لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1401/04/13

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

زمانیکه سفارش طراحی لوگوی خود را ثبت می کنید، طراحان، لوگوی شما را در فرمت های مختلفی از jpeg, png گرفته تا psd , ai برای شما ارسال می کند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه زمانی باید به جای PNG از JPG استفاده کنید؟ یا شاید شما فقط سعی می کنید بفهمید کدام برنامه فایل ai را باز می کند.
اگر برای طراحی آموزش ندیده باشید، به احتمال زیاد هرگز نیازی به درک تمایزهایی مانند آنچه فایل تصویری TIF را از یک PDF یا یک PSD مجزا می کند ندارید. اما پس از سفارش ساخت لوگو، با وجود تنوع زیاد فرمت های تصویر ممکن است ندانید که چطور به درستی از هریک استفاده کنید.
ما یک طرح کلی مفید برای کمک به شما در درک تفاوت بین هر فرمت فایل و زمان مناسب استفاده از آنها گردآوری کرده ایم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت فرمت های تصویری وکتور (برداری) در مقایسه با رستر(پیکسلی)

به طور کلی، فرمت فایل های تصویری به دو دسته تقسیم می شود:

تصاویر رستار یا پیکسلی

تصاویر پیکسلی توسط مجموعه‌ای از پیکسل‌ها یا بلوک‌های منفرد برای تشکیل یک تصویر ساخته می‌شوند. اگر هنگام سفارش طراحی لوگو نام فرمت های JPEG ، GIF ، و PNG  به گوشتان خورد بدانید که همه پسوندهای تصویر پیکسلی هستند. هر عکسی که به صورت آنلاین یا چاپ شده میبینید نیز یک تصویر رستر است. پیکسل‌ها بر اساس وضوح (بالا یا کم) نسبت مشخصی دارند و وقتی پیکسل‌ها برای پر کردن فضایی که در ابتدا قرار نبوده‌، به آن اندازه بزرگ شوند، کشیده می‌شوند، دچار اعوجاج شده و در نتیجه تصاویری تار یا نامشخص می‌شوند.
به منظور حفظ کیفیت پیکسل، نمی توانید اندازه تصاویر رستار را بدون به خطر انداختن وضوح آنها تغییر دهید. در نتیجه، مهم است که به یاد داشته باشید که فایل های پیکسلی را در ابعاد دقیق مورد نیاز برای کار خود ذخیره کنید. همچنین مهم است که پس از ثبت سفارش لوگو از طراح بخواهید که به جز فرمت فایل های تصویری رستار یا پیکسلی، فایل هایی با فرمت برداری نیز به شما تحویل دهد.

فایل های تصویر برداری

تصاویر برداری بسیار انعطاف پذیرتر هستند. آنها با استفاده از فرمول های متناسب به جای پیکسل ها ساخته می شوند. اگر در ثبت سفارش لوگو، فرمت های EPS ، AI و PDF  را دیدید، بدانید که از نوع برداری هستند و برای ایجاد گرافیک هایی که نیاز به تغییر اندازه مکرر دارند، عالی هستند. لوگو و گرافیک برند شما باید به صورت وکتور طراحی شده باشد و همیشه باید به فایل اصلی دسترسی داشته باشید. زیبایی واقعی وکتورها در توانایی آنها در تغییر سایز است. لوگو هایی که به صورت وکتور سفارش داده شده و طراحی شده اند، می توانند بدون تغییر کیفیت به اندازه یک تمبر پستی یا یا قابل چاپ روی یک 18 چرخ باشند!
اگر مطمئن نیستید که پس از ثبت سفارش ساخت لوگو، یک نسخه برداری از لوگوی خود را خواهید داشت، در اینجا یک ترفند کوچک برای شما وجود دارد: با شرکتی که کارت ویزیت شما را چاپ کرده یا فروشنده ای که لوگوی شما را روی پیراهن گلدوزی کرده است تماس بگیرید. اغلب آنها یک فایل برداری از لوگوی شما دارند که می توانند برای برای شما ارسال کنند.

