لوگو مرسدس بنز یکی از معروف ترین لوگوها در دنیا است. برند جهانی مرسدس بنز عضو خانواده شرکت Daimler AG است که به دلیل وسایل نقلیه لوکس، اتوبوس و ماشین های جذاب محبوبیت فراوانی در بین مردم جهان بدست آورده است.
لوگوها مانند درب ورودی یک کسب و کار عمل میکنند و انرژی لوگوهای معروف و محبوب مانند لوگوی مرسدس بنز توجه افراد زیادی را به خود جلب میکند. لوگوی مرسدس بنز به عنوان یکی از لوگوهای موفق شناخته شده و اعتماد افراد زیادی را برای خود دارد. دنیای طراحی لوگو برای آنها نیز گاهی دچار تغییر می شود اما ویژگی های خاصی مانند تایپوگرافی، طرح جذاب و رنگ تا مدت ها در بین مردم بیاد ماندنی باقی می ماند. در این مقاله قصد داریم شمارا با سبک طراحی لوگوی مرسدس بنز و معنای آن اشنا کنیم. به علاوه شما میتوانید با خواندن مقاله " محبوب ترین لوگوهای خاص سال 2022 " اطلاعات خود را در زمینه آشنایی با لوگوهای معروف افزایش دهید.
اولین لوگو مرسدس بنز در چه سالی طراحی شد؟
لوگوی مرسدس بنز از ابتدا تا کنون بارها تغییر یافته اما اولین لوگوی این برند معروف شامل یک ستاره سه پر بود که نماد تسلط خودرو مرسدس بنز بر زمین، دریا و آسمان را نشان می داد. این لوگو در سال 1903 طراحی و در سال 1923 به عنوان نشان تجاری این خودرو ثبت شد. اما طراحی لوگوی مرسدس بنز ثابت باقی نماند و طراحان حرفه ای زیادی از بعد سال 1926 تا کنون کاستی های آنرا جبران نمودند!
تاریخچه طراحی لوگو مرسدس بنز
اکثر شرکت های خودرو سازی در طول زمان و با تغییر لوگوهای خود، طراحی های جدید تری از خودرو و دیگر وسایل نقلیه منتشر می کنند. اما تنها لوگویی که توانسته از ابتدا تا کنون نماد خود را حفظ کند و بصورت شفاف باقی بماند، لوگوی مرسدس بنز با ستاره سه پر معروفش است. شرکت سازنده خودرو مرسدس بنز با معرفی این ستاره از سال 1909 هنوز هم از آن به عنوان عنصر اصلی خود استفاده می کند.
ایده ی اصلی این ستاره از پسران گوتلیب دایملر یعنی پل و آدولف تراوش شده که الهام بخش این طرح ستاره از نمادی بود که پدرشان برای علامت گذاری کارت پستال های خانوادگی استفاده می کرد. در آخر آنها سه پر ستاره را با اشاره به دو پسر دایملر و همچنین رئیس هیئت مدیره کارخانه DMG طراحی کردند.
این یک ستاره سه پر که نماد تسلط خودرو مرسدس بنز بر زمین، دریا و آسمان است در سال 1903 طراحی و تا به امروز و با چندین بار تغییر هنوز هم نماد اصلی شرکت مرسدس بنز است. حال ممکن است از خود بپرسید لوگو مرسدس بنز چند بار تغییر کرد؟
اولین لوگو، سال 1902
اولین لوگوی مرسدس بنز در سال 1902 با یک بیضی افقی و نام برند خودرو طراحی شد. طراحی این لوگو شمارا یاد لوگوی شرکت دیگری نمی اندازد؟ بله، قطعا شما نیز به رقیب بزرگ ایتالیایی یعنی مازراتی فکر میکنید. لوگوهای با سبک یکسان همیشه آینده خطرناکی برای محصولات خود دارند، به همین دلیل لوگو مرسدس بنز نیز در سال 1909 دچار تغیرات جدید اولیه شد.
