لوگونومی
دسته بندی : ایلوستریتور | منتشر شده در تاریخ : 1400/06/27

دانلود رایگان وکتور لوگو و ساخت لوگو وکتور با نرم افزار ایلوستریتور

وکتور لوگو یکی از عواملی است که در طراحی مدل های مختلف لوگو حرفه ای تاثیر گذار است. لوگوی مشاغل مختلف پیام های زیادی را به مشتریان منتقل میکند مانند نام تجاری، توانایی انها و غیره. طراحی لوگو و رنگ های ان همه نقش مهم و اساسی در جلب توجه مشتری دارند. به همین دلیل انتخاب یک لوگو وکتور مناسب، بسیار مهم و ضروری است.
برای اشنایی بیشتر با وکتور لوگو مقاله ی مقابل را "تصویر وکتور چیست و چه کاربردی در طراحی لوگو دارد؟" مطالعه کنید و با درک و دید بهتری به ادامه مقاله زیر بپردازید.

وکتور لوگو چیست؟

گرافیک وکتور یعنی دو نقطه ی مجزا و چند بعدی طراحی شده را با استفاده از منحنی ها و خطوط با معادلات ریاضی به یکدیگر متصل کنید. چنین عواملی باعث میشوند تا کیفیت گرافیک لوگوی شما حتی با کوچک و بزرگ شدن تصویر هم تغییری نکند.
وکتور لوگوها فرمت های مختلفی دارند که سه تا از مهم ترین انها عبارتند از:

AI (Adobe Illustrator Artwork)

فرمت AI کمتر در بین طراحان لوگو محبوبیت پیدا کرده و مختص ادوبی ایلوستریتور است. گرچه این فرمت محدودیت‌های خاص خود را دارد اما میتواند در اکثر ویرایشگرهای تصویری اجرا شود. این فرمت کاملا پایدار و قابل اطمینان است و کیفیت تصویر آن در زمان تغییر سایز حفظ می‌شود. برای باز کردن انها نیازی به هیچ برنامه ای نیست زیرا بیشتر برنامه ها میتوانند این فرمت را بخوانند. به عنوان مثال، برنامه کورل(Coreldraw) به راحتی چنین فرمت هایی را باز و در اختیار کاربران قرار میدهد.

EPS (Encapsulated PostScript)

فرمت EPS که توسط شرکت اداب ارائه شده است از جمله فرمت های استانداریست، که تقریباً در تمام ویرایشگر ها مانند ایلوستریتور، فتوشاپ، کورل (Coreldraw) و غیره اجرا می‌شود. در این فرمت می توان از ابزارهای گسترده‌ای برای ویرایش و خلق لوگوهای وکتور بدون از دست دادن کیفیت استفاده کرد. در حال حاضر لوگوهای طراحی شده با فرمت EPS استفاده گسترده ای در صنعت چاپ حرفه ای دارند.

SVG (Scalable Vector Graphic)

از این فرمت در گذشته پشتیبانی و حمایت زیادی نمیشد، برای همین طراحان کمتر به ان توجه نشان میدادند اما امروزه، فرمت SVG برای تصاویر وکتور دو بعدی در نظر گرفته می‌شود که معمولاً در وب‌سایت‌های مختلف کاربرد دارد. تصاویر با فرمت SVG، برمبنای XML هستند که می توانند تصویر، متن و انیمیشن را همزمان در یک فایل ذخیره کنند. فایل های SVG در ویرایشگرهای متن و تصویر نمایش داده می شوند. مولفه های تصویری فایلهای SVG کاملاً قابلیت تغییر سایز دارند و کیفیت بالای خود را بعد از ویرایش حفظ می‌کنند.

لوگو خام

با طراحی لوگو به صورت خام شما میتوانید مشتریان خود را تحت تاثیر قرار داده و انهارا به کسب و کار خود جذب کنید. امروزه شما میتوانید به راحتی و مشورت با طراحان لوگو بهترین لوگو خام هارا دریافت و از انها در شناخت بیشتر برند خود به مشتریان استفاده نمایید.به علاوه شما میتوانید لوگو خام های خود با هر فرمتی به اشتراک بگذارید.

