لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/08/12

با سبک لوگوی استقلال و مفاهیم آن آشنا شوید

لوگوی استقلال یکی از بهترین و قدیمی ترین لوگوهای باشگاهی در ایران است. باشگاه های ورزشی به ویژه فوتبال مانند سایر موسسات، شرکت ها و ارگان ها در جهان برای خود لوگویی دارند. برخی از این لوگوها ممکن است بسیار در طراحی پیچیده باشند یا ساده اما برای طراحی هر لوگویی باید در مورد تاثیر یکایک اجزای لوگو اطلاعات کافی را بدست آورد و با آگاهی از تمام بخش های روانشناسی آن و به خصوص سبک هر لوگویی مانند لوگوی استقلال شروع به طراحی کرد. 
در این مقاله قصد داریم شمارا با سبک لوگوی استقلال و تاریخچه ی کامل این باشگاه آشنا نماییم، اما قبل از هرچیز پیشنهاد ما خواندن مقاله ی "دانلود لوگوی استقلال" برای تمام استقلالی هایی که علاقه ی زیادی به کسب اطلاعات بیشتر راجب تیم مورد علاقه ی خود دارند، است.

باشگاه فوتبال استقلال

در ابتدا باشگاه فوتبال استقلال تنها رشته ی دوچرخه سواری را به صورت فعال ارائه میداد، اما بعدها و با مدیریت بهتر این باشگاه و با آرزوی آینده ای بهتر رشته های دیگری مانند والیبال، فوتبال و بسکتبال و غیره نیز فعالیت های خود را در این باشگاه آغاز کردند. طی مذاکرات پی در پی نام تیم فوتبال این باشگاه دوچرخه سواران انتخاب شد و با همین نام موفق به دریافت موفق های زیادی شد.
اما نام باشگاه دوچرخه سواران در سال 1328 به تاج تغییر یافت و در همان سال تیم تاج قهرمان باشگاه های تهران شد.
به دلیل قهرمانی های پشت سر هم این باشگاه به عنوان یک باشگاه پر اهمیت توجه های زیادی را به خود جلب کرد، با وقوع انقلاب اسلامی اما نام این باشگاه استقلال انتخاب شد و تا کنون این تیم توانسته در مسابقات موفقیت زیادی با نام استقلال به دست آورد.

 

با سبک لوگوی استقلال و مفاهیم آن آشنا شوید

فرمت PNG لوگوی استقلال با بکگراند شفاف

تاریخچه استقلال از ابتدا تا کنون

تیم استقلال یکی از قدیمی ترین تیم های فوتبالی ایران است که از همان ابتدا موفق به کسب موفقیت های زیادی شد. آغاز تاریخ تیم استقلال مربوط به سال 1323 است که تعدادی دوچرخه سوار ماهر تصمیم به ایجاد مرکزی برای گردهمایی های دوستانه خود گرفتند و همین پایه های تشکیل این باشگاه را محکم تر نمود.
با اینکه این باشگاه تا مدت ها تنها رشته ی دوچرخه سواری را داشت اما بعد مدتی با پیشنهاد " عمو اوغلی" تیم فوتبال دوچرخه سواران نیز پایه گذاری شد.
این باشگاه ها حتی یک روز هم از انجام فعالیت های خود باز نایستاد و بارها به تقویت قدرت تیم فوتبال خود پرداخت، پیراهن و پرچم آبی نیز از همان ابتدا نماد اصلی این باشگاه تنظیم شد.
هنوز چهارسال از تشکیل این تیم نگذشته بود که پرویز خسروانی با خرید امتیاز باشگاه دوچرخه سواران نام تیم فوتبال این باشگاه را به "تاج" تغییر داد. دلیل این تغییر نام را خیلی راحت میتوان متوجه شد زیرا در آن زمان بیشتر افراد با خود می اندیشیدند اگر نام باشگاه دوچرخه سواران است پس قطعا تمام اعضای آن رشته ی دوچرخه سواری را کار میکنند اما با تغییر نام تیم فوتبال افراد زیادی توجه های خود را به تیم تاج نشان دادند.
آن زمان میتوان گفت اتفاق های زیادی برای تیم تاج در کنار موفقیت های پشت سر هم افتاد اما دوباره و با وقوع انقلاب اسلامی و مصادره شدن این باشگاه نام تیم فوتبال این تیم به استقلال تغییر یافت.
تیم فوتبال استقلال تا کنون افتخارات فراوانی برای میلیون ها هوادار خود به دست آورده که نه تنها در ایران بلکه حتی در قاره کهن آسیا نیز کمتر باشگاهی موفق به کسب آن شده است. با اینکه با گذشت این سال ها افراد زیادی از مدیریت این باشگاه کناره گیری کرده اند اما با تلاش های این افراد باشگاه روی پای خود با استقامت و محکم ایستاد.
استقلال با کسب مقام های متعدد در میادین داخلی و آسیایی به عنوان یک تیم رویایی و پرافتخار شناخته میشود.