دومین لوگو، سال 1909
دومین طراحی لوگو مرسدس بنز، لوگویی با طراحی ساده و ظریف بود که سایه های بکار رفته در آن جلوه ای سه بعدی زیبایی ایجاد میکرد. گویی استحکام برند مرسدس بنز را در نظر همگان تاکید میکند. هرکدام از سه پر ستاره به یکی از سه نقطه دریا، زمین و آسمان اشاره میکرد. دلیل انتخاب ستاره ای با سه سپر بخاطر موتور وسایلی بود که مردم میتوانستند با آنها دریا، آسمان و زمین را فتح کنند.
لوگو دوم به دلیل سادگی طرح، دوباره در سال 1916 تغییر کرد.
سومین لوگو، سال 192
لوگوی سوم در سال 1926 یعنی در مهم ترین سال برای کشور آلمان طراحی شد. بعد از جنگ جهانی اول که باعث زوال صنعت آلمان شد، شرکت دایملر بنز تاسیس و محصولات جدیدی با نام مرسدس توسط آنها تولید شد. بنابراین این شرکت برای نشان دادن فصل جدیدی برای برند خود نیاز به لوگویی جدید تر داشتند، این لوگو که ستاره اش داخل دایره قرار داشت و نام برند خودرو نیز درون خطوط دایره قرار گرفته بود، جزو لوگوهایی بود که طراحان بیشتری برروی ان کار کردند.
چهارمین لوگو، سال 1933
چهارمین طراحی لوگو شرکت مرسدس بنز، در سال 1933 و بسیار ساده بود. طراحان این دفعه عناصر تزئینی غیر اضافی لوگوی قبل را حذف کردند. بعد از پایان جنگ جهانی دوم، طرح جدید لوگو خودرو مرسدس بنز با یک تاج گل زیبا و دایره تمیزی که عنصر اصلی برند یعنی ستاره را احاطه کرده بود، خلق شد.
پنجمین لوگو، سال 1933-1989
از سال 1933 تا به امروز، لوگوی مرسدس بنز بارها دستخوش تغییر شده و همچنان مورد اعتماد برای همگان است. در سال 1989، نام شرکت با فونت شیک تری نوشته شد و حجم لوگو بیشتر و رنگ نقره ای نماد اصلی این شرکت قرار گرفت. رنگ نقره ای لوگو به صورت تصادفی انتخاب نشده و در اصل برای ادای احترام به پیکان های نقره ای است که از سال 1934 تا 1939 به عنوان نماینده شرکت مرسدس بنز و با عنوان ماشین های نقره ای در مسابقات جایزه های بزرگی دریافت نمودند. نقره ای های لوگو مرسدس بنز ذهن انسان را متمرکز و درخشش ظریفانه آن را به مردم نشان می دهد.
آخرین لوگو مرسدس بنز
در سال 2014 تمام لوگوی مرسدس بنز نقره ای شد و نام مرسدس بنز نیز به مرسدس AMG پتروناس تغییر یافت. لوگوی آخر ظاهری شفاف و بیاد ماندنی دارد که همه مردم از بعد رونمایی آن شرکت خودرو مرسدس بنز را با این لوگو بیاد می آورند.
معنی آرم بنز
شرکت مرسدس بنز تقریبا یک قرن پیش از سوی کارل بنر و گوتلیب دایملر ساخته شد و با لوگوی معروف خود توانست سابقه طولانی و باشکوهی بسازد. همانند برند این شرکت، ستاره ی سه پر روی لوگو مرسدس بنز در طول سال ها بارها تغییر یافت، در ابتدا رنگ لوگوی این شرکت طلایی بود، سپس سفید و در نهایت نقره ای انتخاب شد. معنای اصلی لوگوی بنز مربوط به ستاره سه پرش است که هرکدام به یک سمت یعنی دریا، زمین و آسمان اشاره میکنند و همین نماد برتری موتورهای خودروهای دایملر را برای مردم به نمایش میگذارد.
نماد رنگ نقره ای لوگوی مرسدس بنز نشان دهنده امنیت، حرفه ای بودن و قابل اعتماد بودن آن است. در مقایسه با سایر برند ها، فونت بکار رفته برروی لوگوی مرسدس بنز نازک و ظریف است که همین باعث جذابیت چندبرابری آن شده است.
