لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/09/09

10 نکته ضروری برای طراحی لوگوی فروشگاه

لوگو فروشگاه یکی از انواع لوگوهاییست که نیازمند خلاقیت های زیادی در انتخاب رنگ، طرح بندی، فونت و نماد می باشد. ناگفته نماند در اینجا شما تصمیم دارید تا ماهیت برند و فروشگاه خود را در یک طرح تصویری به نمایش بکشید و اینکار قطعا به تفکری باز و خلاقانه نیازمند است.
لوگوها همگی نقش مهمی در زندگی ما دارند. طراحی لوگوهای فروشگاه ممکن است کمی دلهره آور باشد، اما برای کسب و کار شما ضروریست و سنگ بنای اصلی فروشگاه است. به علاوه شما ممکن است از این لوگو بخواهید در پست های اجتماعی، تابلوها، محصولات و کارت ویزیت استفاده کنید، پس اصلی ترین ایده های خود را در این بخش بکار بگیرید. در مقاله قصد داریم شمارا با نکات و ترفند های طراحی لوگو فروشگاه آشنا کنیم، خواندن مقاله "بهترین برنامه ی  لوگوساز و ساخت لوگو با تایپ فارسی برای پیج" نیز میتواند به شما در این مسیر طراحی کمک کند.

مود لوگو فروشگاه خود را مشخص کنید!

مود یا حس و حال یک برند این است که شما چه قصدی از طراحی لوگوی خود دارید و میخواهید چه احساسی در مردم به وجود آورید، گاهی اوقات به آن شخصیت یک لوگو نیز می گویند. این حس جوری باید در لوگوی شما برنامه ریزی شود، که سازگاری منحصر به فردی در لوگو ایجاد کند. همانطور که میخواهیم مشتریان شرکت های حقوقی حس اعتماد و احترام را داشته باشند، در مقابل نیز میخواهیم افرادی که پا به فروشگاه میگذارند احساس آرامش و علاقه به خرید را داشته باشند. 
هنگامی که مود یا حال و هوای لوگوی خود را کشف کردید، حال فرآیند طراحی لوگو فروشگاه شما 100 برابر آسان تر خواهد شد. درحال حاضر پنج دقیقه وقت بگذارید، سه یا چهار کلمه اصلی که در برگیرنده احساسی است که شما میخواهید افراد متوجه آن شوند را بنویسید. خوب، اکنون نوبت به مطالعه نکات اصلی طراحی رسیده، طراحی هایی که در ذهن خود دارید را تصور کنید و سپس شروع کنید.

چطور یک لوگوی حرفه ای برای فروشگاه طراحی کنیم؟

هر فروشگاهی محصولات مشخصی را برای دسته خاصی از مشتریان ارائه میدهد، به همین این ترتیب در همان ابتدا با شناخت مخاطب هدف خود، آنهارا به بخش موردعلاقیشان راهنمایی میکنند. اما قانون مشترک بین تمام مشتریان این است: هر مشتری به دنبال محصولاتیست که از همه لحاظ چه کیفیت و چه قیمت قابل اطمینان و به صرفه باشد. مثال های زیر به شما در طراحی یک لوگوی خوب فروشگاه کمک خواهد کرد.

چطور یک لوگو فروشگاه بسازیم؟

راه های فراوانی برای طراحی یک لوگو خوب وجود دارد، به عنوان مثال شما میتوانید آنهارا به دست خود طراحی کنید یا از طراحان و شرکت های طراحی کمک بگیرید و بهترین لوگوهارا تحویل بگیرید. هرچند گزینه دیگری هم در دست دارید که آن استفاده از نرم افزار های آنلاین است که سریع تر و حرفه ای تر کارهای شمارا از پیش می برند. به هرحال همه ی راه های موجود همیشه عالی نیستند و باید تمام مسیر هارا امتحان کرد.

چطور یک نماد خوب برای لوگوی فروشگاه خود انتخاب کنیم؟

نماد لوگوی شما باید منعکس کننده چیزهایی باشد که شما در فروشگاه خود می فروشید. ممکن است در اینجا هر محصولی شامل شود، از جمله لوازم خانگی، لوازم بهداشتی، خورد و خوراک و غیره. علاوه بر این همیشه چیزهایی را برای لوگوی خود در نظر بگیرید که حس خرید داشته باشند، مثلا کیف، جعبه، سبد خرید و غیره. 
از لوگوی سایر فروشگاه ها نیز میتوانید به عنوان منبعی برای الهام گرفتن، استفاده کنید. با این حال سعی کنید کمتر یا اصلا از کلیشه ها و جزئیات پیش پا افتاده استفاده نکنید. لوگوی سایرین را بدون کپی برداری چندین بار بررسی کنید و بصورت گسترده روی طرح غیر اصلی خود بکار ببرید.