مفهوم نام استقلال

تا به حال با خود اندیشه اید چرا استقلال؟ استقلال یعنی چه؟ 
استقلال به لحاظ لغوی معنای آزادی و خودمختاری دارد، این واژه اکنون و در ادبیات ورزشی و رسانه برای معرفی تیم فوتبال استقلال بکار میرود. 
خیلی راحت و با اقتدار به عنوان یک استقلالی میتوان گفت این تیم مهم ترین تیم فوتبال ایران و لیگ برتر است.
برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به مقاله " لوگوی استقلال برای دریم لیگ" مراجعه نمایید.

 

با سبک لوگوی استقلال و مفاهیم آن آشنا شوید

لوگوهای استقلال

اگر تاریخچه لوگو استقلال را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که لوگوی استقلال بر خلاف لوگوهای دیگر فوتبال تغییر چندانی نداشته و در طول سال ها تنها 6 بار دستخوش تغییر شده است. 
اولین لوگوی استقلال شامل یک دوچرخه سوار درون یک کادر سپر شکل بود، بعد از گذشت چهار سال و با تغییر مالکیت باشگاه دوچرخه سواران، تغییر اساسی نیز در لوگوی تیم به وجود آمد این بار به جای یک دوچرخه سوار یک تاج سلطنتی در میان چهار حلقه ی المپیک برای لوگوی این تیم انتخاب شد.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر نام باشگاه به استقلال، لوگوی استقلال به تصویر توپ چهل تکه و پنج ضلعی آبی و سفیدی که همه درون یک دایره قرار داشتند تغییر یافت. دایره ی ذکر شده نیز که خود بی شباهت به توپ نبود، درون بال های یک پرنده ی آبی رنگ قرار داشت، این پرنده نماد آزادی بود و حالت پرهایش شباهت زیادی به آرم الله پرچم ایران داشت.
از این لوگو تا سال 1370 برروی لوگوی استقلال و لباس بازیکنان استفاده شد، تا اینکه در نهایت طراحان این لوگو آنرا با معنا تر طراحی نموند به طوری که لوگوی جدید شامل یک دایره با کادری آبی رنگ که فضای درون آن توسط سه حلقه به رنگ آبی و سفید اشغال شده بود و یکی از حلقه ها تصویری شبیه به جقه را ایجاد کرده بود، طراحی شد.
 از این لوگو نیز تا سال 1379 روی لباس بازیکنان استفاده شد تا اینکه باشگاه به طور ناگهانی تصمیم به تغییر لوگو گرفت و یک لوگوی عجیب جایگزین لوگوی قبلی شد. این لوگوی جدید شامل تصویر یک دلفین سفید بود که از آب بیرون جهیده و در حال شوت کردن یک توپ فوتبال بود.
این لوگوی عجیب نه تنا یک سال به عنوان لوگوی استقلال بکار آمد بلکه خیلی زود جای خود را به لوگوی پیشین داد. لوگوی نهایی استقلال با اضافه شدن نام فارسی و لاتین استقلال وتاریخ تاسیس باشگاه و دو ستاره طلایی در بالای حلقه کامل تر گردید.

چرا رنگ لباس استقلال آبی است؟

با اینکه باشگاه فوتبال استقلال در سطح اول فوتبال ایران بارها از لباس های متفاوت در طرح های مختلف استفاده کرده اما طرح و ظاهر خطوط لباس همیشه آبی باقی مانده است. 
اگر بخواهیم از دیدگاه روانشناسی رنگ ها به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که رنگ آبی به طور کلی نشان دهنده آرامش است و برای تمام افراد این حس را به ارمغان می آورد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ی " دانلود رایگان لوگوی استقلال " را نیز مطالعه نمایید.