تفاوت فونت لوگو مرسدس بنز و تویوتا
فونت ها مهم ترین عناصر لوگوها هستند. مثلا اینجا میخواهیم فونت بکار رفته برروی حروف مرسدس بنز را با لوگوی تویوتا مقایسه کنیم، خیلی راحت میتوانید تفاوت بین آنهارا متوجه شوید. لبه های منحنی به شرکت ها اجازه نمایش تجملات و زیبایی چندین برابری را می دهد. حال تصور کنید، لوگوی یک خودرو با فونتی ضخیم، پررنگ و بزرگ نوشته شده باشد، این نوع لوگوها برای شما جذاب هستند؟ در این بخش ما قصد ایراد گیری از لوگوی تویوتا را نداریم و میخواهیم شمارا با سبک های مختلف لوگو بر طبق نوع خودرو مشخص کنیم. اگر قصد طراحی و انتخاب لوگو توسط خود را دارید، فراموش نکنید که هر فونتی متناسب با یک ساختار و چارچوب مشخص است.
در هنگام برنامه ریزی برای طراحی لوگو، نباید در مرحله اول یک فونت را انتخاب نهایی خود بگذارید، دنیای طراحی آزمون خطاهاست و شما طبق خلاقیت و نوع لوگوی خود میتوانید بارها آنرا تغییر و بازبینی کنید تا در نتیجه به نتیجه دلخواه خود برسید.
ستاره سه ضلعی لوگو مرسدس بنز نماد چیست؟
برند مرسدس بنز تشکیل شده از دو شرکت معروف موتورسازی بنز و دایملر است، همکاری این دو شرکت از سال 1998 آغاز و در نتیجه باعث موفقیت بسیاری برای هر دو شده است. ستاره سه پر به عنوان نماد اصلی لوگوی مرسدس بنز درواقع نشان دهنده سه چیز یعنی زمین، آسمان و دریا در رویارویی با جهان موتور سازی است. جالب است بدانید که این ستاره از همان ابتدا تاسیس شرکت مرسدس بنز به عنوان نماد خودرو انتخاب شد و تاکنون نیز به عنوان لوگوی اصلی شرکت شناخته می شود.
دانلود لوگو مرسدس بنز
وب سایت لوگونومی ما تضمین میکند که شما با کیفیت ترین لوگوهای مرسدس بنز را با ورود به سایت دریافت خواهید کرد. به علاوه شما میتوانید با کمک وب سایت ما به صورت رایگان لوگو بسازید و حتی با شرکت در دوره های آموزشی جامع و حرفه ای کار با نرم افزار فتوشاپ صفر تا صد طراحی لوگوهارا بیاموزید.
طراحی لوگوهای مرسدس بنز شاید در ابتدا آسان بنظر برسد اما طراحان مختلف بارها به دلیل جزئیات ریز آن تا چندین روز سردرگم بوده اند. برای هر کاری با صبر و صرف زمان کافی بهترین نتیجه هارا برای خود تضمین کنید و از امتحان کردن راه های جدید نترسید.
نتیجه گیری
طی سال ها، علاقه مندان خودروهای مرسدس بنز بارها برای طراحی لوگوی آنها تلاش نموده اند، این لوگوهای معروف در استفاده از رنگ ها، متن و ستاره سه پر بی نقص عمل کرده اند. هر لوگویی هویت شرکت را به نمایش میگذارد تا با هواداران و علاقه مندان خود راحت تر ارتباط برقرار کند. شرکت ساخت خودرو مرسدس بنز نیز تا کنون سعی کرده با طراحی یک لوگوی دوستانه خود را علاقه مند به برقراری ارتباط نزدیک با مشتریانش نشان دهد.
یک لوگوی عالی تنها نشان دهنده ی کسب و کار موفق نیست بلکه این طراحی حرفه ای آن است که به شما کمک میکند به راحتی با برند مورد علاقه خود ارتباط بگیرید. لوگوهای مرسدس بنز همگی یک پیام یکسان یعنی قدرتمند بودن خودروهارا به نمایش گذاشته و تا کنون در رساندن پیام خود موفق عمل کرده اند.