لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/05/28

لوگوی فروش چیست و چرا برای فروشگاه ترب به آن نیاز دارم؟

لوگوی فروش معمولاً شامل نوعی تصویر یا نماد به همراه نام شرکت یا محصول هستند. رنگ‌ها، فونت‌ها و چیدمان لوگو باید با دقت انتخاب شوند تا نشان دهنده برند شرکت باشد.
این لوگوها تاثیر قابل توجهی در ذهن مخاطب دارند و می‌توانند برند شما را به یاد ماندنی و قابل اعتماد نشان دهند. 
برای طراحی لوگوی فروش نیازی نیست هزینه بسیار زیادی به طراحان بپردازید. با در دسترس قرار گرفتن لوگوسازهای آنلاین که با کمک هوش مصنوعی طرح های بسیار متنوع و منحصر به فردی را ایجاد می‌کنند، میتوانید به صورت رایگان یک لوگوی فروش بسیار حرفه ای برای برند یا محصول خود طراحی کنید.

 

لوگوی فروش چیست و چرا برای فروشگاه ترب به آن نیاز دارم؟

 

لوگو چیست؟

این سوال احتمالاً تصاویر واضحی از یک تیک معروف یا یک سیب گاز گرفته شده را در ذهن شما تداعی می‌کند. پس همه ما می‌دانیم که لوگو چیست.
لوگو نماد یا طرحی است که برای شناسایی یک شرکت یا سازمان و همچنین محصولات، خدمات، کارکنان و غیره استفاده می‌شود.
در ساده ترین تعریف، لوگوی فورش یک نماد واضح است که موجب می‌شود محصولات یا خدمات شرکت شما از میان رقبا شناخته شده و به یاد ماندنی باشد. همچنین به عنوان چهره کسب و کار شما عمل می‌کند.
لوگوی شما همچنین می‌تواند فرصتی برای انتقال یک پیام به مخاطب هدف شما باشد.برای مثال فروشگاه ترب را در نظر بگیرید . در این فروشگاه همه نوع محصول به فروش می‌رسد  و مشتریان از اینکه می‌توانند محصولات را از فروشگاه و برندهای مختلف با هم مقایسه کنند، خوشحال هستند.
در چنین فروشگاهی، لوگوی شما باید بتواند پیام عمیق تری را منتقل کند تا توجه مخاطب به آن جلب شود. در واقع، اکثر کسب و کارهایی که تصمیم می‌گیرند در فروشگاه ترب تبلیغ کنند، باید به یاد داشته باشند که لوگو ممکن است نقش مهمی در انتخاب شدن محصول آنها داشته باشد، هرچند که تنها عامل فروش نیست.
از طرف دیگر شما باید تفاوت لوگو را با سایر محتواهای بصری برندتان بدانید. برای توضیح بهتر به این موارد توجه کنید: 

لوگوی فروش جایگزین نام تجاری شما نیست

استفاده از لوگوی فروش ترکیبی که شامل نام تجاری شما باشد کاملا رایج است، اما لوگوی شما نام تجاری شما نیست. و برند شما نیز لوگوی شما نیست. نام تجاری شما می‌تواند بخشی از لوگوی فروش باشد تا مخاطبین با دیدن لوگو بدانند که به چه برندی فکر می‌کنند. نام تجاری شما ممکن است به جز لوگو در صدها محتوای تبلیغاتی دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد اما اینکه با طراحی لوگو خود چه احساسی در آنها ایجاد می‌کنید، بسیار مهم است.

لوگوی فروش، هویت بصری شما نیست

هنگامی که شرکت‌ها یا کسب و کارها درخواست طراحی لوگو می‌کنند، یک طراح خوب می‌گوید: «شما فقط به یک لوگو نیاز ندارید، به هویت برند نیاز دارید». لوگوها بخشی از تصویری هستند که در ذهن مخاطب نسبت به کسب و کار شما ایجاد می‌شود، اما همه چیز نیستند. آنها فقط یک تصویر از یک سیستم بصری بزرگتر هستند که شامل رنگ‌ها، تایپوگرافی، عکاسی، تصاویر، طرح‌بندی و غیره می‌شود.

لوگوی فروش معیاری از موفقیت شما نیست

لوگوی شما قرار نیست کسب و کار شما را بسازد یا آن را با شکست مواجه کند. بهترین لوگوی فروش نه می‌تواند یک کسب‌وکار را که دارای محصولات بی کیفیتی است نجات دهد و نه بدترین لوگو می‌تواند جلوی یک کسب‌وکار که محصولات بسیار باکیفیت و مشتری پسندی می‌فروشد را بگیرد

اکنون که مشخص شد که یک لوگو چه کارهایی می‌تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد، بیایید فرآیند طراحی را شروع کنیم.

