لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1401/05/01

قیمت طراحی لوگو

اگر به فکر ایده ای هستید که کسب‌وکار خود را راه بیندازید و به یک سرمایه‌گذاری پولساز دست یابید، احتمالا د اولین قدم نیاز به طراحی یک لوگوی حرفه ای دارید. در این مرحله سوال اساسی که از خود می پرسید این است که قیمت طراحی لوگو چقدر است؟
در این مقاله به شما کمک می کنیم که بتوانید هزینه طراحی لوگو با روش های مختلف را تخمین بزنید و ببینید کدامیک برای کسب و کار شما مناسب تر است. در ابتدا باید به شما بگوییم که قیمت طراحی لوگو می تواند از طراحی رایگان با نرم افزارهای آنلاین شروع شده و تا چند صد میلیون تومان تو سططراحان حرفه ای افزایش یابد. اما هزینه ساخت یک لوگوی معمولی نباید بیش از چند میلیون تومان باشد.
 حقیقت این است که متغیرهای زیادی وجود دارد که روی هزینه ای که برای طراحی لوگو خود پرداخت خواهید کرد، تأثیر می گذارد. در ادامه نکاتی که قبل از انتخاب نحوه ساخت لوگو باید بدانید را با شما مطرح می کنیم.

قیمت طراحی لوگو براساس فرمت

طراحی لوگو با یا بدون پشتیبانی خارجی یک فرآیند تکراری و چند مرحله ای است که شامل تحقیق، طوفان فکری، طرح ها و چندین مفهوم طراحی می شود.
به همین دلیل است که بسته‌های سفارشی طراحی لوگو نه تنها از نظر قیمت - از نسبتاً رایگان تا چند میلیون تومان- بلکه از نظر زمان و تلاش لازم برای انجام کار نیز می‌توانند متغیر باشند.
قبل از اینکه یک روش را انتخاب کنید و قیمت طراحی لوگو را بپردازد، یک قدم به عقب بردارید تا بفهمید قرار است چگونه از آن لوگو در کانال‌ها و برنامه‌های بازاریابی برند خود استفاده کنید.
آیا لوگوی شما فقط به صورت دیجیتالی منتشر می شود یا قصد دارید آن را روی کارت ویزیت و سایر محتوای بازاریابی چاپ کنید؟ پاسخ به این سوال می تواند نوع فرمت های فایل لوگو و تنوع رنگی را که نیاز دارید تغییر دهد.
بیایید با این توضیح شروع کنیم که دو فرمت اصلی فایل های تصویری وجود دارد: پیکسلی و برداری .
فایل‌های پیکسلی بر حسب DPI (نقطه در اینچ) اندازه‌گیری می‌شوند و پسوند فایل‌های jpg، .png یا .gif دارند. از آنجایی که فایل های رستار بر اساس یک شبکه پیکسلی هستند، با تغییر اندازه تصویر، کیفیت لوگو تحت تاثیر قرار می گیرد.
از سوی دیگر، فایل‌های برداری را می‌توان به هر اندازه‌ای بدون از دست دادن کیفیت، از عکس پروفایل اینستاگرام گرفته تا تبلیغات ایستگاه مترو، تغییر داد. آنها را می توان در برنامه های مختلف باز، ویرایش و ذخیره کرد و با پسوند فایل .ai، .eps، .svg یا pdf.در دسترس هستند
در حالی که می توانید یک فایل رستار در اختیار داشته باشید که با وضوح بالا نمایش داده شود اما این فرمت برای همه برنامه ها ایده آل نیست. فایل های برداری فرمت مناسب برای طراحی لوگو است که به شما اطمینان می دهد طرح شما از هر لحاظ شگفت انگیز به نظر می رسد. بنابراین، بهتر است قیمت طراحی لوگو با فرمت برداری را هرچقدر هم که بیشتر باشد، بپردازید.
وقتی نوبت به تنوع رنگ می‌رسد، مطمئن شوید که نسخه‌های روشن، تیره و تمام رنگی لوگوی خود را برای نیازهای برندتان و همچنین نسخه‌هایی با پس‌زمینه شفاف دریافت می‌کنید.
گزینه های ذخیره سازی فایل از لحا رنگ ظ نیز می توانند متفاوت باشند: RGB برای لوگوهای نمایش داده شده دیجیتالی استفاده می شود و CMYK برای محصولات چاپی بهترین است.

