لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/05/28

راهنمای طراحی لوگو فروش برای فروشگاه ترب

لوگوهای فروش باید برجسته باشند و توجه مشتری را به محصولات شما در فروشگاه ترب جلب کنند. لوگوی فروش شما اولین چیزی است که مشتریان بالقوه هنگام بازدید از وب سایت یا فروشگاه ترب می‌بینند. یک لوگو با طراحی خوب به آنها کمک می‌کند تا محصولات شما و آنچه را که می‌فروشید به خاطر بسپارند. همچنین می‌تواند به آنها احساس شخصیت برند شما را بدهد.

نحوه طراحی لوگو فروش برای فروشگاه ترب

در ساخت لوگو فروش دو نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشیم:
طراحی، ساده ترین بخش است. بله، شما باید در ابتدا یک ایده خلاقانه ایجاد کنید. پس، آمادگی بیشتری برای فکر کردن و تصمیم گیری نسبت به طراحی داشته باشید.
شما فقط یک لوگو طراحی نمی کنید . به یاد داشته باشید که لوگو تنها بخشی از یک سیستم بصری بزرگتر است و تک تک اجزا آن باید با هم هماهنگ باشند.
برای انجام درست این کار، باید مراحل زیر را طی کنید:
1.    كشف كردن
2.    جستجو کردن
3.    طراحی اولیه
4.    اصلاح کردن
5.    معرفی كردن
هر فاز نیز هدف، فرآیند و نتیجه خاص خود را دارد . ما توضیح خواهیم داد که چرا هر مرحله مهم است، مجموعه اقدامات یا گام هایی که باید بردارید، و نتیجه نهایی که برای رسیدن به آن کار می‌کنید و برای فاز بعدی به آن نیاز دارید را برایتان بازگو می‌کنیم.

فاز اول: کشف کردن ایده اصلی طراحی لوگو فروش برای فروشگاه ترب

هدف: مرحله کشف، مرحله «پرسش» است. طراحان از این فرصت استفاده می‌کنند تا هرچه بیشتر زمینه و پیشینه را برای درک کامل ارزش‌ها و ویژگی‌های برند مورد استفاده قرار دهند. 
هدف شما این است که درک کاملی از اینکه کسب و کارتان دقیقا چیست، به چه چیزی اعتقاد دارید، چه کاری را می‌خواهید انجام دهید و چگونه می‌خواهید به هدف نهایی تان برسید، داشته باشید. به یاد داشته باشید، شما فقط یک لوگو طراحی نمی کنید. شما هویت برند خود را شکل می‌دهید.
شاید تصور کنید این نکات را می‌دانید، اما بهتر است برای شروع فرایند طراحی لوگو فروش حتما پاسخ های خود را بنویسید. احتمالا مواردی وجود دارد که شما در نظر نگرفته اید.

روند: در این مرحله سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

چرا می‌خواهید و/یا به یک لوگوی جدید نیاز دارید؟ کاتالیزور این طراحی چیست؟
معنی/داستان پشت نام کسب و کار شما چیست؟
مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟
اهداف شما برای این لوگوی فروش جدید چیست؟ چگونه "موفقیت" آن را می‌سنجید؟
3تا 5 رقیب برند شما چه کسانی هستند؟ 
دوست دارید مشتریان با دیدن لوگوی فروش شما در فروشگاه ترب چه احساسی داشته باشند؟
ارزش هایی که می‌خواهید برندتان بیان کند چیست؟
ویژگی های منحصر به فرد شخصیت برند شما چیست؟
به عنوان مثال: آیا برند شما نوستالژیک، پر جنب و جوش، رسمی،  و غیره است؟
پاسخ این سوالات یک منبع عالی برای کمک به شما در کشف طرح اولیه لوگو فروش برای فروشگاه ترب است.

نتیجه این مرحله: پس از اینکه به این سوالات پاسخ دادید، پاسخ‌ها را در یک استراتژی خلاقانه خلاصه می‌کنید که یک نمای کلی از کسب و کار شما ارائه می‌دهد. این نمای کلی ممکن است شامل موارد زیر باشد: هدف شما برای فرآیند طراحی، لحن برند شما، ملاحظات بصری و دیدگاه اولیه برای طراحی لوگو و غیره
 این استراتژی‌ها را نه تنها برای هدایت مرحله بعدی خود به کار خواهید برد، بلکه از آن برای قضاوت در مورد موفقیت خود در طول فرآیند نیز استفاده خواهید کرد. در پایان هر مرحله، نتایج را بر اساس میزان تحقق چشم انداز تعیین شده در استراتژی تات ارزیابی کنید. هنگامی که نظرات و ترجیحات شخصی شما را دچار تردید می‌کند، برای تصمیم گیری نهایی به این برگه مراجعه کنید.

