لوگونومی
دسته بندی : فتوشاپ | منتشر شده در تاریخ : 1401/04/14

مجموعه فیلترهای Stylize

مجموعه فیلترهای Stylize در برنامه فتوشاپ، فیلترهایی هستند که شما می توانید توسط آنها فکت های خاصی را روی تصویر اعمال بکنید. این فیلترها که آموزش اختصاصی آنها توسط استاد عیوض زاده در وب سایت لوگونومی قرار گرفته، بسیار سنگینی و البته کاربردی می باشند.

 

مجموعه فیلترهای Stylize

 

فیلتر Diffuse از مجموعه فیلترهای Stylize

اولین فیلتر، Diffuse نام دارد که می تواند تیرگی یا روشنایی تصویر را بیرون بکشد و شبیه ساز آن چیزی انجام بدهد که در عکاسی اتفاق می افتد. زمانی که از  Diffuse استفاده می کنید،  گزینه های خاصی وجود ندارد و فقط در حالت چهار حالت زیر می توانید از آن استفاده کنید:

مجموعه فیلترهای Stylize

Normal حالتی که این فیلتر ایجاد می کند موجب می شود تا حدودی پیکسل ها را بیشتر بیرون بکشد و با در هم آمیختن پیکسل ها یک حالت بافت ایجاد کند.

مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Darken only فقط روی قسمت های تیره تاثیر گذار است و در قسمت های روشن تصویر تاثیری ندارد. این فیلتر را می توانید در حالت Smart objectهم  استفاده کرده و از قابلیت های آن بهره مند شوید. 
فیلتر Diffuse در حالت  Lighten only فقط روی قسمت های روشن عکس تاثیر گذاری دارد. 
در حالت Anisotropic فیلتر Diffuse، روی قسمت های تیره، روشن و خاکستری تصویر تاثیر مستقیمی می گذارد، و این تاثیر گذاری باعث ایجاد افکتی می شود که عکس، بسیار شبیه نقاشی می شود. می توانید در لایه از حالت Smart object نیز استفاده کنید تا دقیقا افکت را به صورت کنترل شده اعمال کنید.

مجموعه فیلترهای Stylize

از ترکیب این فیلتر ها نیز می توانیم برای ویرایش تصویر استفاده کنیم. به عنوان مثال اگر هر چهار حالت فیلتر Diffuse را روی تصویر اعمال کنیم، ظاهر آن متفاوت خواهد بود. اگر در حالت اسمارت آبجکت، فیلتر ها را اعمل کنیم می توانیم هر کدام از آنها را خاموش یا روشن کرده و کنترل بیشتری ریو آنها داشته باشیم.

مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Emboss روی تصویر

فیلتر بعدی که در  مجموعه استایلایز وجود دارد، فیلتر Emboss است. این فیلتر اگر روی تصویر اعمال شود، براساس ۵۰% خاکستری تغییراتی را ایجاد می کند که در تصویر زیر می بینید:

مجموعه فیلترهای Stylize

هنگام استفاده از این فیلتر می توانید دو مقدار Height و Amount را تغییر دهید. به این ترتیب برجستگی هایی روی ۵۰% درصد خاکستری، مشاهده می کنید اگر مقدار Height را افزایش دهیم می تواند رنگ ها را از یکدیگر تفکیک کند. 
به عنوان مثال در تصویر زیر، رنگ آبی و قرمز را در مقابل همدیگر قرار می دهند. حالا حالتی را بوجود می آورد که شما از عینک هایی که لنز قرمز و آبی داشته باشند به تصویر که نگاه کنید برجستگی را می بینید اگر جهت نور را تغییر بدهم دقیقا تاثیر پذیری روی این بخش را دارد.

