حروف، عناصر بسیار عجیبی هستند که بلوکهای ساختاری کل سیستم ارتباط نوشتاری ما را تشکیل میدهند، اما اگر دقت کنید، واقعاً فقط یک عکس هستند که پیامی را مستقیما به خواننده منتقل میکنند. این عناصر بصری میتوانند از نظر رنگ، شکل و شخصیت متفاوت باشند که باعث میشود برای طراحی لوگوی یک شرکت با حروف انگلیسی محبوب شوند. فقط چند حرف میتواند دنیایی از معنا را منتقل کند. اما کار با آنها را نیز سخت میکند.
طراحی لوگو با حروف انگلیسی در مقایسه با سایر سبکهای طراحی لوگو دارای مزایای منحصر به فردی است ، استفاده از ترکیبی از تایپوگرافی به عنوان یک نماد بصری میتواند برای کسب و کارهای جدید ایده آل باشد، به خصوص زمانی که طراحی آنها نمایانگر کل برند شما باشد.اگر لوگوهای نوشتاری (که معمولاً به آنها طراحی حروف یا مونوگرام نیز میگویند) را بیش از حد شبیه "تصاویر" معمولی نشان دهید، توانایی خود را برای برقراری ارتباط مستقیم با یک پیام از دست میدهند. همچنین اگر طراحی حروف شما خیلی ساده به نظر میرسند، نمیتوانند تأثیر بصری روی مخاطب بگذارند.
خوشبختانه، ما تکنیک های خلاقانه ای را برای ساخت لوگو های دو حرفی جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم خودتان شروع به طراحی حروف انگلیسی کنید.
تکنیک به اشتراک گذاری خطوط عمودی برای طراحی حروف انگلیسی
یکی از سادهترین راهها برای ساخت لوگو با حروف، یافتن دو کاراکتر است که دارای خطوط عمودی مشابهی هستند. داشتن فقط یک خط عمودی مشترک کافی است تا شما بتوانید بین ایجاد رنگ متفاوت برای هر حرف برای تاکید بر روی دیگری یکی را انتخاب کنید، یا به سادگی هر دو حرف را با یک رنگ ترکیب کنید تا یک آرم ثابت ایجاد کنید.
حروف بزرگ انگلیسی معمولاً برای طراحی لوگو رایج هستند، زیرا احتمالاً هنگام نوشتن اولین حروف نام شرکت یا برند خود از آنها استفاده میکنید.
تقریباً نیمی از حروف الفبای انگلیسی دارای یک خط کاملاً عمودی در انتهای چپ یا راست هستند، بنابراین به اشتراک گذاشتن خطوط، اغلب مکان خوبی برای شروع طراحی است.
گاهی اوقات یافتن خطوط عمودی مشترک بین دو حرف بزرگ دشوار است، در این صورت ممکن است شانس بهتری برای طراحی با حروف کوچک انگلیسی پیدا کنید.
بسیاری از برندها از حروف کوچک برای ساخت لوگو استفاده میکنند، نه تنها به این دلیل که خطها راحتتر کنار هم قرار داده میشوند، بلکه به این دلیل که زیباییشناسی منحصربهفرد و سبکی ایجاد میکنند که کمی فانتزی تر است
ممکن است استفاده از حروف کوچک در مقایسه با حروف بزرگ از لحاظ گرامری مناسب نباشد، اما ممکن است به خاطر عملکرد طراحی مجبور شوید قوانین را کمی تغییر دهید.
استفاده از ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ نیز به خصوص اگر این دو حرف یک خط عمودی مشترک داشته باشند، ممکن است طراحی را برای شما آسانتر کند.
حرکت دادن خطوط عمودی به جهت های مختلف، به حروف متفاوتی نیاز دارد و گاهی حروفی که استفاده میکنید کاملاً شبیه هم نیستند، اما به اندازهای شبیه هستند که میتوانید با ترکیب آنها تفاوت را ایجاد کنید. این معمولاً به این معنی است که برخی از عناصر جزئی در هر حرف باید حذف شوند تا مناسب به نظر برسند، اما تا زمانی که حروف هنوز قابل تشخیص هستند، این شیوه مشکلی ایجاد نمی کند.
