لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/23

معرفی معروف ترین نرم افزارهای طراحی لوگو با کامپیوتر

نرم افزار طراحی لوگو برای کامپیوتر یکی از مواردی است که کاربران زیادی به آن علاقه نشان داده و آنرا بسیار سرچ کرده اند. به همین دلیل قصد داریم در این نوشته چند نمونه نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای برای کامپیوتر که در واقع پرکاربردترین نرم افزار ها در بین طراحان حرفه ای لوگو به شمار می روند را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.
لوگوها نشان هایی هستند که شرکت ها و موسسات با عرضه آن ها به مشتریان قصد دارند به خودنمایی بپردازند و گوی سبقت را از دیگر رقیبان بربایند تا مشتریان را مجاب کنند که از محصول آن ها استفاده کنند و یا از خدمات آن ها بهره مند شوند.به همین دلیل مدت ها است که طراحی لوگو یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین شاخه ها و زیرمجموعه های طراحی گرافیکی به شمار می رود.
وجود این بازار پرطرفدار و غنی باعث شده است بسیاری از شرکت های معتبر که در زمینه ی ساخت و انتشار برنامه های کامپیوتری فعالیت دارند، اقدام به تولید نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای برای کامپیوتر نموده اند. در ادامه چند مورد از این نرم افزار های پرکاربرد و پرطرفدار را به شما معرفی می کنیم.
پیش از همه چیز باید این نکته را در نظر گرفت که به یک لوگوی دوبعدی نیاز دارید یا سه بعدی؟ اگر قصد دارید از لوگوی خود در سربرگ نامه های اداری، در اساسنامه، بخشنامه ها یا سایر موارد چاپی استفاده کنید، شما به یک لوگوی دوبعدی نیاز دارید که می توانید آن را با برنامه هایی که در ادامه معرفی می کنیم تهیه کنید.
اما چنانچه قصد دارید از لوگوی خود در یک تیزر تبلیغاتی، در یک برنامه تحت وب و یا... استفاده کنید،می توانید از یک لوگوی سه بعدی که دارای عمق،حجم و حرکت است، بهره ببرید. پیش از این ما طراحی این نمونه از لوگو با نرم افزار تری دی مکس را به شما آموزش داده ایم.

 

معرفی معروف ترین نرم افزارهای طراحی لوگو با کامپیوتر

نرم افزارهای طراحی لوگو با کامپیوتر

انتخاب بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای کامپیوتر تا حدودی به میزان توانمندی و مهارت شما در طراحی لوگو با نرم افزارها بستگی دارد. اگر جزو طراحان لوگو حرفه ای باشید قطعا از کار با ایلاستریتور و فوتوشاپ لذت خواهید برد اما اگر به عنوان یک فرد مبتدی قصد طراحی لوگو دارید می توانید از نرم افزارهای ساده تر مثل کانوا استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید که فقط استفاده از یک نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای موجب نمی شود که بتوانید یک لوگوی ماندگار و متمایز خلق کنید شما باید علاوه بر داشتن خلاقیت به اصول طراحی لوگو نیز آشنایی داشته باشید.
اگر مقالات لوگونومی را دنبال کرده باشید قطعا تا بحال به اصول اولیه طراحی لوگو از جمله روانشناسی رنگ ها، نحوه انتخاب بهترین فونت، نقش اشکال در تاثیر گذاری لوگو و بهترین اپلیکیشن های اندرویدی برای ساخت لوگو آشنا شدید. اما اگر تصمیم دارید طراحی لوگو را با کامپیوتر انجام دهید، معروفترین نرم افزارهای طراحی لوگو با کامپیوتر را به شما معرفی می کنیم:

1- ادوبی ایلستریتور Adobe Illustrator : حرفه ای ترین نرم افزار طراحی لوگو با کامپیوتر

 

معرفی معروف ترین نرم افزارهای طراحی لوگو با کامپیوتر


این نرم افزار که شاید معروف ترین نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای برای کامپیوتر باشد، از شناخته شده ترین نرم افزار های شرکت ادوبی به شمار می رود و طراحان متعددی برای طراحی لوگو حرفه ای با کامپیوتر از آن استفاده می کنند.
این برنامه دارای مزایای متعددی است که باعث شده پرکاربرد ترین نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای برای کامپیوتر باشد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• این نرم افزار فایل های برداری تولید می کند که با تغییر اندازه و بزرگنمایی آن ها، کیفیت شان افت نخواهد کرد.
• شما می توانید به راحتی عکس یا نقاشی های طراحی شده را به ادوبی ایلستریتور import کنید و سپس آن ها را به وکتور تبدیل کنید.
• ادوبی ایلستریتور همچنین دارای وکتور ها و تمپلت های آماده ی متعددی است که به کاربران نوپا این اجازه را می دهد تا به راحتی لوگوی خود را بسازند.
• استفاده از کلمات و حروف یکی دیگر از پارامتر های شناخت یک نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای برای کامپیوتر به شمار می رود. این برنامه حدود شانزده هزار فونت مختلف را در بر می گیرد که دست طراح را برای استفاده از عنصر متن کاملا باز نگه می دارد.
• این برنامه از آن جهت که هم برای سیستم عامل مک و هم ویندوز موجود است، بسیار پرکاربرد به شمار می رود.
• از این نرم افزار علاوه بر طراحی لوگو، می توان برای طراحی پوستر، بنر، بروشور و... استفاده نمود.