فاز دوم: جستجو کردن

هدف: این مرحله تحقیق شماست، اما "جستجو کردن" هیجان انگیزتر به نظر می‌رسد. مرحله اکتشاف ممکن است سرگرم کننده ترین و – به عنوان فردی که به تنهایی این فرآیند طراحی را آغاز می‌کند، و احتمالاً برای اولین بار – مفیدترین باشد.
در اصل، شما تمرکز خود را به سمت بیرون معطوف خواهید کرد تا با طراحی در جهان روبرو شوید و آن را کشف کنید. هدف شما در این مرحله دو چیز است: آموزش ببینید و الهام بگیرید.
روند: با جستجو درباره اصول اولیه طراحی ساده شروع کنید. راهنمای اصول اولیه مانند سبک لوگو، روانشناسی رنگ و انتخاب بهترین فونت و تایپوگرافی را بخوانید.
آشنایی با اصول خاصی از تئوری رنگ و نحوه استفاده صنایع مختلف از رنگ‌ها در طراحی لوگو فروش می‌تواند به ویژه برای طراحی لوگو مفید باشد. رنگ‌های مختلف احساسات و رفتارهای متفاوتی را برمی‌انگیزد و به شما کمک می‌کند تا پاسخ احساسی مورد نظر را از مخاطبان خود ایجاد کنید. واقعا نکات جذابی است.
به عنوان مثال، آبی الهام بخش اعتماد، قابلیت اطمینان و اقتدار است. تصادفی نیست که رنگ آبی یک انتخاب محبوب برای بانک‌ها، کارت های اعتباری و نرم افزار است. رنگ سبز احساس آرامش، رشد و سلامتی را بر می‌انگیزد. شرکت‌هایی مانند Whole Foods و BP از رنگ سبز در برندسازی خود استفاده می‌کنند تا به صورت استراتژیک حس مراقبت از زمین را به دیگران منتقل کنند.

کشف کنید که کدام رنگ احساساتی را که می‌خواهید در مخاطبانتان برمی انگیزد.

هنگامی که به اصول اولیه دست یافتید، شروع به جمع آوری اطلاعات کنید. ابتدا به رقبای خود نگاه کنید، سپس در صنعت گسترده تری که به حوزه کاری شما مربوط می‌شود، جستجو کنید. فقط به لوگوها نگاه نکنید. با مشاهده برندها در چندین کانال، به عنوان مثال، ترب یا اینستاگرام، وب سایت‌ها و غیره کل سیستم بصری را تجربه کنید. شروع به یادداشت برداری کنید و بنویسید که چه عناصر خوب و بدی برای شما برجسته شده است؟
بعد، به خارج از صنعت خود نگاه کنید. برای جستجو در مورد ترندهای روز در طراحی و کارهای خلاقانه اخیر از طراحان برجسته جهان به وب سایت هایی مانند Dribbble ، Behance و Brand New مراجعه کنید #logodesign یا سایر هشتگ های مرتبط را در اینستاگرام جستجو کنید. 
نتیجه این مرحله: یک صفحه ایجاد کنید و تمام تصاویر، طرح‌ها، ترکیب رنگ‌ها، عکس‌ها، آیکونها و بله، آرم‌هایی را که جمع‌آوری کردید، در آن قرار دهید. حالا می‌توانید بهترین عناصری که نشان دهنده ظاهر و احساسی باشد که برای هویت برندتان می‌خواهید را انتخاب کنید.
می‌توانید با بریدن و چسباندن تصاویر چاپ شده یک تابلوی واقعی ایجاد کنید. اما اکثر طراحان در یک صفحه دیجیتال، این اطلاعات را نگه می‌دارند. ساده‌ترین راه برای جمع‌آوری اطلاعات، Pinterest است، اما اگر نیاز به اشتراک‌گذاری/بازبینی دارید، کافی است تصاویر خود را کپی و در یک فایل Word جای‌گذاری کنید.
اگر چند طراحی مختلف را مدنظر دارید برای هر کدام تابلوهای جداگانه ای ایجاد کنید. حتماً توضیحات کوتاهی در مورد اینکه چگونه عناصر هر تابلو با ویژگی‌های نام تجاری که در استراتژی خلاقانه شما توضیح داده شده، متناسب است، اضافه کنید. در حالت ایده‌آل، این تابلوها را به سایر اعضای تیم خود یا یک فرد تصمیم گیرنده نشان می‌دهید، و آنها به شما کمک می‌کنند تا عناصر مورد استفاده در لوگوی فروش را محدود کنید.