وضوح بالا در مقایسه با وضوح پایین (DPI یا PPI)

آیا شنیده اید که طراحان در مورد DPI یا PPI صحبت کنند؟ DPI مخفف «نقطه در اینچ» است و PPI به صورت «پیکسل در اینچ» ترجمه می‌شود. این واحدهای اندازه گیری برای تعیین اینکه آیا چگالی پیکسل ها در یک لوگو سفارش داده شده برای هدف مورد استفاده شما مناسب است یا خیر ضروری هستند.
بزرگترین نکته ای که باید در هنگام تعیین DPI یا PPI مورد نیاز خود به آن توجه داشته باشید این است که از لوگو برای تبلیغات چاپی یا انتشار در وب استفاده می کنید. وب سایت ها تصاویر را با وضوح 72dpi نمایش می دهند که وضوح پایینی دارد. با این حال، تصاویر با این وضوح در وب واقعا واضح به نظر می رسند. اما این وضوح برای سفارش لوگویی که قرار است چاپ شود، مناسب نیست. بهترین روش برای چاپ تصویر مستلزم آن است که کمتر از 300dpi نباشد.
سعی نکنید سیستم را فریب دهید. جادوهای زیادی می تواند در فتوشاپ اتفاق بیفتد، اما ساخت پیکسل از فایلی که وضوح بسیار پایینی دارد، یکی از آنها نیست. بیرون کشیدن یک تصویر از وب و تلاش برای متناسب کردن آن با ابعاد پروژه چاپی شما کارساز نخواهد بود. در نهایت با یک تصویر پیکسلی مواجه خواهید شد که کشیده و مخدوش به نظر می رسد.

 

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

 

آشنایی با فرمت های مختلف لوگو قبل از ثبت سفارش

پس از ثبت سفارش لوگو و دریافت فایل های دیجیتالی آن، ممکن است از خودتان بپرسید که با این ها چه کار کنم؟ چرا این همه فرمت های مختلف وجود دارد؟ فایل برداری چیست؟
وقتی صحبت از سفارش لوگو می شود، داشتن فایل مناسب برای استفاده در یک هدف خاص - از کارت ویزیت گرفته تا عکس روی جلد فیس بوک و تی شرت - مهم است. رایج ترین فرمت های فایل لوگو عبارتند از:
•    PNG
•    SVG
•    EPS
•    PDF
یک فایل را می توان با پسوند آن شناسایی کرد: logo.png، logo.eps و غیره. بهتر است قبل از سفارش لوگو، راهنمای دقیق زیر را بخوانید که به شما آموزش می دهد که هر یک از این فرمت‌های فایل خصویری چیست، برای چه کاری باید از آنها استفاده کرد و چگونه آنها را باز کرد.

آشنایی با فرمت JPEG یا JPG قبل از سفارش لوگو

JPEG ممکن است رایج‌ترین نوع فایلی باشد که در وب اجرا می‌کنید، و احتمالاً نوع تصویری است که در نسخه MS Word سربرگ شرکت شما وجود دارد. JPEG ها به دلیل فشرده سازی، فایل های تصویری با "حجم کم" شناخته می شوند، به این معنی که با کاهش اندازه فایل، کیفیت تصویر کاهش می یابد.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

می‌توانید از JPEG برای پروژه‌های روی وب، در اسناد Microsoft Office یا برای پروژه‌هایی که نیاز به چاپ با وضوح بالا دارند استفاده کنید. توجه به وضوح و اندازه فایل با JPEG برای تولید یک پروژه زیبا ضروری است.

