لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/10

مزایا و معایب طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator به عنوان یکی از نرم افزارهای حرفه ای طراحی گرافیک می تواند انتخاب مناسبی برای طراحان لوگو باشد. اگر شما به عنوان یک طراح لوگوی جدید می خواهید کارتان را شروع کنید، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که باید بگیرید انتخاب نرم افزار مناسب طراحی لوگو است.
برای انتخاب برنامه طراحی لوگو مناسب باید با مزایا و معایب هر کدام از نرم افزارهای طراحی گرافیکی از جمله ایلوستریتور Adobe Illustrator آشنا شوید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از آنها بهترین ابزار طراحی لوگو مورد نظرتان را در اختیار شما می‌گذارند.
طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator می تواند به سادگی نوشیدن یک فنجان قهوه باشد. فقط کافیست خلاقیت خودتان را به کار بیندازید و تا حدودی با ابزارهای مناسب موجود در این برنامه آشنایی پیدا کنید. با این حال اگر نتوانید به درستی از ابزارهای مناسب این لوگو استفاده کنید ممکن است که به مشکلات جدی بر بخورید.
مطمئناً نمی توانید طراح لوگویی را پیدا کنید که به تمام نرم افزارهای طراحی گرافیک مسلط باشد. هر طراح برای فرایند طراحی لوگوی خود، نرم افزار خاصی را ترجیح می‌دهد. بسیاری از طراحان، طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator را یکی از بهترین روش های طراحی گرافیک می دانند. آنها معتقدند که ایلوستریتور Adobe Illustrator ابزار های انعطاف پذیری برای ویرایش این عناصر مختلف لوگو در هر سایزی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
از طرف دیگر مشتریان نیز معمولاً از لوگوهای طراحی شده با نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator رضایت کامل دارند چون این لوگوها با فرمت وکتور طراحی می شود و می توان از آن در هر سایزی بدون اینکه تغییری در ظاهر آن ایجاد شود، استفاده کرد.

مزایا و معایب طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

چرا طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

طراحی لوگو با فرمت وکتور و همچنین ابزارهای متنوع برای ویرایش عناصر مختلف، طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator را به یکی از کامل ترین و ایده آل ترین روش های طراحی گرافیک تبدیل کرده است.
برای اینکه طراحی دستی خود را در ایلوستریتور Adobe Illustrator به یک لوگوی دیجیتالی تبدیل کنید، فقط کافیست از تصویری که با دست خود طراحی کردید، عکس بگیرید و آن را در نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator اسکن کنید. به این ترتیب تمام عناصر موجود در طراحی با جزئیات کامل در اختیارتان قرار می‌گیرد تا آن تصویر را به یک لوگو منحصر به فرد تبدیل کنید.

 

مزایا و معایب طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

 

اداب ایلوستریتور Adobe Illustrator یک برنامه طراحی گرافیک است که جای استفاده از تصاویر رستار مانند بیت مپ برای ذخیره سازی داده ها از الگوریتم هایی برای کشیدن اشکال مختلف در آن استفاده می‌شود. به همین علت است که گرافیک وکتور خلق شده توسط ایلوستریتور Adobe Illustrator می‌تواند بدون از دست دادن کیفیت و رزولوشن کلی به هر سایزی تغییر اندازه دهد.
به همین دلیل که بزرگترین مزیت این نرم افزار گرافیکی به شمار می‌آید، طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator برای طراحی گرافیک تمام لوگوهای تجاری از جمله لوگوی رستوران، لوگو حقوقی، لوگو املاک و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
حتی از طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator می‌توان برای خلق ماسکات ها و نشان‌های تجاری جذاب نیز استفاده کرد. لوگوهای طراحی شده با این نرم افزار گرافیکی می توانند شامل تایپوگرافی های متنوع با فونت های زیبا و جذاب باشند که در تمامی پلتفرم ها، خوانایی و گیرایی خود را حفظ کنند.
ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز برای این برنامه طراحی لوگو شمرده شده که موجب شده از زمانی که اولین بار در سال ۱۹۸۶، ایلوستریتور Adobe Illustrator به‌عنوان نرم افزار طراحی لوگو و طراحی گرافیک معرفی شد تا کنون طرفداران خود را حفظ کند.

مزایای طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

دسترسی آسان به ابزارهای طراحی لوگو

هنگام طراحی لوگو با ایلوستریتور، کار کردن با ابزار ها بسیار انعطاف پذیر و راحت است. شما می توانید محیط کاری خود را به دلخواه سفارشی سازی کنید و تمام ابزار های مورد نیازتان را کنار هم بچینید تا تمام آپشن ها در دسترستان باشد و برای طراحی لوگو در زمان خود صرفه جویی کنید. انتخاب راحت ابزارها به شما این امکان را می دهد که به روشی ساده بتوانید لوگوی مورد نظر خودتان را طراحی کرده و کنترل کاملی روی ابزارهای مختلف برای ویرایش آن داشته باشید.