لوگوی فتوشاپ

با طراحی لوگوی در فتوشاپ شما میتوانید نقاشی دیجیتال، ویرایش فیلم، طراحی وب و حتی گرافیک های سه بعدی را انجام دهید. طراحی وکتور لوگو همیشه از مهم ترین دغدغه های کسب و کار ها است. زیرا در مرکز توجه همه موارد شناخته میشود.
تمام اینها به معنی این است که لوگوها باید چه با داشتن ارتفاع 100 فوت و چه در ابعاد تمبر پستی خوب به نظر برسند. به علاوه لوگوها باید ماهیتی ساده انگارانه داشته باشند یعنی حتی اگر شما از بیست رنگ و سایه پیچیده در لوگوی خود استفاده کنید، چنین لوگویی نمیتواند هزینه هایی که شما صرف ان کرده اید را در اندازه ی کوچک براورده کند. 
از نظر فنی، نرم افزار های طراحی لوگوی شما باید بتوانند هر تغییر و کیفیتی را برروی لوگو شما اعمل نمایند و در اخر لوگویی با اندازه و کیفیت استاندارد به شما تحویل دهند.
از بهترین نرم افزار های فتوشاپ و طراحی لوگو میتوان به برنامه ADOBE PHOTOSHOP اشاره کرد.

 

دانلود رایگان وکتور لوگو و ساخت لوگو وکتور با نرم افزار ایلوستریتور

نرم افزار ساخت وکتور لوگو

Hatchful

از قابلیت های نرم افزار Hatchful میتوان به نصب روی کامپیوتر، داشتن موارد کاملا رایگان و تغییرات بسیار حرفه هستند. عملکرد این نرم افزار مشابه سایر نرم افزارهای طراحی می باشد، با این تفاوت که قابلیت های بیشتری دارد و به راحتی قابل یادگیری و استفاده است.

Inkscape

این نرم افزار طراحی لوگو برای دسکتاپ طراحی شده و علی رغم رایگان بودن، بسیار حرفه ای است، از قابلیت های این نرم افزار میتوان به داشتن عملکرد تغییر فونت، داشتن پالت های رنگی و امکان بروزرسانی هفته ای اشاره کرد.

Adobe Photoshop

این نرم افزار فتوشاپ از معروف ترین و محبوب ترین نرم افزارهایی است که توانسته در زمینه طراحی لوگو کمک شایانی به طراحان بکند. اگرچه محبوبیت این نرم افزار بیشتر به جنبه ی ادیت و ویرایش عکس ها برمیگردد،اما همچنان نباید از قابلیت های بی نظیر آن در طراحی لوگو غافل شد. از قابلیت های این نرم افزار میتوان به برای هاش مختلف رسم و طراحی، طراحی سطوح مختلف و قابلیت شخصی سازی اشاره کرد.

CorelDRAW

نرم افزار کورل یکی از قدرتمند ترین و محبوب ترین های طراحی حرفه ای وکتور لوگو است. وجه تمایز این نرم افزار با سایر نرم افزارهای رقیب، در قابلیت پیاده سازی و تبدیل طرح های دستی به طرح های گرافیکی به کمک قلم های نوری و هوشمند می باشد. از دیگر قابلیت های این نرم افزار میتوان به اجرا در ویندوز و مک، موارد طراحی نا محدود اشاره کرد.