به عنوان مثال، هنگام کار با حروفی که خطوط زاویه دار دارند، گاهی اوقات بهتر است قبل از ترکیب با حروف دیگر، آنها را از وسط نصف کنید. مخاطب باید بتواند خودش جاهای خالی را پر کند و حرف را تشخیص دهد. این روش طراحی حروف انگلیسی، ظاهری مینیمالیستی و خیره کننده ایجاد میکند.
طراحی حروف انگلیسی با ترکیب خطوط منحنی و صاف
حروف منحنی مانند "O" میتواند برای ساخت لوگو نوشتاری مشکل ساز باشد. گاهی اوقات میتوانید بخشی از حرف منحنی را برش دهید و همچنان خوانایی را حفظ کنید، اما گاهی اوقات خم کردن حرف با حرکت عمودی به شکل منحنی آسان تر است. سادهترین راه برای اتصال حروف منحنی به حروف صاف، با فونت اسکریپت یا فونتهای نازک است.
اتصال خطوط عرضی حروف انگلیسی برای ساخت لوگو
برخلاف به اشتراک گذاشتن خطوط عمودی، گاهی اوقات حروف در یک لوگوی نوشتاری میتوانند با اتصال خطوط افقی شکل بگیرند. اگرچه این خصوص نامهای فنی و خاصتری دارند، اما اغلب به صورت عامیانه به آنها خطوط افقی متقاطع گفته میشود .
اتصال خطوط افقی از سمت بالا نوعی پل بین حرف اول و حرف بعدی ایجاد میکند. در برخی موارد، حروف انگلیسی را میتوان با فونت های سریف متصل کرد، در حالی که فونت های sans serif میتوانند در هن رفته و یک حرف پیوسته را ایجاد کنند.
اتصال خطوط وسط میتواند کشیده تر باشد، زیرا خطوط متقاطع باید یکی از حروف انگلیسی یا هر دو را در طراحی لوگو قطع کند. طراحی حروف انگلیسی را با استفاده از رنگهای متنوع یا ایجاد فاصلههای سفید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که تک تک حروف هنوز خوانا هستند خط متقاطع فقط باید آنها را به هم متصل کند، نه اینکه آنها را به چیزی کاملاً متفاوت تغییر شکل دهد.
فرصتهای زیادی برای ساخت لوگو با استفاده از خطوط متقاطع در پایین حروف انگلیسی وجود ندارد، زیرا فقط چند حرف در پایین دارای خط افقی هستند. با این حال، اگر از فونت سریف استفاده میکنید، میتوانید از این خطوط را برای ایجاد یک خط متقاطع استفاده کنید. مثل همیشه، حروف باید تا حدودی از یکدیگر متمایز شوند
طراحی حروف انگلیسی متقاطع
لزوماً لازم نیست طراحی حروف انگلیسی شما به صورت افقی کنار یکدیگر مرتب قرار بگیرند. قرار دادن آنها در سطوح مختلف میتواند فرصت های جدیدی برای اتصال خطوط افقی ایجاد کند. این یک تکنیک جالب برای ساخت لوگو است که مخصوصاً محبوب تیم های ورزشی و دانشگاهها است.
امتداد دادن یک خط منحنی
حروف منحنی زمانی که میخواهید آنها را به حروف صاف وصل کنید میتوانند دردسرساز شوند. برای اصلاح این مشکل، گاهی اوقات باید آن منحنی را امتداد ده. فقط مراقب باشید که کدام انتها را صاف میکنید - مثلا میتوانید حرف "C" را از پایین یا بالا صاف امتداد دهید تا آن را به یک حرف متصل کنید، اما فقط میتوانید حرف "G" را از بالا صاف کنید بدون اینکه شکل آن را خراب کنید.
حذف و برش برای طراحی حروف انگلیسی
گاهی اوقات ترکیب کردت دو حرف به عنوان لوگو نوشتاری به معنای اضافه کردن چیزی نیست، بلکه حذف چیزی است که آنها را به هم نزدیکتر کند.
گاهی اوقات اگر بخشی از یک حرف را در نقطه اتصال حذف کنید، شانس بیشتری برای ترکیب حروف خواهید داشت. فقط مطمئن شوید که حروف انگلیسی پس از حذف خط همچنان قابل خواندن هستند. به نظر میرسد این تکنیک زمانی که از یک فونت با خطوط نازک استفاده میکنید بهتر عمل میکند - فونتهای ضخیمتر با یک خط حذف شده عجیب به نظر میرسند.