JPG در مقایسه با JPEG

هیچ تفاوتی بین پسوندهای نام فایل .jpg و .jpeg وجود ندارد. صرف نظر از اینکه فایل خود را چگونه نام گذاری می کنید، همچنان همان فرمت است و به همان شیوه عمل می کند.
تنها دلیل وجود این دو پسوند برای یک فرمت این است که jpeg. به .jpg کوتاه شده است تا محدودیت سه نویسه را در نسخه های اولیه ویندوز رعایت کند. در حالی که امروزه چنین نیازی وجود ندارد، jpg. فرمت استاندارد و پیش فرض در بسیاری از برنامه های نرم افزار تصویر است.

آشنایی با فرمت  PNG قبل از سفارش لوگو

PNG ها برای اسناد تعاملی مانند صفحات وب شگفت انگیز هستند اما برای چاپ مناسب نیستند. در حالی که PNG ها "کیفیت را حفظ" می کنند، به این معنی که می توانید آنها را ویرایش کنید و کیفیت آنها را از دست ندهید، همچنان وضوح پایینی دارند.
دلیل استفاده از PNG در اکثر پروژه های وب این است که می توانید تصویر خود را با رنگ های بیشتری در پس زمینه شفاف ذخیره کنید. این باعث می شود تصویر بسیار واضح تر و با کیفیت تر شود.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

فایل‌های PNG تقریباً برای هر هدف دیجیتالی قابل استفاده هستند. همچنین اگر به تصاویر دیجیتالی با شفافیت نیاز دارید، مانند لوگو هایی برای قرار دادن روی پس زمینه های رنگی یا روی تصاویر دیگر، مفید هستند. هرچند این نوع فایل برای سفارش لوگو متداول است اما برای چاپ توصیه نمی شود.

مزایای فایل های PNG چیست؟

•    اگر اندازه تصویر را فشرده و از حالت فشرده خارج کنید، کیفیت خود را از دست نمی دهد
•    می تواند میلیون ها رنگ را نمایش دهد
•    پشتیبانی از پس زمینه های شفاف
•    فرمت فایل با خوانایی و دسترسی آسان (فایل رستار)
برای قرار دادن لوگوی خود از فایل های PNG استفاده کنید:
•    وب سایت ها و وبلاگ ها (از جمله فاویکون شما، نمادی که در برگه مرورگر شما نشان داده می شود)
•    ارائه ها
•    سربرگ در Word یا Google Docs
•    عکس های نمایه و کاور رسانه های اجتماعی
•    فروشگاه های آنلاین یا پلتفرم هایی مانند Etsy
•    تصاویر (مثلا برای افزودن واترمارک)

چگونه فایل های PNG را باز می کنید؟

اگر پس از ثبت سفارش لوگو، فایل pngدریافت کردید می‌توانید فایل‌های PNG را در رایانه‌ها، دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت‌ها با هر برنامه ویرایش تصویری باز کنید، زیرا فرمت فایل قابل دسترس و خواندنی است. اکثر مرورگرها همچنین به شما امکان می دهند بدون دانلود فایل یک تصویر PNG را مشاهده کنید.

از لوگو با فرمت PNG کجا استفاده کنیم؟

فایل های PNG با اندازه مناسب برای تصاویر پروفایل و کاور در فیس بوک، اینستاگرام، Etsy، لینکدین، پینترست، یوتیوب و توییتر و همچنین برای فاویکون، والپیپر و واترمارک تصویر شما کاملا مناسب اند. فرمت شفاف را همچنین روی پس زمینه های رنگی، سیاه یا سفید نیز می توان به کار برد.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

آشنایی با فرمت SVG یا گرافیک برداری مقیاس پذیر قبل از سفارش لوگو

فایل‌های SVG برای وب با استفاده از فرمول‌های ریاضی به جای پیکسل‌های رنگی جداگانه در صفحه توسعه داده می‌شوند. فایل‌های وکتور همیشه واضح هستند و کیفیت را حفظ می‌کنند - به همین دلیل، اگر نیاز به تغییر سایز لوگوی خود دارید باید از آنها استفاده کنید، به‌ویژه هنگام ارسال لوگو برای چاپ.

