لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/09/20

10 نکته ی مهم برای طراحی لوگوی هنری

لوگو هنری یکی از انواع لوگوهایی است که به دلیل داشتن طراحی منحصر به فرد توجه افراد زیادی به خصوص صاحبان مشاغل را به خود جلب کرده است و باعث ایجاد تحول در دنیای طراحی و گسترش خلاقیت ها و ایده های طراحان این نوع لوگوها به صورت حرفه ای شده است. با اینحال، فرقی ندارد، قصد طراحی لوگو برای کلاس هنری خود را دارید یا به دنبال شخص هنرمندی برای طراحی لوگو گالری هنری خود هستید، یک برند عالی می تواند هر سبک لوگویی را در خود جای دهد. با داشتن یک لوگو و برند سازی حرفه ای، میتوانید کسب و کار خلاقانه خود را به یک شاهکار تبدیل کنید. 
لوگوها هیچ قوانینی برای یک مدل طراحی شدن، ندارند و به همین دلیل شما میتوانید لوگوهای هنری را تنها انتخاب خود بدانید. در این مقاله قصد داریم شمارا با مراحل طراحی لوگو هنری و باید ها و نباید های طراحی این دست لوگوها که تاثیر زیادی در نتیجه بهترشان دارد، آشنا کنیم. به علاوه شما میتوانید با خواندن مقاله " چطور یک لوگو حرفه ای با گوشی بسازیم؟ " با ایده ها و اطلاعات بیشتر برای طراحی خود آشنا شده و از خیلی اشتباهات طراحی عبور کنید!

چطور لوگو هنری خود را حرفه ای بسازیم؟

همان زمانی که قصد طراحی یک لوگو هنری عالی و جذاب دارید، باید ابتدا بدانید چه نکاتی نقش مهمی در حرفه ای ساختن آن دارد. لوگوهای هنری شاید به نظر شلوغ برسند اما قوانین خاصی برای داشتن تاثیر مثبت برروی کسب و کار شما خواهند داشت. برای درک بهتر این تعاریف موارد پایین را با دقت بخوانید.

رقبای خود را بشناسید

بسیار مهم و کاربردیست که قبل از شروع مراحل طراحی لوگو خود، زمانی را برای تحقیق در مورد رقبا بگذارید. همین کار باعث درک بهتر جمعیت هدف شده و در ایجاد موثر ترین لوگوها به شما کمک می کند. طراحی لوگوی هنری شما باید به گونه ای باشد که برای هر فردی جذاب و قابل درک به نظر برسد و آنها بتوانند لوگوی شمارا به خاطر بسپارند. هرچه تحقیقات بهتر و بیشتری بر پیرامون خود داشته باشید، شانس خود را برای ایجاد بهترین لوگوها افزایش می دهید.

انعطاف پذیر بمانید

همچنین باید از انعطاف پذیر ماندن لوگوی خود مطمئن شوید. شما نباید در هنگام طراحی خود حساسیت بیش از حد داشته باشید، زیرا این کار یکی از هزاران کار خلاقانه ایست که شما باید با علاقه مشغول آن شوید. در هنگام انجام کار طراحی لوگو ذهن خود را باز نگه دارید تا بتوانید آنرا بهترین برای کسب و کارتان بسازید. اگر لیست کاملی از قبل آماده کرده اید، خود را برای انجام تمام مراحل آن مجبور نکنید و مثبت ترین و اصلی ترین نکات را برروی لوگوی هنری خود پیاده کنید. 

لوگوی خود را ساده و تمیز بسازید

ساده نگه داشتن لوگو، یک توصیه رایج برای تمام افرادیست که خودشان قصد طراحی لوگو برای کسب و کار خود دارند. بسیاری از مردم، اما فکر میکنند یک لوگوی پیچیده و دارای طراحی سخت، لوگویی جذاب و چشمگیر است! در حالی که برای تحت تاثیر قرار دادن مردم نیازی به طراحی های پیچیده و سخت نیست. مطمئن شوید لوگوی شما یک طراحی تمیز و ساده داشته باشد تا افراد در مواجه با آن دچار سردرد و سردرگمی نشوند.

فونت لوگوی خود را مناسب انتخاب کنید

فونتی که برای لوگوی خود انتخاب میکنید، تاثیر زیادی بر ظاهر یک لوگودارد. بسیاری از مردم فراموش میکنند که هنگام طراحی لوگوی خود باید وقتی را نیز به انتخاب لوگوی خود اختصاص دهند، زیرا از نظر آنها فونت یک موضوع بی اهمیت است، اما واقعیت امر این است، فونتی که برای لوگوی خود انتخاب کنید، به طور کامل در نتیجه ی آخر برای لوگوی شما تاثیر نزدیکی دارد.