اگر متوجه شدید که تغییر شکل کامل حروف، خوانایی آنها را دچار مشکل میکند، همیشه میتوانید بخش کوچکی از آن را حذف کنید. شما میتوانید یک بخش کامل از یک خط را حذف کنید (به خواننده اجازه دهید تا با تخیل خود جای خالی را پر کند) یا میتوانید شکاف های کوچکتری ایجاد کنید که به حروف با زوائد بیرون آمده اجازه میدهد بدون همپوشانی تا حدی در کنار یکدیگر قرار گیرند.
از اینکه ابزار برش را بردارید و حروف انگلیسی خود را درست برش دهید. اگر همه حروف را به جای یک حرف برش بزنید، گاهی اوقات پر کردن جاهای خالی برای بیننده آسان تر است. این میتواند به پنهان کردن حروفی که وزن بصری یکسانی با آنها ندارند، با قرار دادن آنها در یک سطح و برش دادن خطوط، زوائد و اتصالاتی که تعادل را از بین میبرند، کمک کند.
استفاده از فضای منفی برای طراحی حروف انگلیسی
وقتی از فضای منفی به روشهای جالبی استفاده میکنید (مثلاً شامل یک تصویر پنهان)، مخاطب را وادار میکند که لوگو را با دقت بیشتری بررسی کند.
با افزودن فضای منفی با رنگی دیگر داخل یکی از حروف میتوانید حرف دیگری ایجاد کنید. با این تکنیک حتی میتوانید یک حرف را با ضخیم کردن یکی از آنها و برش دادن دیگری از فضای منفی مستقیماً داخل حرف دیگر قرار دهید.
هنگام استفاده از حروفی که دارای فضای خالی داخلی زیادی هستند مانند "O" یا "D میتوانید آن فضای سفید را به حرف دیگری تغییر شکل دهید. باید با آن بازی کنید تا مناسب شود—مطمئن شوید که «حرف دارای فاصله سفید» تقریباً همان مقدار فضای خالی را پر میکنند که بدون گنجاندن حروف دیگر در آنها نیز اشغامی کردند، در غیر این صورت حرف پیش زمینه قابل مشاهده نخواهند بود. به عنوان مثال، اگر مقدار مناسبی از فضای خالی را در حرف "O" پر نکنید، فقط مانند یک دایره به نظر میرسد.
خطوط مجزا یا گسسته برای ساخت لوگو نوشتاری
وقتی حروف درست در کنار یکدیگر به نظر نمی رسند، سعی کنید یک خط ناگسسته از فضای منفی را از هر یک از آنها بگذرانید تا آنها را به هم متصل کنید. این خط اضافی در داخل حروف به خواننده ایده بسیار واضح تری از جایی که یک حرف متوقف و دیگری شروع میشود میدهد. همچنین به شما این امکان را میدهد که حتی زمانی که حروف، با یکدیگر خط مشترک ندارند، یک ارتباط بصری ایجاد کنید.
ایجاد پل های ارتباطی برای طراحی حروف انگلیسی
وقتی حروف نمی خواهند به هیچ طریق طبیعی به هم متصل شوند، سعی کنید یک پل از یک حرف به حرف دیگر با تصاویر، شکلها، فلشها یا منحنی های اضافی بسازید. میتوانید از هر نوع رابط بصری استفاده کنید، به شرطی که حروف را به گونه ای مبهم نکند که آنها را ناخوانا نشان دهد.
اضافه کردن اشکال یا تصاویر برای طراحی حروف
افزودن عناصر در پشت یا بین حروف، یک راه جالب برای اتصال آنها به یکدیگر بدون نیاز به اتصال فیزیکی حروف واقعی است. مواظب باشید خیلی جزییات زیادی به کار نبرید؛ جزئیات بیش از حد به ندرت باعث ایجاد یک لوگوی خوب میشود.