مزایای فایل های SVG  برای سفارش لوگو چیست؟

•    می توانند به هر اندازه ای بدون کاهش کیفیت تصویر بزگ و کوچک شوند (همچنین در پرده شبکیه چشم عالی به نظر می رسند)
•    فرمت فایل برداری
•    اندازه فایل کوچک در مقایسه با PNG یا JPG
•    زبان XML سازگار با وب و قابل ویرایش بر روی نرم افزارهای طراحی مانند Adobe Illustrator
•    پشتیبانی از پس زمینه های شفاف

چه زمانی برای لوگوی خود از فایل های SVG استفاده کنید؟

•    محتوای چاپی (کارت ویزیت، پوستر، برچسب و موارد دیگر)
•    چاپ روی لباس و هر وسیله تبلیغاتی 
•    برچسب ها و تگ ها
•    وب سایت ها (توجه: باید بدانید که چگونه کدنویسی کنید زیرا اکثر سازندگان وب سایت، از جمله وردپرس و Squarespace، SVG را نمی پذیرند)
•    ... یا اگر نیاز دارید که لوگوی خود را برای یک طراح برای ایجاد تغییرات بفرستید

چگونه فایل های SVG را باز می کنید؟

می‌توانید فایل‌های SVG را در مرورگر (Chrome، Firefox، Edge، Safari، Internet Explorer)، در Adobe Illustrator یا در برنامه‌های Adobe دیگری مانند Photoshop و InDesign با یک افزونه SVG باز کنید.
این فایل ها همچنین برای سفارش بازطراحی لوگو به یک طراح در صورت نیاز به انجام تغییرات بر روی لوگوی شما عالی هستند. Inkscape و GIMP دو برنامه رایگان هستند که از فایل های SVG پشتیبانی می کنند (توجه داشته باشید: ما توصیه نمی کنیم SVG ها را در این برنامه ها ویرایش کنید).
خوب است بدانید:
پس از ثبت سفارش لوگو، فایل‌های لوگوی SVG شما باید با پس‌زمینه رنگی و پس‌زمینه شفاف تحویل داده شوند تا نیازهای مختلف را برآورده کنند. برخی از چاپگرها فایل‌های SVG را می‌پذیرند، اما قبل از ارسال بررسی کنید تا مطمئن شوید که فرمت فایل با عملکرد آنها سازگار باشد.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

آشنایی با فرمت EPS قبل از سفارش لوگو

فایل های EPS یک فرمت گرافیکی برای تصاویر مبتنی بر برداری در Adobe Illustrator هستند. آنها برای سفارش لوگو، اهداف چاپ و ویرایش استفاده می شوند و معمولاً به عنوان "فایل های کاری" یا "فایل های اصلی" شناخته می شوند.
EPS یک فایل با فرمت برداری است که برای تولید تصاویر گرافیکی با وضوح بالا برای چاپ طراحی شده است. تقریباً هر نوع نرم افزار طراحی می تواند EPS ایجاد کند.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

پسوند EPS بیشتر یک نوع فایل جهانی است مثل PDF که می تواند برای باز کردن آثار گرافیکی به صورت وکتور در هر نرج افزار ویرایشگر طراحی، نه فقط محصولات رایج تر Adobe، استفاده شود. این فایل همچنین برای طراحانی که هنوز از محصولات Adobe استفاده نمی کنند، اما ممکن است از Corel Draw یا Quark استفاده کنند، مناسب است.