چطور یک لوگوی استقلال خوب طراحی کنیم؟

برای اینکه بتوانیم لوگوی استقلال منحصر به فردی طراحی نماییم ابتدا باید با استراتژی طراحی لوگو به طور کامل آشنا شویم. برای آغاز هر کاری مهم ترین نکته این است که بهترین فکر و تصمیم گیری را خرج آن پروژه نماییم.
شما در اینجا باید بدانید تنها یک لوگو طراحی نمی کنید بلکه از این لوگو ممکن است با هر فرمت و اندازه ای در هر فضایی استفاده نمایید. 
قبل از هرچیز شما میتوانید لوگو استقلال خود را با هر فرمت وکتور و برداری ai و esp دانلود نمایید و سپس آنهارا با استفاده از نرم افزار های ویرایش تصویر مانند فتوشاپ یا ایلاستریتور با فرمت های دلخواه خود مانند Jpeg، Png و Svg و غیره ذخیره نمایید:
دانلود لوگوی استقلال با فرمت وکتور

دانلود لوگوی استقلال با فرمت پیکسل

بهترین لوگوهای فوتبال یا هر موسسه ای، آنهایی هستند که داستان پشت تشکیل شدن خود را از طریق لوگو به اشتراک می گذارند و تصویری با کیفیت ارائه میدهند. به زبان ساده برای اینکه لوگو استقلال عالی داشته باشید، مهم ترین موضوعات و نکات مهم طراحی را رعایت نمایید.
برای مثال، اگر قرار است از لوگوی استقلال سر در باشگاه خود یا وبسایت و تبلیغ استفاده نمایید، بهتر است نماد، فونت و رنگی را انتخاب کنید که بهترین کیفیت را در اختیار بیننده قرار میدهد. یک ظاهر مناسب برای لوگو چیزیست که در دنیای فوتبال به آن " منحصر به فرد" میگویند.

 

با سبک لوگوی استقلال و مفاهیم آن آشنا شوید

فرمت JPG لوگوی استقلال

بهترین نرم افزار های لوگو ساز با گوشی

برای اینکه لوگو استقلال خود را قدرتمند طراحی کنید میتوانید از نرم افزار های زیر استفاده نمایید:

نرم افزار Hatchful

این نرم افزار مورد اعتماد 140000 طراح حرفه ایست که علاقه مند به برنامه رایگان ساخت لوگو هستند. این نرم افزار شامل صدها الگوی لوگو است که شما میتوانید با سلیقه ی خود از آنها استفاده نمایید و یک لوگوی منحصر به فرد ایجاد کنید. 

نرم افزار Logaster

برای کار با این برنامه لازم نیست حتما یک طراح حرفه ای باشید، شما به راحتی میتوانید از قابلیت های رنگارنگ و کُلی این برنامه با چند کلیک ساده استفاده کرده تا لوگو استقلال حرفه ای تولید نمایید، حتی میتوانید از آن برروی کارت ویزیت، سربرگ و پروفایل وب سایت خود نیز به راحتی استفاده کنید.

نرم افزار LogoMakr

این برنامه کاملا متفاوت از سایر نرم افزار های پیشنهادی ما به شماست، زیرا بلافاصله با ورود شما یک بوم خالی رو به رویتان قرار میگیرد که شما میتوانید با انتخاب از لیست نماد، فونت، ابزار های رنگی و اشکال مختلف شروع به طراحی لوگو استقلال خود کنید. اگرچه ممکن است بوم خالی در ابتدا ترسناک به نظر برسد اما گام به گام و با استفاده از خلاقیت خود میتوانید آنرا زیبا نمایید.

نرم افزار Tailor Brands

این نرم افزار نیز مانند سایر برنامه های ساخت لوگو عمل میکند. شما با ورود خود میتوانید از ویژگی های مختلف این برنامه استفاده کرده و لوگو استقلال خود را طراحی نمایید. 

نرم افزار Ucraft

آخرین نرم افزار پیشنهادی ما به شما نرم افزار Uncraft است که میتوانید به راحتی طراحی خود را با آن شروع نمایید. با ورود به این برنامه کافیست سه مرحله را از پیش ببرید، یک، لوگوی مورد نظر خود را از لیست پیشنهادی ها انتخاب نمایید. دو، رنگ، اندازه و فونت را طبق سلیقه خود استفاده نمایید و در آخر به بررسی طرح نهایی خود بپردازید.

نتیجه گیری

هدف شما از انتخاب این تیم فوتبال ایرانی چیست؟ قطعا علاقه ی بین هواداران و بازیکنان استقلال مشابه و یکسان است و هرکدام برای موفقیت تیم به گونه ای تلاش میکنند.
لوگوی استقلال نیز با وجود طی مسیر تغییرات متنوع توانست قدرتمند تر در جایگاه اول تیم بایستد و استوارانه و آبی تر از همیشه بدرخشد.

تگ های مرتبط :