خطوط منحنی اغراق آمیز برای طراحی حروف
بدیهی است که استفاده از فونت شکسته باعث میشود که حروف شما بدون مشکل به هم متصل شوند. اما حتی زمانی که از خط شکسته استفاده نمیکنید، همچنان میتوانید از خطوط منحنی اغراق آمیز استفاده کنید تا اتصال را ایجاد کنید بدون اینکه خیلی غیرطبیعی به نظر برسد. البته خط منحنی همیشه از نظر زیبایی برای برند مناسب نیست، اما میتوانید طراحی خطوط به صورت شکسته شبیه به لوگوی Pinterest را امتحان کنید.
طراحی حروف مشابه انگلیسی
وقتی به اندازه کافی خوش شانس باشید که در نام برند شما از حروف مشابه از لحاظ بصری استفاده شده باشد، میتوانید به موفقیت زیادی با استفاده از این شباهتها دست پیدا کنید.
چندین جفت حرف که شباهت بصری با هم دارند، شامل "V" و "W" یا "M" و "N" و غیره میشوند. فقط باید مراقب این ترکیبها باشید، زیرا همیشه آشکار نیستند. به عنوان مثال، "HN" اصلا شبیه به نظر نمی رسد، اما "hn" با حروف کوچک از نظر شکل بسته به فونتی که استفاده میکنید، بسیار نزدیکتر است.
طراحی حروف آینه ای
به حروفی که تصویر آینه ای یکدیگر هستند، دقت کنید. توجه کنید که چگونه "d" و "b" کوچک بازتاب های عمودی یکدیگر هستند، در حالی که حروف بزرگ "M" و "W" بازتاب افقی یکدیگر هستند. وقتی حروف تصویر آینه ای هستند، شما به راحتی میتوانید یک ارتباط بصری بین آنها ایجاد کنید، تنها کاری که واقعا باید انجام دهید این است که آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید تا مطابقت داشته باشند و شباهت های آنها را با فونت مناسب برجسته کنید. شما حتی میتوانید این کار را با دوقلوهای ناقص مانند "d" و "p" انجام دهید.
چرخش در حروف
اگر در ایجاد تناسب بین دو حرف با هم مشکل دارید، گاهی اوقات نگاه کردن به آنها از زاویه ای دیگر کمک میکند.
سعی کنید زاویه یک یا چند حرف را تغییر دهید تا اتصالاتی ایجاد کنید که معمولاً امکان پذیر نیستند. این تکنیک میتواند به حروف منحنی کمک کند تا با حروف مستقیم مرتبط شوند. فقط مطمئن باشید که آنقدر به آنها زاویه ندهید که حروف غیر طبیعی به نظر برسند.
وارونه کردن یک حرف
گاهی اوقات، وارونه کردن یک حرف میتواند ادغام یا اتصال آن را به یک حرف دیگر آسان تر کند. بدیهی است که این تکنیک فقط برای حروفی کار میکند که وقتی وارونه میشوند هنوز قابل تشخیص هستند. این تکنیک روی حروفی که به یک کاراکتر کاملاً متفاوت مانند W یا دقیقاً یکسان مانند S تبدیل میشوند، به سادگی اعمال نمی شوند.
طراحی حروف انگلیسی با استفاده از نمادها
نمادها میتوانند به مخاطبان کمک کنند که فوراً لوگو نوشتاری شما را با نوع کسب و کاری که نشان میدهد مرتبط کنند. این طراحی میتواند شیئی باشد که مستقیماً به کاری که انجام میدهید مربوط میشود، یا چیزی که بیشتر معرف شخصیت برند است.
بسته به برند، ممکن است بتوانید یک حرف را به طور کامل حذف کنید و آن را با یک نماد یا تصویر جایگزین کنید. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که خوانایی بسیار مهم است، بنابراین نمادها و اشیایی که برای جایگزینی یک حرف استفاده میکنید باید همچنان به اندازه کافی شبیه همان حرف باشند که مردم پیام شما را درک کنند.
اگر نمادی که میخواهید اضافه کنید شبیه هیچ حروفی نیست که باید استفاده کنید، میتوانید سعی کنید آن را مخفیانه در فضای منفی قرار دهید. این تکنیک، فرصتهای خلاقانه زیادی را ایجاد میکند زیرا به شما امکان میدهد حتی از کوچکترین فضاهای منفی نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، فضای منفی با حروف کوچک "a" را میتوان با چیزی ساده مانند قلب پر کرد تا کمی شخصیت به آن ببخشد.