مزایای فایل های EPS چیست؟

•    به راحتی برای چاپ مقیاس پذیر است (می تواند به بزرگی یک بیلبورد و به کوچکی یک کارت ویزیت باشد)
•    فرمت فایل برداری است
•    قابل ویرایش بر روی نرم افزارهای طراحی مانند Adobe Illustrator یا Photoshopرا دارد
•     از پس زمینه های شفاف پشتیبانی می کند

از لوگوی به فرمت EPS کجا استفاده کنید؟

•    محتوای چاپی (کارت ویزیت، پوستر، بروشور و غیره)
•    برچسب ها و تگ ها
•    لباس و سایر تبلیغات 
•    ... یا اگر نیاز دارید که لوگوی خود را برای یک طراح برای ایجاد تغییرات بفرستید

چگونه فایل های EPS را باز می کنید؟

باز کردن و ویرایش فایل های EPS بدون Illustrator یا Photoshop مشکل است. با این حال، برای دسترسی به آنها می توانید نرم افزارهای رایگانی مانند Sketch یا Inkscape را دانلود کنید.
خوب است بدانید:
پس از سفارش طراحی لوگو، فایل‌های لوگوی EPS شما باید با پس‌زمینه رنگی و پس‌زمینه شفاف تحویل داده شوند تا نیازهای مختلف چاپ و ویرایش را برآورده کنند. اکثر چاپگرها و طراحان فایل‌های EPS را می‌پذیرند، اما قبل از ارسال بررسی کنید تا مطمئن شوید که فرمت فایل سازگار را به آنها می‌دهید.

آشنایی با فرمت PDF قبل از سفارش لوگو

فایل های PDF یکی دیگر از فرمت های فایل توسعه یافته توسط Adobe است. آنها معمولاً برای به اشتاک گذاری مدارک و اسناد استفاده می شوند، اما می توانند برای اشتراک گذاری تصاویر، از جمله لوگوها نیز به کار روند.
فایل‌های پی‌دی‌اف توسط Adobe با هدف جمع‌آوری و بررسی اطلاعات در هر رایانه، با هر کسی و در هر مکانی اختراع شدند و می توان گفت که تا کنون بسیار موفق بوده اند.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

اگر طراح پس از ثبت سفارش، لوگوی وکتور شما را با فرمت PDF ذخیره کند، می توانید آن را حتی بدون استفاده از هیچ نرم افزار ویرایش عکسی مشاهده کنید (به شرطی که نرم افزار رایگان Acrobat Reader را دانلود کرده باشید) و آنها می توانند از این فایل برای دستکاری های بیشتر استفاده کنند. این بهترین ابزار جهانی برای به اشتراک گذاری فایل های تصویری است.  

مزایای PDF چیست؟

•    فرمت فایل آسان برای خواندن
•    قالب بندی یکسان در هر دستگاه  
•    پشتیبانی از پس زمینه های شفاف
•    به اشتراک گذاری آسان 

کجا از لوگوی خود با فرمت PDF استفاده کنید؟

•    محتوای چاپی (کارت ویزیت، پوستر، برچسب و موارد دیگر)
•    تگ ها و نشان ها
•    تبلبغات

چگونه فایل PDF را باز می کنید؟

از آنجایی که خوانایی این فرمت فایل آسان است، می‌توانید فایل‌های PDF را در رایانه، دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت، دانلود و باز کنید. اکثر مرورگرها به شما این امکان را می دهند که پس از دانلود، فایل PDF را بدون باز کردن آن در یک برنامه اضافی به صورت پیش نمایش ببینید. البته برنامه ایده آل برای باز کردن Adobe Acrobat Reader است که دانلود آن رایگان بوده و روی اکثر رایانه ها ارائه می شود.
برای ویرایش فایل لوگو PDF به Adobe Illustrator یا Photoshop نیاز دارید

آشنایی با فرمت GIF قبل از سفارش لوگو

گیف‌ها در شکل متحرک‌شان رایج‌تر هستند، که در صفحات Tumblr و در تبلیغات بنری بسیار رایج می باشند. به نظر می رسد هر روز شاهد فایل های GIF در بخش نظرات پست های رسانه های اجتماعی هستیم. در شکل ابتدایی تر خود، GIF ها از حداکثر 256 رنگ در فضای رنگی RGB تشکیل می شوند. به دلیل محدود بودن تعداد رنگ ها، حجم فایل به شدت کاهش یافته است.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

این یک نوع فایل رایج برای پروژه های وب است که در آن یک تصویر باید خیلی سریع بارگذاری شود، و البته فایلی نیست که باید سطح کیفیت بالاتری را حفظ کند.  