ویرایش درون برنامه ای لوگو

طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator در زمان و هزینه شما صرفه جویی زیادی می‌کند چون با استفاده از آپشن این پنل ادیتینگ in-panel editing شما می توانید چندین طرح و شکل مختلف را به طور همزمان در کنار یکدیگر مشاهده کرده و ویرایش کنید.
این گزینه به شما اجازه می دهد که چند نوع لوگوی مختلف را به طور همزمان طراحی کنید و با مقایسه آنها بهترین لوگوی مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

امکان تغییر سایز لوگوی طراحی شده

در طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator هیچگونه مشکلی با رزولوشن یا تغییر سایز لوگو طراحی شده نخواهید داشت. تمام تصاویر گرافیکی در این برنامه طراحی لوگو با استفاده از معادلات ریاضی به جای پیکسل ها ذخیره سازی می شوند.
بنابراین، شما همواره می توانید خطوط را تیزتر کرده یا انحنای آنها را با دقیق ترین و ظریف ترین حالت ممکن تغییر دهید. لوگوهای طراحی شده با ایلوستریتور Adobe Illustrator آماده چاپ شدن در هر سایزی حتی بنرهای بسیار بزرگ هستند. به این ترتیب شما یک طراحی با کاربرد متنوع و گوناگون را در اختیار خواهید داشت.

امکان مدیریت سایز در طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

با وجود اینکه فایل های طراحی شده در ایلوستریتور Adobe Illustrator کیفیت بسیار بالایی دارند اما شما مجبور نیستید فایل های بسیار حجیم را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.
در مقایسه با سایر برنامه های طراحی گرافیک فایل های ذخیره شده توسط برنامه ایلوستریتور Adobe Illustrator حجم نسبتا کمی دارد و بنابراین می توانید به راحتی آنها را به اشتراک گذاشته، از طریق ایمیل ارسال کنید یا در پلتفرم های شبکه اجتماعی به عنوان عکس پروفایل خود از آن ها استفاده کنید.
نیازی نیست برای آپلود کردن لوگو های طراحی شده با ایلوستریتور Adobe Illustrator زمان زیادی وقت بگذارید.

ویرایش لوگوها در سایر برنامه های طراحی گرافیک

هرچند خود نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator را نمی‌توان به راحتی در موبایل یا گوشی مورد استفاده قرار داد و اپلیکیشن طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator تحت اندروید یا ios به راحتی در دسترس نیست، اما شما می توانید تمامی لوگو های طراحی شده با نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator در کامپیوتر را با سایر اپلیکیشن های موجود در گوشی موبایل یا برنامه های طراحی لوگو دیگر ویرایش کنید.
حتی اگر از نرم افزارهایی با ورژن قدیمی تر استفاده می کنید نیز لوگوهای طراحی شده با ورژن جدید ایلوستریتور Adobe Illustrator به راحتی در این برنامه ها باز می شوند و قابل ویرایش هستند.

امکان خلق گرافیک های قابل چاپ و گرافیک های تحت وب

پس از طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator می‌توانید تصاویر گرافیکی را آماده برای چاپ کنید. شما همچنین می توانید تصاویر گرافیکی خلق کنید که در پلتفرم های تحت وب و شبکه های اجتماعی قابل استفاده باشند.
تمام این طراحی های گرافیک دارای رزولوشن قابل قبولی هستند. چون تصاویر گرافیکی در ایلوستریتور Adobe Illustrator همگی به صورت وکتور طراحی می شوند، تغییر سایز لوگوها نیز در هر نوع پلتفرمی بدون مشکل انجام خواهد شد.

 

مزایا و معایب طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

 

معایب طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

زمان بر بودن آموزش طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

برای کسانی که با تصاویر گرافیکی به فرمت وکتور آشنایی دارند، ادب ایلاستریتور به عنوان یکی از نرم افزارهای طراحی گرافیک شناخته می شود که تمام نیازهای آنها را برطرف می‌کند. اما برای سایر افراد ممکن است یادگیری نحوه کار کردن با خصوصیات و ابزارهای مختلف این برنامه طراحی گرافیک می زمانبر باشد.
هرچند دوره های آموزشی بسیار زیادی به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و یا حتی مقاله دیگر سایت ما به عنوان راهنمای طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator را بخوانید تا با برخی از ابزارهای این برنامه طراحی لوگو آشنا شوید اما اگر می خواهید به عنوان یک طراح لوگو حرفه ای با ایلاستریتور کار کنید ممکن است آموزش دیدن برای کار با این برنامه حدود ۶ ماه زمان ببرد.

