لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1401/09/28

بهترین فرمت دانلود لوگو از لوگوساز

معمولا زمانیکه طراحی لوگو در لوگوساز آنلاین را به پایان می‌رسانید چندین گزینه برای دانلود لوگو با فرمت های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد. از بین این فرمت‌ها باید گزینه ای را انتخاب کنید که بتوانید در هر کجا و هر زمان که نیاز داشته باشید از آنها استفاده کنید، اما اگر درباره انواع فرمت های دانلود لوگو از لوگوساز، اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است انتخاب بهترین فرمت خیلی ساده نباشد. 
در این مقاله فرمت های مختلف لوگو را معرفی می‌کنیم تا بدانید کدام فرمت فایل مناسب استفاده از لوگو در پلتفرم های مختلف است، به طوری که لوگوی شما در هر جایی که دیده می‌شود بدون پیکسلی شدن، از دست دادن کیفیت یا تغییر رنگ، بهترین ظاهر را داشته باشد.

 

بهترین فرمت دانلود لوگو از لوگوساز

 

PNG (Portable Network Graphics)

فرمتPNG برای استفاده دیجیتالی عالی است زیرا می‌تواند میلیون‌ها رنگ را نمایش دهد، پس زمینه شفاف را امکان پذیر می‌کند و می‌تواند برای ذخیره فایل لوگو با حجم پایین بدون از دست دادن کیفیت مناسب باشد. امکان استفاده از لوگوی PNG شفاف یا اصطلاحا اینترلیس روی هر تصویر تصویر یا پس زمینه رنگی یکی از مزایای اصلی این فرمت فایل و معمولاً دلیل اصلی انتخاب دانلود این فرنت از لوگو ساز است.
نقطه ضعف PNG‌ها این است که مقیاس پذیر نیستند زیرا فایل هایی از نوع رستار می‌باشند، به این معنی که از تعداد مشخصی پیکسل تشکیل شده اند، بنابراین نمی توانید تصویر را بیش از آن اندازه بزرگ کنید بدون اینکه شروع به پیکسل شدن کند. تا زمانی که فایلی که دانلکد کردید به اندازه ای که می‌خواهید بزرگ باشد، مشکلی نخواهید داشت، اما نباید سعی نکنید آنها را بزرگتر از سایزی که دارند، کنید.
به دلیل عدم مقیاس پذیری، فرمتPNG  برای چاپ توصیه نمی شود.

مزایای دانلود فرمت PNG از لوگو ساز

✔ از حالت بدون پس زمینه (شفاف یا اینترلیس) پشتیبانی می‌کند
✔ فشرده سازی بدون افت کیفیت را امکان پذیر می‌سازد
✔  برای وب و پلتفرم های اجتماعی مناسب است

معایب فرمت PNG

✘ مقیاس پذیر نیست
✘ برای چاپ ایده آل نیست

JPEG (Joint Photographic Experts Group)

JPEG با نام گروهی که آن را ایجاد کرده شناخته می‌شود و یکی دیگر از فرمت های فایل رستار است که اغلب برای تصاویر استفاده می‌شود. فرمت JPEG که گاهی اوقات به اختصار JPG نیز نامیده می‌شوند نیز مانند PNG با یک اندازه خاص از لوگو ساز دانلود می‌شوند و بدون از دست دادن کیفیت نمی توان آنها را بزرگ کرد. این فرمت را می‌توان به راحتی فشرده کرد تا فضای ذخیره سازی کمی را اشغال، اما مانند فرمت PNG، از حالت بدون پس زمینه یا شفاف پشتیبانی نمی کنند. معمولا فرمت JPEG برای عکس استفاده می‌شود و می‌توانید در وب و شبکه های اجتماعی از این فرمت لوگو استفاده کنید.
مانند PNG دانلود JPEG برای چاپ توصیه نمی شوند زیرا کیفیت آنها به اندازه فرمت فایل های وکتور مقیاس پذیر نیست.

مزایای دانلود فرمت JPEG  از لوگو ساز

✔ فشرده سازی بدون افت کیفیت
✔ مناسب برای وب و شبکه های اجتماعی
✔ عالی برای عکس و تصاویر

معایب JPEG

✘ شفاف نیست
✘ مقیاس پذیر نیست
✘ برای چاپ ایده آل نیست

TIFF / TIF (Tagged Image File)

معمولا بسیار نادر است که یک فایل با فرمت TIFF به عنوان گزینه دانلود لوگو در لوگو ساز وجود داشته باشد، اما از انجاییکه ممکن است در برخی بوگوسازها ارائه شوداطلاعاتی درباره آن به شما می‌دهیم.
فرمت TIFF برای تصاویر رستار و معمولاً عکس‌ها استفاده می‌شوند و می‌توانند پس از ذخیره کردن بدون از دست دادن کیفیت ویرایش شوند. 