قیمت سفارش و طراحی لوگو

همانطو که گفتیم روش های مختلفی برای ساخت لوگو وجود دارد که موجب می شود قیمت آنها نیز تفاوت قابل توجهی باهم داشته باشند. 

گزینه 1: خودتان طراحی لوگو را انجام دهید

اگر می‌خواهید قیمت طراحی لوگو را تا حد رایگان پایین بیاورید، می توانید خودتات برای ساخت لوگوی خود تلاش کنید. اما ایجاد طرحی که متناسب با برند شما باشد و بتوان از آن در همه کانال ها استفاده کرد یک چالش است.
بزرگترین هزینه این روش، وقتی است که برای ساخت یک لوگو بر روی کاغذ و انتخاب نرم افزار طراحی مناسب برای زنده کردن طرح مورد نیاز خود صرف می کنید.

قیمت طراحی لوگو

شاید به همین دلیل است که اکثر کسب و کارها برای طراحی لوگو خود هزینه می کنند. زیرا طراحی لوگو رایگان با استفاده از لوگوسازهای آنلاین آسان نیست، به خصوص بدون پیش زمینه ای در طراحی.
البته در این روش شما کنترل خلاقانه کاملی خواهید داشت و آموزش های آنلاینی مثل دوره آموزش طراحی لوگو با ایلاستریتور وجود دارد که هنگام یادگیری نرم افزارهای جدید، به شما کمک می کنند.
برنامه های لوگوساز متعددی نیز وجود دارد که می توانید ساخت لوگو را در آنها شروع کنید. بیایید با چند برنامه لوگوساز رایگان آشنا شویم:

برنامه طراحی لوگو Sketch

این برنامه فقط برای Mac OS X موجود است،و البته  برای مجوز یک ساله 99 دلار آمریکا هزینه دارد. این نرم افزار طراحی با فرمت برداری به شما امکان می دهد لوگو خود را در قالب های مختلف ذخیره کنید: PDF، SVG، PNG، JPG و EPS. در حالی که Sketch  در حال تبدیل شدن به محبوب ترین نرم افزار لوگوساز در جامعه طراحی است، اما ابزاری برای طراحی لوگوهای قابل چاپ نیست زیرا نمی‌توانید آرم‌ها را با رنگ‌های CMYK سازگار با چاپگرها ذخیره کنید.

طراحی لوگو با نرم افزار Adobe Illustrator و قیمت رایگان

Illustrator برنامه کاربردی طراحی برای ایجاد گرافیک برداری است و برای کار با سایر برنامه های Adobe ساخته شده است. می توانید لوگو خود را در بیش از ده فرمت برای استفاده دیجیتالی و چاپی ذخیره کنید. استفاده از این برنامه روی ویندوز رایگان است.

نرم افزار طراحی لوگو Vectr

Vectr یک ویرایشگر گرافیک برداری رایگان (اما اصولی) است که آن را می توان بر روی دسکتاپ بارگیری کرد یا به صورت آنلاین از آن استفاده کرد. این برنامه راهنمای درون برنامه ای مفیدی را ارائه می دهد. فایل ها را می توان در هر دو فرمت رستار و برداری از جمله AI، PNG، JPG و SVG ذخیره کرد.

لوگوساز آنلاین لوگونومی با قیمت رایگان

این برنامه دارای بیش از 1000 قالب لوگو برای سفارشی کردن است و به شما امکان می دهد کار تمام شده خود را به صورت JPG، PNG، PDF یا GIF دانلود کنید

گزینه 2: خرید و سفارشی کردن یک قالب لوگو

قالب های از پیش ساخته شده بخشی از تلاش و زمان لازم برای ایجاد یک لوگو از ابتدا را کاهش می دهند.
از آنجایی که برای سفارشی کردن طراحی به نرم افزار نیاز دارید، اکثر فایل های قالب آماده لوگو با Adobe Illustrator سازگار هستند. پس از دانلود قالب های آماده می توانید اقدام به تغییر رنگ و تغییر متن برند خود کنید.