چطور یک رنگ مناسب برای لوگوی خود انتخاب کنیم؟

انتخاب یک رنگ مناسب، درست به اندازه یک نماد، مهم و ضروری است. رنگ ها قدرت جذب بالایی دارند و میتوانند مشتریان زیادی برای خرید کردن به فروشگاه شما بیاورند. هنگام انتخاب رنگ ها بین رنگ های قرمز، آبی و سبز کمی تعلل کنید و سپس نتیجه ی نهایی خود را انتخاب کنید. 
رنگ ها قدرت بالایی در ایجاد حس خوب در مشتریان دارند. فراموش نکنید شدت یا پیچیدگی رنگ انتخابی خود را با سایرین مقایسه کنید و سپس ایده آل ترین رنگ را در نظر بگیرید. 

فونت های جذاب برای لوگو فروشگاه

مطمئن شوید فونت مناسبی را برای لوگوی خود انتخاب کرده اید. فونت ها باعث میشوند مشتریان راحت تر پیام شمارا متوجه شوند و بهتر با فروشگاه شما ارتباط بگیرند. از آنجایی که ممکن است از لوگوی خود برروی کارت های ویزیت یا بنر نیز استفاده کنید، خوانا ترین فونت را انتخاب کنید.
در طراحی لوگوی فروشگاه از هر گونه استفاده عنصر کوچک اجتناب کنید. منحنی ها، سری ها و فونت های دست نویس کج و کوله انتخاب های خوبی برای لوگوی فروشگاه شما نیستند. مطمئن شوید فونت مورد نظر شما تمیز، با کیفیت و ساده باشد.

چیدمان عناصر را آزمایش کنید

نحوه چیدمان نماد، متن و رنگ شما ممکن است بر درک مشتری از برند شما تاثیر گذار باشد، بنابراین از تغییر آنها نترسید! میتوانید روی نماد یا متن لوگوی خود متمرکز تر شوید یا با ترکیب کردن رنگ های مختلف بازی کنید. فراموش نکنید بهترین لوگوها از پیچیدگی های جدید تشکیل میشوند.

10 نکته ضروری برای طراحی لوگوی فروشگاه

یک لوگوی فروشگاه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک لوگو وقتی خوب نام خواهد گرفت که دارای ویژگی های زیر باشد.

نام فروشگاه خود را تایپ کنید

برای طراحی لوگوی فروشگاه خود سعی کنید فونت های مختلفی را تایپ و امتحان کنید. بهترین لوگوهای فروشگاه، همیشه حروف جذابی را در خود شامل میشوند.

طرح لوگوی فروشگاه خود را بررسی کنید

در این مرحله بهتر است تمام عناصر بکار رفته بر لوگوی خود را بارها بررسی کنید، فونت ها و رنگ هارا چندین بار تغییر دهید تا به طرح ایده آل خود نزدیک تر شود.

از دیگران راجب لوگوی طراحی شده توسط خود بپرسید

پس از اینکه لوگوی فروشگاه خود را طراحی کردید، اکنون نوبت آن رسیده تا از دیگران به خصوص نزدیک ترین دوستان خود نظر بگیرید. مطمئن شوید از آنها راجب پیامی که در ابتدا متوجه شده اند، نیز بپرسید.

در اینجا با چند دستورالعمل مفید برای اطمینان از اینکه فرآیند طراحی لوگوی شما به درستی پیش رفته است، آشنا خواهید شد. 
•    سعی کنید در طراحی لوگوی خود از اشیاء گرافیکی و پیام های متنی زیادی استفاده نکنید، این باعث اشفتگی لوگوی شما خواهد شد. یک لوگوی خوب تنها به یک نماد و یک متن کوتاه مختصر نیازمند است.
•    از فونت ها و رنگ های کمتری در لوگوی خود استفاده کنید. لوگوهای موفق همگی دارای دو فونت متفاوت و رنگ های عاقلانه هستند. سعی کنید با قرار دادن حرفه ای این دو عنصر در لوگوی خود، یک لوگوی شیک و هوشمند بسازید.
•    از تمام فضاهای خالی لوگوی خود استفاده نکنید. قرار دادن کمی فضای خالی در بین لبه ها و بین عناصر، لوگوی شمارا جذاب و خوانا تر خواهد کرد.
•    لوگوی خود را در قالب وکتور بسازید. همین ترفند در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد و به شما این امکان را میدهد، تا از لوگوی خود در هر سطح و اندازه ای استفاده کنید.
•    از رقبای خود به هیچ عنوان تقلید نکنید. از تجربه و جزئیات لوگوی آنها بیاموزید و سپس نتیجه گیری کامل تری برای لوگوی خود بگیرید. لوگوی شما وقتی منحصربه فرد خواهد شد که خود شما طراح اصلی آن باشید. 