از کدام رنگ‌ها در طراحی لوگو فروش برای فروشگاه ترب استفاده کنم؟

برخی از کسب و کارها برای طراحی لوگو فروش از رنگ های روشن و پرانرژی در لوگوی خود استفاده می‌کنند تا برتر بودن خود را منعکس کنند. برخی دیگر از رنگ های ملایم تری برای انتقال اعتماد و حرفه ای بودن استفاده می‌کنند. رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند و حوزه کسب و کار شما هستند. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید می‌توانید مقاله " از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟ " را بخوانید.

از چه فونت هایی برای طراحی لوگو فروش برای فروشگاه ترب استفاده کنم؟

فونت هایی که در لوگوی خود استفاده می‌کنید باید به راحتی قابل خواندن باشند و شخصیت برند شما را منعکس کنند. فونت های اسکریپت می‌توانند برای برندهای سرگرم کننده مانند اسباب بازی فروشی مناسب باشند، در حالی که فونت های کلاسیک و سنتی احساس اعتماد و ثبات را منتقل می‌کنند که می‌توانند برای محصولات و خدمات تخصصی مناسب باشند.
برای انتخاب فونت مناسب می‌توانید از این راهنما کمک بگیرید.

بهترین سبک برای طراحی لوگو فروشگاه ترب کدام است؟

موفقیت لوگوی فروش شما به نوع تصویر یا نمادی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. اگر از یک نماد استفاده می‌کنید، باید آن را به نحوی در لوگو قرار دهید که بتوانید نام شرکت یا محصول تان را نیز درکنار آن نمایش دهید. سبک های مختلفی برای طراحی لوگوی فروش وجود دارد که رایج ترین آنها عبارتند از:
لوگوی فروش نوشتاری
لوگوی فروش مونوگرام
لوگوی فروش تصویری
لوگوی فروش نمادین
لوگوی فروش ماسکات
لوگوی فروش امبلم
لوگوی فروش ترکیبی
برای آشنایی بیشتر با انواع سبک لوگو مناسب برای طراحی لوگو فروشگاه ترب می‌توانید این مقاله را بخوانید.

چه فاکتورهایی یک لوگو را به یاد ماندنی می‌کند؟

یک لوگوی خوب باید ساده و در عین حال منحصر به فرد باشد. به خاطر سپردن و تشخیص آن نیز باید آسان باشد. بهترین لوگوها اغلب طراحی ساده ای دارند  و معمولا فقط از یک نماد ساده یا یک حرف تشکیل شده اند که به سبک خاصی نوشته شده است.

آیا به جز فروشگاه ترب می‌توانم از لوگوی خود در پلتفرم دیگری استفاده کنم؟

زمانی که یک لوگوی فروش طراحی می‌کنید که منحصر به فرد به نظر می‌رسد می‌توانید از آن در هر پلتفرمی استفاده کنید. معمولا از لوگوها می‌توان در وب سایت، کارت ویزیت، سربرگ و سایر محتواهای بازاریابی مثل طراحی کاتالوگ، بروشور، تراکت و غیره استفاده کرد. همچنین می‌توانید از آن در رسانه های اجتماعی مانند طراحی پست و استوری اینستاگرام یا عکس پروفایل فیس بوک و توییتر استفاده کنید.

آیا می‌توانم از لوگو در تبلیغات چاپی استفاده کنم؟ 

بله، شما می‌توانید از لوگوی خود در تبلیغات چاپی استفاده کنید. فایل های با وضوح بالا که به فرمت وکتور از لوگوساز آنلاین لوگونومی دریافت می‌کنید برای هر دو کاربرد دیجیتال و چاپی مناسب خواهند بود. فقط باید دقت کنید که از ابزارهای ویرایش ما که با کمک هوش مصنوعی طرح لوگو شما را سفارشی می‌کنند استفاده کنید تا یک لوگو مناسب بسازید که در تمام پلتفرم‌ها برای شما قابل استفاده باشد و واضح و خوانا به نظر برسد.

چه فرمتی برای طراحی لوگو فروشگاه ترب مناسب است؟

هنگامی که یک لوگو از لوگوساز آنلاین لوگونومی دانلود می‌کنید، فایل های PNG و JPG با وضوح بالا را دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید از این فایل‌ها برای چاپ کردن روی انواع محتواهای تبلیغاتی و همچنین برای وب سایت یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

چطور برای طراحی لوگو فروشگاه ترب ایده بگیرم؟

زمانیکه شروع به طراحی در لوگوساز آنلاین لوگونومی میکنید، از شما اطلاعات زیر دریافت می‌شود:
نام کسب و کار
شعار کسب و کار

لوگوی فروش چیست و چرا برای فروشگاه ترب به آن نیاز دارم؟

زمینه فعالیت

لوگوی فروش چیست و چرا برای فروشگاه ترب به آن نیاز دارم؟

تم رنگی

لوگوی فروش چیست و چرا برای فروشگاه ترب به آن نیاز دارم؟

سپس هوش مصنوعی با توجه به این اطلاعات، صدها لوگو آماده را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید برای شروع طراحی لوگوی فروش خود از آنها الهام بگیرید.