فاز سوم: طراحی لوگو فروش برای فروشگاه ترب

هدف: هدف در این مرحله بسیار ساده است: تمام ملاحظات و ورودی های دو مرحله اول را در نظر بگیرید و شروع به ساخت چند طرح لوگو فروش کنید.
روند: در فرایند طراحی لوگو باید موارد زیادی را در نظر گرفت که یکی از مهمترین آنها، ابزار طراحی است. قبل از شروع، مطمئن شوید که برای طراحی لوگو فروش فروشگاه ترب وسایل مورد نیازتان را دارید. شما می‌توانید از سه ابزار زیر استفاده کنید:

قلم و کاغذ

برخی از طراحان برای ارائه برخی از ایده های اولیه از قلم و کاغذ استفاده می‌کنند که برای شروع ایده بسیار خوبی است. طرح های اولیه را بیش از حد پیچیده نکنید. طراحی یک فرآیند تکراری است. حتی اگر فکر می‌کنید نمی توانید نقاشی کنید، طرح های ساده ای از ایده هایی که در ذهن دارید، ایجاد کنید. مغز شما مجبور خواهد شد خلاقانه فکر کند - این دقیقا همان طرز فکری است که شما به آن نیاز دارید.

نرم افزار حرفه ای طراحی لوگو

برخی دیگر از طراحان حرفه ای از نرم افزار ویرایش گرافیک برداری Adobe Illustrator  استفاده می‌کنند که کار با آن برای مبتدیان راحت نیست و نیاز به آموزش های خاص دارد.

طراحی لوگو فروش برای فروشگاه ترب با لوگوساز آنلاین لوگونومی

افراد مبتدی در این مرحله به سراغ نرم افزارهای هوش مصنوعی می‌روند تا از آنها برای دریافت ایده های اولیه کمک بگیرند. شما نیز می‌توانید، ابزارهای رایگان لوگونومی برای طراحی لوگو فروش در فروشگاه ترب را امتحان کنید .
نتیجه نهایی: به خاطر داشته باشید که نتیجه این مرحله یک لوگوی اولیه فروش است که بعدا نیاز به اصلاح و ویرایش دارد. بنابراین، حتما فایل برداری این لوگو را تهیه کنید. 
چرا وکتور؟ همه لوگوها، تصاویر برداری هستند، به این معنی که به جای پیکسل‌ها، از خطوطی تشکیل شده اند که با فرمول های ریاضی تعریف شده اند. ویرایش و تغییر اندازه فایل های برداری آسان تر است.
نکته دیگر درباره فونت مورد استفاده در ساخت لوگو فروش است. اگر از لوگوساز آنلاین لوگونومی استفاده کنید، منابع فونت رایگان فارسی در اختیار شما قرار می‌گیرد که برای طراحی لوگو فوق العاوه است. البته می‌توانید فونت های خاص را از سایت هایی مانند MyFonts و FontShop خریداری کنید .

 

راهنمای طراحی لوگو فروش برای فروشگاه ترب

 

فاز چهارم: ویرایش لوگو فروش

هدف: اگر در مرحله قبل چند لوگو مختلف را طراحی یا انتخاب کردید، اکنون زمان محدود کردن آنها است. اما چطور باید این کار را انجام دهید؟
روند: طرح های خود را با پرسیدن این سوالات ارزیابی کنید:
چه چیزی یک لوگوی عالی را می‌سازد؟
یک لوگوی عالی این است:
•    ساده باشد
•    بیاد ماندنی باشد
•    خاطره انگیز باشد

کجا از این لوگو استفاده خواهید کرد؟

همه موارد استفاده اصلی خود را در نظر بگیرید - مانند وب سایت یا پروفایل شبکه های اجتماعی - و هم موارد استفاده ثانویه خود مانند مواد بازاریابی در فروشگاه ترب، چاپ تراکت و کاتالوگ، و غیره.
برای ویرایش لوگو عجله نکنید، طرح نهایی را روی پس‌زمینه‌های مختلف شبیه‌سازی کنید تا مطمئن شوید که تصویر، کلمات و پیام کلی در هر زمینه ای به خوبی منتقل می‌شود. هر لوگویی باید در اندازه های مختلف خوانا باشد، اما اگر به دنبال طراحی لوگوی فروش برای فروشگاه ترب هستید، خوانا بودن آن در اندازه های کوچک و دیجیتال بسیار مهم هستند.