نرم افزار ایلوستریتور

نرم افزار ایلوستریتور یک برنامه طراحی حرفه ای مبتنی بر وکتور لوگو است. این برنامه بهترین برنامه ایست که از ان میتوانید به عنوان یک راه حل اصلی استفاده کنید. با استفاده از این برنامه شما میتوانید از یک طرح اولیه شروع و در نتیجه یه طرح کلی داشته باشید. طراحان از نرم افزار ایلوسترییتور برای طراحی پوستر، لوگو، الگو و غیره استفاده میکنند.
از مهم ترین خصوصیات طراحی لوگو حرفه ای با ایلوستریتور قابلیت استفاده آن در کاربرد ها و اندازه های مختلف است. فایل خروجی ذخیره شده توسط فتوشاپ به شما این اجازه را نمی‌دهد که سایز لوگو را تا اندازه بسیار زیادی بزرگ کنید چون تصویر کیفیت خود را از دست می دهد. به عنوان مثال اگر لوگوی خود را در فتوشاپ طراحی کرده اید و برای سربرگ شرکت مورد استفاده قرار داده اید نمی توانید آن را تا اندازه ای که برای چاپ شدن روی بیلبورد مناسب باشد؛ بزرگ کنید. بنابراین طراحی لوگو رایگان با ایلاستریتور بهتر از فتوشاپ است چون فایل خروجی ایلاستریتور به صورت فایل وکتور ذخیره می‌شود و هر زمان و در هر کاربردی که بخواهید می توانید آن را بزرگ یا کوچک کنید.

مزایای وکتور لوگو در کسب و کار ها

در اخر، چرا وکتور لوگو بهتر است؟ مزایای ان چیست؟

مقیاس پذیری

مزیت اول وکتور لوگو مقیاس پذیری انهاست. هر قسمت از تصویر وکتور به راحتی قابل ویرایش است. پس برای ویرایش لوگو طراحی شده می توان تصویر را به شکلهای هندسی کوچک‌تری تقسیم کرد و بدون از بین رفتن کیفیت هر قسمت آن را ویرایش کرد. 
به علاوه اگر لوگوهارا به شدت بزرگ نمایید، میتوانید پیکسل هایی را ببینید که در این وضعیت وضوح خود را از دست میدهند و شما میتوانید خطوط منحنی خاکستری و روشن را در لبه های مشاهده نمایید.
به همین دلیل است که، وکتور لوگوها برای طراحی کاربردی تر هستند. زیرا لوگویی که از انها دریافت میکنید وضوح و کیفیت بالایی دارد و به راحتی میتوانید روی صفحه نمایش ها، کارت ویزیت و پوستر از انها استفاده نمایید.

انعطاف پذیری

در هر نرم افزاری که مبتنی بر وکتور باشد، شما میتوانید فایل های گرافیکی خود را با هر فرمتی اعم از PDF، SVG، EPS، AL و حتی JPEG و PNG دریافت نمایید. این مهم ترین قابلیت وکتور لوگو است و کاربران به راحتی و بدون تغییر کیفیت میتوانند انهارا مشاهده و لذت ببرند.

قابلیت ویرایش

ویرایش فایل های وکتور نیست بسیار اسان است. چنین قابلیتی زمانی به کار طراحان می اید که با مشتری سخت گیری رو به رو است یا مهلت  تحویل فایل بسیار نزدیک باشد. در این صورت، به راحتی میتواند با مراجعه به برنامه های مبتنی بر وکتور، فایل مورد نظر را ویرایش نماید.
به عنوان مثال، در Adobe Illustrator می توانید رنگ ها را تغییر دهید، مواردی را تغییر دهید یا به هر روشی به ویرایش فایل خود بپردازید.

جمع بندی

با داشتن یک وکتور لوگو مناسب شما می توانید به کسب و کار خود رونق ببخشید و برند خود را در تمام جهان مطرح کنید. با استفاده از وکتور لوگو می توان صرف نظر از ادغام سایر فاکتورهای برند از قبیل شعار برند، کیفیت محصولات توزیع و برخی از فاکتورهای دیگر که رفتار یک برند را توصیف می کنند، کسب و کار خود را به نمایش گذاشت.
هر چند لوگو یک شخصیت مستقل دارد و روندی مجزا برای تولید و طراحی است اما در نهایت در ترکیب با سایر اجزای برند موثر می باشد و میتواند در جلب نظر بیشتر مشتریان به شما و کسب و کارتان کمک نماید. 
به علاوه شما میتوانید با مراجعه به مقاله ی "آموزش طراحی لوگو با برنامه لوگوساز حرفه ای" اطلاعات مفید زیاد و متنوعی برای طراحی بهتر لوگوی خود به دست آورید.

-منابع-

https://www.logomaker.com/blog/2019/03/27/vector-logo-image/
https://99designs.com/blog/tips/logo-in-photoshop/