مزایای دانلود فرمت TIF از لوگو ساز

✔ فشرده سازی بدون افت کیفیت
✔ مناسب برای وب و چاپ
✔ ایده آل برای عکس
✔ پشتیبانی از حالت شفاف
✔قابل ویرایش

معایب فرمت TIF

✘ مقیاس پذیر نیست
✘ حجم فایل آن چندان فشرده نیست

GIF (Graphics Interchange Format)

فرمت فایل GIF یک فرمت رایج برای گرافیک های ساده با رنگ های محدود و به خصوص متحرک است. فایل های GIFبه ۲۵۶ رنگ محدود می‌شوند، بنابراین برای عکس‌ها یا گرافیک های دقیق ایده آل نیستند، اما از انیمیشن پشتیبانی می‌کنند، بنابراین برای دانلود لوگوهای متحرک از نرم افزارهای لوگو ساز آنلاین عالی هستند.
به دلیل محدود بودن پالت رنگ، فایل‌های GIF نیز فایل‌های بسیار کوچکی هستند که در صورت نیاز به لوگویی با حجم فایل کوچک یا کمبود فضای ذخیره‌سازی، می‌توانند واقعا مفید باشند.

مزایای دانلود فرمت GIF از لوگو ساز

✔ حجم فایل کوچک
✔ مناسب برای وب
✔ پشتیبانی از انیمیشن
✔ پشتیبانی از حالت شفاف

معایب GIF

✘ مقیاس پذیر نیست
✘ برای چاپ ایده آل نیست
✘ به 256 رنگ محدود است

PDF (Portable Document Format)

اگر سندی را دانلود کرده باشید به احتمال زیاد به صورت یک فایل PDF بوده، اما ممکن است ندانید که لوگوها نیز می‌توانند به فرمت PDF ذخیره شوند که در هر رایانه ای قابل باز شدن است و از پس زمینه های شفاف پشتیبانی می‌کند.
پی دی اف بر خلاف فرمت های قبلی، از نوع برداری است، به این معنی که می‌توان لوگو های دانلود شده از لوگو ساز آنلاین با این فرمت را بدون افت کیفیت بی نهایت بزرگ کرد.
اگر به درستی ذخیره شود، فایل‌های PDF پس از ذخیره سازی می‌توانند قابل ویرایش باقی بمانند. این به این معنی است که اگر به Adobe Illustrator، Photoshop یا InDesign دسترسی دارید، می‌توانید تغییراتی در فایل ایجاد کنید و هر طور که دوست دارید دوباره آن را ذخیره کنید.
در صورتی که لوگو شما نیاز به چاپ شدن داشته باشد، فرمت PDF را می‌توانید مستقیما برای چاپگر ارسال کنید.

مزایای دانلود فرمت PDF از لوگو ساز

✔قابل ویرایش
✔ مناسب برای وب و چاپ
✔ نوع برداری یا وکتور
✔ پشتیبانی از حالت از شفاف
✔ مقیاس پذیر

SVG (Scalable Vector Graphics)

SVG روز به روز در حال محبوب شدن است، به ویژه برای استفاده در وب، زیرا اندازه و رنگ آنها را می‌توان از طریق کد تغییر داد، و همچنین می‌توان آنها را به صورت آنلاین متحرک کرد. همانطور که از نام آن پیداست، SVG‌ها بی نهایت مقیاس پذیر هستند. آنها همچنین از حالت متحرک پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند با هر ویرایشگر متنی و همچنین با نرم افزار های لوگو ساز، ایجاد و ویرایش شوند. فایل‌های SVG علیرغم همه قابلیت‌هایشان، حجم بسیار کمی اشغال می‌کنند که آن‌ها را برای استفاده در وب به گزینه ای عالی تبدیل می‌کند.

