هنگامی که برای نشان دادن نام تجاری یا کسب و کار خود به سفارش طراحی لوگو فکر می کنید، باید یک تصمیم بسیار مهم از قبل بگیرید. آیا طراحی لوگوی شما قرار است به سبک لتر مارک، وردمارک، یک برندمارک یا ترکیبی از این سبک های طراحی باشد؟ قبل از اینکه بتوانید این تصمیم را بگیرید، باید بدانید که هر یک از این اصطلاحات طراحی لوگو به چه معناست. در ادامه چند توضیح ساده برای کمک به شما آورده شده است.
سفارش لوگوی لترمارک
لوگوی حروف از متن برای ایجاد یک علامت تایپوگرافی منحصر به فرد استفاده می کند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است از حروف اول خود در یک طرح منحصر به فرد به عنوان لوگوی خود استفاده کند. این حروف به نماد برند تبدیل می شوند. لوگوهای Lettermark در کمپین های تغییر نام تجاری برای شرکت هایی با نام هایی که در طول سال ها به نام های اختصاری کوتاه شده اند بسیار محبوب هستند. آرم آسوشیتدپرس یک مثال خوب است.
اگر به فکر سفارش لوگو لترمارک هستید، مطمئن شوید که حروف اول در لوگو نسبت به نام کامل شرکت یا برند شما بهتر است. اگر تصمیم به سفارش طراحی لوگوی حرف دارید، ممکن است نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری برای آشنایی مصرف کنندگان در مورد آنچه که شرکت تان انجام می دهد یا برند شما ارائه می دهد، داشته باشید، زیرا ممکن است به اندازه نام کامل شرکت یا برند شما واضح نباشد. همچنین، مطمئن شوید که حروف اول در کنار هم خوب به نظر می رسند و اشتباه خوانده یا تفسیر نمی شوند.
Lettermark لوگویی شامل یک علامت اختصاری است و به طور کلی، حروف اول یک شرکت به صورت به هم پیوسته یا جدا از هم طراحی شده است. هنگام راهاندازی یک نام تجاری یا کسبوکار جدید، صاحبان کسب و کار ترجیح میدهند از Lettermark برای به خاطر سپردن و تشخیص آسان آن استفاده کنند. به عنوان مثال، مایکروسافت، IBM، جنرال الکتریک (GE)، فولکس واگن (VW)، هیولت پاکارد (HP)، ناسا، و CNN نمونه هایی از لوگوی حرف هستند.
همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک Lettermark (یا لترمارک، لوگوتایپ) به طور کلی ترکیبی از حروف اول نام یک شرکت است. از آنجایی که Lettermark نیز مبتنی بر تایپوگرافی است و صرفاً از حروف اول یک شرکت یا برند تشکیل شده است، به عنوان مونوگرام نیز شناخته می شود. بنابراین، اگر نام شرکت بسیار طولانی است، بهتر است به سفارش طراحی لوگو لترمارک فکر کنید.
سفارش لوگو وردمارک
از سوی دیگر، وردمارک یا لوگوتایپ ترکیبی از تایپوگرافی نام یک شرکت، محصول یا موسسه است که برای برندسازی و شناسایی به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می توان به لوگوی گوگل، کوکاکولا، فدرال اکسپرس و ویزا اشاره کرد. یک وردمارک باید خوانا، حرفه ای، واضح و ساده به نظر برسد. همچنین باید برای کاربران قابل درک و گویا باشد. به عبارت دیگر، کاربران بتوانند کلمه یا کلمات را کامل تشخیص دهند.
سفارش لوگو وردمارک از طراحی متن (معمولاً نام تجاری یا برند) با یک فونت خاص تشکیل شده است. متن را می توان با استفاده از یک فونت سفارشی یا یک فونت آشنا بهینه سازی شده طراحی کرد. برای مثال، برای سالها، فونت AT&T، AT&T Garamond از رایج ترین فونت های مورد استفاده برای وردمارک بود که یک نسخه بهینهسازی شده از فونت محبوب Garamond به شمار می رفت. این فونت در طراحی لوگوی هر شرکتی مورد استفاده قرار می گرفت به بخشی جدایی ناپذیر از هویت برند آن تبدیل می شد.
سفارش طراحیلوگو به سبک وردمارک انتخاب خوبی برای شرکت ها و برندهایی با نام هایی است که به وضوح آنچه را که شرکت یا برند به مصرف کنندگان ارائه می دهد، بیان می کند، زیرا هیچ نمادی در لوگو وجود ندارد تا بینش بیشتری در مورد آنچه شرکت انجام می دهد یا وعده های برند ارائه دهد. سبک لوگوی Wordmark همچنین میتواند زمانی استفاده شود که یک شرکت یا برند معروف در حال تغییر برند و ایجاد یک هویت جدید است.