قیمت طراحی لوگو

این قالب‌ها ممکن است فقط لوگو نباشند بلکه بسته‌های برندینگ و طرح‌های رسانه‌های اجتماعی نیز در آنها ارائه شود. حتماً توضیحات قالب را بخوانید تا بدانید چه محتوایی دریافت می‌کنید، از جمله انواع فرمت های موجود.
و به یاد داشته باشید: استفاده از یک قالب به این معنی است که افراد دیگر می توانند لوگوی بسیار مشابه با آنچه شما انتخاب می کنید داشته باشند. ما نمی‌خواهیم پول نقدی که به سختی به دست آورده‌اید را برای طراحی لوگو کپی و غیراصولی خرج کنید!
در سایت های زیر می توانید قالب های آماده لوگو را دریافت و ویرایش کنید

لوگونومی

بیش از ۴۰۰۰۰ قالب لوگو در Creative Market لوگونومی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان آنها را دانلود کرده و شروع به ویرایش کنید. 

Adobe Spark

صدها قالب لوگو را در Adobe Spark خواهید دید که به صورت رایگان ارائه می شوند. نکته مهم این است که باید برای نرم افزار Adobe Spark و استفاده از ابزار ویرایش آنها مبلغ 9.99 دلار در ماه هزینه پرداخت کنید. Adobe Spark به طور خاص برای کاربرانی با حس طراحی قوی طراحی شده است که می خواهند کنترل بیشتری در طراحی آگهی های تبلیغاتی، گرافیک رسانه های اجتماعی و حتی ویدیوهای خود داشته باشند!

GraphicRiver

با نزدیک به 58000 قالب، GraphicRiver قالب های سطح پایین را از حدود 10 دلار آمریکا ارائه می کند. لوگوهای گران قیمت تر می‌توانند به مرز 200 دلار برسند. بسیاری از بسته‌های لوگوی غیر انحصاری در این سایت 30 تا 50 دلار آمریکا هزینه دارند و با فایل‌های مبتنی بر وکتور ارائه می‌شوند.

Etsy

در Etsy، انواع قالب های طراحی لوگو را پیدا خواهید کرد که می توانید از 15 دلار تا 250 دلار آمریکا آنها را خریداری کنید. برخی از فروشندگان با شما همکاری خواهند کرد تا طرح شما را با قیمت بیشتر سفارشی کنند. مراقب نوع فایلی که دریافت می کنید باشید، در حالت ایده آل، فایل منبع یا یک فایل برداری را دریافت می کنید تا بتوانید در آینده تغییراتی ایجاد کنید یا آن را در صورت نیاز تغییر دهید. در برخی موارد، فروشندگان فایل‌هایی را در Adobe Illustrator و حتی Canva ارائه می‌کنند.

قیمت طراحی لوگو

3: از یک لوگو ساز آنلاین برای طراحی لوگو با قیمت رایگان استفاده کنید

بدون نیاز به خرید یا یادگیری نرم افزار طراحی، لوگوسازهای آنلاین ممکن است ارزان ترین گزینه در بازار باشند. قیمت طراحی لوگو در برخی از سایت‌ها کاملا رایگان است و شما فقط زمانی پرداخت می‌کنید که آماده دانلود فایل‌های لوگو باشید.
یک سازنده لوگو آنلاین (مانند لوگونومی!) می تواند صدها تنوع لوگو را با استفاده از اطلاعات اولیه در مورد شرکت شما و ترجیحات طراحی ایجاد کند. سپس می توانید مدل های مورد علاقه خود را ویرایش کرده و تغییر دهید.