مزایای دانلود فرمت SVG  از لوگو ساز

✔قابل ویرایش
✔ مناسب برای وب و چاپ
✔ پشتیبانی از حالت متحرک و بدون پس زمینه 
✔  مقیاس پذیر
✔ حجم فایل کوچک

EPS (Encapsulated Post Script)

فایل های EPS فایل های گرافیکی برداری هستند که با استفاده از نرم افزار طراحی لوگو  Adobe Illustrator ایجاد می‌شوند. معمولا برای چاپ در انتشارات باید فایل EPS را به انها ارائه دهید، زیرا این فایل به خوبی با فناوری آنها سازگار است و به آنها اجازه می‌دهد تا تغییراتی را ایجاد کرده و فایل را دستکاری کنند تا تنظیمات چاپی صحیح را به دست آورند. فایل‌های EPS در صورت نیاز به ایجاد تغییرات برای لوگو مفید هستند زیرا با استفاده از نرم‌افزار Adobe مانند Adobe Illustrator کاملا قابل ویرایش هستند.
اگر با طراحی لوگو در نرم افزار ایلوستریتور آشنایی ندارید می‌توانید ویدیوهای اموزشی ان را در سایت لوگونومی دانلود کنید.
فایل‌های EPS و Ai کاملا مشابه هستند، اما تفاوت اصلی بین یک فایل EPS و فایل AI اصلی این است که فایل‌های EPS از حالت شفاف پشتیبانی نمی‌کنند، در حالی که فایل‌های AI از ویژگی های بیشتری پشتیبانی می‌کنند. معمولا امکان دانلود فرمت ای پی اس در لوگو سازهای آنلاین وجود ندارد و این نوع فایل فقط در نرم افزارهای طراحی لوگو پیشرفته مانند ایلاستریتور ارائه می‌شود.

مزایای دانلود فرمت EPS از لوگو ساز

✔قابل ویرایش
✔ مناسب برای وب و چاپ
✔ مقیاس پذیر

معایب EPS

✘ از حالت شفاف پشتیبانی نمی کند

AI (Adobe Illustrator)

فایل‌های AI فرمت وکتور و اصلی نرم افزار ایلوستریتور هستند که معمولاً برای طراحی لوگو از آنها استفاده می‌شود. این فایل‌ها کاملاً قابل ویرایش هستند و می‌توانند به شورت هر یک از انواع فرمت های دیگر ذخیره شوند. فایل‌های AI گاهی اوقات می‌توانند بسیار حجیم باشند زیرا حاوی تمام مراحل طراحی اصلی و قابل ویرایش هستند و فقط می‌توانند در Adobe Illustrator یا سایر نرم‌افزارهای ویرایش برداری باز شوند.
به احتمال زیاد نیازی به دسترسی به فایل AI نخواهید داشت، اما اگر تصمیم گرفتید تغییراتی در لوگوی خود ایجاد کنید یا نسخه‌ها یا فرمت های دیگری از آن را ذخیره کنید، بهترین فرمتی است که شما یا طراحتان باید استفاده کنید.
البته شما نمی توانید یک فایل AI را برای استفاده آنلاین به عنوان عکس پروفایل یا در وب سایت خود آپلود کنید و برای دانلوو فرمتی که به صورت آنلاین پذیرفته می‌شود باید ان را به صورت فایل png, jpg, pdf, svg ذخیره کنید.

مزایای دانلود فرمت AI از لوگو ساز

✔قابل ویرایش
✔ مناسب برای وب و چاپ
✔ پشتیبانی از حالت شفاف 
✔ مقیاس پذیر

بهترین فرمت فایل برای دانلود لوگو از لوگوساز چیست؟

طراحان گرافیک و متخصصان طراحی لوگو گاهی اوقات به زبان عجیبی صحبت می‌کنند و کلمه ای که ممکن است برای آنها مهم باشد "فرمت برداری یا وکتور" است. درواقه لوگوی شما باید در قالب فایل برداری باشد تا بتوان از آن در هر پلتفرمی و با هر اندازه ای بدون افت کیفیت استفاده کرد.

بهترین فرمت دانلود لوگو از لوگوساز

چرا به فایل برداری یا وکتور برای لوگوی خود نیاز دارید؟

مهمترین نکته ای که باید در مورد فرمت وکتور بدانید این است که آنها بی نهایت مقیاس پذیر هستند، به این معنی که می‌توانند روی پلتفرمی به بزرگی یک بیلبورد چاپ شوند و کیفیت خود را از دست ندهند. مقیاس پذیر بودن فایل برداری به این دلیل است که آنها از نظر ریاضی با نقاط و منحنی‌ها طراحی لوگو را تشکیل می‌دهند. برخلاف فایل رستار که از بلوک های کوچک رنگی به نام پیکسل ایجاد می‌شود. 
با دانلود فرمت وکتور از لوگو ساز آنلاین می‌توانید فایل لوگو را با استفاده از نرم افزار طراحی گرافیکی بزرگ کنید و در این حالت نسبت بین آن نقاط و منحنی‌ها ثابت می‌ماند، بنابراین، فایل برداری کیفیت خود را از دست نمی داد. 
یکی دیگر از مزایای فایل های وکتور این است که یک طراح گرافیک با نرم افزار مناسب می‌تواند آنها را ویرایش کند. به همین علت، فرمت فایل بهینه برای چاپ لوگو و هر نوع فایل گرافیکی برای تبلیغات برند هستند.