مجموعه فیلترهای Stylize

اما نکته مهم اینجاست که Emboss اگر روی تصویر اعمال شود می تواند بافت ایجاد کند و اگر از این بخش Blending options حالت های مختلفی را انتخاب کنیم، با تصویر ادغام می شود. مثلا اگر روی حالت Linear Light بگذاریم تصویر شارپ تر می شود. برای آشنایی با روش های شارپ کردن تصویر شما می توانید به فیلترهای دیگری هم مراجعه بکنید که من در ویدئوی آموزشی شارپ کردن تصاویر و فیلتر Sharpen توضیح داده شده است.

مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Emboss روی نوشتار

از Emboss می توانیم برای ایجاد بافت روی نوشتار نیز استفاده کنیم. برای اینکار ابتدا لایه را در حالت Smart object قرار می دهیم سپس از مجموعه فیلتر های Stylez ، Emboss را انتخاب میکنیم. نوشته شما چه سفید چه مشکی باشد به رنگ خاکستری در میاید اما نکته مهم زمانی است که Height را افزایش می دهیم. با این کار، حالت برجستگی روی نوشته ایجاد می شود، تقابل تیره و روشن باعث برجستگی در تصویر می شود.  

مجموعه فیلترهای Stylize

حالا میتونید توسط تغییر زاویه تیره و روشن و افزایش یا کاهش Amount تغییرات را کنترل کنید. 
اگر بخواهید میتوانید حالت لایه را تغییر بدید مثلا به حالت Soft Light یا حالت Overlay قرار بدهید که حالت برجستگی را به صورتی ببینید که نوشتار به صورت واترمارک دیده بشود.

مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Extrude از مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر بعدی، تحت عنوان Extrude شناخته می شود که برجستگی به سطح تصویر می دهد. در فیلتر Extrude، دو حالت داریم: Blocks و Pyramids که Depth و Random و Level- based را میتوانیم برای آن تعریف کنیم.
Level- Solid Front Faces و Mask Incomplete Blocks دو ویژگی هستند که میتوانند فعال و غیرفعال بشوند و تاثیرگذاری داشته باشند.

مجموعه فیلترهای Stylize

برای استفاده از این فیلتر ابتدا لایه را در حالت Smart object قرار می دهیم سپس از مجموعه فیلتر های Stylez، Extrude را انتخاب کرده و در حالت Blocks قرار می دهیم.
در پنلی که باز می شود size pixels را روی عدد۲۰ گذاشته و Depth را روی عدد ۳۰ می گذاریم. همانطور که مشاهده می کنید، تصویر به صورت مکعبی در میاید انگار از تصویر یک افکتی تشکیل شده یک مکعب مستطیل و روی تصویر قرار گرفته و از مرکز به سمت بیرون آمده است.

مجموعه فیلترهای Stylize

اگر روی حالت Pyramids قرار بدهیم به صورت هرمی شکل در میاید. هرمی شکل یک ذره جزئیات شکل را از بین می برد.

مجموعه فیلترهای Stylize

از ترکیب این فیلتر با فیلترهای Blur نیز می توانید استفاده کنید تا تصاویر زیبایی خلق کنید.
اگر Depth را بیشتر کنیم، عمق این هرم هایی که مشاهده می کنید بیشتر میشود.
اگر روی حالت Level- based قرار بدهیم، هرم ها مرتب و با سایز یکسان کنار هم قرار داده می شوند.
 اگر روی حالت Random قرار بدهیم هرم های تصویر به صورت بلند و کوتاه کنار هم قرار می گیرند. 
اگر گزینه Solid Front Faces را انتخاب کنید بیشتر رنگ های تخت  را روی تصویر می بینید و اگر حالت Solid Front Faces خاموش باشد، رنگ ها با جزئیات بیشتری نمایش داده می شوند.

فیلتر Find Edges از مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Find Edges می تواند بخش‌های مختلف تصویر را به صورت خطی تریس کند و تصویر را به حالتی که می بینید در بیاورد:

مجموعه فیلترهای Stylize

از Find Edges می توانیم روی لایه دوم تصویر استفاده کرده و لایه را در حالت Multiply قرار بدهیم همانطور که می بینید، رنگ های تیره غالب می شود.