آشنایی با فرمت TIFF قبل از سفارش لوگو

TIF یک فایل رستار بزرگ است که کیفیت خود را از دست نمی دهد. این نوع فایل به دلیل استفاده از "فشرده سازی بدون افت کیفیت" شناخته شده است، به این معنی که داده های تصویر اصلی بدون توجه به تعداد دفعات کپی کردن، ذخیره مجدد یا فشرده سازی فایل اصلی حفظ می شوند.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

با وجود توانایی تصاویر TIFF برای بازیابی کیفیت خود پس از دستکاری، باید از استفاده از این نوع فایل در وب خودداری کنید. از آنجایی که بارگیری آن خیلی طول می کشد، به شدت بر عملکرد وب سایت تأثیر می گذارد . فایل‌های TIFF معمولاً هنگام ذخیره عکس‌ها برای چاپ نیز استفاده می‌شوند.

آشنایی با فرمت PSD قبل از سفارش لوگو

PSD ها فایل هایی هستند که در ادوبی فتوشاپ، محبوب ترین نرم افزار ویرایش گرافیک تا کنون، ایجاد و ذخیره می شوند. این نوع فایل حاوی «لایه‌هایی» است که تغییر تصویر را بسیار آسان‌تر می‌کند. این نیز برنامه ای است که انواع فایل های رستار ذکر شده در بالا را تولید می کند.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

بزرگترین نقطه ضعف PSD ها این است که فتوشاپ با تصاویر رستار به جای تصاویر برداری کار می کند. بیش از ۱۰۰ ویدیوی آموزشی در مورد ویرایش تصویر با فتوشاپ در سایت لوگونومی قرار گرفته که در صورت تمایل می توانید آنها را دانلود کرده و کار با این نرم افزار قدرتمند را فرا بگیرید.

آشنایی با فرمت AI قبل از سفارش لوگو

AI، فرمت تصویری است که بیشتر مورد علاقه طراحان است و قابل اعتمادترین نوع فرمت فایل برای استفاده از تصاویر در انواع پروژه ها از وب تا چاپ و غیره است.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

Adobe Illustrator استاندارد صنعتی برای سفارش طراحی لوگو بوده است و بنابراین احتمالاً برنامه ای است که در ابتدا لوگوی شما در آن خلق شده است. ایلاستریتور آثار هنری برداری را تولید می کند که ساده ترین نوع فایل برای دستکاری است. همچنین می تواند تمام انواع فایل های ذکر شده را ایجاد کند. ایلاستریتور بهترین ابزار برای طراحی لوگو است. اگر به کار با این برنامه علاقه دارید می توانید ویدئوهای آموزشی ساخت لوگو با ایلاستریتور را در وب سایت لوگونومی مشاهده کنید.

آشنایی با فرمت INDD قبل از سفارش لوگو

INDD یا InDesign Document فایل هایی هستند که در Adobe InDesign ایجاد و ذخیره می شوند. InDesign معمولا برای ایجاد نشریات بزرگتر مانند روزنامه ها، مجلات و کتاب های الکترونیکی استفاده می شود.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

فایل‌های Adobe Photoshop و Illustrator را می‌توان در InDesign ترکیب کرد تا طرح‌های غنی از محتوا تولید شود که دارای تایپوگرافی خاص، گرافیک پیشرفته، محتوای صفحه، اطلاعات قالب‌بندی و سایر گزینه‌های پیچیده مرتبط با چیدمان است.

