با دانستن نقش رنگ و شکل در روانشناسی لوگو طراحان حرفهای می توانند مفاهیم موجود در لوگو را کنترل کنند. هر جزء که برای نمایش در لوگو انتخاب می شود به مخاطبین کمک میکند که مفهوم صحیح لوگو را درک کنند.
لوگو ها یک روش ساده و مختصر برای دیجیتال مارکتینگ هستند تا در تبلیغات به نام برند اشاره کنند. لوگویی در دیجیتال مارکتینگ موفق است که طراحی حرفه ای، با مفهوم و به یادماندنی داشته باشد.
اگر هدف شما ساختن برندی است که توجه مخاطبین وبسایت ها را به خود جلب کند باید لوگو برجسته ای خلق کنید که در عصر دیجیتال جلب توجه کند.
مبانی طراحی لوگو: 1. باید به صورت تک رنگ نیز پیام اصلی را برساند؛ 2. اندازه آن قابل تغییر باشد؛ 3.ساده و منحصر به فرد و متمایز از سایر رقبا باشد؛ 4. در کاربردهای مختلفی بتوان از آن استفاده کرد؛ 5.پیام برند را به خوبی منتقل کند و به یاد ماندنی باشد.
چرا کسب و کار شما نیاز به طراحی لوگو دارد؟ لوگو توجه مشتریان را به خود جلب میکند؛ لوگو احساسات مشتریان را در یک نگاه برمیانگیزد؛ لوگو حرفه ای زیربنای هویت برند شماست؛ لوگو به یاد ماندنی است؛ لوگو حرفه ای، کسب و کار شما را از دیگر رقبا متمایز میسازد؛ لوگو نام برند شما را در آینده حفظ خواهد کرد؛ لوگو بهترین ابزار برای تبلیغات است.
قوانین طلایی طراحی لوگو: از منبع درستی الهام بگیرید، سه رنگ که بازتاب بیشتری در وب سایت شما دارند؛ تعیین کنید؛ سبک طراحی لوگو خود را انتخاب کنید؛ فونت درست را انتخاب کنید؛ لوگوی خود را در یک پلتفرم طراحی رایگان خلق کنید؛ مراحل را چندین بار تکرار کنید
لوگوتایپ نوعی طراحی لوگو است که شامل اسم یک شرکت یا بیزینس در طراحی لوگو می شود. لوگو مارک شامل یک نماد، سمبل یا آرم نشان دهنده نام یا خدمات ارائه شده توسط شرکت و بیزینس است که از یک نقاشی یا تصویر الهام گرفته شده است.
هفت نکته طلایی برای طراحی لوگو خودتان: از لوگوهای دیگر الهام بگیرید؛ سه رنگ خاص انتخاب کنید؛ سبک لوگوی خود را انتخاب کنید؛ فونت مناسب با برند خود را پیدا کنید؛ با استفاده از یک نرم افزار لوگو خود را خلق کنید؛ در یک وب سایت نمای کلی آن را بررسی کنید؛ چندین بار این مراحل را تکرار کنید.
طراحی لوگو فقط فرآیند کنار هم قرار دادن تصاویر نمادها و نوشته ها برای خلق یک لوگوی جدید است اما همانطور که پیش از این اشاره کردیم؛ تمام جنبههای ارتباطی، بازاریابی و تبلیغاتی یک شرکت با مشتریان آن زیر مجموعه برند سازی قرار می گیرد.
برای انتخاب بهترین روش طراحی مجدد لوگو سه سوال را در ذهن داشته باشید: چه مسئله نامناسبی در مورد لوگوی فعلی وجود دارد؟ چه اجزایی از لوگوی فعلی باید باقی بمانند؟ آیا لوگوی فعلی ارتباط مستحکمی با پایگاه مشتریان دارد؟
اگر می خواهید یک لوگوی حرفه ای طراحی کنید باید ۵ مرحله زیر را با دقت دنبال کنید: مرحله ۱: درباره برند خود تحقیق کنید؛ مرحله 2: نحوه طراحی لوگو را یاد بگیرید؛ مرحله ۳: از رنگ ها، فونت ها و نمادها ایده بگیرید؛ مرحله ۴: لوگوی خود را خلق کنید؛ مرحله ۵: لوگو را تست و آن را تایید نهایی کنید.