سفارش لوگو برندمارک
برندمارک یا لوگومارک معمولاً شامل یک عنصر طراحی است، مانند یک شکل یا نماد گرافیکی منحصر به فرد. نمونه های معروف آن عبارتند از علامت تیک در لوگو برند نایک، سیب اپل، پاندای صندوق جهانی، شرکت نفت شل، میتسوبیشی و پرنده توییتر. هنگامی که مردم با یک علامت تجاری آشنا می شوند، به ارتباط آن می پردازند، و حتی با یک نگاه اجمالی، می توانند نام برند یا شرکت را تصور کنند.
در طراحی برندمارک از نماد یا آیکونی با یا بدون نام شرکت یا برند استفاده شود کند. لوگوهای مارک تجاری در بین شرکت ها در هر اندازه و در همه صنایع محبوب هستند زیرا تصاویر آنها اغلب به یاد ماندنی تر از کلمات یا حروف می باشند. یک نماد یا ایکون همچنین می تواند به برقراری ارتباط با اطلاعات اضافی درباره شرکت یا برند شما کمک کند، به ویژه زمانی که نام شرکت یا نام تجاری شما جزئیات کافی در مورد کاری که انجام می دهید را ارائه نمی دهد.
افزایش شناخت و افزایش یادآوری برای یک علامت تجاری زمان میبرد، اما برای شرکتهایی که این کار را با موفقیت انجام میدهند، این نماد میتواند به دارایی ارزشمند شرکت با ارزش ویژه برند تبدیل شود. به عنوان مثال، برندهایی مانند نایک، پلی بوی و استارباکس اصلاً نیازی به ذکر نام در لوگوی خود ندارند زیرا نمادهای برند آنها بسیار شناخته شده است. این نمادها برای مصرف کنندگان معنی دارند.
سفارش طراحی لوگو ترکیبی
بسیاری از لوگوها از ترکیبی از المان های لترمارک، وردمارک و برندمارک استفاده می کنند. ترفند ایجاد یک لوگو با ترکیبی از عناصر این است که مطمئن شوید عناصر به خوبی با هم سازگارند بدون اینکه بیش از حد به هم ریخته نشان داده شوند. سفارش لوگوهای ترکیبی که از لترمارک و برندمارک یا وردمارک و برندمارک استفاده می کنند بسیار رایج هستند و می توانید آنها را در همه صنایع پیدا کنید.
طراحی لوگوهای ترکیبی برای شرکت ها و برندهایی که جدید هستند و سعی می کنند اطلاعات کلیدی را از طریق لوگوهای خود به اشتراک بگذارند، محبوب هستند. آنها نمی توانند وقت بگذارند و به مردم در مورد آنچه شرکت یا برندشان انجام می دهد آموزش دهند، بنابراین سعی می کنند تا آنجا که می توانند از طریق طراحی لوگوی ترکیبی با مخاطبین شان، ارتباط برقرار کنند.
راهنمای انتخاب بهترین سبک سفارش طراحی لوگو برای کسب و کار شما
لوگوی شما چهره شرکت شماست که برند شما را معرفی می کند، ایده ای از شخصیت برند شما به مشتریان ارائه می دهد و به آنها تصویری می دهد تا شما را بشناسند و با آن ارتباط برقرار کنند.
به همه این دلایل، یک لوگو با طراحی خوب می تواند به موفقیت کسب و کارتان کمک کند، در حالی که یک لوگوی بی کیفیت می تواند تأثیر معکوس داشته باشد. اما سفارش چه نوع لوگوی برای کسب و کار شما مناسب تر است؟
هنگام سفارش لوگو مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید ، مانند فونت، طرحبندی، تصاویر، پالت رنگ و غیره. در این مقاله، پنج نوع مختلف طراحی لوگو را بررسی میکنیم، از جمله:
وردمارک
علامت نامه
علامت انتزاعی
علامت تصویری
علامت ترکیبی
و درباره اینکه کدام سبک برای شما مناسب تر است راهنمایی تان می کنیم.
آیا سفارش طراحی لوگو لترمارک برای شما مناسب است؟
وردمارک لوگویی است که از نام تجاری مانند گوگل، دیزنی و ویرجین استفاده می کند. زمانی که نام تجاری شما نام کوتاه و واضحی داشته باشد، بسیار مؤثر هستند، نامی که کاملاً متمایز و به راحتی قابل یادآوری است.