آشنایی با فرمت RAW قبل از سفارش لوگو

یک تصویر RAW کم پردازش ترین نوع تصویر در این لیست است -- اغلب اولین فرمتی است که یک لوگو هنگام خلق شدن در کامپیوتر طراحی ذخیره می شود. وقتی با دوربین خود عکسی می گیرید، بلافاصله در قالب فایل خام ذخیره می شود. تنها زمانی که رسانه خود را در دستگاه جدیدی آپلود می کنید و آن را با استفاده از نرم افزار تصویر ویرایش می کنید، با استفاده از یکی از پسوندهای تصویری که در بالا توضیح داده شد ذخیره می شود.

هر آنچه که باید در مورد فرمت های فایل تصویری قبل از سفارش لوگو بدانید

تصاویر RAW با ارزش هستند زیرا همه عناصر یک عکس را بدون پردازش و از دست دادن جزئیات بصری کوچک ثبت می کنند. با این حال، در نهایت، شما می خواهید آنها را به صورت فایل رستار یا برداری فشرده کنید تا بتوان آنها را برای اهداف مختلف منتقل کرد و اندازه آنها را تغییر داد.
همانطور که از نمادهای بالا می بینید، چندین فایل تصویر خام وجود دارد که در آنها می توانید تصاویر ایجاد کنید -- بسیاری از آنها مخصوص دوربین های خاص هستند (و هنوز ده ها فرمت دیگر وجود دارد که در بالا نشان داده نشده اند). در اینجا توضیح مختصری از آن چهار فایل خام در بالا آمده است:
•    CR2: این پسوند تصویر مخفف Canon RAW 2 است و توسط Canon برای عکس‌هایی که با دوربین‌های دیجیتال خودش گرفته شده است ایجاد شده است. آنها در واقع بر اساس نوع فایل TIFF هستند و کیفیت ذاتی آنها را بالا می برد.
•    CRW: این پسوند تصویر نیز قبل از وجود CR2 توسط Canon ایجاد شده است.
•    NEF: این پسوند تصویر مخفف Nikon Electric Format است و یک نوع فایل RAW است که توسط دوربین های نیکون (احتمالا حدس زدید) ایجاد شده است. این فایل های تصویری در واقع امکان ویرایش گسترده بدون تغییر نوع فایل را فراهم می کنند، مشروط بر اینکه ویرایش با استفاده از دستگاه نیکون یا افزونه نیکون فوتوشاپ انجام شود.
•    PEF: این پسوند تصویر مخفف Pentax Electronic Format، یک نوع فایل تصویری RAW است که توسط دوربین های دیجیتال پنتاکس ایجاد شده است.
•    

جمع بندی

وقتی صحبت از طراحی می شود، داشتن نوع فایل لوگوی مناسب برای یک هدف خاص مهم است. به طور خلاصه:
•    اگر از سفارش طراحی لوگوی خود برای هر هدف دیجیتالی استفاده می کنید - از ارائه های پاورپوینت گرفته تا واترمارک روی تصاویر - فایل های PNG را انتخاب کنید .
•    بهترین انواع فایل لوگو برای چاپ کارت ویزیت، بروشور، لباس و موارد دیگر، فایل های وکتور هستند . اگر SVG توسط چاپگری که استفاده می‌کنید خوانده می شود، از همین فرمت استفاده کنید — اگر نه، فرمت EPS یا PDF  را انتخاب کنید.
•    بهترین فرمت برای سفارش طراحی لوگو با پس‌زمینه شفاف، PNG است.
•    اگر لوگوی خود را برای یک طراح برای ایجاد تغییرات می‌فرستید، فایل‌های SVG یا EPS را برای او ارسال کنید، مگر اینکه آنها درخواست دیگری داشته باشند.
کار با تصاویر بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در نگاه اول فکر می کنید. امیدواریم این راهنما درک بهتری از انواع فایل های استاندارد و مناسب ترین آنها برای سفارش لوگو را ارائه کرده باشد.
ااگر می خواهید سفارش طراحی لوگو خود را ثبت کنید پس از بررسی تعرفه ساخت لوگو می توانید با طراحان مجرب و حرفه ای ما در تماس باشید.

تگ های مرتبط :