از ویرایش و اصلاح جزئیات لوگوی خود نترسید

اصلاح برخی جزئیات و ویژگی های یک لوگو ایده خوبیست تا آنرا حرفه ای تر نمایید. درحالی که ممکن است بارها وسوسه اعلام پایان پروژه طراحی خود را داشته باشید، اما مطمئن شوید زمان کافی برای ویرایش برخی جزئیات گذاشته اید. اگر میخواهید در آخر لوگوی منحصربه فردی داشته باشید، باید تمام مراحل را با دقت انجام دهید.

لوگوی خود را برای تمام زمان ها طراحی کنید

به علاوه اصلی ترین توصیه ما برای شما این است که لوگوی خود را بی زمان طراحی کنید. قطعا دلتان نمیخواهد سال ها بعد مجبور به تغییر دوباره ی لوگوی خود شوید، بنابراین مطمئن شوید لوگوی شما تا چند دهه آینده نیز ظاهر خوبی دارد. بزرگترین اشتباهی که مردم مرتکب آن می شوند، این است که لوگوی خود را بر اساس روند های فعلی طراحی لوگو می سازند، همین کار آنهارا در آینده بارها پشیمان میکند و چاره ای جز تغییر لوگو کسب و کار خود نخواهند داشت.

به لوگوهای دیگر با عنوان لوگوی هنری نگاهی بیندازید

کمی وقت بگذارید و به لوگوهای دیگر که مشابه کسب و کار شما هستند، نگاه کنید. در کنار آنکه مطمئنا نمیخواهید از لوگوی رقبای خود کپی کنید، ولی الهام گرفتن از آنها ایرادی ندارد. 

روانشناسی اشکال و رنگ هارا بررسی کنید

روانشناسی خاصی در پشت اشکال و رنگ ها است که قبل از شروع طراحی لوگوی خود باید آنرا درک کنید. هرچه بیشتر روانشناسی آنهارا بررسی کنید، راحت تر میتوانید یک لوگوی تاثیرگذار بسازید. توجه به این مرحله بیشترین نفع را برای شما دارد و کمک زیادی به جذب مخاطبان بیشتر برای شما خواهد کرد.

از فضاهای منفی به درستی استفاده کنید

مطمئن شوید از فضاهای منفی به روشی خلاقانه و موثر استفاده کنید، زیرا قطعا نمیخواهید لوگوی شما پر از فضای منفی خالی شود. هرچه در کارهای طراحی حرفه ای تر عمل کنید، لوگوی موثر تری خواهید داشت. وقت بگذارید و راه های هوشمندانه را برای طراحی لوگوی خود امتحان کنید.

 

10 نکته ی مهم برای طراحی لوگوی هنری

چه طرحی برای لوگوی هنری مناسب تر است؟

شما قطعا می خواهید لوگو هنریتان منحصر به فرد تر از سایرین باشد. لوگوی شما باید به گونه ای عمل کند که مشتریان و رقبا کسب و کار شمارا ثابت شده بشناسند. هیچ طرح ثابتی وجود ندارد که با عنوان " مناسب ترین" برای یک لوگو شناخته شده باشد، به عنوان یک طراح مطمئن شوید پیام مورد نظرتان با لوگویی که قصد طراحی آنرا دارید، راحت تر به مخاطبان برسد. یک طرح ساده در حینی که ظرافت و پیچیدگی را نشان می دهد، باید حس سرگرمی و ماجراجویی را نیز در خود بگنجاند. 
به زبان ساده، لوگوی هنری شما بازتاب بصری از آنچه کسب و کار شما است، می باشد. لوگوی شما تنها مترادف نام تجارتتان است، به همین دلیل در طراحی آن دقت کنید.

چه متن و پیامی مناسب لوگوی هنری شماست؟

منظور ما از متن و پیام روی لوگو، همان بخشیست که هنوز در مورد آن دودل هستید. نکاتی که به شما در انتخاب یک متن خوب برای لوگویتان کمک میکند، عبارتند از:
•    متن انتخابی شما باید توسط تمام مخاطبانتان به راحتی درک شود.
•    متن و پیام انتخابی باید توسط صاحب کسب و کار انتخاب شود تا محصولات و خدمات خود را با پیام لوگوی خود یکسان نماید.
•    در هنگام انتخاب پیام برای لوگوی خود، چندین بار آنرا با فونت مورد نظرتان بررسی نمایید تا نتیجه کنونی لوگوی خود را به یکباره تغییر دهید.
اگر برای انتخاب پیام لوگوی خود دودل شده اید، برای الهام گرفتن و افزایش خلاقیت، لوگوی سایرین را نیز بررسی کنید. فراموش نکنید، متن انتخابی شما باید جذاب و در عین حال بدور از هر کلمه توهین آمیز یا کودکانه باشد. معمولا متن و پیام در لوگوها، در قسمت پایین اضافه می شوند و همین موجب جذابیت بیش از حد لوگو شما می شود.