مجموعه فیلترهای Stylize

اگر فیلتر Blur یا Gaussian Blur را نیز به آن اضافه کنم می توانم میزان تیرگی ها را کنترل کرده و حالت خاصی را به تصویر بدهم.

مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Oil paint از مجموعه فیلترهای Stylize

فيلتر بعدی Stylez ، فیلتر Oil paint است. اگر این فیلتر روی سیستم شما غیر فعال بود، به قسمت  prefrences مراجعه کرده و مطمئن شوید که کارت گرافیک دوم فعال باشد و در قسمت advanced نیز هر پنج گزینه را فعال داشته باشید.

مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Oil paint کاری که انجام می دهد تصویر را به حالت نقاشی مانندی در می آورد. فیلتر سنگینی است و با اعمال آن ردپای حالت قلم موی نقاشی را میتوانید روی تصویر مشاهده کنید.  
فیلتر Oil paint، چهار اسلایدر و یک جهت نور دارد. اولین اسلایدر installation است که قدرت قلم را بیشتر و کمتر می کند. اسلایدر cleanliness اثرات اضافی که در این فیلتر به وجود می‌آید را از بین می‌برد. اسلایدر scale سایز قلم را زیاد و کم می کند و اسلایدر detail جزئیات قلم را می‌تواند = بیشتر و کمتر کند. نهایتاً اسلایدر Shine را اگر زیاد و کم کنید، حالت جالبی به تصویر می دهد.

مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Solarize

فیلتر Solarize کاری انجام میدهد تصویر را به صورتی در می آورد که قسمت های تیره و روشن را به حالت اینورت روی تصویر نگه داشته و با سایر قسمت های روشن ترکیب می کند. برای استفاده بهینه از این فیلتر می توانید از تصویر یک کپی بگیرید و فیلتر سولارایز را روی لایه بالایی اعمال کرده و mode لایه را در حالت های مختلف قرار بدهید.

مجموعه فیلترهای Stylize

ترکیب این حالت های مختلف می تواند نتایج بسیار زیبایی خلق کند و اینکه حتی میتوانید از این فیلتر برای اصلاح رنگ هم استفاده کنید زیر بر روی پیکسل ها تاثیر گذاری مستقیم دارد.

مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Tiles

مجموعه فیلترهای Stylize

در این فیلتر چند پارامتر داریم که هر کدام از این پارامتر را بر روی تصویر استفاده کنیم، کاشی هایی روی تصویر بوجود می آورد که از هم فاصله دارند و می توان پس زمینه های بسیار جالبی با استفاده از آنها خلق کرد.

مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Trace contour

فیلتر Trace contour جزئیات را به صورت خطی بیرون  می آورد.

مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Wind

مجموعه فیلترهای Stylize

فیلتر Wind، روی تصویر خطوط کشیده ایجاد می کند که از قسمت levels می توان جزئیات را کم و زیاد کرد. این را می توان به صورت خطی از چپ به راست یا از راست به چپ روی تصویر اعمال کرد.

مجموعه فیلترهای Stylize

اگر بخواهید این فیلتر را به صورت عمودی به کار ببرید چندان کاربردی نخواهد بود اما یک ترفند وجود دارد. به عنوان مثال در نوشتار زیر میتوانید ابتدا نوشتار را به حالت عمودی در بیاورید،

مجموعه فیلترهای Stylize

سپس از فیلتر تریس کانتور استفاده کنید و مجددا نوشتار را به حالت افقی برگردانید.

مجموعه فیلترهای Stylize

اگر با یک بار اعمال فیلتر تریس کنتور نتیجه مورد نظر شما حاصل نشد می توانید آن را چندین بار روی تصویر اعمال کنید.

مجموعه فیلترهای Stylize

برای مشاهده مثال های بیشتر و آشنایی با هر یک از پارامتر های فیلتر های موجود در بخش استایلایز می توانید ویدئوی آموزشی آن را در وب سایت لوگونومی مشاهده کنید.
دانلود ویدئوی آموزشی فیلتر های استایلایز

تگ های مرتبط :