در سفارش لوگوی وردمارک، فقط نام تجاری مورد توجه نیست. شما باید به دقت در مورد تایپوگرافی فکر کنید. از آنجایی که لوگوی شما نام برند شما است، مهم است که فونت تا حدی به درک مفهوم برند شما کمک کند.
به عنوان مثال، Calvin Klein از فونت ظریفی استفاده میکند که حس برتری دارد، در حالی که لوگوی Virgin سرگرمکنندهتر، بازیگوشتر و گستاخانهتر است.
چه زمانی از لوگوی وردمارک استفاده کنیم:
برای ایجاد شناخت برند، به عنوان مثال اگر یک تجارت جدید هستید
اگر نام شرکت کوتاهی دارید – زمانی که لوگو باید در فضای کوچکی قرار بگیرد، نامی که خیلی طولانی باشد به عنوان وردمارک کار نخواهد کرد.
اگر نام شرکتی به یاد ماندنی دارید که مشتریان آن را فراموش نخواهند کرد
مزایای لوگو وردمارک:
تطبیق آنها با انواع مختلف مواد بازاریابی آسان است زیرا طراحی براساس حروف است
برای مشتریان واضح است که شما چه کسی هستید
می توانید از یک نام تجاری جذاب نهایت استفاده را ببرید
آیا سفارش طراحی لوگو ورد مارک برای شما مناسب است؟
لترمارک، مانند ورد مارک، آرم هایی هستند که از حروف، معمولا حروف اول نام تجاری شما تشکیل شده اند. از نمونه های معروف این نوع لوگو می توان به ESPN، Louis Vuitton و Procter & Gamble اشاره کرد. اکثر برندها از آرم های حروف استفاده می کنند زیرا نام آنها به سادگی برای سفارش طراحی لوگو به سبک وردمارک طولانی است - آرم ESPN را به صورت "شبکه برنامه نویسی سرگرمی و ورزشی" تصور کنید مشخص است که این نام طولانی، برای طراحی لوگو مناسب نیست.
لوگوهای حروف - که به آنها لوگوی مونوگرام نیز گفته می شود - اساس خود را در سادگی و ساده سازی می دانند.
زمان استفاده از لوگو لترمارک:
اگر برند شما نام بلندی دارد، طراحی لوگوی خود را ساده کنید
برای کمک به مشتریان در به خاطر سپردن نام تجاری شما در مایسه با به خاطر سپردن یک نام طولانی
مزایای لوگوهای حروف:
مانند لوگوهای وردمارک، حروف به راحتی در محتواهای بازاریابی و کانال های بازاریابی تطبیق داده می شوند
آنها می توانند به تبدیل یک نام تجاری طولانی به یک نام تجاری قابل تشخیص کمک کنند
ما به کلمات اختصاری عادت داریم و دائماً از آنها به عنوان مصرف کننده استفاده می کنیم
نکته قابل توجه: اگر یک کسب و کار جدید یا یک استارت آپ هستید، ممکن است بخواهید نام کامل شرکت خود را در کنار لوگوی لترمارک خود اضافه کنید تا زمانی که مشتریان شما ارتباطی بین نام تجاری و لوگوی شما ایجاد کنند.
آیا سفارش طراحی لوگو انتزاعی برای شما مناسب است؟
لوگو انتزاعی، نوعی تصویر گرافیکی است که به صورت مفهومی نشان دهنده برند شماست، در مقایسه با تصویری از چیزی که شما می شناسید. به بازی های المپیک، مایکروسافت و نایک فکر کنید، برندهایی که همگی توانسته اند هویت خود را در نمادی منحصر به فرد و به طور گسترده به رسمیت بشناسند.
استفاده از یک نماد به جای یک تصویر به این معنی است که می توانید چیزی خاص را بیان کنید و معنا و ارتباط عاطفی با برند خود ایجاد کنید. به لوگوی پپسی فکر کنید، با رنگ هایش که ما را به یاد پرچم آمریکا می اندازد و امروز ما را به یاد عمر طولانی این شرکت و رویای آمریکایی می اندازد.