با چه فرمتی لوگوی هنری خود را ذخیره کنیم؟

اگر برای طراحی لوگوی خود از نرم افزارهای مختلف لوگوساز، استفاده میکنید در کنار اینکه باید بهترین نرم افزار را برای کیفیت بهتر لوگوی خود دانلود کنید، باید بدانید استفاده از چند نرم افزار لوگوساز به هیچ عنوان اشتباه نیست. برای دریافت لوگوی خود سعی کنید کیفیت های SVG و وکتور را اولویت خود قرار دهید. با دریافت لوگوی هنری خود با این دو فرمت تقریبا میتوانید از آن در هر اندازه و فضایی استفاده کنید.

در طراحی لوگوی هنری خود چه چیزهایی را نباید بکار ببریم؟

شما باید در هنگام طراحی لوگو هنری خود با چند اشتباه رایج آشنا شوید تا کمتر به سمت آنها بروید. آشنایی با برخی از این اشتباهات، باعث افزایش شانس شما در ارائه یک لوگوی عالی می شود. برخی از این اشتباهات عبارتند از:

از لوگوی کسب و کار های دیگر کپی نکنید.

یکی از بدترین نوع کپی، استفاده از خلاقیت سایر کسب و کار ها در لوگوی آیندتان است. الهام گرفتن از لوگوی دیگران اشکالی ندارد، اما نباید کاملا از یک طرح لوگو کپی کنید. کپی نکردن و خلق یک لوگو به دستان خودتان باعث می شود مخاطبان و مشتریانتان شمارا از یاد نبرند.

طراحی یک لوگوی پیچیده!

به علاوه لوگوی شما به هیچ عنوان نباید طراحی پیچیده ای داشته باشد، زیرا این کار باعث می شود در مجموع یک طراحی با اثر کم داشته باشید. اگر لوگوی شما پیام مشخص و واضحی را به مخاطبانتان نرساند، در هیچ جایگاهی شناخته و محبوب نخواهد شد.

انتخاب رنگ و فونت اشتباه!

رنگ و فونت ها باید به گونه ای انتخاب شوند که از نظر زیبایی شناسی نقش مثبتی در لوگوی شما ایفا نمایند. هرچه زمان بیشتری را برای این دو عنصر صرف کنید، قطعا نتیجه محبوب تری نیز کسب خواهید کرد.

نرم افزارهای طراحی لوگوی هنری

نرم افزار های مختلفی هستند که شما می توانید برای طراحی لوگوی خود از آنها استفاده کنید. 

نرم افزار AirBrush

این نرم افزار به عنوان یک انتخاب عالی به شما کمک میکند تا هر بخش لوگوی خود را به صورت حرفه ای به نتیجه برسانید.

نرم افزار PicsArt

این نرم افزار به دلیل حضور خود طی سال ها متوالی توانسته جایگاه خود را با عنوان نرم افزار لوگوساز حرفه ای ثابت کند. قابلیت های فراوان آن به شما کمک میکند تا در انتخاب اشکال، رنگ و فونت خود حرفه ای باشید.

نرم افزار Snapseed

قطعا نرم افزار Snapseed یکی از بهترین نرم افزار های لوگوساز است. طراحان بسیاری آنرا به عنوان تنها نرم افزار طراحی خود انتخاب میکنند. با این حال شما میتوانید با دانلود چندین نرم افزار مختلف در نتیجه لوگوی فوق العاده ای داشته باشید.

نتیجه گیری

یک لوگوی عالی شمارا با عنوان حرفه ای معرفی میکند و باعث می شود مردم راحت تر شمارا به خاطر بسپارند. لوگوها نه تنها با طرح نهایی خود بلکه از طریق رنگ، شکل و سایر عناصر با مشتریان حرف می زنند پس در هنگام طراحی لوگو متمرکز تر عمل کنید.
به علاوه خواندن مقاله " چطور لوگو بسازیم و شرایط ثبت لوگوی رایگان چگونه است؟ " به شما کمک میکند تا در هنگام طراحی لوگو هنری خود با دقت تر پیش بروید و خیلی از اشتباهات خود را قبل از به آخر رسیدن طرح لوگوی خود ویرایش کنید.

تگ های مرتبط :