نیاز به صبر و حوصله داشتن

اگر جزو افرادی هستید که طراحی گرافیک برای شما مفرح و جذاب است، طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator نیز گزینه ایده آلی برای شما خواهد بود. اما برای بسیاری از افراد که به دنبال طراحی لوگو سریع و ساده می گردند، ساخت لوگو در ایلوستریتور Adobe Illustrator نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد.
بنابراین، شاید بسیاری از افراد مبتدی ترجیح بدهند از اپلیکیشن‌های اندرویدی یا نرم افزارهای لوگو ساز آنلاین برای خلق لوگوی ساده و سریع خود استفاده کنند.

پرداخت هزینه برای طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

اگر می خواهید تمام ابزارهای اداب ایلوستریتور Adobe Illustrator برای ساخت لوگو را در اختیار داشته باشید باید نرم افزار رجیستر شده آن را خریداری کنید که برای شما هزینه در برخواهد داشت.
بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که این هزینه را را به یک طراح لوگو بپردازند تا برای آنها یک لوگوی زیبا منحصر به فرد خلق کند اما به عنوان یک طراحی لوگو اگر تصمیم گرفته اید که که لوگوی مشتریان خود را با نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator طراحی کنید بهتر است هزینه رجیستر کردن آن را بپردازید تا تمام ابزارهای حرفه ای این برنامه در اختیار شما قرار گیرد.

عدم پشتیبانی از تصاویر رستار

ادوبی ایلاستریتور از تصاویر گرافیکی وکتور به خوبی پشتیبانی می کند و اگر در حال کار روی تصاویر بیت مپ (Bitmap) هستید که در آن ساختار داده نقطه-ماتریس پیکسلی وجود دارد پس ویرایش آن در نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator ممکن است با مشکل مواجه شود.
البته شما می توانید تصاویر رستار را به شکل وکتور در بیاورید چون ابزارهای مناسب این کار در نرم افزار قرار داده شده اما گاهی اوقات تبدیل کردن تصاویر رستار به وکتور موجب می‌شود برخی از اجزاء و عناصر موجود در این تصاویر گرافیکی از دست برود.

اشغال کردن فضای زیاد در حافظه کامپیوتر

نصب کردن نرم افزار طراحی لوگو ایلوستریتور Adobe Illustrator نیاز به فضای خالی بسیار زیادی در حافظه کامپیوتر دارد. همچنین چون کار کردن روی تصاویر آن نیز تقریباً حجم زیادی از حافظه در حال کار کامپیوتر را می گیرد ممکن است موجب کند شدن عملکرد های دیگر ویندوز شود.
بنابراین اگر قصد طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator را دارید بهتر است از سیستم های کامپیوتری با گرافیک بسیار قوی استفاده کنید.

شباهت محیط آن به فتوشاپ

محیط داخلی ورژن جدید ایلوستریتور Adobe Illustrator تاحدودی شبیه به فتوشاپ شده است. در حقیقت کمپانی اداب سعی کرده است مزایای نرم افزار طراحی لوگو با فتوشاپ را در ورژن جدید ایلوستریتور Adobe Illustrator نیز بگنجاند.
البته نمی‌توان این مسئله را جزو معایب طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator به شمار آورد آورد اما شاید به مذاق بسیاری از طرفداران طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator که این برنامه را به فتوشاپ ترجیح می‌دادند، خوش نیاید.

جمع بندی

آشنایی با مزایا و معایب طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator به شما کمک می کند که آن را با سایر نرم افزارهای طراحی لوگو مقایسه کرده و بتوانید برای طراحی لوگو جذاب و منحصر به فرد خود بهترین نرم افزار را انتخاب کنید.

مهمترین مزایای طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

برنامه طراحی لوگو ایلوستریتور Adobe Illustrator یک برنامه پیشرفته با فرمت وکتور است که استفاده از ابزارهای آن نیز ساده و راحت است. پس از اینکه با ابزارهای مختلف آن برای خلق لوگو های رنگی، سه بعدی و منحصر به فرد آشنا شدید از کار با این نرم افزار لذت خواهید برد.
توانایی مدیریت و کنترل رنگ در عناصر مختلف موجود در نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator از ویژگی های منحصر به فرد آن است. همچنین تمام اجزا و عناصر موجود در این برنامه می‌تواند به صورت وکتور به هر سایزی در بیاید. پس شما قادرید اجزای مختلف لوگو خود را به راحتی ویرایش کرده و به هر رنگی در بیاورید.

بزرگترین عیب طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator

نمی توان معایب زیادی برای برنامه ایلوستریتور Adobe Illustrator بر شمرد. نرم افزار طراحی لوگو امکانات بسیار گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید با آن لوگوی مورد نظرتان را به هر شکلی طراحی کنید.
با این حال شاید به عنوان تنها عیب طراحی لوگو با ایلوستریتور Adobe Illustrator بتوان به این نکته اشاره کرد که کیفیت تصویر زمانی که از یک طراحی کشیده شده روی کاغذ توسط برنامه ایلوستریتور Adobe Illustrator اسکن می شود، چندان بالا نیست و شاید از این طریق نتوانید لوگوی با کیفیت بسیار بالایی طراحی کنید.