2- لوگو دیزاین استودیو پرو Logo Design Studio Pro : کاربرپسندترین نرم افزار طراحی لوگو با کامپیوتر

 

معرفی معروف ترین نرم افزارهای طراحی لوگو با کامپیوتر


این نرم افزار که ساخت شرکت سامیت است، یکی از متداول ترین برنامه ها در بین گروه نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای با کامپیوتر است. شاید این برنامه در مقایسه با ادوبی ایلستریتور از چشم نوازی کم تری برخوردار باشد اما امکانات متعددی که برای کاربر فراهم کرده است آن را به محبوبیت رسانده است. برخی از این امکانات عبارت اند از:
• نسبت به ادوبی ایلستریتور ساده تر است و مبتدیان می توانند برای شروع طراحی لوگو از این نرم افزار بهره ببرند.
• این برنامه نیز مانند ادوبی ایلستریتور تصاویر و اجسام برداری تولید می کند که یک مزیت مهم به حساب می رود.
• این برنامه دارای بیش از دو هزار الگو و تمپلت برای طراحی سریع لوگو می باشد که به صورت ماهانه به روز رسانی و آپدیت می شوند تا افراد آماتور نیز بتوانند با آن کار کنند.
• وجود بیش از شش هزار آبجکت و شکل گرافیکی دست طراح را برای افزایش سرعت عمل در طراحی کاملا باز گذاشته است. علاوه بر این به راحتی می توان در این شکل ها تغییرات دلخواه را به وجود آورد.
• یک فضای ابری نامحدود نیز برای این ذخیره سازی فایل های تولید شده با نرم افزار لوگو دیزاین استودیو پرو در نظر گرفته شده است که باعث می شود کاربران بدون توجه به حجم موجود در حافظه رایانه خود با خیال راحت از طراحی لذت ببرند.

3- کورل دراو استودیو Corel Draw Studio : پرکاربردترین نرم افزار طراحی لوگو با کامپیوتر

 

معرفی معروف ترین نرم افزارهای طراحی لوگو با کامپیوتر


این نرم افزار که توسط شرکت کانادایی کورل به بازار عرضه می شود یکی از پرکاربرد ترین نرم افزارهای طراحی لوگو حرفه ای با کامپیوتر در ایران به شمار می رود و از محبوبیت بسیار بالایی در بین ایرانیان برخوردار است. از این برنامه نیز علاوه بر طراحی لوگو برای طراحی سایر محصولات گرافیکی مانند کارت ویزیت، بروشور، صفحات کاتالوگ و... استفاده می شود.
داشتن این امکانات باعث شده است کورل دراو به یک برنامه محبوب و دوست داشتنی تبدیل شود:
• کورل دراو نیز مانند دو نرم افزار بالایی تصاویر و طرح ها را با فرمت وکتور و با استفاده از معادلات پیشرفته طراحی می کند. این یعنی محصول نهایی کورل دراو را تصاویر و طرح های برداری تشکیل می دهند و خبری از پیکسلی شدن در هنگام بزرگ نمایی نیست!!
• کورل دراو نیز امکان اضافه کردن عنصر متن را با فونت های مختلف در اختیار کاربران خود قرار داده است تا در لوگوی خود از آن استفاده کنند یا به تایپوگرافی بپردازند.
• امکان شخصی سازی منو و پنل ها به استفاده کنندگان از این برنامه آزادی عمل داده است تا ابزار ها و پنل های پر کاربرد خود را در صفحه اصلی بگنجانند و در واقع آن را برای خود شخصی سازی نمایند.
• در کورل نیز می توانید به راحتی تصاویر پیکسلی را بیت مپ و وکتور تبدیل کنید. یعنی می توانید با استفاده از Import تصاویر را به فضای کورل وارد کنید و در آنان تغییرات لازم را اعمال کنید.