انواع لوگوهای فروشگاه

طراحی لوگو فروشگاه هارا میتوان به طور کلی به دوسته تقسیم کرد: یک لوگوهایی که فقط با متن تشکیل شده اند و دو لوگوهایی که حاوی متن و نماد هستند. اگر بخواهیم رایج ترین این لوگوهارا تفکیک کنیم، به سه مدل لوگوی اصلی خواهیم رسید، که تعریف آنها به صورت ساده شامل موارد زیر می شود.

لوگوهای نوشتاری

کلاسیک ترین شکل یک لوگو، لوگوهایی هستند که از نوشتارها تشکیل شده اند. به این لوگوهای نوشتاری، لوگو تایپ نیز میگویند. علامت هایی که در این لوگو بکار میبریم فقط از نام فروشگاه تشکیل شده و تقریبا تک کلمه هستند. اگر نام فروشگاه شما کوتاه و خلاصه است، این نوع لوگوها بهترین انتخاب برای شما هستند.

لوگوهای مونوگرام

لوگوهای مونوگرام اغلب از یک تا سه حرف اول یک فروشگاه تشکیل شده اند. این نوع لوگوها اکثرا به عنوان معرف یا نماد اصلی فروشگاه ها شناخته می شوند. اکثر کسب و کار های جدید لوگوهای خود را از این طریق طراحی میکنند.

لوگوهای ترکیبی

لوگوهای ترکیبی همان چیزی هستند که به نظر میرسند، یعنی همه آنها از یک کلمه و یک نماد جذاب تشکیل شده اند. این نوع لوگوها به راحتی برند شمارا قابل تشخیص میکنند زیرا از دو عنصر اصلی و کاربردی تشکیل شده اند. جای تعجب نیست که این نوع لوگوها رایج ترین هستند.

نرم افزار طراحی لوگو با گوشی

با پیشرفت فناوری، به راحتی میتوانید لوگوی خود را از طریق گوشی طراحی کنید و بهترین نتیجه را کسب کنید. 

نرم افزار AirBrush

این نرم افزار یکی از ساده ترین و کاربردی ترین برنامه های ویرایش و طراحی لوگو است. با کمک ویژگی های منحصربه فرد این برنامه میتوانید هر نوع لوگویی را برای فروشگاه خود بسازید. 

نرم افزار Fotor

یکی از قدیمی ترین نرم افزار های طراحی لوگو، Fotor است. این نرم افزار دارای ابزار های پیشرفته طراحیست که به بهبود نتیجه نهایی لوگوی شما کمک میکند. این نرم افزار دارای ویژگی های جدیدیست که شما میتوانید لوگوی خود را نیز با کمک آن منحصر به فرد تر بسازید.

نرم افزار Inshot Photo Editor

این نرم افزار محبوب ترین بین طراحان لوگو با گوشی است. کار با این نرم افزار آنچنان ساده است که میتوانید بارها فیلترها، برچسب ها و قابلیت های آنرا بررسی کنید. با کمک این نرم افزار میتوانید یک لوگوی منحصر به فرد برای فروشگاه خود بسازید.

نتیجه گیری

در آخر لازم بذکر است، یک لوگو وقتی منحصر به فرد خواهد شد که شما درباره ی برند آن، اصول آن، رنگ ها، فونت ها و نماد ها کاملا متمرکز باشید و سپس طراحی خود را شروع کنید. برای خلاصه ای از نکات کاربردی تر طراحی لوگو مقاله "چطور لوگو بسازیم و شرایط ثبت لوگوی رایگان چیست" را بخوانید.
مطمئن شوید لوگوی شما در هر اندازه و فضایی مناسب به نظر برسد و در صورت نیاز چندین بار آنرا تنظیم و دوباره سازی کنید.

تگ های مرتبط :