قیمت طراحی لوگو

اما مراقب باشید: اگرچه برنامه های ساخت لوگو آنلاین، قیمت پایینی دارند، کیفیت طرح ها می تواند به شدت متفاوت باشد. هرچند لوگوهای رایگان در این نرم افزارها وجود دارد، اما مرداخت قیمت طراحی لوگو حرفه ای فایل هایی با فرمت های برداری را در اختیار شما قرار می دهد. به علاوه، در صورت داشتن هر گونه سوال، احتمالاً پشتیبانی بیشتری نیز خواهید داشت.
سایت لوگونومی یکی از لوگوسازهای آنلاین است که فایل های لوگو را با فرمت PNG،، SVG و PDF ارائه می دهد. اما اگر بخواهید برای ساخت لوگو بیشتر هزینه کنید، می توانید از طراحان حرفه ای این سایت نیز کمک بگیرید.
همچنین می‌توانید از صدها قالب آماده برای طراحی لوگوی آگهی‌های تبلیغاتی، فاکتورها، کارت‌های ویزیت و گرافیک رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و ظاهری را که می خواهید در چند ثانیه طراحی کرده و از این طرح ها برای بازاریابی موثر کسب و کار خود استفاده کنید.

گزینه 4: طراحی لوگو را برای دریافت بهترین قیمت، به مزایده بگذارید

مزایده طراحی لوگو را به صورت یک مسابقه در نظر بگیرید: شما یک توضیح مختصر را برای جامعه ای از طراحان ارسال می کنید که شامل قیمتی است که مایلید برای یک طرح بپردازید. سپس فریلنسرها می توانند طرح های منحصر به فرد خود را برای شما ارسال کنند.
پس از نهایی شدن طراحی، طراح لوگو، قیمت طراح ی را دریافت کرده و چندین نوع فایل برای راه اندازی کسب و کار شما ارسال می کند.
برخی از سایت هایی که می توانید طراحی لوگو خود را به مزایده بگذارید، عبارتند از:

قیمت طراحی لوگو

کارلنسر

کارلنسر، به شما امکان می دهد یک پروژه برای ساخت لوگوی خو تعریف کرده و در آن توضیحات لازم و حداکثر قیمت خود را مشخص کنید. سپس طراحان یک طرح نمونه را برای شما ارسال می کنند تا از بین آنها طراح مورد نظر را انتخاب کنید. شما می توانید پروفایل طراحان و نمونه کارهای آنها را بررسی کنید. پس از انتخاب طراح، قیمت طراحی لوگو را به سایت کارلنسر پزداخت می کنید زمانیکه طرح نهایی را با فرمت های دلخواه تان دریافت کردید به کارلنسر اجازه می دهید که مبلغ پرداخت شده را به فریلنسر بپردازد.

پارس کدرز

شما می توانید یک مهلت سه، پنج یا 10 روزه برای مسابقه طراحی خود در DesignCrowd تعیین کنید و یک خلاصه طراحی دقیق ارائه دهید. مزایده ای را با قیمت 129 دلار راه اندازی کنید و می توانید انتظار داشته باشید که تا 50 طرح را از تعداد معدودی از طراحان دریافت کنید. آنها همچنین ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهند.

گزینه 5: یک طراح لوگو فریلنسر استخدام کنید

سفارش طراحی لوگو به یک فریلنسر به این معنی است که برای ایجاد یک طراحی لوگوی حرفه ای با یک متخصص کار خواهید کرد. بسته به مهارت طراح، قیمت طراحی لوگو می تواند بین چند میلیون تا چند ده میلیون برای شما هزینه داشته باشد. به یاد داشته باشید هنگام انتخاب یک فریلنسر به میزان تجربه آنها و نحوه پرداخت صورت حساب (ساعتی در مقایسه با پروژه ای) توجه کنید.
یک فریلنسر با تجربه کمتر احتمالاً هزینه کمتری دریافت می کند، اما ممکن است طرحی که ارائه می دهد با آنچه که به دنبال آن هستید متفاوت باشد.
از طریق پلتفرم‌های مختلف، می توانید فریلنسرها را به صورت آنلاین پیدا کنید تا نیازهای شما را برآورده کند. اما به یاد داشته باشید که این کار زمان می برد!