لوگوی فروش چیست و چرا برای فروشگاه ترب به آن نیاز دارم؟

ابزارهای طراحی لوگو مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه کار می‌کنند؟

استفاده از یک سازنده طراحی لوگو با هوش مصنوعی کار آسانی است. برای ساخت لوگو نیازی به تخصص طراحی یا مهارت های تخصصی ندارید. شما باید کمی خلاقیت و تخیل داشته باشید تا نتیجه بهتری بگیرید.
اگر از نتایج ناراضی باشید، می‌توانید طرح های جدیدی را با کمک هوش مصنوعی ایجاد کنید.
شما می‌توانید لوگو را در پس‌زمینه‌ها و فرمت‌های مختلف مانند JPEG، PNG، SVG و سایر فرمت‌های فایل وکتور دانلود کنید. تفاوتی ندارد به یک لوگوی املاک ، لوگو برای رستوران، لوگوی فروش محصولات الکترونیکی یا لوگو برای فروش پوشاک نیاز داشته باشید، می‌توانید به راحتی با ابزارهای هوش مصنوعی لوگونومی یک لوگوی موثر طراحی کنید. لوگوهای تولید شده با هوش مصنوعی را می‌توان به راحتی سفارشی کرد تا بتوانید به راحتی با خواسته های لوگوی شرکت خود مطابقت دهید.

مزایای طراحی لوگو فروش با هوش مصنوعی

طراحی لوگوی فروش با هوش مصنوعی مزایای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مزایا فقط به افراد مبتدی محدود نمی شود بلکه حتی برای طراحان حرفه ای نیز الهام بخش بسیار خوبی است.

شماره 1 – سرعت زیاد در طراحی لوگو

هوش مصنوعی می‌تواند در عرض چند ثانیه یک لوگو بسازد، بنابراین اگر به طراحی یک لوگوی فروش سریع نیاز دارید، این فناوری می‌تواند شما را نجات دهد.
اگر بخواهید به سرعت لوگویی طراحی کنید که برای فروش محصولات تان در فروشگاه ترب مناسب باشد، نمی توانید زیاد منتظر بمانید. در این مورد، استفاده از هوش مصنوعی ایده بدی نیست، اما ممکن است بهترین لوگو را برای برند خود نداشته باشید.
در نهایت، همیشه می‌توانید به طور موقت از یک لوگوی طراحی شده با هوش مصنوعی استفاده کنید و زمانی که زمان و بودجه بیشتری داشتید، از یک طراح گرافیک کمک بگیرید تا آن را حرفه ای تر نشان دهید .

شماره 2 – ارزان بودن ساخت لوگو

به عنوان یک کارآفرین، ممکن است زمان یا پول لازم برای کار با یک طراح گرافیک روی لوگوی فروش تان را نداشته باشید .
اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کردید و می‌خواهید حرفه ای و معتبر به نظر برسید، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی لوگو ایده بدی نیست. باز هم، این فناوری می‌تواند لوگویی موقتی را که اکنون می‌توانید از آن استفاده کنید، اما بعداً آن را اصلاح یا دوباره طراحی کنید، ایجاد کند.

شماره 3 – امکان ایده گرفتن برای طراحی لوگو

به عنوان یک برند جدید در کسب و کار خود، ممکن است ندانید که چه نمادهایی برای شما مناسب است و این اشکالی ندارد! هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند جزئیات لوگو و اینکه چگونه باید در دید مخاطبان تان ظاهر شوید را مشخص کند.
این ابزار می‌تواند در عرض چند ثانیه صدها قالب لوگو آماده را ایجاد کند و شما می‌توانید از معیارهای مختلفی مانند رنگ‌ها، شکل‌ها و کلمات برای سفارشی سازی آن استفاده کنید و سپس لوگوها را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارید. 
به خاطر داشته باشید که در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند در ایده گرفتن به شما کمک کند، این فناوری واقعاً نمی تواند با توانایی یک طراح گرافیک حرفه ای رقابت کند. 
اما در شرایطی که به سرعت به طراحی یک لوگوی حرفه ای نیاز دارید، ساخت لوگو با ابزار هوش مصنوعی لوگونومی می‌تواند انتخاب ایده آلی باشد.

تگ های مرتبط :