فرمت های برداری و رستار برای فایل های تصویری

اگر طراح گرافیک نیستید، اما با تصاویر روی کامپیوتر کار می‌کنید، احتمالا با فرمت های JPG، PNG و شاید BMP قدیمی  آشنا هستنید. فرمت این نوع فایل‌ها رستار است که به این معنی است که آنها با پیکسل تعریف می‌شوند. گاهی اوقات اگر روی یک فایل JPG زوم کنید، می‌توانید پیکسل‌ها (مربع‌های کوچک) را که تصویر را تشکیل می‌دهند، ببینید. از آنجایی که صفحه نمایش‌ها نیز از پیکسل تشکیل شده اند، به این معنی است که فایل های رستار برای استفاده روی صفحه نمایش عالی هستند، اما نقطه ضعف آنها در این است که اگر بخواهید یک فایل رساار را بزرگ کنید، پیکسل‌ها نیز بزرگتر می‌شوند، بنابراین تصویر مبهم به نظر می‌رسد. اما اگر روی یک فایل برداری زوم کنید، متوجه می‌شوید که تمام لبه‌ها صاف می‌مانند و وضوح تصویر حفظ می‌شود.
رایج ترین فرمت های فایل برداری، PDF, SVG ,AI است که معمولا امکان دانلود همه آنها از لوگوسازهای آنلاین وجود ندارد اما برخی از لوگو ساز‌ها مانند لوگونومی امکان دانلود با فرمت SVG و PDFرا به شما می‌دهند.

بهترین نرم افزار برای دانلود فرمت وکتور لوگو

هر کسب و کاری که دارای لوگو باشد به نسخه ای از آن لوگو به صورت فایل برداری نیاز دارد. حتی اگر نرم‌افزاری برای باز کردن آن نداشته باشید می‌توانیو از طراح گرافیک خود بخواهید که یک نرم‌افزار برای شما فراهم کند تا با خیال راحت ان فایل را باز کنید و ببینید.
نسخه وکتور لوگوی شما نسخه ای است که باید برای چاپ از آن استفاده کنید.
فایل های رستار برای عکس‌ها مناسب هستند و به خوبی روی وب و شبکه های اجتماعی دیده می‌شوند، این فرمت‌ها برای چاپ عکس با وضوح بالا استفاده می‌شوند.
قبل از اینکه یک طراح گرافیک را استخدام کنید از آنها بپرسید که قصد دارند از چه نرم افزاری برای طراحی لوگوی شما استفاده کنند و به خاطر داشته باشید که Adobe Photoshop پاسخ مناسبی نیست (فتوشاپ یک ابزار ویرایش عکس با فرمت های رستار است بنابراین برای فایل های پیکسلی مناسب است نه وکتور).
برنامه های مختلفی وجود دارد که برای طراحی لوگو با گرافیک های برداری استفاده می‌شود و رایج ترین آنها Adobe Illustrator است، برخی دیگر Affinity Designer CorelDraw و Inkscape هستند. 
فایل های وکتور دارای فرمت شگفت انگیزی هستند و قالب مناسبی برای لوگو و چاپ به شمار می‌ایند اما این فرمت‌ها برای عکس به خوبی مناسب نیستند.

دانلود فرمت وکتور لوگو از لوگو ساز آنلاین لوگونومی

با طراحی لوگو در لوگوساز آنلاین لوگونومی، فایل های وکتور لوگوی خود را دانلود کنید. 
فایل برداری لوگوی شما می‌تواند یکی از فرمت های زیر باشد:
EPS 
SVG

بهترین فرمت دانلود لوگو از لوگوساز

طراحی و دانلود لوگو در لوگو ساز آنلاین لوگونومی با فرمت های رستار png, jpgکاملا رایگان است و ابزارهای حرفه ای آن به شما امکان می‌دهد لوگوی دلخواهتان را با طرح های سفارشی خلق کنید.

تگ های مرتبط :