قیمت طراحی لوگو

گزینه 6: از یک آژانس طراحی لوگو کمک بگیرید

گران ترین گزینه برای ساخت لوگوی حرفه ای، استخدام یک شرکت طراحی گرافیک است که کار را برای شما انجام دهد.
 قیمت طراحی لوگو در موسسات طراحی گرافیک بیش از ۱۰ میلیون تومان است که برخی از آنها به مرز ۱۰۰ میلیون هم می‌رسند که می تواند برای برندهای معتبر و درجه یک گزینه مناسبی باشد.

قیمت طراحی لوگو

برای انتخاب بهترین موسسه طراحی گرافیک، نکات زیر را در نظر داشته باشید:
•    ودیعه: انتظار داشته باشید که تا 50 درصد از هزینه طراحی لوگو را قبل از شروع کار به آژانس بپردازید.
•    قرارداد: همه آژانس ها از شما درخواست امضای قرارداد نمی کنند. اگر این کار را انجام دهید، پس از اتمام کار، از نظر قانونی درگیر پرداخت هزینه کامل خواهید بود.
•    زمان: با حمایت یک تیم طراحی، یک آژانس می تواند وقت خود را برای ساخت لوگوی شما صرف کند اما به علت درخ است های زیاد آنها معمولا زمانی حدود ۱۰ روز تا ۱ ماه را به طراحی لوگوی شما اختصاص می دهند. بنابراین، حداقل باید یک هفته قبل از دیدن طرح اولیه صبر کنید.

هزینه های اضافی را علاوه بر قیمت طراحی لوگو در نظر بگیرید

گاهی اوقات پس از تکمیل لوگو، ممکن است بخواهید هویت بصری شرکت تان را با طرح های سفارشی برای رسانه های اجتماعی و کارت های ویزیت کامل کنید. ایجاد دستورالعمل های برند و دریافت علامت تجاری نیز ممکن است در لیست شما باشد.
این هزینه ها می تواند به سرعت افزایش یابد، بنابراین هنگام انتخاب (و بودجه بندی) هزینه ساخت لوگو، آنها را در نظر داشته باشید.

انتخاب بهترین روش طراحی لوگو با قیمت مناسب

حتی اگر به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اید، لوگو نقطه شروعی برای ایجاد هویت برند شما است .
پس از اینکه ایده ای به دست آوردید، به این فکر کنید که چگونه برند خود را به صورت آنلاین و آفلاین نشان خواهید داد. ادر این مرحله باید انتخاب کنید که کدام قیمت طراحی لوگو برای شما مناسب است.
گزینه های چیش روی شما براساس قیمت لوگو و نیازهای طراحی به شرح زیر است:
•    با قیمت رایگان، می‌توانید به طراحی لوگوی خودتان یا خرید و سفارشی کردن یک قالب آماده را  در نظر بگیرید.
•     لوگو ساز آنلاین یک انتخاب ارزان قیمت برای طراحی لوگو است. اگر نمی‌خواهید نرم‌افزار طراحی بخرید اما همچنان می‌خواهید روی فرآیند کنترل داشته باشید، ممکن است بهترین گزینه باشد!
•    اگر بودجه بیشتری برای خرج کردن دارید، می توانید مزایده طراحی را بررسی کنید یا اگر به نظر مناسب است، یک طراح فریلنسر یا آژانس طراحی گرافیک را استخدام کنید.
در سایت لوگونومی گزینه های زیادی برای طراحی لوگو خود در اختیار دارید. ابتدا می توانید خودتان دست به کار شوید و با قیمت رایگان شروع به ساخت و ویرایش لوگوها یا طرح های آماده موجود کنید. اگر در نهایت به نتیجه دلخواهتان نرسیدید، نگران نباشید می توانید در بخش تعرفه های سایت، قیمت سفارش انواع لوگو را بررسی کرده و لوگوی مورد نظر خود را به طراحان حرفه ای سایت لوگونومی سفارش دهید.

تگ های مرتبط :