آیا لوگو شما ماندگار است؟

زیبایی شناسی تغییر می‌کند. روندها می‌آیند و می‌روند. اما ارزش لوگوی شما با گذشت زمان قوی تر می‌شود. در نظر بگیرید که آیا می‌بینید که لوگوی خود 5، 10، 15 و حتی 20 سال آینده برای شما ماندگار باشد یا خیر.
همچنین، لوگو را در چارچوب کل هویت بصری خود در نظر بگیرید. این ممکن است نیاز به اصلاحات بیشتری باشد. عناصر مختلف طراحی لوگوی خود، مانند رنگ‌ها، فونت‌ها و سبک‌ها را در نظر بگیرید و ببینید چگونه ممکن است بتوانید آنها را در جای دیگری مثلا در وب سایت یا کاتالوگ محصولات تان بگنجانید.
در نهایت یک نسخه تک رنگ و سیاه و سفید از لوگوی خود بسازید و مطمئن شوید که می‌توان آن را روی رنگ های تیره با تم سفید به کار برد. اگر این کار را نکنید، ممکن است در آینده با مشکلات زیادی در استفاده از لوگو خود مواجه شوید.
نتیجه این مرحله: در حال حاضر، شما باید یک طرح نهایی لوگوی مورد علاقه خود داشته باشید. و به احتمال زیاد، برای درست کردن هر عنصر زمان مناسبی از شما صرف شده است. مرحله پنجم و آخر ما به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که به همین شکل باقی می‌ماند.

فاز پنجم: معرفی لوگو فروش

هدف: هنگامی که صحبت از حفظ یکپارچگی هویت برند شما می‌شود، کیفیت و ثبات کلیدی است. با توجه به تعداد مکان‌هایی که لوگوی شما زندگی می‌کند - و تعداد افرادی که ممکن است نیاز به استفاده از آن داشته باشند - مهم است که مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌ها را برای نحوه رفتار با لوگوی خود تعریف کنید.
روند: برای شروع، هر دستورالعملی را که ممکن است در مورد اندازه، رنگ، طرح، نحوه برخورد، موقعیت، جهت و غیره لوگوی خود داشته باشید، در نظر بگیرید.
چند سوال که باید از خود بپرسید:
آیا فقط پس‌زمینه‌های رنگی خاصی وجود دارد که لوگوی شما باید روی آن قرار گیرد؟
آیا می‌توان از لوگوی شما روی تصاویر دیگر استفاده کرد؟ اگر چنین است، آیا می‌توانید رنگ را تغییر دهید تا به آن کمک کنید بهتر ظاهر شود؟
اگر لوگوی ترکیبی دارید، آیا می‌توان عناصر را در کاربردهای خاصی از هم جدا کرد؟
برای اطمینان از اینکه لوگوی شما تأثیری قوی دارد، از گنجاندن برخی قوانین «هرگز» برای جلوگیری از هرگونه تغییر یا تحریف در لوگو نترسید. در غیر این صورت، در ایمیلی که برای 10 هزار مشتری شما ارسال شده، لوگوهای رنگارنگی خواهید داشت.
نتیجه این مرحله: این مرحله معمولا به عنوان راهنمای سبک نامیده می‌شود . یک راهنمای سبک می‌تواند به همان اندازه که شما نیاز دارید ساده یا جامع باشد. در این مرحله باید تمام دستورالعمل‌های برند، نوشتاری و بصری، و همچنین تمام الگوها و اجزای مورد نیاز طراحان برای ساخت هر محتوای بازاریابی مطرح شود.
اما لازم نیست یک وب سایت کاملاً جدید بسازید تا استانداردهای برند خود را در آن جای دهید. فقط مطمئن شوید که آنها به درستی به تیم بازاریابی شما منتقل شده اند و به راحتی برای همه قابل دسترسی هستند. اکثر طراحان یک pdf ایجاد می‌کنند و آن را در کتابخانه منابع داخلی شرکت یا سازمان خود به اشتراک می‌گذارند.

جمع بندی

بعد از همه اینها، ممکن است بگویید، "اینهمه تلاش برای طراحی لوگو فروش خیلی زیاد است." ما می‌دانیم شما چه احساسی دارید. وقتی گفتیم برای طراحی لوگو چقدر کار انجام می‌شود اغراق نکردیم. طراحان معمولاً هفته‌ها طول می‌کشند تا تمام مراحل را طی کنند. بنابراین آخرین توصیه ما این است: عجله نکنید. برای انجام اقداماتی که در هر مرحله توضیح دادیم، وقت بگذارید. طراحی نهایی شما نشان دهنده میزان تلاش شما برای آن خواهد بود.
و به یاد داشته باشید، در نهایت، لوگوی شما برند شما را نمی‌سازد، بلکه افراد شما این کار را می‌کنند.
با لوگوساز آنلاین لوگونومی می‌توانید لوگوی فروش جذاب و در عین حال حرفه ای بسازید که برای فروشگاه ترب مناسب باشد. شما می‌توانیو لوگوی فروش خود را طراحی کنید یا یکی از قالب های لوگوی فروش ما را که توسط هوش مصنوعی طراحی شده، به طور کامل ویرایش کنید. در هر صورت، تنها در چند دقیقه به یک لوگوی حرفه ای خواهید رسید. لوگوی فروش خود را همین امروز طراحی کنید و شروع به تبلیغ در فروشگاه کنید!

تگ های مرتبط :