا راحت تر از یک لوگو تصویری تنها است.

ثبت سفارش لوگوهای اسلایم

لوگوهای اسلایم علامت های تجاری عصر جدید هستند، برخلاف مواردی که قبلا ذکر شد، این نوع لوگوها دارای زمینه کارتونی هستند و به این معنی است که به جای داشتن یک تایپ یا نماد استاندارد، دارای عناصر الهام گرفته از اسلایم هستند.
نمونه ای از لوگوی Nickelodeon را در نظر بگیرید. رنگ آن مانند اسلایم روی طرح پخش میشود و هویت متمایزی را به شرکت میبخشد.
شما میتوانید یک طراح گرافیک را استخدام کنید تا یک لوگوی اسلایم ایجاد کنید که با نیازهای برند شما مطابقت داشته باشد. حتی قبل از انتخاب یک لوگو، می‌توانید ایده‌های فوق‌العاده ی لوگوی اسلایم را از اینترنت دریافت کنید.
اگر برند شما با محصولات کودکان مرتبط است یا اهداف بازی را دنبال می کند، انتخاب لوگوی اسلایم بهترین ایده است.

انواع لوگو چیست و ثبت سفارش لوگو چگونه است؟

ثبت سفارش لوگو با فونت هایی داخل یک شکل دیگر

این نوع لوگوها معمولاً اسمی دارند که به اشکال مختلف مانند مربع، مستطیل و غیره نشان داده می¬شود، می‌توانید نمونه‌های زیادی از لوگوها را پیدا کنید که شامل یک اسم در یک شکل هستند: Levi's، Ford، Samsung، MasterCard و موارد دیگر.

انواع لوگو چیست و ثبت سفارش لوگو چگونه است؟

ثبت سفارش لوگوی پویا

بر خلاف لوگوهای دیگر، این نوع لوگو، خود را با زمینه ای که در آن استفاده می شود سازگار می کند. امروزه بیشتر مواد برندسازی از چنین لوگوهایی برای بیان حرکت، تغییر و پویایی کسب و کار خود استفاده میکنند.
یک نمونه نمادین از لوگوی پویا، آرم شهر ملبورن است. به شکل M است اما رنگ آن تغییر می کند و در همه جا با یک ظاهر متفاوتی دیده میشود. 

ثبت سفارش لوگوی نماد

لوگوی نماد شامل فونت در داخل یک نماد یا یک نماد تنها است، به نشان ها، مهرها و تاج ها فکر کنید. این لوگوها معمولاً ظاهری سنتی دارند که میتواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد، بنابراین اغلب انتخابی برای بسیاری از مدارس یا سازمان های دولتی هستند. 
صنعت خودرو نیز علاقه زیادی به لوگوهای نمادها دارد. در حالی که آنها یک سبک کلاسیک دارند، برخی از شرکت ها به طور تاثیرگذار، نمادهای سنتی را با طرح های لوگوی قرن بیست و یکم مدرن کرده اند (به نشان نمادین پری دریایی استارباکس یا نشان معروف هارلی دیویدسون فکر کنید).
اما به دلیل تمایل این برندها به جزئیات بیشتر، و این واقعیت که نام برند و نماد به شدت در هم تنیده شده اند، میتوانند نسبت به انواع لوگوهای ذکر شده تطبیق پذیری کمتری داشته باشند. تکرار طرح پیچیده نماد در همه برندها آسان نخواهد بود. برای کارت‌های ویزیت، یک نماد شلوغ ممکن است قبل از اینکه خواندن آن سخت شود،  خیلی هم کوچک شود. 
همچنین، اگر قصد دارید این نوع لوگو را روی کلاه یا پیراهن بدوزید، در این صورت باید طرحی ایجاد کنید که در سمت ساده پیراهن یا کلاه باشد. بنابراین به عنوان یک قانون، طراحی خود را بدون پیچیدگی حفظ کنید.

ثبت سفارش لوگو با کلمات منحنی

کلمات منحنی یا کانتور نیز نوعی لوگو هستند که نام برند را در شکل هندسی، گاهی اوقات دایره، مربع و سایر اشکال جای میدهد. دلیل وجود چنین اشکال هندسی تأثیر آن بر روانشناسی انسان است، سامسونگ، بی‌بی‌سی، IKEA و IMDB نمونه‌هایی از لوگوهای کلمات منحنی هستند.

ثبت سفارش لوگو Letterforms

این نوع لوگوها نسخه های مینیمالیستی لوگوهای مونوگرام هستند. آنها همچنین به عنوان آرم نامه شناخته میشوند. برای جلب توجه بیشتر، این علامت های تجاری باید پررنگ و همچنین زیبا باشند، از آنجایی که فکر کردن به تنها یک حرف به عنوان بیان کننده ی برند شما چالش برانگیز است، از یک طراح گرافیک حرفه ای کمک بخواهید تا کارها را به درستی انجام دهید.
لوگوهای حروف مقیاس پذیر هستند. شما میتوانید از آن در هر جایی، از اینترنت گرفته تا موارد چاپی استفاده کنید و مطمئن باشید که به یک اندازه، عالی به نظر میرسند. 
از آنجایی که لوگو فقط یک حرف دارد، طراحی آن بسیار مهم می شود و اگر منحصر به فرد یا خاطره انگیز نباشد، فایده ای ندارد. می‌توانید از پس‌زمینه‌ای دراماتیک استفاده کنید یا به آن یک تایپ شیک، رنگ هیجان‌انگیز یا هر عنصری بدهید که حرف را برجسته و در برند شما طنین‌انداز کند.
برخی از بهترین نمونه های لوگوی حروف شکل عبارتند از یاهو، مک دونالد، وردپرس و نتفلیکس.

انواع لوگو چیست و ثبت سفارش لوگو چگونه است؟

اینها انواع اصلی لوگوهایی هستند که به طور مکرر در سراسر جهان می بینیم. با این حال، ما با انواع مختلف دیگری از این لوگوها نیز روبرو هستیم، بنابراین، می‌توانیم بسیاری از آنها را ایجاد کنیم.

جمع بندی

هنگامی که می توانید از سازنده لوگوی ما استفاده کنید، نیازی به طراحان لوگو ندارید. این سازنده توسط هوش مصنوعی طراحی شده است و از هزاران داده برای انتخاب مناسب ترین فونت ها برای صنعت شما استفاده می کند. 
اکنون که در مورد انواع لوگوهای موجود در بازار می دانید، وقت آن است که لوگوی خودتان را بسازید، نگران نباشید ابزارهای طراحی لوگونومی شما را یاری می دهند.
یکی از بهترین کارهایی که می توانید هنگام انتخاب لوگو برای برند خود انجام دهید، دیدن انواع مختلف لوگو در لوگونومی است که می توانید برای ثبت سفارش لوگو به آن مراجعه کنید.
همچنین فونت‌های موجود لوگوسازی را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود فونت‌هایی که در لوگوی خود استفاده می‌کنید مطابق با فونت های امروزی هستند یا خیر.