4-کانوا Canva : راحت ترین نرم افزار طراحی لوگو با کامپیوتر

 

معرفی معروف ترین نرم افزارهای طراحی لوگو با کامپیوتر


این نرم افزار تحت وب که به منظور طراحی آثار گرافیکی در اختیار کاربران قرار گرفته است در بین مبتدیان این عرصه به محبوبیت بالایی رسیده است، با این وجود حتی برخی از افراد حرفه ای نیز به دلایل مختلف از این نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای با کامپیوتر بهره می گیرند. عمده ی نقاط قوت این نرم افزار به شرح زیر می باشند:
• همان طور که پیش از این نیز گفته شد رابط کاربری ساده این نرم افزار باعث شده است افراد زیادی به کار با این برنامه گرایش داشته باشند.
• افراد می توانند پس از وارد کردن نام تجاری، حوزه ی فعالیت و انتخاب طرح کلی چند مورد پیشنهادی را ببینند و یکی از آن ها را استفاده نمایند.
• این برنامه برای کار تیمی یک برنامه ی بی نظیر به شمار می رود، چرا که اعضا می توانند طرح پیشنهادی خود را در اختیار سایر افراد قار دهند؛ دیگر اعضا نیز تغییرات مدنظر خود را بر آن اعمال کنند و یا مواردی مانند فونت های دست ساز خود را در فضای این برنامه با همکاران شان به اشتراک بگذارند.
• علاوه بر فضای گردش کار داخلی بین اعضای گروه که در بالا توضیح داده شد، یک فضای ابری نامحدود نیز در اختیار گروه ها قرار داده می شود تا بتوانند به راحتی به ذخیره سازی طرح ها اقدام نمایند.

5- طراحی لوگو با فوتوشاپ : پرطرفدارترین نرم افزار طراحی لوگو با کامپیوتر

برنامه فوتوشاپ برای تمامی طراحان گرافیک نام آشنایی است. این نرم افزار بسیار کاربردی امکان ویرایش تصاویر، نمادها و آیکون های مختلف را برای خلق هر نوع تصویر یا لوگویی به کاربر می دهد. هرچند به علت اینکه تصاویر به فرمت پیکسلی در این نرم افزار ویرایش می شود بسیاری از طراحان لوگو ان را یک نرم افزار حرفه ای و تخصصی برای ساخت لوگو نمی دانند اما بازهم فوتوشاپ به علت ابزارهای بسیار متنوع و کاربرپسند بودن محیط آن، طرفداران زیادی دارد.
در محیط فوتوشاپ امکان طراحی لوگو با حروف انگلیسی، شکل های مختلف و نمادهای متنوع و خلاقانه وجود دارد. شما می توانید هر تصویری که در ذهن دارید یا روی کاغذ ترسیم کرده اید را با ابزارهای فوتوشاپ به یک لوگوی دیجیتالی تبدیل کنید.
فونت های بسیار متنوعی در این نرم افزار وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید بهترین تایپوگرافی را برای لوگو خود انتخاب کنید.
انتخاب رنگ نیز در این نرم افزار بسیار راحت است شما می توانید هر جزء از لوگو خود را به هر رنگ دلخواهی دربیاورید.
در نهایت امکان ذخیره سازی فایل شما با فرمت وکتور نیز وجوددارد بنابراین نگران تغییر سایز لوگوهای طراحی شده در فوتوشاپ نباشید.
تمام این ویژگی های موجب شده که فوتوشاپ به عنوان یکی از معروف ترین نرم افزارهای طراحی لوگو با کامپیوتر تبدیل شود.
اگر برای طراحی لوگو با فوتوشاپ نیاز به راهنمایی دارید می توانید مقاله آموزشی ما را در این زمینه مطالعه کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله قصد داشتیم به معرفی چند مورد از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو با کامپیوتر به شما بپردازیم. پس از بحث کلی در باره اهمیت داشتن لوگو برای یک کسب و کار و ویژگی های یک نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای با کامپیوتر، معروفترین این نرم افزار ها یعنی ادوبی ایلستریتور، لوگو دیزاین استودیو پرو، کورل دراو استودیو، فوتوشاپ و کانوا را به شما معرفی کردیم.
البته علاوه بر موارد بالا لوگو دیزاینرها و برنامه های طراحی لوگو متعدد دیگری نیز وجود داشت که می توانستند در این لیست جای بگیرند. که از جمله ی این برنامه ها می توان به دیزاین هیل، تیلور برند، هاچ فول و... اشاره کرد.
در انخاب این لیست ما سعی کردیم علاوه بر این که عنصر سادگی لحاظ شود، به کسانی که قصد دارند به صورت حرفه ای لوگو بپردازند نیز کمک کنیم.
اکنون پس از بررسی های متعدد می توانیم بگوییم چنانچه قصد دارید طراحی لوگو را به صورت حرفه ای انجام دهید بهترین گزینه ی پیش روی شما ادوبی ایلستریتور است. اما اگر با هدف سرگرمی و یا ایجاد یک لوگو برای شرکت یا موسسه خود به این مبحث نگاه می کنید می توانید از برنامه های تحت وب مانند کانوا یا دیزاین هیل بهره ببرید.

منبع:

https://www.thebalancesmb.com/best-logo-design-software-4171321