زمان سفارش طراحی لوگوی انتزاعی
اگر یک برند بین المللی هستید که ممکن است نام شما بدون ترجمه برای زبان های دیگر مفهوم نداشته باشد
اگر شرکت شما چند کار متفاوت انجام می دهد یا طیف وسیعی از محصولات یا خدمات دارد
مزایای لوگوهای انتزاعی
آنها کاملا منحصر به فرد هستند
دامنه خلاقیت زیادی برای طراحی لوگویی وجود دارد که چیزی را در مورد برند شما بیان می کند که می خواهید مشتریان آن را بشناسند
آیا سفارش طراحی لوگو تصویری برای شما مناسب است؟
یک لوگوی تصویری - که علامت تجاری نیز نامیده می شود - مانند یک لوگوی انتزاعی، یک نماد مبتنی بر گرافیک است. تفاوت این است که یک علامت تصویری یک تصویر قابل تشخیص و در دنیای واقعی است تا چیزی انتزاعی.
استفاده از این نوع لوگو برای شرکتهای جدید یا استارتآپها دشوار است، زیرا آنها واقعاً به شناسایی برند قوی نیاز دارند. با این حال، هنگامی که آن را داشته باشید، برندسازی با انواع لوگوی نمادین می تواند بسیار قدرتمند باشد.
اگر قصد دارید یک لوگوی تصویری سفارش دهید، توصیه ما این است که تصویر را با دقت انتخاب کنید، زیرا میتواند پیامدهای گستردهتری نسبت به موارد مورد نظر شما داشته باشد. اگر یک برند بین المللی هستید، انتخاب تصویر را با دقت در نظر بگیرید، زیرا تصاویر می توانند در هر کشوری معنای متفاوتی داشته باشند. میتوانید تصویری با ارتباط عاطفی مانند پاندای WWF انتخاب کنید، چیزی که توضیح میدهد شرکت شما مانند دکمه ویدیوی یوتیوب چه کار میکند، یا میتواند بازی با نام تجاری شما باشد، مانند John Deere.
زمان سفارش لوگوی تصویری:
اگر یک برند معتبر و شناخته شده دارید
اگر می توانید کاری که کسب و کارتان انجام می دهد را در یک تصویر بیان کنید
اگر یک تجارت بین المللی هستید که نام تجاری آن به خوبی ترجمه نمی شود
مزایای علائم تصویری:
با شناخت کافی از برند، یک لوگوی تصویری (و در واقع یک لوگوی انتزاعی) می تواند به نماد تبدیل شود.
به خاطر سپردن آسان، انتقال سریع پیام به مخاطبان شما
تطبیق طرح های ساده در کانال های بازاریابی آسان است
نکته قابل توجه: اگر فکر میکنید خدمات شرکت شما در آینده میتواند تغییر کند، اکنون تصویری را انتخاب نکنید که نشاندهنده برند شما باشد، اما مجبور شوید در آینده آن را عوض کنید زیرا خدمات برند شما را به درستی نشان نمیدهد.
آیا سفارش طراحی لوگو ترکیبی برای شما مناسب است؟
لوگو ترکیبی لوگویی است که یک کلمه یا حروف را با یک تصویر انتزاعی یا واقعی، ترکیب می کند مانند Puma، Mastercard و Red Bull . متن و گرافیک را می توان به روش های مختلفی طراحی کرد، مانند کنار هم، روی هم یا ادغام با هم.
یک لوگو ترکیبی انعطاف پذیری و تطبیق پذیری زیادی را فراهم می کند، زیرا کلمات و تصویر می توانند در کنار هم ارزش ها و هویت برند شما را منتقل کنند. آنها برند شما را تقویت می کنند، شناخت از برند و تداعی نام شما را ببود می بخشند. در نهایت، ممکن است حتی بتوانید کلمات را زمانی که نماد برند شما شناخته شد، حذف کنید – این کاری است که پپسی انجام داده است .
همچنین، از آنجایی که ترکیب نماد و متن با هم یک تصویر متمایز ایجاد می کند، علامت تجاری این لوگوها معمولا راحت تر از یک علامت تصویری به تنهایی است.
زمان سفارش لوگوی ترکیبی:
تقریباً هر برندی میتواند از این نوع لوگو در هر زمانی استفاده کند، فقط به این دلیل که بسیار همه کاره است
مزایای لوگو ترکیبی:
منحصر به فرد بودن را ارائه دهید
شما می توانید از این نوع لوگو برای ایجاد یک پیام واضح استفاده کنید که مشتریان به خاطر بسپارند
اگر در آینده برندسازی مجدد انجام دهید، به روز رسانی آنها آسان تر است
جمع بندی
اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما متمایز از رقبا است می توانید ب طراحان حرفه ای ما تماس گرفته و درباره طراحی لوگو برای برند خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و سفارش طراحی لوگو کسب و کار خود را ثبت کنید.