بسته به اندازه و شکل حروف خود، گاهی اوقات میتوانید آنها را مانند حروف تودرتو در داخل یکدیگر قرار دهید. این افکت با یک فونت نازک بهترین عملکرد را دارد، زیرا به ناچار حرف بیرونی بزرگتر از حرف داخلی خواهد بود. با یک فونت نازک تر، لازم نیست تفاوت اندازه را خیلی محسوس نشان دهید، که باعث میشود لوگو نوشتاری منسجم تر به نظر برسد.
لازم نیست همه حروف در یک خط کاملاً روی هم قرار گیرند حای اگر حروف شما به سختی با هم تماس داشته باشند خوب است. به طور کلی، نقاط تماس بیشتری را میتوانید برقرار کنید و هرچه این تماس قوی تر باشد، لوگو نوشتاری قوی تر خواهد بود. اما اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، دلیلی برای به زور ایجاد کردن آن وجود ندارد. هنگامی که حروف دارای خطوط بلندی مانند "K" و "X" هستند، گاهی اوقات میتوان آنها را با یک فاصله جزئی از هم قرار داد که از تلاش برای ایجاد تماس اجباری بین زوائد آنها راحت تر است.
طراحی حروف به صورت در هم تنیده
اگر نمی خواهید حروف خود را برش دهید یا قسمتی را حذف کنید، میتوانید همیشه حروف را در هم فرو ببرید تا مانند یک زنجیر به هم متصل شوند. فقط یک حرف را روی حرف دیگری قرار ندهید، آنها را با زیر و رو کردن داخل هم قفل کنید. هرچه منحنی های حروف شما بیشتر باشد، این تکنیک آسان تر خواهد بود.
طراحی دست نویس حروف انگلیسی
وقتی همه تکنیکها شکست خورد، قلمتان را بردارید و خودتان طراحی حروف انگلیسی را بیرون بکشید. گاهی اوقات نمیتوانید با فونتهای موجود تا این حد پیش بروید، و ممکن است مجبور شوید خودتان یک فونت اختراع کنید تا ایدههایتان به نتیجه برسد. اگر قبلاً هرگز فونتهای دستنویس ایجاد نکردهاید، بهتر است از فونتهای موجود شروع کنید و از روی آنها بسازید (یا حداقل از آنها الهام بگیرید).
همپوشانی شفاف حروف
با میزان تیرگی و روشنایی حروف خود بازی کنید (مخصوصاً در قسمت هایی که روی هم قرار میگیرند)، تا تقسیم بین حروف واضح تر شود. وقتی برای هر حرف از رنگهای مختلف استفاده میکنید، قسمتهایی که روی هم قرار میگیرند رنگهای جدیدی ایجاد میکنند که جلوهای جذاب به طراحی لوگوی شما میدهد
استفاده از تنوع در رنگ
گاهی اوقات یک حرف طرح کلی حرف دیگر را در شکل خود پنهان میکند. به عنوان مثال، یک حرف P در واقع فقط یک خط نسبت به حرف بزرگ D در پایین اضافه دارد. گاهی اوقات میتوانید آن حرف "پنهان" را با استفاده از رنگ دیگری برای برجسته کردن آن بیرون بیاورید.
تنها مشکل این تکنیک زمانی است که لوگو باید فقط با یک رنگ نشان داده شود (مثلاً وقتی به صورت سیاه و سفید چاپ میشوند). ممکن است بخواهید فضاها یا عناصر دیگری را اضافه کنید که به هر حرف کمک میکند تا خود به خود برجسته شود، حتی زمانی که لوگو تک رنگ است.
از چه نرم افزاری برای ساخت لوگوی نوشتاری استفاده کنم؟
اگر به دنبال طراحی لوگو نوشتاری و کنار هم قرار دادن حروف انگلیسی به روشی اسان و سریع هستید به راحتی میتوانید از نرم افزار لوگوساز آنلاین لوگونومی کمک بگیرید. در این برنامه تحت وب، صدها فونت رایگان در اختیار شما قرار داده شده که میتوانید از آن برای ساخت لوگوی نوشتاری خود بهره ببرید.